Kristillisyys vs. okkultistisuus

alek-sandra

Itse en ole steiner koulun puolella, enkä sitä vastaan, mutta ihmettelen täällä esiintyvää väitettä: "Steiner koulussa opetettava uskonto ei ole kristillistä vaan okkultistista huuhaata."

Menkää youtuben sivuille kirjoittakaa hakuun Zeitgeist ja katsokaa kyseisestä filmistä ensimmäiset 30 minuuttia. Kristinusko on luotu poliittista vallankäyttöä varten. Kristinusko on lähtöisin muinaisen Egyptin uskonnosta. Viittauksia pyhimykseen tai jumalan poikaan, joka on syntynyt joulukuun 25. päivä neitsyestä ilman sukupuoliyhdyntää kaikki muut olleelliset tapahtumat (kuolleista herääminen kolmantena päivänä, ihmeiden tekeminen yms.) löytyy monesta nykyisestä ja menneisyyden uskonnosta. Kristinuskon juuret löytyy astrologiasta. Jos ette usko kyseiseen filmiin, niin samat asiat löytyy kirjoista. Tässä filmissä asiat on vaan esitetty harvinaisen selvästi ja yksinkertaisesti - ei tarvitse plärätä monia kirjoja läpi saman tiedon saamiseksi.

Pointtini on vaan se, että samaa potaskaa kristinuskokin on. Kristinusko on vaan loistava keino hallita ihmisiä vielä tänäkin päivänä (ei ehkä Suomessa, mutta miettikää tilannetta maailmalla) ja kerätä rahaa.

12

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaasalainen äiti

      Oi mä oon miettiny tota ihan samaa asiaa! Tässä juuri olen harkitsemassa että laitanko lapseni steineriin ja täälä sitten törmäsin tohon asiaan. Mun vanhempi lapsi on ollu vuoden seurakunnan päiväkerhossa ja vaikkei meistä vanhemmista kumpikaan ole minkään uskonnon tai filosofian edustajia niin laitoimme siitä huolimatta lapsemme sinne, saamaan ystäviä ja sosiaalisia kontakteja.
      Siitä huolimatta olin aivan älyttömän tyytyväinen ja lapsi viihtyi, toki tuli paljon kysymyksiä jumalasta ja kaikista edellämainitsemista asioista ja me vastattiin niihin aina että ne asiat on sellaisia että jokainen ihminen saa itse uskoa niihin jos on uskoakseen. No seuraava kysymys oli tietenkin että " äiti, uskotko sinä?" ja kyllä mä vastasin rehellisesti että en usko.
      Mulle se on ihan sama, uskooko ihminen jeesukseen tai kahteen, keijuihin ja maahisiin tai vaikka sauna tonttuihin, ihan sama. Jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta, kumpikaan ei tee ihmisestä sen kummempaa.

      • En voisi hyvällä omallatunnolla itse laittaa lapsiani jeesustelijoiden aivopestäväksi, mutta kullekin kai sitten omansa, vai?

        Steinerkoulussa voit valita elämänkatsomustiedon tai minkä tahansa uskonnonopetuksen, kuten missä tahansa muussakin koulussa. Oletuksena opetetaan kirkkoihin kuulumattomille ET:tä ja seurakunnan jäsenille evlutku-uskontunnustusta, kuten peruskoulussakin. Jos koulussa on vähintään kolme minkä vaan uskonnon (kuten esim. kristosofia) edustajia, heille tulee järjestää oman uskonnon opetusta.

        Itse siis päätät, kusetetaanko lapsesi uskomaan johonkin taikamaailmaan vai saako hän ajatella omilla aivoillaan. Laita jälkikasvusi ET:n tunneille (hänet pitää ensin erottaa kirkosta) meni hän mihin tahansa kouluun. Lapsi kiittää sinua kun kasvaa vapaasti ajattelevaksi aikuiseksi.


      • H V
        Steinerfaija kirjoitti:

        En voisi hyvällä omallatunnolla itse laittaa lapsiani jeesustelijoiden aivopestäväksi, mutta kullekin kai sitten omansa, vai?

        Steinerkoulussa voit valita elämänkatsomustiedon tai minkä tahansa uskonnonopetuksen, kuten missä tahansa muussakin koulussa. Oletuksena opetetaan kirkkoihin kuulumattomille ET:tä ja seurakunnan jäsenille evlutku-uskontunnustusta, kuten peruskoulussakin. Jos koulussa on vähintään kolme minkä vaan uskonnon (kuten esim. kristosofia) edustajia, heille tulee järjestää oman uskonnon opetusta.

        Itse siis päätät, kusetetaanko lapsesi uskomaan johonkin taikamaailmaan vai saako hän ajatella omilla aivoillaan. Laita jälkikasvusi ET:n tunneille (hänet pitää ensin erottaa kirkosta) meni hän mihin tahansa kouluun. Lapsi kiittää sinua kun kasvaa vapaasti ajattelevaksi aikuiseksi.

        Pistäppä ajattelusta vapaa steinerfaija lapsesi pedofiiliseen päiväkotiin. Ei siellä mitään pedofiliaa opeteta.

        Ei steinerkoulussakaan mitään antroposofiaa opeteta tai valmisteta sellaiseen ajatteluun. Sinähän sen tiedät, kun olet siellä opettajana.

        Minusta sä vaikutat aika vajakkijätkältä.


    • alek-sandra

      En yritä sanoa, että Steiner koulu olisi huonompi kuin normaalikoulu (tässä minulla ei ole asiantuntemusta). Pointtini on se, että on ihan sama, mitä hengellisyyttä opetetaan, jos haluaa, että lapselleen tällaisia asioita opetetaan. Itse tosin laitan lapseni elämänkatsomustunneille, koska mitään todellisuuspohjaa näillä uskonnoilla ei ole ja ne johtavat kaikenlaisiin harhakäsityksiin. Hän voi sitten itse valita uskontonsa, jos tuntee, että tarvitsee sellaisen.

      • Kulttuuri-ihminen

        Eli toisin, haluat lapsestasi kasvavan laskelmoivan, kylmän ja itsekkään hölmön! En lähde kritisoimaan steiner-koulua, mutta miksi ihmeessä opettaa lasta olemaan kummajainen ja hyljeksitty? Jos ei kuulu kirkkoon, laskee kyllä aika monta pykälää, ainakin minun, kulttuuri-ihmisen asteikossa. Kuka haluaisi olla ' tuollaisen kaupallistetun, ''vapaasti ajattelevan'' ystävä? En ainakaan minä! Uskonto on muutakin kuin raamatun lukua! Se on toisen ihmisen tukemista ja huomioonottamista! Kannattaa miettiä, että Japanissa, enne kristinuskon sinne saapumista, ei välitetty toisista ihmisistä, koska ''se oli sen oma ongelma''. Onneksi näin ei ole Suomessa...vielä.


      • 123456654321
        Kulttuuri-ihminen kirjoitti:

        Eli toisin, haluat lapsestasi kasvavan laskelmoivan, kylmän ja itsekkään hölmön! En lähde kritisoimaan steiner-koulua, mutta miksi ihmeessä opettaa lasta olemaan kummajainen ja hyljeksitty? Jos ei kuulu kirkkoon, laskee kyllä aika monta pykälää, ainakin minun, kulttuuri-ihmisen asteikossa. Kuka haluaisi olla ' tuollaisen kaupallistetun, ''vapaasti ajattelevan'' ystävä? En ainakaan minä! Uskonto on muutakin kuin raamatun lukua! Se on toisen ihmisen tukemista ja huomioonottamista! Kannattaa miettiä, että Japanissa, enne kristinuskon sinne saapumista, ei välitetty toisista ihmisistä, koska ''se oli sen oma ongelma''. Onneksi näin ei ole Suomessa...vielä.

        Eli ihmistä ei voi opettaa välittämään toisista ilman, että monia koulutunteja menee hukkaan, kun opetetaan jotain, jonka juuret on astrologiassa? Kristinusko on muutenkin täynnä älyttömyyksiä (esim. samaa sukupuolta olevien suhteiden tyrmääminen) ja tähän suvaitsemattomuuden piiriin en laittaisi ketään lasta kasvamaan. Kristinusko on tunnettu verisistä ristinretkistään ja pakkokäännytyksistään ympäri maailman. Minusta tämä jos mikä on ylimielistä, jos joku luulee olevansa ylivertainen, että voi mennä tuonne muualle päin maailmaa tyrkyttämään omia juttujaan ja luulla olevansa vielä oikeassa. Kyllä maailmassa välitetään ihmisistä, siihen ei kristinuskoa tarvita, eikä mitään muutakaan huuhaata. Kunnon kotikasvatus on se mitä tarvitaan, ei uskontoja. Uskonto jakaa ihmisiä ryhmiin ja saa heidät sotimaan keskenään.


      • Kulttuuri-ihminen kirjoitti:

        Eli toisin, haluat lapsestasi kasvavan laskelmoivan, kylmän ja itsekkään hölmön! En lähde kritisoimaan steiner-koulua, mutta miksi ihmeessä opettaa lasta olemaan kummajainen ja hyljeksitty? Jos ei kuulu kirkkoon, laskee kyllä aika monta pykälää, ainakin minun, kulttuuri-ihmisen asteikossa. Kuka haluaisi olla ' tuollaisen kaupallistetun, ''vapaasti ajattelevan'' ystävä? En ainakaan minä! Uskonto on muutakin kuin raamatun lukua! Se on toisen ihmisen tukemista ja huomioonottamista! Kannattaa miettiä, että Japanissa, enne kristinuskon sinne saapumista, ei välitetty toisista ihmisistä, koska ''se oli sen oma ongelma''. Onneksi näin ei ole Suomessa...vielä.

        Nimimerkki Kulttuuri-ihminen on täydellinen esimerkki siitä, miksi uskonto, mikä tahansa uskonto on todella vahingollista.

        Tälläiselle ihmiselle vain toinen Oikeassa Uskossa® oleva on oikea ihminen.

        Aika kamalaa...

        PItäisiköhän sinun mennä hiukan "keskustelemaan" tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3448

        Siitä voisi tulla kivaa ;o)


      • Kulttuuri-ihminen
        123456654321 kirjoitti:

        Eli ihmistä ei voi opettaa välittämään toisista ilman, että monia koulutunteja menee hukkaan, kun opetetaan jotain, jonka juuret on astrologiassa? Kristinusko on muutenkin täynnä älyttömyyksiä (esim. samaa sukupuolta olevien suhteiden tyrmääminen) ja tähän suvaitsemattomuuden piiriin en laittaisi ketään lasta kasvamaan. Kristinusko on tunnettu verisistä ristinretkistään ja pakkokäännytyksistään ympäri maailman. Minusta tämä jos mikä on ylimielistä, jos joku luulee olevansa ylivertainen, että voi mennä tuonne muualle päin maailmaa tyrkyttämään omia juttujaan ja luulla olevansa vielä oikeassa. Kyllä maailmassa välitetään ihmisistä, siihen ei kristinuskoa tarvita, eikä mitään muutakaan huuhaata. Kunnon kotikasvatus on se mitä tarvitaan, ei uskontoja. Uskonto jakaa ihmisiä ryhmiin ja saa heidät sotimaan keskenään.

        Aika tekopyhää puhua noin, vaikka itsekkin olet (luultavasti) kristitty. Lisäksi, ei kristinusko ole ainoa uskonto joka on levittänyt itseään väkivaltaisesti. Entä Islam? Ja miten voit sanoa, että maailmalle mentiin tyrkyttämään omia ''juttujaan''? Eurooppalaiset olivat aina ensimmäiseen maailmansotaan asti maailman kehittynein alue, joten sinun kuuluisi olla ylpeä eurooppalaisuudestasi! Todellako haluat kasvattaa lapsesi kotona, pois maailman pahuuksista, eli toisin sanoen tynnyrissä? Teet kyllä tuolla menolla lapsellesi hallaal ja todella paljon! Ja viimeiseksi: muukin asia jakaa ihmisiä ryhmiin kuin uskonto, ja etenkin nykypäivänä: kommunismisuus, fasistisuus, vihreät...


      • 123456654321
        Kulttuuri-ihminen kirjoitti:

        Aika tekopyhää puhua noin, vaikka itsekkin olet (luultavasti) kristitty. Lisäksi, ei kristinusko ole ainoa uskonto joka on levittänyt itseään väkivaltaisesti. Entä Islam? Ja miten voit sanoa, että maailmalle mentiin tyrkyttämään omia ''juttujaan''? Eurooppalaiset olivat aina ensimmäiseen maailmansotaan asti maailman kehittynein alue, joten sinun kuuluisi olla ylpeä eurooppalaisuudestasi! Todellako haluat kasvattaa lapsesi kotona, pois maailman pahuuksista, eli toisin sanoen tynnyrissä? Teet kyllä tuolla menolla lapsellesi hallaal ja todella paljon! Ja viimeiseksi: muukin asia jakaa ihmisiä ryhmiin kuin uskonto, ja etenkin nykypäivänä: kommunismisuus, fasistisuus, vihreät...

        "Eurooppalaiset olivat aina ensimmäiseen maailmansotaan asti maailman kehittynein alue, joten sinun kuuluisi olla ylpeä eurooppalaisuudestasi!"

        Ei voi muuta todeta kuin, että tässä on toivoton tapaus... :D Tietämättömyys paistaa läpi. White power??? Voisi hyvinkin olla....kuulostaa ainakin ihan samalta jaaritukselta, mitä kuulee skineiltä.

        "Aika tekopyhää puhua noin, vaikka itsekkin olet (luultavasti) kristitty. Lisäksi, ei kristinusko ole ainoa uskonto joka on levittänyt itseään väkivaltaisesti. Entä Islam?"

        Itse en onneksi kuulu mihinkään uskontokuntaan. Lue Islamin historiaa ja siitä miten kristinusko teki siitä vihollisen, niin viisastut. Uskonto on loistava keino tienata rahaa ja hallita ihmisiä, muuta käyttöä sillä ei ole.


      • Olet hölmö
        Kulttuuri-ihminen kirjoitti:

        Aika tekopyhää puhua noin, vaikka itsekkin olet (luultavasti) kristitty. Lisäksi, ei kristinusko ole ainoa uskonto joka on levittänyt itseään väkivaltaisesti. Entä Islam? Ja miten voit sanoa, että maailmalle mentiin tyrkyttämään omia ''juttujaan''? Eurooppalaiset olivat aina ensimmäiseen maailmansotaan asti maailman kehittynein alue, joten sinun kuuluisi olla ylpeä eurooppalaisuudestasi! Todellako haluat kasvattaa lapsesi kotona, pois maailman pahuuksista, eli toisin sanoen tynnyrissä? Teet kyllä tuolla menolla lapsellesi hallaal ja todella paljon! Ja viimeiseksi: muukin asia jakaa ihmisiä ryhmiin kuin uskonto, ja etenkin nykypäivänä: kommunismisuus, fasistisuus, vihreät...

        Eurooppahan on kautta aikojen ollut valtataistelujen ja sotimisen keskus. Voi kuinka monta kymmentä eli sataa kertaa onkaan läpi maanosan marssittu milloin minkäkin lippujen alla.

        Eurooppalaisuus ei mun ajattelussani edusta mitään erityistä sivistystä. Löytöretket ja muiden mannerten ryöstäminen ja raiskaaminen ovat Erityistä Eurooppalaista Osaamista.

        Itse äänestin eurooppalaista integraatiota ja keskusvaltiokehitystä vastaan ja tulen näin toimimaan jatkossakin.

        Käsityksesi kristinuskosta on perustavanlaatuisen naiivi. Voi sinua raukkaa. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia steinerilaisissa tai missään muissakaan kouluissa.


    • Entinen ateisti.

      Voi, että miten olet väärässä...

      • RaijaKo

        Perustelut? Miksi kirjoittaja on väärässä? Vai pelkäätkö, ettet osaa perustella ja jäät keskustelussa alakynteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe