Muutto Miamiin

I belong to Miami

Hei!

Olen nyt aika nuori, mutta tiedän, mitä elämältä haluan. Olen ylä-asteella.
Tahtoisin niin kovasti muuttaa Miamiin. Olen hyvä englannissa, ja aloitan espanjan jossain vaiheessa. Olen aina tuntenut, että en kuulu suomeen, ja minun kuuluisi asua Yhdysvalloissa.
Miami tuli minulle esiin, sillä olen katsonut "Brooke Knows best" ohjelmaa MTV:ltä, ja siinä nähnyt miten ihana paikka Miami on.
Kysselin eilen isältä ja äidiltä MIELIPIDETTÄ :D, niin eivät ihan innostuneet, mutta eivät kieltäneetkään.
Rahaa on ihan sopivasti, jos siitä on jonkun mielestä kysymys. Miten se muutto onnistuisi?

Minulla on myös valmiina unelma-ura, eli tahtoisin olla laulaja. Olen koko elämäni tykännyt laulaa, ja minua on kehuttu jo pienestä pitäen. Aloitan yksityis- laulutunnit, ja koulussa aion osallistua mahdollisesti moniin esityksiin, ja vaikka näytelmiinkin, sillä tykkään näytellä.
Onko Miamissa mahdollista kokeilla saada levytyssopimus?

Äiti nosti yhden tärkeän jutun esille, eilen kun olimme lenkillä, eli minun täytyy hankkia Miamista joku työ, eikä pelkästään laulaja, sillä siitä ei voi koskaan olla varma. Ja täytyyhän minun saada samalla rahaa, että pystyn elättämään itseni. Eli onko Miamissa jotain hyviä normaaleja töitä?
Minua on alkanut kiinnostaa tuollaiset muoti työt / toimistot. En nyt tarkoita, että itse olisin joku malli, vaan että etsisin malleille sopivat asut, ja olisin siellä toimistossa... mitä siihen työhön kuuluukaan. Onko sellaista työtä Miamissa, ja onko helppo hankkia, jos on opiskellut hyvin koulussa yms. ????

Kukaan ei varmaan jaksanut lukea tätä romaania :P
No kiitos vastauksista ! (jos ees saan) lol

6

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtariksi...

      Muutto ja työluvan/viisumin saaminen eivät ole helppoja juttuja. Vaativat paljon aikaa, rahaa ja vaivannäköä. Koska olet vielä noin nuori, niin sinun kannattaisi harkita lähtemistä vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin joko nyt yläasteella, jos vielä mahdollista, tai sitten lukiossa. Tällä tavoin saat mahdollisuuden tutustua maahan ja siellä asumiseen suhteellisen pienin kustannuksin (sanoit, että raha ei ole ongelma) ja eri järjestöjen kautta paikkoja löytyy kyllä. Tosin on huomattava, että aina et pysty valitsemaan mihin osavaltioon, kaupungista puhumattakaan, sinut sijoitetaan. Vaihto-opiskeluvuosi olisi kuitenkin hyvin helposti toteutettavissa, ja sen aikana saat paljon arvokasta kokemusta.

      Joudut joka tapauksessa ennen mahdollista USA:han muuttoasi käymään koulusi Suomessa, aina yliopistotasolle saakka (käytännössä et tule saamaan ikinä viisumia tai työlupaa, ellei sinulla ole taustalla soveltuvaa korkeakoulututkintoa). Mikäli rahaa on tosiaan käytössä paljon, useita kymmeniä tuhansia euroja, niin voit tietysti suorittaa yliopisto-opiskelusi kokonaisuudessaan Yhdysvalloissa.

    • Auppariksi

      Tee kuten tuossa edellä mainittiin, ja lähde vaihto-oppilaaksi. Tai jos olet tyttö niin sitten kun olet täysi-ikäinen, niin voit lähteä Au-pairiksi hoitamaan lapsia. Siinäpä ne helpot vaihtoehdot sitten ovatkin.

    • jesuseffingchrist

      Vaadimme parempia provoja.

      • .ulkosuomi

        Olen varmaan tulossa vanhaksi, kun heti ensinnä tuli mieleen Miami Vice...


      • Alkuperäinen kirj.
        .ulkosuomi kirjoitti:

        Olen varmaan tulossa vanhaksi, kun heti ensinnä tuli mieleen Miami Vice...

        .ulkosuomi: :DD

        Kaikki: Joo, kiitos että vastasitte :)


    • Jose El

      Jos oli provo, mitä epäilen niin ok, mutta vastaan silti.

      Hanki koulutus ja ammatti, koska muuten sinua ei haluta maahan. Jos sulla on oikea ammatti, esim. sairaanhoitaja, kirvesmies, puuseppä, ilmastointimies yms. niin ainakin suomalaisalueilla pohjoisempana on todella kova kysyntä ja suomalaisilla hyvä maine. Saat varmasti duunia.

      Laulajan lahjoista en voi tietää, mutta veikkaan että South Beachilla unelmat karisevat vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe