Elokuun sointuja

Herätit aamun auringollasi
lehtevissä puiden oksistoilla
soi kaihoisat elämänsävelet

tätä lintukuorojen sinfoniaa
joita hymniset aallot kuljettaa
helkähtää yli viriävän veen

odottaa herkkää kuulijaa

nämä kaipuun soinnut
hiljaisuudessa
jotka vain sydän tuntee

äärettömyys kuiskii elokuun
kulkijaansa elonpitkospuillaan

Ja minä kiinni
tässä hetkessä

elon hetkessä
viriävä elo.

8

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merenranta

      Todella kaunis taas sinulta! Elkuun tuntoja kuvaat oikein aidosti ja taidolla.

      • Kiitos Sinulle Elokuun soinnuista ... runooni.

        Syyskuuta elämme,vaikka syksyn jo hyvin läsnä,
        niin vielä kuin osaa kesästä pitäisi kiinni,eikä
        aikaakaan kun ollaan lokakuussa ... hämäryyden
        askelmilla.

        Hyvää Syksyn... jatkoa Sinulle Toivotan !


    • Margitta

      Odotin sua ainoastaan.
      Tuulien toreilla.
      Horisontissa.
      Sade piiskasi kasvoihin.
      Odotin niin.
      Tässä elon hetkessä.
      Pimenevässä.
      Tuulisella torilla.

      Vilkutan dolanille
      ja kiitän ihanasta runosta

      • Syyskuussa on eloa kuin myös eri muodoin,jos
        vain aistimme ovat kaikkea valmiit ottamaan vastaan.

        Useille ehkä eri vuodenajat ovat kuin mielentiloja
        mutta minä luonnehtisin enemmän siitä että mitä
        meidän sisällä tapahtuu kuin myös mitä muita
        seikkoja koemme missäkin ajanjaksoissa.

        Kiitos Sinulle Margi...pitkästä aikaa että koetaan
        syystuulet ja säiden vaihtelut voimaksemme.


    • onija

      kuulijaa...
      hiljaisuus, jonka sydän tuntee..
      kaipuu..
      tässä hetkessä..

      Kaunista do..

      Kiitos!

      • Elokuu - aiheutti tuollaisia tuntemuksia ja nyt eletään
        syyskuuta jo hyvän matkaa runojenkin vainioilla että
        odotellaan ensipakkasia.... harmaata kuin sadetta...

        "huokaisi tämä taivaankantemme".

        Ehkä elämänsoinnut vaihtuvat pikkuhiljaa talven suuntaan
        että toivokaamme jotta voimme nauttia sen kauneudesta
        ja maailmassamme viriäisi myötätuulta arkeemme-

        Kaunis Kiitos Sinulle kuin myös hyvää syksyn jatkoa !


    • Laudi

      Ja Niin todellista.
      Mutta kauniita ovat myös nämät tummenevat syysillat :)
      Kun saa tuikut pensaisiin ja puihin :))) siitä pidän.
      Syksy on kaunis, ja sen maisema on kaunis..
      hehkuu väreissä. Kunnes maan peittyy valkeaan harsoon.
      Säilöin omput nuot punaposkiset, ja panin puolukat pakkaseen.
      syystöitä näes :)) Kovalla pakkasella sitten napostelen

      • Vaikka juuri nyt syksy näyttää täällä harmaalta että sateiselta,
        niin kuitenkin tämä vuodenaika on Kaunista aikaa,kuten itsekin
        ilmaiset.

        Varmaankin siellä pohjoisessa näyttää upeiden maisemien
        kehdossa vielä kauniimmalta,jota voi sisäisestikin vielä enemmän
        kaunistaa eri muodoin ... luoda lämmintä yhteenkuuluvaisuutta
        niin Luonnon kuin omankin luontonsa kanssa.
        Lisänä että tämä vuodenaika on luonnonantimien rikasta aikaa,
        sillä terveellisellä tavalla.

        Olen ilahtunut vierailuistasi,joita aikoina yhdessä koimme,ehkä
        se on merkkinä siitä kauneudesta,joita olemme rakentaneet
        runopalstojenkin myötä "kuin salaa pitäneet yllä".

        Sinua Kunnioittaen & Hyvää Pyhäpäivää sinne Pohjoiseen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe