Onko kukaan kuullut tälläista, tänään uutinen tuli ensimmäistä kertaa,
Etelästä löytyy erikoista, ei tartte lähteä Lappiin tai pidemmälle, ns. manner-Helsinki kuuluu siihen kategoriaan, samaan alueen toisella on tiedostamaton ihme "bifurkaatiojärvi", jota ei ole lainkaan markkinoitu kunnan matkailukohteena, kuten Kelvenneestä aioittiin turistirysää, kunnan toisella puolen asustellaan "saaren" reunoilla, meiltä vedet virtaavat kahteen suureen vesistöön lopulta laskien Suomenlahteen ja Pohjanlahteen.
Ainutlaatuinen kohde Suomessa, ylänköjärvi ,ympäristöään ylempänä, täältä löytyy myös samanniminen luonnonpuisto, mutta itse järvi ole puiston alueella. Tämän järven lasku-uomat jakavat koko Etelä-Suomen valtavan suureksi "saareksi". erottaen "mantereesta, tulee uusi käsite manner-suomi.
Etelä-Suomen saari
kahden vesistön sydä
1
1889
Vastaukset 1
- Suursaarelainen
Tiede-lehdessä, olisko ollut viime vuonna, oli kerrottu sama asia Etelä-Suomen saaresta ja järvikin mainittii. Nautitaan me itse järvestämme, eikä toivota siitä turistirysää. Turisteja on ihan tarpeeksi kulmilla kesäkuun puolivälissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511041- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36629- 41568
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318495- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441