Tarkoituksenani on uudistaa kuidutettu vanha puuvene. Vanhan lasikuidun puhdistaminen on hankalaa onko kellään tietoa miten sen teen. Kuinka puhtaaksi se täytyy puhdistaa/hioa jotta uusi hartsi/lasukuitu siihen tarttuu. Pohjassa on korjattavia reikiä ja olen harkinnut hartsilla maalata koko pohjan.
lasikuidun uudelleen pinnoitus
2
1064
Vastaukset
- fkkfkfkf
Öööö....ihan ensiksi pitää tsekata että lasikuitu on kiinni rungossa. Kirjoitit että pohjassa reikiä, tästä voisi päätellä että lasikuitu ja puu imenyt vettä. Korjaaminen voi olla aika haastavaa etenkin jos kuidutus on tehty aikoinaan hutiloiden seulana vuotavan puurungon "korjaamiseksi".
- atlatl
...on tärkeää ennenkuin teet mitään. Kaikki on saatava läpikuivaksi. Reiät on avattava ja tarkistettava että missä kunnossa puu on niiden alla/kohdalla. Jos puu on lahoa,on se vaihdettava/paikattava.
Samoin kaikki irrallinen hartsi ja lasikuitu on poistettava.
Sen jälkeen alkaa sitten korjaus. Homma on työlästä ja vaatii aikansa.
Mutta palkitsee myös. Itse olen tehnyt vain kajakkeja lasikuidusta.Veneliikeistä saa ohjeet niistä puhdistusaineista,jotka hommaan sopivat.
Tottakai pinnat pitää olla puhtaita rasvoista ja muista epäpuhtauksista,ssillä muutoin uusi lasikuitu ei hartseineen tartu.
Tarvitset siis kunnon puhdistusaineet ja uutta epoksihartsia lasikuitumattoa jotta paikoista tulee tukevia.
Veneisiin lasikuitumatto on erilaista kuin kajakkeihin,mutta uskoisin niitäkin löytyvän alan liikkeistä.
Pelkkä hartsi ei riitä jos reiät ovat vaikkapa kämmenpohjaa suurempia.
Ihan pikkureikiin se saattaa riittää. (koko pienempi kuin pari sormenleveyttä).
Isompiin laittaisin lasikuitua vahvikkeeksi.
Pojan maalaamiseen korjauksen jälkeen sopinee hartsi jonka voi sävyttää sopivilla aineilla tai maalata venemaalilla myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103