Graduni valmistuu pian. Tekeleeni on kovin onneton, koska olen jo opiskelualaani vastaavassa, mielekkäässä työssä, ja tarkoituksenani on vain päästä läpi. Kysymys kuuluukin, onko gradua aivan pakko jättää kaikkien luettavaksi kirjastoon/laitokselle (oikei, tiedän, ettei monikaan näitä lue, mutta silti...)? Vai vaihtelevatkohan käytännöt aloittain tai yliopistoittain (itse olen Jkl:n pesunkestäviä humanisteja :D)?
Sen tiedän, että meillä ainakaan nettijulkaiseminen ei vielä ole pakollista.
Onko kukaan valmistunut maisteriksi niin, että omaa gradua ei kirjaston hyllyiltä löydy?
G pakko jättää kirjastoon
4
545
Vastaukset
- että tälleen
Koska opinnäyte on nykymääräysten mukaan kaikissa yliopistoissa julkinen, niin se pitää olla yleisesti saatavissa eli sen on oltava lainattavissa kirjastosta. Opinnäytteitä tehdään kuitenkin niin monta, ettei niistä ole moni kiinnostunut ja mukaan mahtuu aivan onnettomia räpellyksiä.
Pieni neuvo kuitenkin: kun hoidat gradusi muoto- ja kieliseikat kuntoon, on paljon vaikeampaa arvioida, onko työssä oikeasti sisältöä. Joten noudata tarkasti gradusta annettuja muotosääntöjä ja pyri käyttämään sujuvaa asiasuomea, niin olet saavuttanut puoli voittoa. - an englishman
Edellinen vastaus olikin kattava. Juu ei niitä kyllä kukaan lue. Oma graduni on tainnut olla kerran lainassa (olen muutamia kertoja huvikseni katsonut kirjaston tietokannasta).
Omasta oppiaineestani (englanti) ei voinut valmistua jättämättä gradua kirjastoon. Todistuksenpyyntölomakkeessa piti ilmoittaa ao. asia, joka sitten tarkistettiin ennen todituksen myöntämistä.- Aloittaja täällä
Jep, kiitokset molemmille tiedoista. Epäilinkin, että gradun joutunee jättämään. Mutta kiitos rauhoittelusta, siitä ettei juuri kukaan niitä lue. :)
- kkkkkkllllllll
kirjaston hyllyssä voi olla suorastaan vapauttava kokemus omaansa vääntävälle maisteriehdokkaalle: "siis tällasella on päässy läpi ja saanu paperit käteen, no kyllä mäkin sitten" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711198
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462565- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131781Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311320Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61086Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014