Kestoista kyselyä

Asiaan perehtymätön

Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta olen lukenut monestakin paikasta, että kestovaipoissa on olemassa sellainen läpällinen sisävaippa (esim. äitiyspakkauksen Imse Vimsen malli). Riittääkö se yksinään sisävaipaksi ja jos ei riitä, niin miten siihen saa laitettua lisäimun? MInkä ikäiselle vauvalle kyseinen malli sopii parhaiten?Meidän neiti on nyt 4,5 kk 6 kg ja ajattelin, että voisin kokeilla kestoilua aloittamalla vaikka noista äp:n vaipoista.

4

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiugf

moi. Se ÄP:n vaippa on jo pieni teille, taitaa olla 3-6kg. Kannattaa kokeilla ihan harsolla ja jos on villahousuja (jos ei, niin kuorivaippa tarvitaan). Tytölle sopii origamitaitos: http://www.nallevaipat.com/harson-taittelu-origamiksi-i-65.html
      Tai sitten ostat käyt ostamassa vauvaliikkeestä taskuvaipan (jonne siis laitetaan esim. harso sisään "taskuun") Osaavat kyllä liikkeessä neuvoa sinua.
      Lisätietoa kestoilusta saat: www.kestovaippainfo.fi
      Onnea hyvälle valinnalle!

• Asiasta kiinnostunut

Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?

• oiugf
        Asiasta kiinnostunut kirjoitti:

Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?

Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.

• Asiasta kiinnostunut
        oiugf kirjoitti:

Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.

Kiitoksia kovasti neuvoista. Kävin myös tuolla Imsen sivuilla katsomassa ohjeita, mutta onhan aina mukavampi kun joku selittää noin hyvin! Esikoisesta kun on kyse ja on vielä kovin pieni, niin olen aika ymmällä näissä jutuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      203
      4266
    2. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      146
      3798
    3. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      136
      3255
    4. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      51
      1635
    5. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1528
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      34
      1470
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1395
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1351
    9. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      116
      1160
    10. Martina haluaa Marbellaan

Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1063
    Aihe