Uusi raktori

Elikkä homman nimi olis sellainen että pitäis saaha uus raktori,talvella pihatien auraus,kesällä heinä hommat, ja polttopuun tekoa näille hommille siis pitäisi löytää tekijä,etukuormaaja olisi tarkoituksena hankkia kanssa,itse olin miettinyt kuikkaa(quik, vai miten se oli) tai mp liftiä,mitä mieltä olette, mitkä merkit olisivat hyvät, miten paljon pitäisi olla kaakkeja kone pellin olla, ja jne..... ???

21

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkuin khö!

      Joku Same tai Lambursiinii ovat mahottomia pihakoneita. Kyllä pihatien aukasuun ja lapukoneen eteen pitää uus raku sinun saada.

    • 19+8
      • no en "luota" mihinkään "vähemmän" tuttuun merkkiin, esim. case, fend, same, vaikka ovat varmaan hyvin toimiva peli ja lisäystä vielä niihin hommiin että on kymmen kunta lammasta ja niitte ruokien ja paskan ajo hommiin pitää olla joku kunnon kone, en tahdo enää mitään rempulaa kuten entinen (oli nimittäin merkiltään setori) ja sillä ei mettä hommatkaan ei tahtonut sujua, on nimittäin sen verran huono traktori että huhhuhhu.


      • nyt jo
        hax-d kirjoitti:

        no en "luota" mihinkään "vähemmän" tuttuun merkkiin, esim. case, fend, same, vaikka ovat varmaan hyvin toimiva peli ja lisäystä vielä niihin hommiin että on kymmen kunta lammasta ja niitte ruokien ja paskan ajo hommiin pitää olla joku kunnon kone, en tahdo enää mitään rempulaa kuten entinen (oli nimittäin merkiltään setori) ja sillä ei mettä hommatkaan ei tahtonut sujua, on nimittäin sen verran huono traktori että huhhuhhu.

        kuulostaa siltä,että ois ollu kuskissa jotain vikaa, vai?


      • setoristi
        hax-d kirjoitti:

        no en "luota" mihinkään "vähemmän" tuttuun merkkiin, esim. case, fend, same, vaikka ovat varmaan hyvin toimiva peli ja lisäystä vielä niihin hommiin että on kymmen kunta lammasta ja niitte ruokien ja paskan ajo hommiin pitää olla joku kunnon kone, en tahdo enää mitään rempulaa kuten entinen (oli nimittäin merkiltään setori) ja sillä ei mettä hommatkaan ei tahtonut sujua, on nimittäin sen verran huono traktori että huhhuhhu.

        mikä siinä oli vikana, minusta hyvä peruskone metsässä hieman kömpelö nelivetona, herraste käytössä ihan soiva peli.


    • Valtra A-series

      Osta halpiais-Valtra A taikka pirkka-Valtra, ihan rahalla rahalla ostaen edullisin kuvailemiisi hommiin, saat vielä kaupan päälle rattoisan retken tehtaalle... Lisäksi voit ajaa rattorisi sieltä kotiin (kokemuksella voin suositella!)

      Etukuormaaja kannattaa ottaa tietty heti siihen, suosittelen, että iiiismen miehet käy kotona aentamassa sen sulle, muista ottaa siihen kuormaajaan ne pässinmunat (paineakut), että voit ajella nyökkimättä maantielläkin sitten. Lisäpolttoainesäiliöt heti uuteen koneeseen, muuten tankki on tuekasen pieni. A-valtteriin saat takuutakin 3v., joka tosin on maksava juttu, mutta tyhjää parempi.


      Zetkat ja muut fentit voit unohtaa sovinnolla.

      • setka muuten hyvä mutta hydrauliikka ihan omaa luokkaansa (hiton huono), pikku vikoja, aina sai olla jtn pulttia mutteria kiristämässä......ei himoita enää 30 vuoden tappelun jälkeen enää tällä setkalla ajaa (7245) en tiedä uusimmistä setkoista........

        A valtraa olen katsellut, vissiinkin hyvä kone minun tarpeisiini, pienin on kolme pyttyinen kone (valtran sivujen mukaan) eli ei sitä, saisi olla neli pyttyinen kone, mitenkäs hevosvoimien suhteen setkassa oli päätä huimaavat 60 heppaa (karkea arvio,osa hevoisista kesä laitumilla) joten neli pyttyisessä valtrassa olisi varmaan tarpeeksi tehoja 70-90 hv ?? mitä kannattaa ottaa varustukseen valtraa jos ostan sellaisen ???


      • ammattilaanen
        hax-d kirjoitti:

        setka muuten hyvä mutta hydrauliikka ihan omaa luokkaansa (hiton huono), pikku vikoja, aina sai olla jtn pulttia mutteria kiristämässä......ei himoita enää 30 vuoden tappelun jälkeen enää tällä setkalla ajaa (7245) en tiedä uusimmistä setkoista........

        A valtraa olen katsellut, vissiinkin hyvä kone minun tarpeisiini, pienin on kolme pyttyinen kone (valtran sivujen mukaan) eli ei sitä, saisi olla neli pyttyinen kone, mitenkäs hevosvoimien suhteen setkassa oli päätä huimaavat 60 heppaa (karkea arvio,osa hevoisista kesä laitumilla) joten neli pyttyisessä valtrassa olisi varmaan tarpeeksi tehoja 70-90 hv ?? mitä kannattaa ottaa varustukseen valtraa jos ostan sellaisen ???

        Et tarvitse minkäänlaista traktoria


      • ammattilaanen kirjoitti:

        Et tarvitse minkäänlaista traktoria

        ja miksi hitossa koskaan ei tahdo saada minkään laisia vastauksia kysymykseensä, vaan aina on jotain asiasta poikkeavaa kommenttia.....PERKELE


      • Valtra A-series
        hax-d kirjoitti:

        setka muuten hyvä mutta hydrauliikka ihan omaa luokkaansa (hiton huono), pikku vikoja, aina sai olla jtn pulttia mutteria kiristämässä......ei himoita enää 30 vuoden tappelun jälkeen enää tällä setkalla ajaa (7245) en tiedä uusimmistä setkoista........

        A valtraa olen katsellut, vissiinkin hyvä kone minun tarpeisiini, pienin on kolme pyttyinen kone (valtran sivujen mukaan) eli ei sitä, saisi olla neli pyttyinen kone, mitenkäs hevosvoimien suhteen setkassa oli päätä huimaavat 60 heppaa (karkea arvio,osa hevoisista kesä laitumilla) joten neli pyttyisessä valtrassa olisi varmaan tarpeeksi tehoja 70-90 hv ?? mitä kannattaa ottaa varustukseen valtraa jos ostan sellaisen ???

        ..nyt ainakin pitää olla varustelistalla ja ylälämmityslaite, etulokasuojat (ei sotke niin pahasti kabiinin laseja tiellä ajaessa). Ja nuo lisäpolttoainesäiliöt suosittelen sulle heti. Muita varusteita voit ottaa mieltymysten mukaan, mutta hydraulilohkoja kannattaa miettiä tarkkaan, jos teet niitä polttopuita jollakin klapikoneella taikka hydr.halkojalla. Eli yksi lohko pidolla, että saat jatkuvan virtauksen esim. hydrauliseen halkojaan.
        Jo 82-A:n hepat riittää moneen juttuun, mutta käytännössä 92-A on edullisempi monasti rahalla ostettaessa, kun topeskat lyö tiskiin suoraan ilman mitään vaihtorimpulaa. Jos otat isompia renkaita allle, niin vetovarret on syytä olla pidemmät, mutta nää on niitä itsestään selvyyksiä. Ja sitten kaikki vaihdekepukat otat samaan nippuun oikeelle puolen. Tietty makuasia, mutta itselläni on yhdessä koneessa suunnanvaihto vasemmalla puolen ja ei ole niin kätevä.
        Itse en ole mikään Valtteri-lahkolainen, itseasiassa suhtaudun aika kriittisesti koko laitteeseen, mutta tällä rahalla ei oikein ole muuta vastaavaa tarjolla, ellei ala tuomaan itse jotain ulkomailta (Latviassa on sopivaa kalustoa edullisesti pankkiireilla myynnissä...). Meillä on kuitenkin toimineet ja muitakin merkkejä on käytössä samaan aikaan. Lähiaikoina ostetaan uusi Valtteri (rukkasmalli) tilallemme muiden lisäksi.


      • V1
        Valtra A-series kirjoitti:

        ..nyt ainakin pitää olla varustelistalla ja ylälämmityslaite, etulokasuojat (ei sotke niin pahasti kabiinin laseja tiellä ajaessa). Ja nuo lisäpolttoainesäiliöt suosittelen sulle heti. Muita varusteita voit ottaa mieltymysten mukaan, mutta hydraulilohkoja kannattaa miettiä tarkkaan, jos teet niitä polttopuita jollakin klapikoneella taikka hydr.halkojalla. Eli yksi lohko pidolla, että saat jatkuvan virtauksen esim. hydrauliseen halkojaan.
        Jo 82-A:n hepat riittää moneen juttuun, mutta käytännössä 92-A on edullisempi monasti rahalla ostettaessa, kun topeskat lyö tiskiin suoraan ilman mitään vaihtorimpulaa. Jos otat isompia renkaita allle, niin vetovarret on syytä olla pidemmät, mutta nää on niitä itsestään selvyyksiä. Ja sitten kaikki vaihdekepukat otat samaan nippuun oikeelle puolen. Tietty makuasia, mutta itselläni on yhdessä koneessa suunnanvaihto vasemmalla puolen ja ei ole niin kätevä.
        Itse en ole mikään Valtteri-lahkolainen, itseasiassa suhtaudun aika kriittisesti koko laitteeseen, mutta tällä rahalla ei oikein ole muuta vastaavaa tarjolla, ellei ala tuomaan itse jotain ulkomailta (Latviassa on sopivaa kalustoa edullisesti pankkiireilla myynnissä...). Meillä on kuitenkin toimineet ja muitakin merkkejä on käytössä samaan aikaan. Lähiaikoina ostetaan uusi Valtteri (rukkasmalli) tilallemme muiden lisäksi.

        kysäisen, kun itsekkin olen lähitulevaisuudessa uutta traktoria hankkimassa. Miten käytännössä onnistuu etukuormain työskentely jos suunnanvaihto keppi on a-sarjassa oikealla puolella? Itse olen käyttänyt molemmin puolisia kuormaimen ohjauksia, sekä oikealla että vasemmalla kädellä olevia. Ja olen huomannut että oikealla kädellä on paljon luonnikkaampaa käyttää kuormainta. Mutta jos suunnanvaihto on myös oikealla kädellä (mikä tässä tapauksessa tuntuu myös loogisemmalta kun ratin alle ei saa) niin äkkiseltään luulisi että kuormaus hankaloituu aika paljonkin kun täytyy samalla kädellä käyttää sekä kuormainta että suunnanvaihtoa.
        N-sarjassahan ei tuota ongelmaa ole, eikä se hinta ihan kohtuuttomasti pomppaa jos vertaa a-92 ja n-101 hitech:ia toisiinsa. Käytön mukavuus kuitenkin on toisella tasolla ja varusteet myös.


      • Valtra A-series
        V1 kirjoitti:

        kysäisen, kun itsekkin olen lähitulevaisuudessa uutta traktoria hankkimassa. Miten käytännössä onnistuu etukuormain työskentely jos suunnanvaihto keppi on a-sarjassa oikealla puolella? Itse olen käyttänyt molemmin puolisia kuormaimen ohjauksia, sekä oikealla että vasemmalla kädellä olevia. Ja olen huomannut että oikealla kädellä on paljon luonnikkaampaa käyttää kuormainta. Mutta jos suunnanvaihto on myös oikealla kädellä (mikä tässä tapauksessa tuntuu myös loogisemmalta kun ratin alle ei saa) niin äkkiseltään luulisi että kuormaus hankaloituu aika paljonkin kun täytyy samalla kädellä käyttää sekä kuormainta että suunnanvaihtoa.
        N-sarjassahan ei tuota ongelmaa ole, eikä se hinta ihan kohtuuttomasti pomppaa jos vertaa a-92 ja n-101 hitech:ia toisiinsa. Käytön mukavuus kuitenkin on toisella tasolla ja varusteet myös.

