perhe.........

homolessu

vanhempani ovat lestadiolaisia ja jos kertoisin heille, että olen homo niin hyväksyisivätköhän koskaan homouttani?

mies 30v.

5

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lekassora

      Lestadiolaisille homous näkyy olevan vaikea paikka niellä. Olet vanhempiesi lihaa, he ovat sinut kasvattaneet ja tunteneet koko ikäsi. Ei ole olemassa mitään yleismaailmallista ilmoitusvelvollisuutta, jos sattuu olemaan homo. He tuntevat sinut jo.

      On toki unelma, että ihmiset voisivat elää yhdessä ja jakaa kaikki asiat mitään salaamatta. Vanhemmillesi todellisuuden kohtaaminen voisi olla terveellinen kokemus. Mutta, jos joudut maksamaan siitä hylätyksi tulemisena ja tulehtuneina ihmissuhteina, hinta on kallis. Katso, että kestät tunnemyrskyt. Hyvä puoliso auttaa. Seksuaalisuudesta huolimatta teillä, sinulla ja vanhemmillasi, on paljon yhteistä.

      Outoja ovat, jos eivät hyväksy sinua. Vanhemmillesi hyväksynnän osoitus olisi fiksuin mahdollinen teko. Kylmyys johtaa siihen, että koet, ettet ole heille mitään velkaa. Vanhenevat vanhemmat tarvitsevat lapsiaan.

      Sinulla on oikeus onnelliseen elämään. Elä ja panosta siihen. Älä salli muiden rikkoa onneasi, mutta homoristiretket kannattaa jättää muille, jos arvostar rauhaa.

    • kölperi

      Olen vahoillislestadiolaisesta perheestä ja avoimesti homo. Kukaan ei ole minua silti hyljännyt. Suhteeni perheeseeni on pysynyt ihan samanlaisena kuin ennen homouteni paljastumista.

      En silti uskalla luvata, että sinulla tulisi olemaan yhtä onnekasta. Kaikki ei varmasti ole niin ymmärtäväisiä kuin minun sukuni.

    • samppakeränen

      kyllä varmasti hyväksyy ole vain rohkeasti avoin minäkin olen lestadiolais perheestä ja olen itsekkin uskovainen vaikka olen homo

    • Heippa ketjun aloittajalle!

      Olen niin ikään kolmikymppinen ja kerroin lestadiolaiselle äidilleni aivan hiljattain ihastuvani ja rakastuvani vain oman sukupuoleni edustajiin. Hän oli sitä mieltä, että minussa on Saatana, eikä halua enää koskaan minua perheensä lähelle. Osasin aavistaa reaktion etukäteen, mutta kyllähän se silti pienellä viiveellä kolahti.

      En osaa sanoa, hyväksyvätkö vanhempasi homoutesi - monien vanhemmat tuntuvat ajan oloon joko hyväksyvän tai ainakin siihen mukautuvan - mutta pidä huoli siitä, että kerrot hetkellä, jona olet itse sielun ja ruumiin voimissa, sosiaalinen verkostosi on muuten kunnossa ja olet varma siitä, että jaksat vaikka reaktio olisikin hyvin negatiivinen. Minulle kertominen oli lopulta ainoa vaihtoehto, sillä tuntui piinaavan valheelliselta olla lämpimissä väleissä ihmiseen, joka ei olisi hyväksynyt minua, jos olisi tiennyt, kuka minä oikeasti olen.

    • tsaarikettu

      Tervehdys.

      Aluksi syytä mainita että jumalsuhteeni ei kovin tiivis.

      Liekö omaa mielikuvitustani, mutta tuntuu että monet uudet uskonnot ja lahkot

      ainakin alkuvaiheessa haluavat eroittautua valtakirkosta tai siis ryhmästä jossa syntyneet

      kuten esimerkiksi Kristyt halusivat eroittautua Juutalaisuudesta melko pian Jeesuksen

      kuoleman jälkeen.

      Koska yhteisöllisyys usein korostetun tärkeää uusille ryhmille , kuten Lestadiolaiuuden

      monet versot, jotta ryhmä kasvaisi ja voisi hyvin, niin hankaluuksia tulee, jos ryhmän jäsen

      tai uskontoon vihitty/kastettu ei toimi dogmien mukaan , eli rikkoo yhteisöä.


      Korjaa, jos olen väärässä, mutta olen kuvitellut Lestadiolaisuuden yhdeksi suht uudeksi

      virtaukseksi jonka alkuupanija taisi olla saamelainen ( ainakin siis äidinkieleltään?) Lestadius.

      Lähitulevaisuudessa kun ryhmä kasvaa vielä vähän kooltaan, alkavat arvot normalisoitua

      ja maallistua.

      Nykyisin siis kait arvoihin voimakkaastikin? kuuluu perhekeskeisyys, vanhahtavat moriiarvot,
      patriarkaalisuus jne..

      Itse tapasin muutama viikko sitten todella fiksun kaverin joka samassa asemassa ( näin kuvittelen)

      kanssasi.

      Meistä ehkä tulee ystävät, mutta ko kaveri oli niin arka esim kosketukselle, että ounastelen

      että kuuluu senkaltaiseen perheeseen tai sektiin, että menettäisi mielestää kaiken, koti, läheiset,
      , perhe, työpaikka, vertaisverkko, ystävät, uskonto. minuus, taivasosuus, jne että tuskin tulemme
      koskaan mitään tekemään.

      Toisaalta lähes kaikki hänen arvonsa ovat kunnioitettavia ja sellaisia joita tavallinen vaeltaja joutuu
      pakostakon ikäänkuin katsomaan ylöspäin.

      tarkoitan että jokaisessahan asuu jonkinlainen omatunto ja mieluvat millainen haluaisi parhaimmillaan
      olla.

      Rauhallinen, ahkera, säästäväinen, ystävät huomioonottava, rehellinen jne.

      tuossa nuoressa miehessä näin nuo kaikki piirteet ja varmaan ovat kotoa opittuja ja uskonnon
      myötä kasvaneet.

      En pysty ristiriitaasi ratkaisemaan, koska itse en halua tuota kaveria rakastajaksi, koska pelkään
      tilannetta että riistän häneltä niin paljon enemmän kuin koskaan kykenen antamaan.

      Toisaalta uskonvanhimpein tai ketkä nyt ko lahkossa asioista päättävät tulisi huomioida elämän
      karut tosiseikat että aina syntyy poikia ja tyttöjä jotka aidosti rakastuvat omanlaisiinsa tai
      sekä housu että hameväkeen.

      Itse en näe mitään todellista ristiriitaa, rakkauden tekojen ja kristinuskon harjoittamisen
      välillä, vaikka siis rippikoulun jälkeen ehtoollisellakin käynyt vain kerran ja ikää 40v

      Onhan tosiasia että tunteuden todeksieläminen, varsinkin ihastumisen, seksin ja rakkauden
      suhteen ovat ihmisyyden parhaita puolia ja antavat kauniita kokemuksia ja elämyksiäö
      jotka kantavat pitkälle elämässä, ja usein jäävät muistoihin tärkeimpinä ja parhaina tekoina
      koko elon varrelta.

      Minun täytyy nyt vain kilvoitella itseni kanssa, jotta olisin niin rehellinen ja toisen huomioon-
      ottava kuin suinkin pystyn, jotta olsin tuon uskovan nuorukaisen arvoinen ja jotta siitä
      jotain hyvää syntyisi.

      Jos koen että liikaa painolastia puolin tai toisin, niin pyrin pysymään kaverinaan ja
      haen kumppanin muualta.

      Ainut neuvo mitä voin antaaon attä parempi naida kuin palaa,

      eli elä eläämäsi omien tarpeittesi mukaan näissä lakana-asioissa.

      nuoruus on pian ohi ja ei mieli eikä kroppa enää tahdo oppia rakkauden kieltä
      jos sen jättää liian myöhäiselle iälle.

      Itse olen harrastanut paljon sooloseksiä, ja nyt kivoja kavereita tavattuani,
      voin kertoa että jaettu ilo on monin moninkertainen ilo ja onni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe