Paljonkohan voisin pyyttää tuollaisesta Coronet 32 Oceanfahrerista? Kahdella Volvon isolla bensakoneella. Vene on vuodelta -78. Vene on ihan peruskuntoinen, ei mikään helmi
Paljonko Coronet 32:sta
23
1432
Vastaukset
- 33339
ko. vene on vaikeasti myytävä eli maksimihinnan saat 5-vyoden myyntiajalla. Jos haluat veneesi kaupaksi pitää se olla hinnoiteltu ostajia kiinnostavalla tavalla. Tämä tarkoittaa sitä että vene on nettiveneen halvin vastaava ja jos kysyntää ei ole lasket vielä tästä. Syksyllä halpa hintakaan ei auta vaan paras aika on venemessujen jälkeen räystäiden tippuessa.
Hyvä mittari on myös markkinakysyntä, kun saat useita soittoja alkaa hintaluokka olemaan kohdallaan. Rungon arvo lienee noin 15.000-25.000 €, edellyttäen että se on ehjä ja sisustus alkuperäinen (ja sekin ehjä vaikkakin kulunut). Nuo "isot bensakoneet" lienevät AQ 170 moottoreita, jotka sitten laskevat arvoa 1.000-5.000 €, riippuen uusien moottoreiden asennuskuluista. Joten käypä markkina-arvo asettunee haarukkaan 10.000-24.000 €. Päätät sitten itse hinnan, venettä näkemättä ei voi tuota tarkempaa arviota antaa...
- CORONETTAAJA
Juu, juuri nuo koneet kyseessä. Onko koneissa jotain muuta vikaa kuin että ne on bensakoneita?
CORONETTAAJA kirjoitti:
Juu, juuri nuo koneet kyseessä. Onko koneissa jotain muuta vikaa kuin että ne on bensakoneita?
No onhan niissä se pikkuinen vika, että ovat yli 30 vuotta vanhoja raakavesijäähdytteisiä koneita, ja suurin osa niiden sisaruksista on tehnyt viimeisen matkansa jo 10-20 vuotta sitten. Ja mikäköhän sinulla on polttoaineenkulutus? Oma arvioni on 4-5 litraa/mpk matkanopeudella, nuo ovat muutenkin hieman alitehoisia noinkin raskaseen veneeseen.
Tässä vähän referenssiä käytettyjen samanmallisten hinnoista:
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2111
Hinta 31.120 €
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2125
Hinta 52.000 €, huomioi moottorit, kunto ja varusteet
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2127
Hinta 43.500 €, tuossakin on sinun venettäsi järkevämmät moottorit, ja lisäksi hyvät varusteet kunto
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2106
Hinta 50.600 €, tupladieselit ja hyvä kunto
Toivottavasti nämä auttavat sinua hinnoittelemaan oman (huonokuntoisen?) kahdella hautausta vailla olevalla moottorilla varustetun veneesi ;)- asdfadff
Välittäjä_LKV kirjoitti:
No onhan niissä se pikkuinen vika, että ovat yli 30 vuotta vanhoja raakavesijäähdytteisiä koneita, ja suurin osa niiden sisaruksista on tehnyt viimeisen matkansa jo 10-20 vuotta sitten. Ja mikäköhän sinulla on polttoaineenkulutus? Oma arvioni on 4-5 litraa/mpk matkanopeudella, nuo ovat muutenkin hieman alitehoisia noinkin raskaseen veneeseen.
Tässä vähän referenssiä käytettyjen samanmallisten hinnoista:
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2111
Hinta 31.120 €
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2125
Hinta 52.000 €, huomioi moottorit, kunto ja varusteet
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2127
Hinta 43.500 €, tuossakin on sinun venettäsi järkevämmät moottorit, ja lisäksi hyvät varusteet kunto
http://www.coronet.nu/default.asp?rID=3&aID=2106
Hinta 50.600 €, tupladieselit ja hyvä kunto
Toivottavasti nämä auttavat sinua hinnoittelemaan oman (huonokuntoisen?) kahdella hautausta vailla olevalla moottorilla varustetun veneesi ;)olikohän vähän jyrkkä mielipide?
asdfadff kirjoitti:
olikohän vähän jyrkkä mielipide?
Aloittaja kertoi veneensä olevan kunnoltaan vähintäänkin "kulunut", ja vielä hengissä olevat AQ 170 moottorit voivat hajota lopullisesti joko seuraavalla käyttökerralla, tai toimia jopa muutaman vuoden.. Eikä yksikään järkevä ihminen osta "pommimoottoreilla" varustettua raskasta matkavenettä jonka käyttökulut ovat päätähuimaavat. Esimerkkinä päiväretki Hki-Porvoo-Hki jossa polttoainekulut ovat luokkaa 400 €.
Onhan noita muitakin myyntiä yrittäviä, kuten http://www.nettivene.com/moottorivene/haiveli/367083 . Veneessä ei ole mitään vikaa, toki käytön jäljet näkyvät kuten muissakin entisissä työveneissä. Moottori on tietysti pieni kysymysmerkki, mutta koska viritysaste on tässä tapauksessa maltillinen, niin senkin pitäisi toimia kunnollisella ylläpidolla. Mutta, kyseinen vene ei ole huvivenerekisterissä, eikä sitä saa rekisteröityä ilman CE-sertifiointia. Ja ko. sertifiointia tuskin saa nykyisellä moottorilla, jolloin vene on käytännössä arvoton. Toivottavasti myyjä kertoo asiasta ostajalle..- Vollecoro
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Aloittaja kertoi veneensä olevan kunnoltaan vähintäänkin "kulunut", ja vielä hengissä olevat AQ 170 moottorit voivat hajota lopullisesti joko seuraavalla käyttökerralla, tai toimia jopa muutaman vuoden.. Eikä yksikään järkevä ihminen osta "pommimoottoreilla" varustettua raskasta matkavenettä jonka käyttökulut ovat päätähuimaavat. Esimerkkinä päiväretki Hki-Porvoo-Hki jossa polttoainekulut ovat luokkaa 400 €.
Onhan noita muitakin myyntiä yrittäviä, kuten http://www.nettivene.com/moottorivene/haiveli/367083 . Veneessä ei ole mitään vikaa, toki käytön jäljet näkyvät kuten muissakin entisissä työveneissä. Moottori on tietysti pieni kysymysmerkki, mutta koska viritysaste on tässä tapauksessa maltillinen, niin senkin pitäisi toimia kunnollisella ylläpidolla. Mutta, kyseinen vene ei ole huvivenerekisterissä, eikä sitä saa rekisteröityä ilman CE-sertifiointia. Ja ko. sertifiointia tuskin saa nykyisellä moottorilla, jolloin vene on käytännössä arvoton. Toivottavasti myyjä kertoo asiasta ostajalle..Vene on nähtävänä? Tehdään kaupat!
- mitähähh
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Aloittaja kertoi veneensä olevan kunnoltaan vähintäänkin "kulunut", ja vielä hengissä olevat AQ 170 moottorit voivat hajota lopullisesti joko seuraavalla käyttökerralla, tai toimia jopa muutaman vuoden.. Eikä yksikään järkevä ihminen osta "pommimoottoreilla" varustettua raskasta matkavenettä jonka käyttökulut ovat päätähuimaavat. Esimerkkinä päiväretki Hki-Porvoo-Hki jossa polttoainekulut ovat luokkaa 400 €.
Onhan noita muitakin myyntiä yrittäviä, kuten http://www.nettivene.com/moottorivene/haiveli/367083 . Veneessä ei ole mitään vikaa, toki käytön jäljet näkyvät kuten muissakin entisissä työveneissä. Moottori on tietysti pieni kysymysmerkki, mutta koska viritysaste on tässä tapauksessa maltillinen, niin senkin pitäisi toimia kunnollisella ylläpidolla. Mutta, kyseinen vene ei ole huvivenerekisterissä, eikä sitä saa rekisteröityä ilman CE-sertifiointia. Ja ko. sertifiointia tuskin saa nykyisellä moottorilla, jolloin vene on käytännössä arvoton. Toivottavasti myyjä kertoo asiasta ostajalle..Miksei sitä saa huvivenerekisteriin?
Eikö uuden lainsäädännön takia kaikki pitäisi olla jo rekisterissä? mitähähh kirjoitti:
Miksei sitä saa huvivenerekisteriin?
Eikö uuden lainsäädännön takia kaikki pitäisi olla jo rekisterissä?Tuo ei ole huvivene, eikä se ole sen vuoksi huvivenerekisterissä. Sen sijaan se on kyllä ammattikäyttöön soveltuva, ja varmasti vieläkin kyseisesessä rekisterissä MEPE-yhdistyksen unohdettua sen poistaminen(?).
Huvivenerekisteriin et kuitenkaan saa sitä, koska kyseessä on "uusi" rekisteröitävä vene, ja silloin vaaditaan CE-sertifiointi. Kyseiseen sertifiointiin sisältyy mm. päästövaatimukset, enkä oikein jaksa uskoa että tuo "down greidattu" TAMD 40 moottori niitä täyttäisi. Ja se sertifiointi maksaa kuitenkin yli tuhat euroa, vaikka käyttäisit veneCEcomia, joten loppuun ajetulla moottorilla varustettu Haiveli on valitettavasti(!!!!) byrokratian ansiosta käytännössä täysin arvoton...- ammattihuviveneilijä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tuo ei ole huvivene, eikä se ole sen vuoksi huvivenerekisterissä. Sen sijaan se on kyllä ammattikäyttöön soveltuva, ja varmasti vieläkin kyseisesessä rekisterissä MEPE-yhdistyksen unohdettua sen poistaminen(?).
Huvivenerekisteriin et kuitenkaan saa sitä, koska kyseessä on "uusi" rekisteröitävä vene, ja silloin vaaditaan CE-sertifiointi. Kyseiseen sertifiointiin sisältyy mm. päästövaatimukset, enkä oikein jaksa uskoa että tuo "down greidattu" TAMD 40 moottori niitä täyttäisi. Ja se sertifiointi maksaa kuitenkin yli tuhat euroa, vaikka käyttäisit veneCEcomia, joten loppuun ajetulla moottorilla varustettu Haiveli on valitettavasti(!!!!) byrokratian ansiosta käytännössä täysin arvoton...No saako tälläista venettä käyttää jos ammattimaisesti käy sillä lähisaarissa paistamassa makkaraa.
- ugpå
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tuo ei ole huvivene, eikä se ole sen vuoksi huvivenerekisterissä. Sen sijaan se on kyllä ammattikäyttöön soveltuva, ja varmasti vieläkin kyseisesessä rekisterissä MEPE-yhdistyksen unohdettua sen poistaminen(?).
Huvivenerekisteriin et kuitenkaan saa sitä, koska kyseessä on "uusi" rekisteröitävä vene, ja silloin vaaditaan CE-sertifiointi. Kyseiseen sertifiointiin sisältyy mm. päästövaatimukset, enkä oikein jaksa uskoa että tuo "down greidattu" TAMD 40 moottori niitä täyttäisi. Ja se sertifiointi maksaa kuitenkin yli tuhat euroa, vaikka käyttäisit veneCEcomia, joten loppuun ajetulla moottorilla varustettu Haiveli on valitettavasti(!!!!) byrokratian ansiosta käytännössä täysin arvoton...tämä ce-pelleily koskee kaikki veneet mitkä siirtyy ammattikäytöstä huvikäyttöön..:(
- lisää selvyyttä...
ugpå kirjoitti:
tämä ce-pelleily koskee kaikki veneet mitkä siirtyy ammattikäytöstä huvikäyttöön..:(
kaikkea se ammattikäyttö sitten oikein tarkoittaa? Voisiko joku saivartelija valaista vielä tätäkin?
Riitääkö, että tekee sellaista työtä, jossa vene on pakollinen työväline? Esim. ammattikalastus tms.? - ei jummarra
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tuo ei ole huvivene, eikä se ole sen vuoksi huvivenerekisterissä. Sen sijaan se on kyllä ammattikäyttöön soveltuva, ja varmasti vieläkin kyseisesessä rekisterissä MEPE-yhdistyksen unohdettua sen poistaminen(?).
Huvivenerekisteriin et kuitenkaan saa sitä, koska kyseessä on "uusi" rekisteröitävä vene, ja silloin vaaditaan CE-sertifiointi. Kyseiseen sertifiointiin sisältyy mm. päästövaatimukset, enkä oikein jaksa uskoa että tuo "down greidattu" TAMD 40 moottori niitä täyttäisi. Ja se sertifiointi maksaa kuitenkin yli tuhat euroa, vaikka käyttäisit veneCEcomia, joten loppuun ajetulla moottorilla varustettu Haiveli on valitettavasti(!!!!) byrokratian ansiosta käytännössä täysin arvoton...kertoa mikä se ammattikäyttörekisteri on ja missä sellainen rekisteröinti tehdään? Nähdäkseni monessa ammattikäytössäkin olevissa veneissä on ihan tavalliset rekisteritunnukset. Eli onko veneillä kaksi eri rekisteröintipaikkaa toisin kuin esim. maantieliikenne ajoneuvot, jotka rekisteröidään ajoneuvohallintokeskuksen kautta(kats.asema tms.)
- mitähähh
ei jummarra kirjoitti:
kertoa mikä se ammattikäyttörekisteri on ja missä sellainen rekisteröinti tehdään? Nähdäkseni monessa ammattikäytössäkin olevissa veneissä on ihan tavalliset rekisteritunnukset. Eli onko veneillä kaksi eri rekisteröintipaikkaa toisin kuin esim. maantieliikenne ajoneuvot, jotka rekisteröidään ajoneuvohallintokeskuksen kautta(kats.asema tms.)
Varsinaista pelleilyä nämä rekisterit!
Mitään en näistä tiedä, mutta mutta.. Onko nykyään mahdoton tehdä omavalmiste veneitä vai katsotaanko näiden rekisteröinti jotenkin eritavalla?
Noh onhan suomi erikoistunut kieltoihin, rajoituksiin ja verotukseen! Eli ei tämä nyt niin paljoa voi ketään yllättää! ei jummarra kirjoitti:
kertoa mikä se ammattikäyttörekisteri on ja missä sellainen rekisteröinti tehdään? Nähdäkseni monessa ammattikäytössäkin olevissa veneissä on ihan tavalliset rekisteritunnukset. Eli onko veneillä kaksi eri rekisteröintipaikkaa toisin kuin esim. maantieliikenne ajoneuvot, jotka rekisteröidään ajoneuvohallintokeskuksen kautta(kats.asema tms.)
Ensimmäisenä on hyvä muistaa, että ammattialusrekisteriin merkittyä alusta saa kuljettaa ainoastaan ammattipätevyyden omaava henkilö. Toisekseen vuokraveneissä on pääsääntöisesti tavalliset rekisteritunnukset (kunhan ovat alle 15 pitkiä), ja ne voidaan rekisteröidä kuten muutkin veneet. Viranomaiskäytössä olevat veneet eivät kuitenkaan koskaan ole huvivenerekisterissä, ja MePe luetaan viranomaiseksi, joten kyseessä on uusrekisteröinti.
Ammattialusrekisteristä löydät tietoa tästä http://www.fma.fi
Ja huviveneen rekisteröinnissä pätevät varmaankin joku EU-direktiivi, en suoraan sanottuna löytänyt näin äkkiseltään linkkiä lakiin joka edellyttäisi CE-merkintää huviveneessä..
Ainoa varma asia on, että CE-merkintä vaaditaan, ja sen seurauksena erinomaisia korjuastaitoiselle soveltuvia viranomaisveneitä ei enää myydä huutokaupoissa kuten ennen vanhaan. Ja kuitenkin paljonkin ajettu Rajavartiolaitoksen tai Poliisin vene on takuulla turvallisempi kuin yksikään Bellabusteri.- Yhä sekavammaksi men
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ensimmäisenä on hyvä muistaa, että ammattialusrekisteriin merkittyä alusta saa kuljettaa ainoastaan ammattipätevyyden omaava henkilö. Toisekseen vuokraveneissä on pääsääntöisesti tavalliset rekisteritunnukset (kunhan ovat alle 15 pitkiä), ja ne voidaan rekisteröidä kuten muutkin veneet. Viranomaiskäytössä olevat veneet eivät kuitenkaan koskaan ole huvivenerekisterissä, ja MePe luetaan viranomaiseksi, joten kyseessä on uusrekisteröinti.
Ammattialusrekisteristä löydät tietoa tästä http://www.fma.fi
Ja huviveneen rekisteröinnissä pätevät varmaankin joku EU-direktiivi, en suoraan sanottuna löytänyt näin äkkiseltään linkkiä lakiin joka edellyttäisi CE-merkintää huviveneessä..
Ainoa varma asia on, että CE-merkintä vaaditaan, ja sen seurauksena erinomaisia korjuastaitoiselle soveltuvia viranomaisveneitä ei enää myydä huutokaupoissa kuten ennen vanhaan. Ja kuitenkin paljonkin ajettu Rajavartiolaitoksen tai Poliisin vene on takuulla turvallisempi kuin yksikään Bellabusteri.selvyyttä asiaan? Mitä vittua se "ammattikäyttö" oikein on? Katsoin linkkisi sivuja muta epäselväksi jäi mitkä veneet voidaan rekisteröidä ammattialusrekisteriin. Se että niiden kuljettajalla on oltava jokin ammattipätevyys on myös aika hutera ilmaisu. Pätevyys mihin? Omaan, veneellä tehtävään työhön vai merenkulkuun noin yleensä??? Vanhempi konstaapeli ei saa hetkellisestikään ohjata polisiin venettä, jos ei ole myös kapteenin papereita? Entä onko vuokra tai charterkäytössä oleva vene ammattikäytössä. Jos ei, niin millä perusteella ei? Entä hinaustoimintaa suorittava yritys? Entä ammattikalastaja? Kuka asiaa valvoo? Ja kääntäen: Jos edellä luetellut asiat ja monet muuta eivät sitten ole ammattikäyttöä, ja niihin ei siis voi ostaa ammattikäyttöön alun perin rakennettua venettä, niin niihin on pakko ostaa tavallinen "Bellabusteri", jossa on se CE-kilpi??? Eihän se asia nyt näin voi olla?!?!?!
- käytännönmaamies
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ensimmäisenä on hyvä muistaa, että ammattialusrekisteriin merkittyä alusta saa kuljettaa ainoastaan ammattipätevyyden omaava henkilö. Toisekseen vuokraveneissä on pääsääntöisesti tavalliset rekisteritunnukset (kunhan ovat alle 15 pitkiä), ja ne voidaan rekisteröidä kuten muutkin veneet. Viranomaiskäytössä olevat veneet eivät kuitenkaan koskaan ole huvivenerekisterissä, ja MePe luetaan viranomaiseksi, joten kyseessä on uusrekisteröinti.
Ammattialusrekisteristä löydät tietoa tästä http://www.fma.fi
Ja huviveneen rekisteröinnissä pätevät varmaankin joku EU-direktiivi, en suoraan sanottuna löytänyt näin äkkiseltään linkkiä lakiin joka edellyttäisi CE-merkintää huviveneessä..
Ainoa varma asia on, että CE-merkintä vaaditaan, ja sen seurauksena erinomaisia korjuastaitoiselle soveltuvia viranomaisveneitä ei enää myydä huutokaupoissa kuten ennen vanhaan. Ja kuitenkin paljonkin ajettu Rajavartiolaitoksen tai Poliisin vene on takuulla turvallisempi kuin yksikään Bellabusteri.Käsittääkseni tuollaisen viranomaisveneen voi rekisteröidä omavalmisteena. Maistraatissa kysytään lähinnä veneen mitat ja niin veneen valmistajaa, runkonumeroa tai valmistajaakaan ei tarvitse mainita. Käytännössä tuollaisiin veneisiin on kyllä huvivene rekisteriotteen saanut ja mihin sitä CE-merkintää todellakaan tarvitsee kun vene taatusti ylittää huviveneille asetetut normit.
- ammattipilkkijä
lisää selvyyttä... kirjoitti:
kaikkea se ammattikäyttö sitten oikein tarkoittaa? Voisiko joku saivartelija valaista vielä tätäkin?
Riitääkö, että tekee sellaista työtä, jossa vene on pakollinen työväline? Esim. ammattikalastus tms.?Ammattikäyttö tarkoittaa sitä että esim. kalastaja joka saa pääsääntöisen tulonsa kalastuksesta voi rekisteröidä kalastusveneensä kalastusvenerekisteriin ja saa silloin ajaa laillisesti löpöllä. Sivutoimiselta kalastajalrta tämä ei onnistu.
Nämä on niitä EU-määräyksiä joista ei aikanaan kerrottu kun kansa huiputettiin luopumaan itsenäisyydestään ja alistumaan EU:n alamaiseksi.
- Mo
voisi olla jonkilaista "arvoa", muuten alkaa olla ongelmajäte - eikä siis kovinkaan suurta rahallista arvoa. 10.000-15.000,- voi joltain onnistua naruttamaan. Klubin kautta ovat koettaneet hintoja hilata/pitää ylhäällä, mutta myymättä ovat jääneet ilman suuria "alennuksia".
- coro net
vähän myydyt veneet ovat kuin taide...arvossaan vain valmistusmaassaan ja tässä tapauksessa muualla Skandinaviassa (Suomi on Baltiaa Coronetin markkina-aluessa).
coronet- markkinoiden ääreisaluiella (lue Suomessa) arvon ymmärtävät vain entusiasistit.
koeta löytää omasi ja myy tälle nirsoilematta.
myin joskus taannoin itse harvinaisemman italialaisen veneeni kaverille joka oli ollut kotimaisen maahantuojan palveluksessa.
jokuhan yrittii eteleä-rannikolla pari muotta sitten tehdä uusioveneitä coronetin muoteista mutta taisi menestys valitettavasti jäädä harrastetasolle.
hyvä vene mutta ei kysyntää suuremmin. - Vollecoro
coro net kirjoitti:
vähän myydyt veneet ovat kuin taide...arvossaan vain valmistusmaassaan ja tässä tapauksessa muualla Skandinaviassa (Suomi on Baltiaa Coronetin markkina-aluessa).
coronet- markkinoiden ääreisaluiella (lue Suomessa) arvon ymmärtävät vain entusiasistit.
koeta löytää omasi ja myy tälle nirsoilematta.
myin joskus taannoin itse harvinaisemman italialaisen veneeni kaverille joka oli ollut kotimaisen maahantuojan palveluksessa.
jokuhan yrittii eteleä-rannikolla pari muotta sitten tehdä uusioveneitä coronetin muoteista mutta taisi menestys valitettavasti jäädä harrastetasolle.
hyvä vene mutta ei kysyntää suuremmin.Ny missä se on et voi tulla tekeen tarjouksen! Oon tosissani!
- Coronettaaja
Vollecoro kirjoitti:
Ny missä se on et voi tulla tekeen tarjouksen! Oon tosissani!
Ilmestyy varmaan keväällä nettiveneeseen, meni omat ostamiset sivu suun. Joten uuden metsästys jatkuu
- Grunnnnnnnn
Coronettaaja kirjoitti:
Ilmestyy varmaan keväällä nettiveneeseen, meni omat ostamiset sivu suun. Joten uuden metsästys jatkuu
Volvon "isot" bensakoneet! Kukakohan tässäkin provoili? Taisi olla valittaja KVL itse, kun ei ollut mitään pätemisen aihetta.
Taas entinen merimekaanikko puhui puutaheinää.
Viimeksi Toukokuussa poliisi myi veneitään huutokaupassa.
Ihan kaikille halukkaille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759