Mistä todisteet MS-taudista?

hermot menny jo

Olen erittäin kyllästynyt erääseen tuttavaani joka olevinaan(?) sairastaa MS-tautia. Tuntuu, että sen oireet pahenee aina silloin, kun niistä on hyötyä, voi kerjätä sääliä tai välttää jonkin ikävän homman. Ja sit samana iltana se lähtee baariin tanssimaan 4h hiki hatussa, vetää pullollisen salmaria tai kirjoittaa hirmuista vauhtia chatissä näppäimistö natisten. Minä en henk.koht. ole huomannut hänellä minkäänlaisia "oikeita" oireita mutta ainahan voi vedota esim. kipuihin jotka ei näy. Onko olemassa mitään näkyviä todisteita jos sairastaa kyseistä tautia???

8

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäsäläinen

      ja vaikka olisi niin kukaan ei ole velvollinen todistamaan kellekään mitä sairastaa ja mitä ei.

      • on varmaan olemassa

        Pyydä lääkärintodistus, jos kehtaat.


    • kivo

      Ei sitä okein mistään huomaa jos lievä..ei kyllä kauheasti pitäisi kipujakaan olla. Jos on ms tauti niin 10-15 vuoden päästä toteamisesta sen sitten useimmilla viimeistään huomaa. Kait sun tarttee kait kestää.Tai sitten kysyt tutkimuksista sun muusta ms tautiin liittyvästä ja jos ei tiedä niin ehkä ei sitä siotten olekkaan ..:/

      • hermot menny jo

        Omituisia nuo oireiden ilmenemiset vaan.... esim. sormiin koskee kun pitäis hiukset pestä joten pesettää miesystävällään, mut sitten tietokoneella kirjoittaminen kymmensormi järjestelmällä ei koske :-/ Ei kait se auta kuin vaan sietää. Joskushan se totuus sit paljastunee..


      • kivo
        hermot menny jo kirjoitti:

        Omituisia nuo oireiden ilmenemiset vaan.... esim. sormiin koskee kun pitäis hiukset pestä joten pesettää miesystävällään, mut sitten tietokoneella kirjoittaminen kymmensormi järjestelmällä ei koske :-/ Ei kait se auta kuin vaan sietää. Joskushan se totuus sit paljastunee..

        no huh huh..paskapuhetta..jos joku tauti on niin käyttää kyllä häikäilemättömästi sitä hyväksi..


    • kröhöm,,,,,,,,,,

      Näkö jäänyt pysyvästi pois m.42v toisesta silmästä,jos sairaalassa tehty diagnoosi,tyydy siihen.

    • kaikki ei näy

      Kerro mitä sinä itse tiedät ms-taudista? Perustuvatko tietosi faktoihin, oletuksiin vai ihan mutuun?
      Käypä lukemassa taudin arvaamattomasta luonteesta ja oireista netin runsaasta tarjonnasta, jotka ovat jokaisella aivan omanlaisensa, yksilölliset.

    • G_ina_

      Lukiessani juttuasi, en voi muuta, kun ihmetellä ajatusmaailmasi mustavalkoisuutta. Itse olet varmasti terve, sillä jos olisit käynyt läpi helvetin meidän monien muiden tavoin ja olisit vakavasti sairas, olisit takuulla nöyrempi sairauden edessä. Ensinnäkään et tunnu tietävän mitään MS-taudista, joten parasta ottaa aina selvää, ennen kun alkaa vähättelemään ystävänsä oireilua. En ala tässä sinulle kertomaan sairauden oirekuvaa, enkä edes voi, sillä niin monta, kuin on potilasta, on varmasti oirekuvaakin. Itse kuitenkin vakavaa neurologista sairautta sairastavana voin sinulle kertoa, että sairauden oireet vaihtelevat rajusti päivittäin ja jopa saman päivän aikana. Ehkäpä ystäväsi kerää viimeiset voimansa ja haluaa lähteä tuulettumaan baariin salmiakkikossua nauttien ja unohtaa edes hetkeksi tuon ikävän parantumattoman sairauden. Jos olisit todellinen ystävä, tukisit häntä ja olisit iloinen, että hän ei eristäydy ns. terveistä ihmisistä, etkä arvostelisi ja puukottaisi selkään... Onneksi et ole minun "ystäväni." Toiseksi itsellänikin käsivoimat ovat aivan finaalissa, enkä jaksa tehdä paljoa mitään, missä käsiä pidettävä koholla, tai tarvitaan muuten lihasvoimaa. Tietokoneella kirjoittaminen ei samalla tavoin rasita käsiä, jos näppäimistö oikealla tasolla.. Ja jälleen kerran; voihan se chattailu olla ystävällesi myös henkireikä, miksi siis se on "väärin.." Hyvää syksyä sinulle ja ystävällesi ja tosiystävä tukee vakavankin sairauden koittaessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe