Mulla taitaa olla aika huonot mahikset kun sisään otettiin 46 ja olen varasijalla 10...
Miltä varasijalta olette päässeet ammattikorkeakouluun?
23
18531
Vastaukset
- IT
Itse olen tällä hetkellä varasijalla 11, kun sisään otettiin 45. Onko tässä enää mitään mahdollisuutta päästä sisään vai pitääkö pärjätä työttömänä seuraavan vuoden?
- :)
Soittele ja kysy hakutoimistosta suoraan. Itse soitin tänä aamuna ja sain mukavan yllätyksen.Alussa olin varasijalla 9 ja nyt se on 2... nyt sitten pitäisi odotella "lievän" stressin alla -.- Saas nyt nähdä miten käy mutta veikkaanpa että mun tuurilla vapautuu enää vain yksi paikka...siinä vaiheessa voisi kuvitella että V*****S on sanoinkuvaamatonta!
- varasijalta 19
Itse pääsin varasijalta 19 opiskelemaan tässä yhteishaussa. Sisään otetaan 74.
- aaämkoo
Ihme juttu, tänään sain ilmoituksen, että pääsinkin kouluun! En olisi kyllä uskonut, että noin suurelta varasijalta olisi mahdollisuus päästä, mutta hyvä näin!
- ykskakskolme
aaämkoo kirjoitti:
Ihme juttu, tänään sain ilmoituksen, että pääsinkin kouluun! En olisi kyllä uskonut, että noin suurelta varasijalta olisi mahdollisuus päästä, mutta hyvä näin!
Itse olen varasijalla 13 ku sisään otetaan 65.. Enkä saa hakutoimistosta ketään puhelimen päähän!!! :(((
- 9->2->3 O.o
ykskakskolme kirjoitti:
Itse olen varasijalla 13 ku sisään otetaan 65.. Enkä saa hakutoimistosta ketään puhelimen päähän!!! :(((
oo linjalla vähän kauemmin niin kyllä vastaavat :) itse myös HAMKiin pyrkimässä. mites ihmeessä ne voi muuten nostaa mun varasijaa?! olin siis eilen varasijalla kaksi ja nyt kuulemma kolmas vasta( hakutoimiston piinausoperaatio kun joka päivä soitettava :D) ei yhtään kiva homma jos ne hyppii tollai edestakasin :(
- dyyd.
ykskakskolme kirjoitti:
Soitin sinne hakutoimistoon eilen. Maaseutuelinkeinojen ko:hon on oikeasti alunperin 50 paikkaa kuulemma, näemmä kuitenkin hyväksyivät 65. Mä en tajua, miks sit on sanottu paikkoja olevan 65.. Eilen sanoivat, että 50 paikan täytyttyä otetaan joitain vielä lisää, mutta se määrä vaihtelee joka vuosi, eikä tän vuoden lisäpaikkojen määrä olla päätetty, koska ne ei oo saanu kiinni jotain tyyppiä, joka niistä päättää. Todella outoa!
Vähän luulen, että mahdollisuudet on aika olemattomat. Kun ne 50 paikkaa on jo täytetty ja nyt sit selvitelläään niitä lisäpaikkoja. Kyllä mä taidan nyt miettiä asiat uusiks, syksyn hakua, töitä jne. - ykskakskolme
dyyd. kirjoitti:
Soitin sinne hakutoimistoon eilen. Maaseutuelinkeinojen ko:hon on oikeasti alunperin 50 paikkaa kuulemma, näemmä kuitenkin hyväksyivät 65. Mä en tajua, miks sit on sanottu paikkoja olevan 65.. Eilen sanoivat, että 50 paikan täytyttyä otetaan joitain vielä lisää, mutta se määrä vaihtelee joka vuosi, eikä tän vuoden lisäpaikkojen määrä olla päätetty, koska ne ei oo saanu kiinni jotain tyyppiä, joka niistä päättää. Todella outoa!
