Ongelma on että ruoka himottaa koko ajan, varsinkin iltaisin. Ensin tekee meili ottaa juustosämpylä. Otan vaikka omenan, kun ajattelen että juustosämpylä lihottaa liikaa. Mutta himo kasvaa. Sitten menee soijajogurttia. Sitten menee lopulta myös se juustosämpylä ja sitten lisää leipää.
Ruoanhimo vaan kasvaa syödessä. En muista milloin olisin viimeksi syönyt niin että ei enää tekisi mieli lisää. Minulla ei ole nälkä, ruoka vaan himottaa. Olen niin monat kertaa päättänyt lopettaa ahmimisen, "enää en ahmi", mutta silti aina sorrun uudestaan. Kun sorrun, korjaan tilanteen syölmällä useampana päivänä vähemmän niin että apino putoaa takaisin. Esimerkiksi eilen painoin 52,2 ja tänään 53,1 eli kilo oli tullut lisää eilisen ahmimisen takia.
Mikä auttaisi ruoanhimoon? Ei ainakaa syöminen. Se saa vaan haluamaan lisää. Vähän niinkuin narkkari, joka yrittää huumeilla päästä eroon huumeriippuvuudesta.
Ruoanhimo ei hellitä
3
903
Vastaukset
- ensinnäkin
tarpeeksi ravintoa pitkin päivää, vai iskeekö himo pitkän syömättömyyden jälkeen, mikä ois hyvin luonnollista?
Jos taas syöt päivän aikana riittävästi, voisko syynä olla jokin henkinen stressitekijä, jota yrität tukahduttaa syömällä? Onko tätä jatkunut kauan ja liittyykö vaikka masistunteisiin tai muuhun suruun/huoleen? Onko töissä/koulussa/ihmissuhteissa rankkaa? Entä mikä ruuassa himottaa juuri sinua? Maku? Se, että tulee täysi olo? Sekö, että sitä on jo jääkaapissa ostettuna? Kannatta erotella ainakin näitä tekijöitä itselleen, jotta pääsisi paikantamaan sen varsinaisen ongelmakohdan. Toivottavasti tästä jotakin apua, tällaisia tuli mieleeni. - sporttitypy-86
minulla myös oli oireita joskus bed:stä, mutta kun tajusin sen ongelman olevan tunneperäinen ja tartuin siihen melko heti, etsin syitä omaan käytökseeni, olin siis oman itseni terapeutti(nii-in todellakin, itsetutkiskelu auttaa:))
alkoivat oireet pikkuhiljaa loppua. löysin myös rakkaani jokusen aikaa sitten ja olen hyvin onnellinen, joten en tunne enää tarvetta syödä suruuni, pahaan olooni, ahdistukseeni enkä koe olevani yksinäinen. ruokavalioni on nyt todella terveellinen ja runsas, kuntoilen ja herkkuhetkiä myös mahtuu mukaan silloin tällöin, kiinteytynytkin olen yllätyksekseni. jos ei osaa/pysty auttamaan itseään on oltava tarpeeksi rohkea hakeakseen apua muualta, omaksi parhaakseen se vain on.
voimia syksyysi!:)- nothtat
Himo iskee yleensä parin onnistuneen päivän jälkeen, kun olen syönyt 200-1300 kaloria 1-3 päivää. Sitten sorrun syömään yli 2000 kaloria 1-3 päivänä... Tää on ikuista jojoilua. Paino ei nouse pysyvästi vaan nousee ja laskee koko ajan.
Nytkin olen syönyt jotain 2000 kaloria 2 päivää ja ihonut kahdessa päivässä 2 kiloa, mutta ei se mitään, syön taas 500 kaloria kolmena päivänä... itse asiassa söin eilen sen 500 ja sama juttu tänään
ja ehkä saan tän nyt kuriin, kun aion alkaa suunnitella syömiseni jo aamulla. Syön ateriasuunnitelman mukaan. Kun en ylipainoinen ole, ammattiapua tuskin saan ennen kuin olen ylipainoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255