        Mulla itsellä on tuo kuormaimen kepukka vasurilla hoidettavana (saa myös oikealle puolen), kun tykkään siitä siinä puolen. Nää on vähän jokaisen osattava itse katsella, mutta tuo vaihdekepukoiden paikka on kyllä meillä parempi.
        Mitä taasen tulee näihin N-sarjalaisiin ja muihin... siellä taasen hinta pomppaa melkoisesti ja tulee muitakin vaihtoehtoja. Tarpeeseenhan näitä tietty ostellaan ja halpoja hevosia ainakin meidän farmille. Tietysti sellaiselle tilalle, jossa on vaan muutama traktori taikka peräti vaan yksi traktori, pitää varsin tarkkaan harkita, että mihin ne rahat laitetaan ja mitä töitä silla traktorilla sitten tehdään. Meillä nyt tuo A-sarjalainen tekee määrättyjä hommia muiden mukana ja jatkossa toinenkin A-sarjalainen.


      • V1
        Valtra A-series kirjoitti:

        Mulla itsellä on tuo kuormaimen kepukka vasurilla hoidettavana (saa myös oikealle puolen), kun tykkään siitä siinä puolen. Nää on vähän jokaisen osattava itse katsella, mutta tuo vaihdekepukoiden paikka on kyllä meillä parempi.
        Mitä taasen tulee näihin N-sarjalaisiin ja muihin... siellä taasen hinta pomppaa melkoisesti ja tulee muitakin vaihtoehtoja. Tarpeeseenhan näitä tietty ostellaan ja halpoja hevosia ainakin meidän farmille. Tietysti sellaiselle tilalle, jossa on vaan muutama traktori taikka peräti vaan yksi traktori, pitää varsin tarkkaan harkita, että mihin ne rahat laitetaan ja mitä töitä silla traktorilla sitten tehdään. Meillä nyt tuo A-sarjalainen tekee määrättyjä hommia muiden mukana ja jatkossa toinenkin A-sarjalainen.

        että tuossa a-sarjan kokoluokassa ei oikein kilpailijaa löydy jos verrataan hintaan. Ja hintansa tuntuu valtra pitävän hyvin, kun käytetytkin maksaa lähestulkoon saman kuin uuden saa suoralla kaupalla.
        Kyllähän se on totta että se hinta pomppaa kun siirrytään a-sarjasta n-sarjaan. Mutta niin pomppaa varustuskin, vedonpysäytys, suunnanvaihto jne. Mutta tosiasia on kyllä että kun siirrytään isompaan kokoluokkaan alkaa kilpailijoitakin tulla valtralle.
        Jokaisen oman harkinnan juttujahan nämä traktoriasiat on, ja pitää ajatella omaa viihtyvyttäkin vähän. Traktori kuitenkin on maatalouden työkaluista se missä vietetään aikaa eniten. Ja kokeilemallahan nuo käytännönasiat yleensä selviää.


    • nääs...

      Valtran A-sarja! Varmasti edullisin vaihtoehto uusista traktoreista. Ei mitää turhaa ja etukuormaajan kanssa tekee varmasti kaiken mitä suunnittelit ja paljon muutakin.

      • joo nyt on hyviä vastauksia,kiitos hitosti. Itse meinasin seuraavaksi kysyä että onko muilla merkeillä mitään vastaava kone sarjaa kuin valtran a sarja, mutta ei vissiinkään ole....

        voisitteko vielä kerto mitä kaikkia lisävarusteita on saatavilla, mikä etukuormain merkki olisi paras (valtran oma, quick,isme,trima vai joku muu) ja miten se HiShift toimii ja onko A sarjassa se suunnan vaihto vipu ratissa kiinni (vasemmalla puolella) vai onko ohjaamo sellainen keppi viidakko ??

        Olen hiema ulalla asioista kun en ole oikein perehtynyt asioihin niin pitää viisaammilta kysellä.


      • näin sen pitäs mennä
        hax-d kirjoitti:

        joo nyt on hyviä vastauksia,kiitos hitosti. Itse meinasin seuraavaksi kysyä että onko muilla merkeillä mitään vastaava kone sarjaa kuin valtran a sarja, mutta ei vissiinkään ole....

        voisitteko vielä kerto mitä kaikkia lisävarusteita on saatavilla, mikä etukuormain merkki olisi paras (valtran oma, quick,isme,trima vai joku muu) ja miten se HiShift toimii ja onko A sarjassa se suunnan vaihto vipu ratissa kiinni (vasemmalla puolella) vai onko ohjaamo sellainen keppi viidakko ??

        Olen hiema ulalla asioista kun en ole oikein perehtynyt asioihin niin pitää viisaammilta kysellä.

        On se keppiviidakko, N-sarjas saat ratin alle suunnanvaihdon, ja samalla kytkinkin kestää kuormaintyöskentelyä. HiSift on ehdoton, ettei tarvi polkea kytkintä. Valtran kuormain on kuikka.


      • Oz
        hax-d kirjoitti:

        joo nyt on hyviä vastauksia,kiitos hitosti. Itse meinasin seuraavaksi kysyä että onko muilla merkeillä mitään vastaava kone sarjaa kuin valtran a sarja, mutta ei vissiinkään ole....

        voisitteko vielä kerto mitä kaikkia lisävarusteita on saatavilla, mikä etukuormain merkki olisi paras (valtran oma, quick,isme,trima vai joku muu) ja miten se HiShift toimii ja onko A sarjassa se suunnan vaihto vipu ratissa kiinni (vasemmalla puolella) vai onko ohjaamo sellainen keppi viidakko ??

        Olen hiema ulalla asioista kun en ole oikein perehtynyt asioihin niin pitää viisaammilta kysellä.

        on olemassa kuin valtterit, A-sarja kun on jymähtäny sille 502/702 ajalleen, vain pienellä meikkauksella. Jos kuormaajaa meinaat nokalle on öljykylpykytkin ehdoton, ei tarvi vuosittain tuuppia konetta poikki kytkimen takia. Käyppä Hankkijal tutustumas 5M-sarjaan: on hydraulinen suunnanvaihdin, sähköiset nostolaitteet ja voimanoton kytkentä.Pikavaihdetta tarjolla ja ergonomia kohdallaan ilman keppiviidakkoa. Erilliseen runkoon on helppo kuormaaja kiinnittää eikä rasita moottorin ja vaihteiston valuosia. Yksinkertainen ja edullinen huoltaa ja myyntihintakin oli alle A-Sarjan jossain tarjoukses !!!


      • Kunttajussi
        Oz kirjoitti:

        on olemassa kuin valtterit, A-sarja kun on jymähtäny sille 502/702 ajalleen, vain pienellä meikkauksella. Jos kuormaajaa meinaat nokalle on öljykylpykytkin ehdoton, ei tarvi vuosittain tuuppia konetta poikki kytkimen takia. Käyppä Hankkijal tutustumas 5M-sarjaan: on hydraulinen suunnanvaihdin, sähköiset nostolaitteet ja voimanoton kytkentä.Pikavaihdetta tarjolla ja ergonomia kohdallaan ilman keppiviidakkoa. Erilliseen runkoon on helppo kuormaaja kiinnittää eikä rasita moottorin ja vaihteiston valuosia. Yksinkertainen ja edullinen huoltaa ja myyntihintakin oli alle A-Sarjan jossain tarjoukses !!!

        Mun karvalakki Vallus kesti eka kytkin n.9000t ja nokalla on ollut 3000t:sta asti etukuormain. Tottahan mä kytkimen saan sököksi vaikka alle 10 tunnis jos mä oikeen yritän. Ja mitä oikean puolen vaihdevipuihin/ kuormaajanhallintavipuun tulee, niin onhan vallussa käännettävä satula. Satula puoliasentoon niin vasurillakin ylettyy käyttämähän suunnanvaihdinta. Soon mielikuvituksesta kiinni mitä osaa/taitaa karvalakkivallulla tehdä. Noo, tietysti tekokädellä varustetut invaliidit asia erikseen.


      • Kunttajussi kirjoitti:

        Mun karvalakki Vallus kesti eka kytkin n.9000t ja nokalla on ollut 3000t:sta asti etukuormain. Tottahan mä kytkimen saan sököksi vaikka alle 10 tunnis jos mä oikeen yritän. Ja mitä oikean puolen vaihdevipuihin/ kuormaajanhallintavipuun tulee, niin onhan vallussa käännettävä satula. Satula puoliasentoon niin vasurillakin ylettyy käyttämähän suunnanvaihdinta. Soon mielikuvituksesta kiinni mitä osaa/taitaa karvalakkivallulla tehdä. Noo, tietysti tekokädellä varustetut invaliidit asia erikseen.

        kyllähän tuo 5m sarja oli aika huokuttelevan näköinen, mutta olen sen verran kotimaista tuotetta kannattava niin haluan kotimaista laatua (tuskin jontikassa mitään vikaaa olisi), se olisi vissiinkin sitten lähettävä ostamaan valtra n82 hiTech:kkiä, jos on tietoa moisesta koneesta niin millainen etukuormain käytössä ja mihin hintaa lähtee valtran liikkeestä.Massikasta ei olekkaan ollut vielä puhetta......millainen olisi etukuormaimen kanssa ......tietoa kenelläkään.....???

        ainiin ja paljonko pitäisi olla hydr.pumpun tuotto että kuormain toimisi kunnolla,sillein että ei tarvitsisi olla kaasu pohjassa puolta päivää ja ootella millonka on noussu kuormain ylös ??


      • nykytraktoreilla..--
        hax-d kirjoitti:

        kyllähän tuo 5m sarja oli aika huokuttelevan näköinen, mutta olen sen verran kotimaista tuotetta kannattava niin haluan kotimaista laatua (tuskin jontikassa mitään vikaaa olisi), se olisi vissiinkin sitten lähettävä ostamaan valtra n82 hiTech:kkiä, jos on tietoa moisesta koneesta niin millainen etukuormain käytössä ja mihin hintaa lähtee valtran liikkeestä.Massikasta ei olekkaan ollut vielä puhetta......millainen olisi etukuormaimen kanssa ......tietoa kenelläkään.....???

        ainiin ja paljonko pitäisi olla hydr.pumpun tuotto että kuormain toimisi kunnolla,sillein että ei tarvitsisi olla kaasu pohjassa puolta päivää ja ootella millonka on noussu kuormain ylös ??

        kuormailee jo lähes kaikilla sen mitä tarvii vakiohydrauliikalla. a- sarjaan saa nappikytkimen, helpottaa kummasti kuormaamista. kovasti epäilyttää tuo hankkijan traktorin talviominaisuudet, onko muovinen tankki, hauraita putkia ja sähköjohtoja pohjassa, pysyykö ikkunat huurteettomina.


      • trat
        nykytraktoreilla..-- kirjoitti:

        kuormailee jo lähes kaikilla sen mitä tarvii vakiohydrauliikalla. a- sarjaan saa nappikytkimen, helpottaa kummasti kuormaamista. kovasti epäilyttää tuo hankkijan traktorin talviominaisuudet, onko muovinen tankki, hauraita putkia ja sähköjohtoja pohjassa, pysyykö ikkunat huurteettomina.

        Itsellä oli lopulta vaihto ehtona tuo John Deere ja Pirkka Valtra, molemmissa omat hyvät puolensa. Oikeastaan päädyin tuohon pirkkaan sen metsä ominaisuuksien vuoksi ja painoihan se kotimaisuuskin.. "Pirkka Valtra" on suolahdessa tehty Mf, sama kuin A- sarjan Valtra.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe