Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta olen lukenut monestakin paikasta, että kestovaipoissa on olemassa sellainen läpällinen sisävaippa (esim. äitiyspakkauksen Imse Vimsen malli). Riittääkö se yksinään sisävaipaksi ja jos ei riitä, niin miten siihen saa laitettua lisäimun? MInkä ikäiselle vauvalle kyseinen malli sopii parhaiten?Meidän neiti on nyt 4,5 kk 6 kg ja ajattelin, että voisin kokeilla kestoilua aloittamalla vaikka noista äp:n vaipoista.
Kestoista kyselyä
4
506
Vastaukset
- oiugf
moi. Se ÄP:n vaippa on jo pieni teille, taitaa olla 3-6kg. Kannattaa kokeilla ihan harsolla ja jos on villahousuja (jos ei, niin kuorivaippa tarvitaan). Tytölle sopii origamitaitos: http://www.nallevaipat.com/harson-taittelu-origamiksi-i-65.html
Tai sitten ostat käyt ostamassa vauvaliikkeestä taskuvaipan (jonne siis laitetaan esim. harso sisään "taskuun") Osaavat kyllä liikkeessä neuvoa sinua.
Lisätietoa kestoilusta saat: www.kestovaippainfo.fi
Onnea hyvälle valinnalle!- Asiasta kiinnostunut
Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?
- oiugf
Asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Jaa-a, minäkin olisin kiinnostunut noista Äippäpakkauksen vaiposta. Miten päin sellainen kokonaisuus laitetaan päälle? Siis se tuotelappu eteen vai taakse? Tulevatko tarrat eteen, ulkopuolelle siinä kuoriosassa? MIten sisävaippa sovitetaan sen kuoren sisään, siellä oli joku taskukin? Meillä tytöllä ikää vasta pari viikkoa, ovatko liian isoja?
Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.
- Asiasta kiinnostunut
oiugf kirjoitti:
Mulla on 2009 ÄP, joten en ole ihan varma millainen vaippa siellä uudessa paketissa on, mutta se kiinniommeltu ImseVimse -teksti tulee etupuolelle (pesulappu taakse) (eli pidemmät siivekkeet taakse), irtoläppä tytöllä pitkin pituuttaan ja pojalla taiteltuna eteen (taita siis kaksin kerroin eteen). Jos omistat näpsyn (muovisen kiinnittimen), taita vaipan etuosa ensin ja takasiivekkeet sitten päälle ja näpsyllä kiinni. Pysyy myös ilman näpsyä kuoren alla, kuori tulee siten, että pehmeä pitkä tarra tulee eteen ja ulkopuolelle. Mun kuoressa ei ole mitään taskua, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Jos se tasku on koko vaipan matkalta, sinne voi laittaa lisäimun (esim. harson). Kyllä niitä ÄP:n vaippoja voi kokeilla pariviikkoiselle, laita vain tarpeeksi napakasti päälle, ettei falskaa. Ja ne Imset täytyy pestä useamman kerran ennen kuin toimivat kunnolla. ILMAN huuhteluainetta ja valkaisuainetta 60 asteessa. Jos jäävät pesun jälkeen koppuraisiksi, "möyhennä" kosteana käsissä.
Kiitoksia kovasti neuvoista. Kävin myös tuolla Imsen sivuilla katsomassa ohjeita, mutta onhan aina mukavampi kun joku selittää noin hyvin! Esikoisesta kun on kyse ja on vielä kovin pieni, niin olen aika ymmällä näissä jutuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989