Patti häpyhuulessa

Apuaaaaaaa

Apua! Huomasin tänä iltana häpyhuulessani patin, joka on todella kipeä! Patin alue on kirkkaan punainen ja tuntuu sormien välissä kun sitä "puristaa". Patissa ei ole mitään erillistä "päätä", eli se ei voi olla finni. Olen todella todella huolestunut! Huomasin, että minulle on noussut pientä kuumettakin. Voisiko oireet liittyä toisiinsa?

Toivon, että saisin joltain apua tähän vaivaan, sillä lääkäriin ei saa heti aikoja. Patti tuntuu ikävältä, enkä tiedä mitä tehdä.. Voiko alapäätänsä edes tutkituttaa ihan normaalilla lääkärillä vai pitääkö mennä gynelle. Apua!

5

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pattikans

      voi olla talirauhasen tulehdus, bartholinin rauhasen tulehdus tai joku sukupuolitauti. Kannattaa odottaa pari päivää ja katsoa paraneeko itsestään. Jos ei ja turpoaa ja pahenee niin sitten kannattaa varata aika lääkäriin. Toisaalta jos sulla on hirveet tuskat ni heti sit lääkäriin. Kyllä tavallinenkin lääkäri voi sitä katsoa, gyne tietysti voi tietää näistä asioista paremmin. Mä sain terveyskeskuksesta akuuttiajan samalle päivälle kun menin heti aamusta käymään.

      Mulla on nyt just bartholinin rauhasen tulehdus ja tosi kipee. Mulla on sellanen turvonnut ja sikakipee patti sisemmän häpyhuulen takaosassa ja muutenkin koko häpyhuuli on vähän turvonnut. Ei kiva :( onneks sain lääkekuurin, niin toivottavasti sillä paranee. Ja tosiaan tää voi tulla vaikka jos käyttää liian kireitä ja hankaavia housuja. Nyt oon vaan makoillu mahallani kaikki päivät kun tää on ainoo asento missä toi patti ei satu.

      • Apuaaaaaa

        Kiitos todella paljon! Katselen tässä pari päivää ja varaan sitten heti maanantaina ajan (oli patti sitten suurentunut tai ei, jotta saan asiaan varmuuuden) Huolestuttaa vain mennä lääkäriin näyttämään alapäätään. :/ Mutta niin varmasti meistä kaikista.. Patti tosiaan tuntuu ikävältä ja aristavalta, mutta ei liian tuskaiselta.

        Toivottavasti lääkekuuri tepsii sinulla! Muutenkin toivon ei-kivuliaita päiviä, sillä tämä vaiva ei tosiaan ole kiva!


      • jälkihoito-
        Apuaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos todella paljon! Katselen tässä pari päivää ja varaan sitten heti maanantaina ajan (oli patti sitten suurentunut tai ei, jotta saan asiaan varmuuuden) Huolestuttaa vain mennä lääkäriin näyttämään alapäätään. :/ Mutta niin varmasti meistä kaikista.. Patti tosiaan tuntuu ikävältä ja aristavalta, mutta ei liian tuskaiselta.

        Toivottavasti lääkekuuri tepsii sinulla! Muutenkin toivon ei-kivuliaita päiviä, sillä tämä vaiva ei tosiaan ole kiva!

        ... Kaikkia meitä tietenkin ehkä hieman nolostuttaa levitellä jalkojaan lääkärille.
        Mutta, se on jokaisen naisen edessä se homma. Tietenkin se on kiusallista, mutta eikös se ole ihan tervettä hieman ujostella sellaista asiaa?
        Mielummin varmaan menet ujostelemaan lääkärin pedille kuin että kärsit siitä patista :)


      • pattikans
        jälkihoito- kirjoitti:

        ... Kaikkia meitä tietenkin ehkä hieman nolostuttaa levitellä jalkojaan lääkärille.
        Mutta, se on jokaisen naisen edessä se homma. Tietenkin se on kiusallista, mutta eikös se ole ihan tervettä hieman ujostella sellaista asiaa?
        Mielummin varmaan menet ujostelemaan lääkärin pedille kuin että kärsit siitä patista :)

        Muakin jännitti toi lääkärille meno, mutta oli tosi kiva naislääkäri eikä tuntunut sitten paikan päällä mitenkään ikävältä. Luulis, että ne tekee tällaisia tutkimuksia kuitenkin aika usein ja on nähneet kaikenlaisia alapäitä :) Mulle se teki myös sisätutkimusen, mut ei sekään nyt niin pahalta tuntunu. Kannattaa kysyä jos pääsisit naislääkärille.

        Mun olo tuntuu jo hieman paremmalta :)


      • Apuaaaaaaaa
        pattikans kirjoitti:

        Muakin jännitti toi lääkärille meno, mutta oli tosi kiva naislääkäri eikä tuntunut sitten paikan päällä mitenkään ikävältä. Luulis, että ne tekee tällaisia tutkimuksia kuitenkin aika usein ja on nähneet kaikenlaisia alapäitä :) Mulle se teki myös sisätutkimusen, mut ei sekään nyt niin pahalta tuntunu. Kannattaa kysyä jos pääsisit naislääkärille.

        Mun olo tuntuu jo hieman paremmalta :)

        Kiitos kannustuksesta. (:

        Tänään patti on muuttunu erilaiseks. Siihen on muodostunu sellanen "keltanen pää" ikään kuin finnissä mut ei kuiteskaan. Ja se alue kutisee ihan järjettömästi. Oon kuitenkin pystyny oleen raapimatta.. Mut HIRVEÄ kutina.. (eikö se oo niin, että ku jokin haava tai just vaikka finni paranee ni sitä alkaa kutiseen..)

        No kuiteskin. Alue ei oo kylläkään kasvanu mut ei oo suurentunutkaan. En oikein tiedä mikä tää sitten on. Mut yritän nyt uskaltautua sinne lääkäriin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe