230-V inventterin alijännite

Kysymys inventteristä?
1.Ostin Halpahallista muokattua siniaaltoa tuottavan 12v=> 300w/230v inventterin,
jännite laitteesa vajaa 200v

2.Vaihdoin tuotteen takuuseen=>tehokkaampaan muokattuun siniaaltoon 12v=>600w//230v

Mittaustulos 179-v,kuitenkin akun jännite oli molemmissa mittauksissa 13,8-v luokkaa.

Kysymys: onko nuo 179-v ja 200-v mitatutjännitteen normaaleita jännitteitä,halppis-inventtereissä

Tulos oli sama kuormattuna

Sama vikako kaikissa halppis-inventtereissä?

-jassu0400-

7

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabiiiii

      invertteissä voi tyhjä jännite olla mitä on laita hehkulamppu ja mittaa uudestaan. modifioitu siniaalto on kanssa jollain jännite mittarille luku sinäänsä. yleensä ne näyttää alaspäin jopa 30%

      • Miksi inventteri 2. 600w/230v sallittu startti1500w, 300w jääkappi-pakastin yhdistelmä ei käynnistynnyt ,autaako hehkulamppu startissa välltämön,onko inventteri viallinen

        Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?


      • hehkulampulla
        jassu0400 kirjoitti:

        Miksi inventteri 2. 600w/230v sallittu startti1500w, 300w jääkappi-pakastin yhdistelmä ei käynnistynnyt ,autaako hehkulamppu startissa välltämön,onko inventteri viallinen

        Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?

        Halvat yleismittarit toimivat oikein ainoastaan sinimuotoisella jännitteellä. Muokatulla siniaallolla mittaustuloksessa on aina virhettä enemmän tai vähemmän. Paremman puutteessa invertterin jännitteen suuruutta voi arvioida vaikka tavallisella hehkulampulla. Kytke lamppua vuoron perään verkkosähköön ja invertteriin. Jos lampun kirkkaus ei merkittävästi muutu, invertterin jännite on ihan kunnossa.

        Minkälaista jääkaappi-pakastin yhdistelmää yritit invertterillä käyttää? Kompura saattaa käynnistyessään ottaa aika suurenkin virtapiikin, joka voi laukaista invertterin ylikuormitussuojan.

        "Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?"

        Takoitatko läppäriä, kannettavaa tietokonetta? Eiköhän sitä voi ladata. Eivät nuo kannettavien virtalähteet yleensä ole kovin tarkkoja syöttöjännitteestä.


      • pitää olla
        hehkulampulla kirjoitti:

        Halvat yleismittarit toimivat oikein ainoastaan sinimuotoisella jännitteellä. Muokatulla siniaallolla mittaustuloksessa on aina virhettä enemmän tai vähemmän. Paremman puutteessa invertterin jännitteen suuruutta voi arvioida vaikka tavallisella hehkulampulla. Kytke lamppua vuoron perään verkkosähköön ja invertteriin. Jos lampun kirkkaus ei merkittävästi muutu, invertterin jännite on ihan kunnossa.

        Minkälaista jääkaappi-pakastin yhdistelmää yritit invertterillä käyttää? Kompura saattaa käynnistyessään ottaa aika suurenkin virtapiikin, joka voi laukaista invertterin ylikuormitussuojan.

        "Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?"

        Takoitatko läppäriä, kannettavaa tietokonetta? Eiköhän sitä voi ladata. Eivät nuo kannettavien virtalähteet yleensä ole kovin tarkkoja syöttöjännitteestä.

        Juu tuollaista sekunda siniaaltoa eli kanttisähköä mitattaessa pitää olla RMS mittari...


      • Power jotakin
        jassu0400 kirjoitti:

        Miksi inventteri 2. 600w/230v sallittu startti1500w, 300w jääkappi-pakastin yhdistelmä ei käynnistynnyt ,autaako hehkulamppu startissa välltämön,onko inventteri viallinen

        Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?

        voi ladata. Autossani on invertteri ja läppis jatkuvassa käytössä. Ei ongelmia.


      • 121212
        pitää olla kirjoitti:

        Juu tuollaista sekunda siniaaltoa eli kanttisähköä mitattaessa pitää olla RMS mittari...

        Samaa mieltä "RMS" kaverin kanssa
        Jollei sinulla ole varsinaista ongelmaa, älä mittaile. Tarvitset oikea mittaustuloksen saavuttamiseksi
        tuon RMS mittarin joka on melko tyyris laite pelkästään invertterin mittailuun
        ja epäilen ettet tarvitse sitä muuten.


      • käytössä2
        jassu0400 kirjoitti:

        Miksi inventteri 2. 600w/230v sallittu startti1500w, 300w jääkappi-pakastin yhdistelmä ei käynnistynnyt ,autaako hehkulamppu startissa välltämön,onko inventteri viallinen

        Voiko läppiä ladatta tuolla 600w inventteriä huoletta?

        Sähkömoottoroiden (kompressori) käynnistysvirta usein 3x.
        Tarviit 1000w esim alla mainitun:

        http://www.dealextreme.com/p/senpower-1000w-car-12v-dc-to-220v-ac-power-inverter-with-universal-socket-adapter-21983?r=34774240
        EUR 37.18 (checkout by credit card)
        Hinta kotiinkuljetettuna.

        Toi on hyvä malli, saa tupakansytyttimeen kiinni kun on piuhat valmiina, ja kun
        tarvii enemmän tehoja niin suoraan akkuun kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe