...ohjeita kaivataan!
Sain lahjaksi ihanan kukkivan kukan,
mutta jo nyt (pari vkoa) yksi kukista on kuivahtanut...
Millaista valaistusta kaipaa,
kasteluiden ja lannotteiden määrä?
Sekä millaisesta ruukusta tykkäisi
(tilaa paljon vai ahtaampi ruukku)?
Flamingonkukka...
4
11710
Vastaukset
- juhani
Flamingonkukka tuo vaihtelua kukkien ystävälle
Verenpunainen väri on tutuin flamingonkukan ystävälle ja leikkokukkana sitä on saatavilla vaaleanpunaisesta syvän tummanpunaiseen ja valkoiseen. Ruukkukasvina kukan väri on tavallisimmin oranssinpunainen.
Helpoimmin kukkakaupoista löytyy pikkuflamingonkukka, jonka kukkavarret ovat vajaat 30 senttiä. Kukinto on puikelo ja sitä suojaa kirkkaan punainen, soikea ja teräväkärkinen suojuslehti.
Komea kasvi viihtyy runsaassa hajavalossa ja tasaisessa 20 asteen lämpötilassa vuoden ympäri. Pimeimpinä talven viikkoina lämpötila voi olla muutaman asteen alhaisempi kukinnan edistämiseksi. Sumuttelu haalealla vedellä estää lehden kärkiä ruskettumasta kuivaan keskuslämmitysaikaan.
Flamingonkukka on parhaimmillaan ahtaassa, hyvin salaojitetussa ruukussa. Mullaksi flamingonkukalle valitaan kestomulta ja se vaihdetaan vasta huhti–toukokuussa kukinnan päätyttyä. Kasvin tyvelle voi laittaa rahkasammalkerroksen juurten kasvun parantamiseksi, mutta se ei ole välttämätön.
Kasvun aikaan flamingonkukkaa kastellaan sadevedellä, johon sekoitetaan anankakkarakeita.
Flamingonkukan parhaaksi
• hajavalo, pitää ahtaasta ruukusta
• 20 °C vuoden ympäri
• kastelu sadevedellä, johon sekoitetaan kanankakkarakeita
• Kestomulta vaihdetaan huhti-toukokuussa kukinnan päätyttyä.- alkup.
ohjeista!!!
- hanna
itselläni ollut flamingonkukka vuoden päivät. Kukki ostaessani, muttei ole kukkinut sen jälkeen. Kasvikirjan mukaan pitäisi olla sopivan tilavassa ruukussa lekasorassa. ei saisi vaihtaa "multasoraa" ennen kuin kasvaa ulos purkista.
Itselläni on tavallisessa kukkamullassa liekö siitä johtunee ettei ole kukkinut. Olen lannoittanut säännöllisesti. Nyt keväällä lehtien päät ovat alkaneet kuivumaan. Kauniskukka vaikkei kukikkaan joten toivon ettei kuolisi.. - synttäri kukku
Minulla on flamingonkukka ollut jo kohta 2,5 vuotta. Sain sen syntymäpäiväkukkana. Olen onnistunut pitämään sen "hengissä" ja vieläpä kukkimaankin aina joka vuosi aina sitten ensimmäisen vuoden jälkeen. Alussa laitoin sen vaihtaessani liika suureen altakasteruukkuun, jossa se kasvoi kyllä, mutta ei kukkinut. Vaihdoin sitten pienempään altakasteluruukkuun ja siitä saakka se on ihastuttanut minut puhketen kukkaan aina taas uudelleen ja on kasvanut melko tuuheaksikin. Kastelen mullan päältä, en alakautta, vaikka onkin altakasteluruukku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448