Muistin lisääminen ei lisää järjestelmän suorituskykyä

Näin se on

Näin ainakin PCMARK 04 järjestelmän suorituskyky testi osoitti kun testasin konetta yhdellä 512 MB kammalla ja sen perään heti kahdella 512 MB kammalla. Onko olemassa jotain testi ohjelmaa jolla tuon järjestelmän suorituskyvyn nousun/laskun voi mitata PCMARK testiä paremmin? Windows taitaa käyttää niin tehokkaasti tuota heittovaihto-tiedostoa hyväksi ettei fyysistä muista taida tarvita kuin tuon 512 MB tai vähemmän. Onko näin ?

5

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RedMeat

      Riippuu varmasti käyttötarkoituksesta ja windowsista. 64 bittinen windows vista yleensä tarvitsee 1gb muistia pyöriäkseen moitteetta. Myös näytönohjain tarvitsee itselleen muistia varsinkin jos konetta käytetään esim. pelaamiseen. Windows vistassa ja seiskassa taitaa olla suorituskyky laskuri itsessään ja löytyy Control panelista jostain.

    • jhgy67t79t7go78

      jossain oli joku testannut tietokoneen win xp käynnistymisnopeutta eri muistimäärilllä.
      128 256 512 1024 MB. suurin hyppy oli nopeudessa 128->256 sitten vähän pienempi 256->512 mutta 512->1024 ei ollut enää mitän merkitystä käynnistysnopeutta ajatellen siis.

    • Vääntöä-vääntöä

      Muistin lisäys ei välttämättä näy sellaisissa suorituskyky testeissä, joilla mitataan vain tietokoneen nopeutta. Muttei sen "vääntöä" eli toimintakykyä kuormitettaessa raskailla ohjelmilla/peleillä , jotka vaativat paljon muistia.

    • Töppönen.

      Alle kahden gigan muistilla ei kyllä pysty tekemään mitään järkevää XP:llä ja uudemmilla Windowseilla. Kun kone alkaa swappaamaan ni mulla menee hermot. Mulla on kyllä useesti monta ohjelmaa samanaikaisesti käytössä, että sekin lisää tietty muistitarvetta.

      Itselläni on 4 gigaa ja xp (32bit.) joten yks giga menee hukkaan, mutta tämä riittää videoeditointiin, Avidilla on muistinkäyttö koko ajan n. 2gigaa.

    • parappa

      Mutta eikös tota muistinkäyttöä voi säätää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe