Olisin menossa ensi kesänä (2011) kielimatkalle luultavasti EF:n kautta. Mietityttää hieman, koska olen kuullut juttua että aktiviteetit ja muut on ollut huonosti järjestettyjä, ja että lomakylän siivoojat varastaisivat tavaroita. Missäköhän olisi sopiva kohde tällaiselle -96 vuoden tytölle ? Olisin menossa Englannin Torquayhun tai Maltalle. Tosin maltasta on niitä pahimpia juttuja kuultu niin saa nähdä. Jos joku on ollut kielimatkalla tai menossa, niin olisi ihana kuulla juttuja matkoista ja ef:n (tai sts:n) toiminnasta.
Kielimatkoista
6
471
Vastaukset
- Joskus Torquayssa
Isäntäperhemajoitus on parempi vaihtoehto kuin nuo lomakyläjutut. Kannattaa ehdottomasti maksaa se pieni ero! Vielä parempi, jos ainoana suomenkielisenä perheessä, niin ei tule iltaisinkaan puhuttua suomea kaverin kanssa.
Matkan pitäisi olla kuukausi, jolloin saa oikeasti vieraan kielen vaihteen päälle. Kolmekin viikkoa käy, mutta kaksiviikoinen pitäisi olla sitten oikea intensiivi, joka ei ole pätkääkään lomaa.
Torquay oli aikoinaan rauhallisempi kuin Brighton, joten jos hakee ennen kaikkea kieltä, niin sinne. Sitä parempia kielenopiskelun kannalta onvat oman kokemukseni mukaan Oxford ja Skotlannin paikat, joista enää Edinburgh on ohjelmassa.- viel'kin
kiitos viestistäsi (: kolmeksi viikoksi olisin menossa, oliko silloin kun sinä olit niin isäntäperhe kovin kaukana kaupungista,koiululta jne. ?
- Joskus Torquayssa
viel'kin kirjoitti:
kiitos viestistäsi (: kolmeksi viikoksi olisin menossa, oliko silloin kun sinä olit niin isäntäperhe kovin kaukana kaupungista,koiululta jne. ?
Vaihteli tuo etäisyys, joten ihan tuurista kiinni. Torquayssa oli perhe joka asui ihan keskustan kupeessa. Skotlannissa taas pitkällä keskustan ulkopuolella, johon bussitkin kulkivat huonosti. Tutut, jotka ovat olleet Oxfordissa, sanoivat sen olevan kompakti kokonaisuus, joten matkat ovat johtuu lyhyitä.
- Jep jep
Joskus Torquayssa kirjoitti:
Vaihteli tuo etäisyys, joten ihan tuurista kiinni. Torquayssa oli perhe joka asui ihan keskustan kupeessa. Skotlannissa taas pitkällä keskustan ulkopuolella, johon bussitkin kulkivat huonosti. Tutut, jotka ovat olleet Oxfordissa, sanoivat sen olevan kompakti kokonaisuus, joten matkat ovat johtuu lyhyitä.
Komppaan Oxfordia ja Cambridgeä, jos hakee rauhallista opiskelupaikkaa.
- apua tarvitseva
Jep jep kirjoitti:
Komppaan Oxfordia ja Cambridgeä, jos hakee rauhallista opiskelupaikkaa.
ookkei, kiitos kun vastasitte (;
- Hyödyllistä
apua tarvitseva kirjoitti:
ookkei, kiitos kun vastasitte (;
Omasta kokemuskesta sanon, että koita pusertaa se neljäs viikko mukaan. Kurssi auttoi ainakin minua lukiossa ja ylppäreissä! On ihan toista puhua englantia englanninkielisessä ympäristössä kuin netissä tai tunnilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882