Olen siemenistä kasvattanut päivänsineä isoon ruukkuun, kasvaa terassilla eli ei saa vettä muuta kuin itse kastelemalla. On jo korkea(kasvaa pylvästä pitkin), suuria kauniita lehtiä vain kasvattaa, mutta ei vieläkään yhtäkään kukkaa tai nuppua ole näkynyt.....mistähän johtuu. Kastelen joka päivä kun kuivahtaa nopeasti näillä helteillä ja silloin lehdettä lurpahtavat ja taas virkistyy kun annan vettä. Alussa annoin lannoitetta nyt en enää ollenkaan kun näyttää muutenkin kasvavan..on jo varmaankin yli kahden metrin korkeuteen kasvanut......Siihen paikalle paistaa iltapäivästi aurinko n. 4 tuntia, toinen puoli pylväästä on varjoisammassa, mutta valokatteen läpikin tulee valoa......
Päivänsini ei kuki!
miksi ei kukkia....
3
6100
Vastaukset
- ms
Minulla ihan sama ongelma. Isot lehdet ja kasvaa jo parin metrin korkeudella, mutta ei yhtään kukkaa näy. En tiedä mistä johtuu. Viime vuonna kukki kyllä.
- Jepakko
Liekkö olluna liia aurinkoine kesä. Ipomeat eivät tykkää ravinteikkaasta maasta. Liika lannoittaminen (tai lannoittaminen ylipäätään) myöhästyttää kukintaa. Kastelu tulisi myös tehdä vasta siinä vaiheessa kun lehdet lörpättävät sekä silloinkin maltillisesti.
- Anonyymi
Ihan sama pulma on minulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911980
- 1231081
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21785- 58776
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33690ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9512