Kestoista kyselyä

Asiaan perehtymätön

Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta olen lukenut monestakin paikasta, että kestovaipoissa on olemassa sellainen läpällinen sisävaippa (esim. äitiyspakkauksen Imse Vimsen malli). Riittääkö se yksinään sisävaipaksi ja jos ei riitä, niin miten siihen saa laitettua lisäimun? MInkä ikäiselle vauvalle kyseinen malli sopii parhaiten?Meidän neiti on nyt 4,5 kk 6 kg ja ajattelin, että voisin kokeilla kestoilua aloittamalla vaikka noista äp:n vaipoista.

4

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiugf

moi. Se ÄP:n vaippa on jo pieni teille, taitaa olla 3-6kg. Kannattaa kokeilla ihan harsolla ja jos on villahousuja (jos ei, niin kuorivaippa tarvitaan). Tytölle sopii origamitaitos: http://www.nallevaipat.com/harson-taittelu-origamiksi-i-65.html
      Tai sitten ostat käyt ostamassa vauvaliikkeestä taskuvaipan (jonne siis laitetaan esim. harso sisään "taskuun") Osaavat kyllä liikkeessä neuvoa sinua.
      Lisätietoa kestoilusta saat: www.kestovaippainfo.fi
      Onnea hyvälle valinnalle!

• Asiasta kiinnostunut

Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?

• oiugf
        Asiasta kiinnostunut kirjoitti:

Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?

Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.

• Asiasta kiinnostunut
        oiugf kirjoitti:

Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.

Kiitoksia kovasti neuvoista. Kävin myös tuolla Imsen sivuilla katsomassa ohjeita, mutta onhan aina mukavampi kun joku selittää noin hyvin! Esikoisesta kun on kyse ja on vielä kovin pieni, niin olen aika ymmällä näissä jutuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4662
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2534
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      916
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      891
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      854
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      815
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      800
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      746
    Aihe