Vähän luulen, että mahdollisuudet on aika olemattomat. Kun ne 50 paikkaa on jo täytetty ja nyt sit selvitelläään niitä lisäpaikkoja. Kyllä mä taidan nyt miettiä asiat uusiks, syksyn hakua, töitä jne.Soitin itse eilen myös sinne. Mun sijoitus oli parantunut 4 sijaa eli oon nyt yhdeksännellä varasijalla.. En kyllä lopultakaan oikeen päässy selvyyteen niistä asioista mitä kyselin, jotenkin sain NIIN ympäripyöreitä vastauksia siltä tätiltä. Jotain hän mutisi taulukoista, jostain opiskelijasta joka vielä jonottaa ja plaa plaa.. En todellakaan ole enää kovinkaan luottavainen kouluun pääsyn suhteen, onneksi on työpaikka valmiina odottamassa.
- stressierkki
ykskakskolme kirjoitti:
Soitin itse eilen myös sinne. Mun sijoitus oli parantunut 4 sijaa eli oon nyt yhdeksännellä varasijalla.. En kyllä lopultakaan oikeen päässy selvyyteen niistä asioista mitä kyselin, jotenkin sain NIIN ympäripyöreitä vastauksia siltä tätiltä. Jotain hän mutisi taulukoista, jostain opiskelijasta joka vielä jonottaa ja plaa plaa.. En todellakaan ole enää kovinkaan luottavainen kouluun pääsyn suhteen, onneksi on työpaikka valmiina odottamassa.
voihan ahdistus! ilmoittaisivat jo ne loputkin pääsijät. Nyt on alkanut sitten stressaa miljoonaa muutakin asiaa. onko työkokemus hyväksyttävissä määrin, enhän mä tajunnu niitä laskee tunteita (ääliö) vaan sain kuukausiksi yhteensä 24, kaikki vaa osa-aika työtä niin jos ei täytykkään en ole saanut kaikkia palkkalaskelmia mistä tunnit näkyisi ( ei ole kuulemma enää saatavilla. mitä tää tämmönen on!) niin hyväksyykö ne pelkästää ne työtodistukset mistä ilmenee se aika kauan on siellä töissä ollut? sitten jos pääsen sisään,innostun, lähetän työtodistukset ja tuleekin palautetta ettei pääse! KÄÄÄK!!!!! PANIIKKIahdistusstressaaaaaa... pientä avautumista ;)
- ............k
stressierkki kirjoitti:
voihan ahdistus! ilmoittaisivat jo ne loputkin pääsijät. Nyt on alkanut sitten stressaa miljoonaa muutakin asiaa. onko työkokemus hyväksyttävissä määrin, enhän mä tajunnu niitä laskee tunteita (ääliö) vaan sain kuukausiksi yhteensä 24, kaikki vaa osa-aika työtä niin jos ei täytykkään en ole saanut kaikkia palkkalaskelmia mistä tunnit näkyisi ( ei ole kuulemma enää saatavilla. mitä tää tämmönen on!) niin hyväksyykö ne pelkästää ne työtodistukset mistä ilmenee se aika kauan on siellä töissä ollut? sitten jos pääsen sisään,innostun, lähetän työtodistukset ja tuleekin palautetta ettei pääse! KÄÄÄK!!!!! PANIIKKIahdistusstressaaaaaa... pientä avautumista ;)
Pääsin samkiin 6 varasijalta. joku 75 hyväksyttiin.
- Niin onnellinen
Juurikin tuli tieto, että pääsin kuudennelta varasijalta sisään!!! Oi tätä onnea! Aikuispuoli, kuntoutuksen ohjaaja.
- Buja
Koulutusohjelmaan mihin hain oli aloituspaikkoja 20, mut 24 hyväksyttiin. Ite oon sijalla 29. Tarkottaako tää sitä et oon viidennellä varasijalla? Eli onko niin, et jos viis peruu pääsen kouluun, vai pitääkö perujia olla enemmän koska noita hyväksyttyjäki on enemmän ku alunperin? EN TAJUU! Sen tiedän et kuulemma kahdelle on laitettu varasijakutsu menemään.
Ja ku soitatte hakutoimistoon niin kysyttekö vaan et millä varasijanumerolla ootte sillä hetkellä vai mitä? Tuntuu et ku mä soitan niin ei millään irtoo tietoo mistään... - mimmukkaa
Buja kirjoitti:
Koulutusohjelmaan mihin hain oli aloituspaikkoja 20, mut 24 hyväksyttiin. Ite oon sijalla 29. Tarkottaako tää sitä et oon viidennellä varasijalla? Eli onko niin, et jos viis peruu pääsen kouluun, vai pitääkö perujia olla enemmän koska noita hyväksyttyjäki on enemmän ku alunperin? EN TAJUU! Sen tiedän et kuulemma kahdelle on laitettu varasijakutsu menemään.
Ja ku soitatte hakutoimistoon niin kysyttekö vaan et millä varasijanumerolla ootte sillä hetkellä vai mitä? Tuntuu et ku mä soitan niin ei millään irtoo tietoo mistään...Olet silloin varasijalla 29 ja jos kaksi on päässyt jo varmasti varasijoilta kouluun olet sijalla 27.
- besserwisseröijä
mimmukkaa kirjoitti:
Olet silloin varasijalla 29 ja jos kaksi on päässyt jo varmasti varasijoilta kouluun olet sijalla 27.
Ei, numero on sijoitus ja kyllä kyseessä on viides varasija. Ainakin mulla lukee ilmoituksessa, että varasijasi saat selville vähentämällä sijoituksesi hyväksyttyjen määrästä, tämä siis lukee hyväksymiskirjeessä!
Sijoitus ei ole sama asia kuin varasija. - 435353
besserwisseröijä kirjoitti:
Ei, numero on sijoitus ja kyllä kyseessä on viides varasija. Ainakin mulla lukee ilmoituksessa, että varasijasi saat selville vähentämällä sijoituksesi hyväksyttyjen määrästä, tämä siis lukee hyväksymiskirjeessä!
Sijoitus ei ole sama asia kuin varasija.riippuu koulutusohjelmasta ja koulusta täysin miten menettelevät varasijojen kanssa eli kysy hakutoimistosta (jotkut tosin antavat tietoa hieman nihkeästi).
- Fysioterapeutiksi?
Tähtäätkö fysioterapeutiksi? Suosittu/haluttu.? Kuinka olette päässeet opiskelemaan? Suoraan vai peruutuspaikoilta. Ja minne, miltä varasijoilta? Helsinki/ Tampere/ Turku? Vai Oulu/ Joensuu/ Lahti/ Kuopio/ Mikkeli? Pääkaupunkiseudun ulkopuolella koulutettuja/ kotoisinolevia arvostetaan, onko totta? Olisiko kuitenkin tulevaisuuden työllisyyttä ajatellen viisainta ajatella terveydenhoitajan tai sairaanhoitajan koulutusta, Olisi varmaankin!
- tikotikotikotiko
Oon varasijalla kaks jonottamaani koulutukseen ja huomenna 17.8 päättyy jonotusoikeus. Viime viikolla lähetettiin kahdelle mun edellä olevalle varasija kutsu ja niillä on aikaa vastaanottaa koulupaikka 25.8 asti. Mutta miten sitten kun mulla loppuu huomenna tuo jonotusoikeus ja ne kaks mun eellä saa vielä tuohon 25.8 asti päättää meneekö kouluun vai ei nii eikö tuo oo vähä epäreilua!? Eli ku huomisen jälkeen en oo enää jonossa nii joku muu saattaa saada mun paikan?
Oon siis hyväksyny aikasemmin mun neöjännen hakutoiveen, jonne en ees halua mennä, mutten tienny etten voi enää huomisen jälkeen mieluisampaa paikkaa jonotella! Mun mielestä tuo on vääryyttä, koska saattais vielä olla hyvätki mahdollisuudet päästä tuonne mieluisampaan paikkaan! Ja en tajuu miks noille varasijalaisille annettiin KAKSI VIIKKOA aikaa miettiä ottaako paikan vastaan vai ei! - 656565656565656
tikotikotikotiko kirjoitti:
Oon varasijalla kaks jonottamaani koulutukseen ja huomenna 17.8 päättyy jonotusoikeus. Viime viikolla lähetettiin kahdelle mun edellä olevalle varasija kutsu ja niillä on aikaa vastaanottaa koulupaikka 25.8 asti. Mutta miten sitten kun mulla loppuu huomenna tuo jonotusoikeus ja ne kaks mun eellä saa vielä tuohon 25.8 asti päättää meneekö kouluun vai ei nii eikö tuo oo vähä epäreilua!? Eli ku huomisen jälkeen en oo enää jonossa nii joku muu saattaa saada mun paikan?
Oon siis hyväksyny aikasemmin mun neöjännen hakutoiveen, jonne en ees halua mennä, mutten tienny etten voi enää huomisen jälkeen mieluisampaa paikkaa jonotella! Mun mielestä tuo on vääryyttä, koska saattais vielä olla hyvätki mahdollisuudet päästä tuonne mieluisampaan paikkaan! Ja en tajuu miks noille varasijalaisille annettiin KAKSI VIIKKOA aikaa miettiä ottaako paikan vastaan vai ei!Metropolian mediatekniikasta ei otettu ketään varasijoilta, höh. :P Oli melko lame oottaa koko kesä ja sitten selviää näin. Toki itestä se koulutuspaikan saaminen on kiinni, mutta hieman harmittaa.
- ghwijo
656565656565656 kirjoitti:
Metropolian mediatekniikasta ei otettu ketään varasijoilta, höh. :P Oli melko lame oottaa koko kesä ja sitten selviää näin. Toki itestä se koulutuspaikan saaminen on kiinni, mutta hieman harmittaa.
Kauan aikaa yleensä varasijakirjeen saajilla on aikaa vastaanottaa koulupaikka?
- Ömmöm
tikotikotikotiko kirjoitti:
Oon siis hyväksyny aikasemmin mun neöjännen hakutoiveen, jonne en ees halua mennä, mutten tienny etten voi enää huomisen jälkeen mieluisampaa paikkaa jonotella! Mun mielestä tuo on vääryyttä, koska saattais vielä olla hyvätki mahdollisuudet päästä tuonne mieluisampaan paikkaan! Ja en tajuu miks noille varasijalaisille annettiin KAKSI VIIKKOA aikaa miettiä ottaako paikan vastaan vai ei!Mikä ihme toi jonotusoikeus oikein on? :O
- mmkkaa
Mistä edes tietää monentena varasijalla on..?
- nappnapp
se lirpake mikä tuli kotiin, missä oli tulokset jokaiseen 4 hakutoiveeseen. Siitä saa laskemalla selville miltä varasijalta alotti, jos sellaiselle joutui.
Jos sijoituksesi jonossa on 11 ja 10 otettiin sisään, olet 1. varasijalla. Jos sijoituksesi on 18 ja 10 otettiin sisään, olet 8. varasijalla. - mmkkaa
nappnapp kirjoitti:
se lirpake mikä tuli kotiin, missä oli tulokset jokaiseen 4 hakutoiveeseen. Siitä saa laskemalla selville miltä varasijalta alotti, jos sellaiselle joutui.
Jos sijoituksesi jonossa on 11 ja 10 otettiin sisään, olet 1. varasijalla. Jos sijoituksesi on 18 ja 10 otettiin sisään, olet 8. varasijalla.okei.. kiitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3702878Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201569Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan131101Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571017Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28988En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849