Muistin lisääminen ei lisää järjestelmän suorituskykyä

Näin se on

Näin ainakin PCMARK 04 järjestelmän suorituskyky testi osoitti kun testasin konetta yhdellä 512 MB kammalla ja sen perään heti kahdella 512 MB kammalla. Onko olemassa jotain testi ohjelmaa jolla tuon järjestelmän suorituskyvyn nousun/laskun voi mitata PCMARK testiä paremmin? Windows taitaa käyttää niin tehokkaasti tuota heittovaihto-tiedostoa hyväksi ettei fyysistä muista taida tarvita kuin tuon 512 MB tai vähemmän. Onko näin ?

5

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RedMeat

Riippuu varmasti käyttötarkoituksesta ja windowsista. 64 bittinen windows vista yleensä tarvitsee 1gb muistia pyöriäkseen moitteetta. Myös näytönohjain tarvitsee itselleen muistia varsinkin jos konetta käytetään esim. pelaamiseen. Windows vistassa ja seiskassa taitaa olla suorituskyky laskuri itsessään ja löytyy Control panelista jostain.

• jhgy67t79t7go78

jossain oli joku testannut tietokoneen win xp käynnistymisnopeutta eri muistimäärilllä.
      128 256 512 1024 MB. suurin hyppy oli nopeudessa 128->256 sitten vähän pienempi 256->512 mutta 512->1024 ei ollut enää mitän merkitystä käynnistysnopeutta ajatellen siis.

• Vääntöä-vääntöä

Muistin lisäys ei välttämättä näy sellaisissa suorituskyky testeissä, joilla mitataan vain tietokoneen nopeutta. Muttei sen "vääntöä" eli toimintakykyä kuormitettaessa raskailla ohjelmilla/peleillä , jotka vaativat paljon muistia.

• Töppönen.

Alle kahden gigan muistilla ei kyllä pysty tekemään mitään järkevää XP:llä ja uudemmilla Windowseilla. Kun kone alkaa swappaamaan ni mulla menee hermot. Mulla on kyllä useesti monta ohjelmaa samanaikaisesti käytössä, että sekin lisää tietty muistitarvetta.

Itselläni on 4 gigaa ja xp (32bit.) joten yks giga menee hukkaan, mutta tämä riittää videoeditointiin, Avidilla on muistinkäyttö koko ajan n. 2gigaa.

• parappa

Mutta eikös tota muistinkäyttöä voi säätää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      78
      4709
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1353
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1221
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      927
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      904
    Aihe