Miten toimisi elävä paju aitana? Kasvaako nopeasti ja kuinka usein pitää leikata ettei riistäydy käsistä? Vai onko tässä mitään järkeä ajatuksena?
Paju aita
6
1897
Vastaukset
- toimii
esim. hopeapaju on näyttävä aita, ei leviä ja sietää leikkaustakin joko muotoon tai alas.
- Peukalo...
Mulla oli taas mielessä ihan tämä luonnonvarainen paju, voisikohan siitä saada mitään aikaiseksi? Ajattelin selvitä mahdollisimman halvalla kun saisin pajuntaimia ilmaiseks.
Tuo nykyinen orapihlaja on tullut tiensä päähän se saa kohta moottorisahasta ja aikataulu on tämä kevät!
- Kotipuutarhuri
Lisätietoja elävästä pajuaidasta ja aiheeseen liittyvistä kursseista,materiaaleista jne.esim.osoitteesta www.puutarha.net/rantaseiri
Sähköpostia voi lähettää osoitteeseen [email protected] (Sunniemen pajutila,Pori)
Kannattaa hakea käsiinsä myös Koti puutarhalehden kevät 2004 numero, jossa kerrotaan elävästä pajuaidasta.
Olen itsekin suunnittelemassa pajuaidan perustamista, onnea myös omalle hankkeellesi! - Paula
Mukava ajatus. Miksi paju ei kelpaa aidaksi siinä kuin mutukin pensaat? Kestää ainakin hyvin leikkausta :-) ja tulee jo varhain keväällä ihanille pajunkissoille. Kokeile ihmeessä!
- Peukalo kes...
Kyllä siihen pajuaita tulee, hävitän vanhan aidan mikä on käytännössä kuollut ja pistän ihan luonnon pajua kasvamaan. On ainakin varma kasvi ja helppohoitoinen. Nyt moottorisahaa lainaamaan jostain:)
- vihertäjä
Elävistä pajuaidoista on ilmestynyt hiljan uusi suomenkielinen kirjakin - pajusta voi tehdä punottua aitaa, joka juurtuu maahan ja kasvaa sitten siinä - ja punomista jatketaan kasvun mukaan. Kannattaa haeskella googlella, niin löydät hyviä ohjeita ja kuvia aiheesta. Ainakin englannin kielisiä ohjeita löytyi hakusanoilla living willow fence.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800