Ruoanhimo ei hellitä

nothtat

Ongelma on että ruoka himottaa koko ajan, varsinkin iltaisin. Ensin tekee meili ottaa juustosämpylä. Otan vaikka omenan, kun ajattelen että juustosämpylä lihottaa liikaa. Mutta himo kasvaa. Sitten menee soijajogurttia. Sitten menee lopulta myös se juustosämpylä ja sitten lisää leipää.

Ruoanhimo vaan kasvaa syödessä. En muista milloin olisin viimeksi syönyt niin että ei enää tekisi mieli lisää. Minulla ei ole nälkä, ruoka vaan himottaa. Olen niin monat kertaa päättänyt lopettaa ahmimisen, "enää en ahmi", mutta silti aina sorrun uudestaan. Kun sorrun, korjaan tilanteen syölmällä useampana päivänä vähemmän niin että apino putoaa takaisin. Esimerkiksi eilen painoin 52,2 ja tänään 53,1 eli kilo oli tullut lisää eilisen ahmimisen takia.

Mikä auttaisi ruoanhimoon? Ei ainakaa syöminen. Se saa vaan haluamaan lisää. Vähän niinkuin narkkari, joka yrittää huumeilla päästä eroon huumeriippuvuudesta.

3

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensinnäkin

      tarpeeksi ravintoa pitkin päivää, vai iskeekö himo pitkän syömättömyyden jälkeen, mikä ois hyvin luonnollista?
      Jos taas syöt päivän aikana riittävästi, voisko syynä olla jokin henkinen stressitekijä, jota yrität tukahduttaa syömällä? Onko tätä jatkunut kauan ja liittyykö vaikka masistunteisiin tai muuhun suruun/huoleen? Onko töissä/koulussa/ihmissuhteissa rankkaa? Entä mikä ruuassa himottaa juuri sinua? Maku? Se, että tulee täysi olo? Sekö, että sitä on jo jääkaapissa ostettuna? Kannatta erotella ainakin näitä tekijöitä itselleen, jotta pääsisi paikantamaan sen varsinaisen ongelmakohdan. Toivottavasti tästä jotakin apua, tällaisia tuli mieleeni.

    • sporttitypy-86

      minulla myös oli oireita joskus bed:stä, mutta kun tajusin sen ongelman olevan tunneperäinen ja tartuin siihen melko heti, etsin syitä omaan käytökseeni, olin siis oman itseni terapeutti(nii-in todellakin, itsetutkiskelu auttaa:))
      alkoivat oireet pikkuhiljaa loppua. löysin myös rakkaani jokusen aikaa sitten ja olen hyvin onnellinen, joten en tunne enää tarvetta syödä suruuni, pahaan olooni, ahdistukseeni enkä koe olevani yksinäinen. ruokavalioni on nyt todella terveellinen ja runsas, kuntoilen ja herkkuhetkiä myös mahtuu mukaan silloin tällöin, kiinteytynytkin olen yllätyksekseni. jos ei osaa/pysty auttamaan itseään on oltava tarpeeksi rohkea hakeakseen apua muualta, omaksi parhaakseen se vain on.
      voimia syksyysi!:)

      • nothtat

        Himo iskee yleensä parin onnistuneen päivän jälkeen, kun olen syönyt 200-1300 kaloria 1-3 päivää. Sitten sorrun syömään yli 2000 kaloria 1-3 päivänä... Tää on ikuista jojoilua. Paino ei nouse pysyvästi vaan nousee ja laskee koko ajan.

        Nytkin olen syönyt jotain 2000 kaloria 2 päivää ja ihonut kahdessa päivässä 2 kiloa, mutta ei se mitään, syön taas 500 kaloria kolmena päivänä... itse asiassa söin eilen sen 500 ja sama juttu tänään

        ja ehkä saan tän nyt kuriin, kun aion alkaa suunnitella syömiseni jo aamulla. Syön ateriasuunnitelman mukaan. Kun en ylipainoinen ole, ammattiapua tuskin saan ennen kuin olen ylipainoinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe