hoitokunnat sinnittelevät rahan
puutteessa , valtio kerää alv:nä
enempi mitä sen tuki on
Yksityisteiden
44
1185
Vastaukset
eivät voi vähentää ALV :nä meneviä hoitoluluja koska eivät ole ALV lain piirissä.
- yksikkö maksaja
rakennetaan yksityisteiltä kerättävillä rahoilla. yksityis teitä korjataan ja kunnostetaan 100 000 000€
edestä avustus on 13 milj. alv : valtio kerää 23 miljoomaa . rahaa käytetään länsimetroon 200 miljoonaa
Aloittaja on oikeassa. - osakkaana
yksikkö maksaja kirjoitti:
rakennetaan yksityisteiltä kerättävillä rahoilla. yksityis teitä korjataan ja kunnostetaan 100 000 000€
edestä avustus on 13 milj. alv : valtio kerää 23 miljoomaa . rahaa käytetään länsimetroon 200 miljoonaa
Aloittaja on oikeassa.nimenä jo asista harhaanjohtava, kyllä ne on yleisiä teitä, jos menet asettamaan käyttörajauksia niin johan kuulet kuka käskee ja ketä maksaa. Eihän teiden hoidon kanssa ihan päin seinää olla, hoitokunta huolehtii tien kunnosta ja osakkaat maksavat niin se menee, vähennyksistä ei kannata mieltään pahottaa.
osakkaana kirjoitti:
nimenä jo asista harhaanjohtava, kyllä ne on yleisiä teitä, jos menet asettamaan käyttörajauksia niin johan kuulet kuka käskee ja ketä maksaa. Eihän teiden hoidon kanssa ihan päin seinää olla, hoitokunta huolehtii tien kunnosta ja osakkaat maksavat niin se menee, vähennyksistä ei kannata mieltään pahottaa.
Ne ovat yleisiä teitä , ja niihin kerätään tie yksiköt ,jotka maksaa sen vaikutuspiirissä asuvat.
Niillä kerätyillä rahoilla sitten ostetaan , hiekkaa , tierumpuja, kaivinkonepalveluita, lanausta, ym.
Edellä luetelluista palveluista menee aina arvon lisä vero- ALV- . Koska tiehoitokunnat keräävät
yksiköinä maksut , ne eivät kuulu Alv lain piiriin , mutta maksavat Valtiolle palveluiden hinnassa
ALV :n joka tekee 23 miljoonaa / vuosi . Tämä raha on poissa tien kunnostus menoista , ja menee
suoraan valtion budjettiin.
Valtion budjetista tuetaan yksityisteiden hoitoa 13 miljoonalla € .
Tiehoito kunnat eivät voi vähentää ALV:a mitenkään.- osakkaana
maavaari kirjoitti:
Ne ovat yleisiä teitä , ja niihin kerätään tie yksiköt ,jotka maksaa sen vaikutuspiirissä asuvat.
Niillä kerätyillä rahoilla sitten ostetaan , hiekkaa , tierumpuja, kaivinkonepalveluita, lanausta, ym.
Edellä luetelluista palveluista menee aina arvon lisä vero- ALV- . Koska tiehoitokunnat keräävät
yksiköinä maksut , ne eivät kuulu Alv lain piiriin , mutta maksavat Valtiolle palveluiden hinnassa
ALV :n joka tekee 23 miljoonaa / vuosi . Tämä raha on poissa tien kunnostus menoista , ja menee
suoraan valtion budjettiin.
Valtion budjetista tuetaan yksityisteiden hoitoa 13 miljoonalla € .
Tiehoito kunnat eivät voi vähentää ALV:a mitenkään.vaan on lähes kaikkien veroluenteisten rasitteiden kanssa, oliko se metsäkeskus muistaakseni jonka kautta perusparannuksen voi järjestää, tekevät katselmuksen, kustannusarvion ja hoitavat tien osalta työt, maanomistaja tienvarsikohdaltaan hoitaa puuston poiston. Parannustyön osalta avustus 50% kustannusarviosta loput osakkailta, tämä loppu on alv. vähennys kelpoista.
osakkaana kirjoitti:
vaan on lähes kaikkien veroluenteisten rasitteiden kanssa, oliko se metsäkeskus muistaakseni jonka kautta perusparannuksen voi järjestää, tekevät katselmuksen, kustannusarvion ja hoitavat tien osalta työt, maanomistaja tienvarsikohdaltaan hoitaa puuston poiston. Parannustyön osalta avustus 50% kustannusarviosta loput osakkailta, tämä loppu on alv. vähennys kelpoista.
Yksityiset maantiet ja metsäautotiet täysin toisistaan. Metsäautoteitä hallinnoidaan metsäkeskuksista
yksityisiä maanteitä hallinnoivat tiehoitokunnat , joita sitoo yksityistie laki.
Esko Ahon hallitus alkoi periä 1994 ALV:a siitä asti Valtio on vain rahastanut yksityistie hoitokuntia
160 milj.€
Yksityis tiehoito kunnat ovat jo miltei rahoittaneet esim. Helsingin länsimetron.
Oopperaa tuetaan n.50 milj.€/ vuosi . Voidaan sanoa, että yksityisteitä halutaan pitää huonossa
kunnossa, vain koska päättäjät haluavat maalaisten pysyvän poissa oopperoista , kun ne ei pääse kulkemaan. Päätäjiille Ooppera on ilmaista.
- iliyrvtbn9 lk
rahastavat avustuksia,mut ei tiedä mihin rahat laittaa, näin meidän tiehoitokunnassa tälläkertaa, kun avustusta täytyy hakea vaikkei sille löydy kohdetta.
- laittaa
ja avaimet osakkaille niin ei sitten avustuksia
laittaa kirjoitti:
ja avaimet osakkaille niin ei sitten avustuksia
Sen kieltää laki , mutta metsäautotielle voi.
- osakkaana
maavaari kirjoitti:
-
on kyseessä ja metsäkeskus operoi tulevana syksynä tien, onko tarvetta se onkin toinen asia, minun mielipiteeni on ehdoton ei.
osakkaana kirjoitti:
on kyseessä ja metsäkeskus operoi tulevana syksynä tien, onko tarvetta se onkin toinen asia, minun mielipiteeni on ehdoton ei.
budjetista suoraan maksettavasta tukirahasta olevaa "avustusta" jonka ,valtio vie ja vähän lisääkin
jo olemassa olevalle tielle , kun sitä hoidetaan. Osakkaita tiessä on yli sata, jotka kaikki maksavat
tieyksikkö maksuja , näistä maksuista on kyse , valtio verottaa enempi kuin tukee.
Hanki lain säädäntö , jos olet eri mieltä omassa asiassasi. www. finlex. fi googlesta löydät.
Omalla tiellämme ei metsäkeskuksella ole mitään tekemistä.- maavaarille
maavaari kirjoitti:
budjetista suoraan maksettavasta tukirahasta olevaa "avustusta" jonka ,valtio vie ja vähän lisääkin
jo olemassa olevalle tielle , kun sitä hoidetaan. Osakkaita tiessä on yli sata, jotka kaikki maksavat
tieyksikkö maksuja , näistä maksuista on kyse , valtio verottaa enempi kuin tukee.
Hanki lain säädäntö , jos olet eri mieltä omassa asiassasi. www. finlex. fi googlesta löydät.
Omalla tiellämme ei metsäkeskuksella ole mitään tekemistä.aloituksesta, aihe kaipaisi keskustelua laajemminkin.
Muutama kommentti; myös metsäautotiet ovat samanlaisia yksityisteitä kuin muutkin, niitä hallinnoi tiekunta.Niiden rakentamisen tai perusparantamisen tekee usein metsaäkeskus tosin senkin voi nykyään kilpailuttaa ja teettää myös muilla asian osaavilla. Varat myöntää ja työn hyväksyy omalta osaltaa edelleen myös metsäkeskuksen viranomainen.
Tämä epäoikeudenmukaiseksi koettu ALV suosii metsäteiden perusparannuksia, omatoimisen kunnossapidon sijaan.
Yhteiskunnan avustukset tiekunnalle estävät puomittamasta yksityistietä. Metsätien rakentamisavustukset eivät ole avustuksia tiekunnalle. Vireillä olevassa kemera- laissa käytäntö muuttuu muiden yksityisteiden kaltaiseksi. - 00xx00
maavaarille kirjoitti:
aloituksesta, aihe kaipaisi keskustelua laajemminkin.
Muutama kommentti; myös metsäautotiet ovat samanlaisia yksityisteitä kuin muutkin, niitä hallinnoi tiekunta.Niiden rakentamisen tai perusparantamisen tekee usein metsaäkeskus tosin senkin voi nykyään kilpailuttaa ja teettää myös muilla asian osaavilla. Varat myöntää ja työn hyväksyy omalta osaltaa edelleen myös metsäkeskuksen viranomainen.
Tämä epäoikeudenmukaiseksi koettu ALV suosii metsäteiden perusparannuksia, omatoimisen kunnossapidon sijaan.
Yhteiskunnan avustukset tiekunnalle estävät puomittamasta yksityistietä. Metsätien rakentamisavustukset eivät ole avustuksia tiekunnalle. Vireillä olevassa kemera- laissa käytäntö muuttuu muiden yksityisteiden kaltaiseksi.tarkennuksena termeihin. Yksityistien osakkaat muodostavat tiekunnan. Sen käytännön tehtävistä
huolehtii tiehoitokunta tai toimitsijamies,joissain tiekunnissa on tieisännöitsijä. - osakkaana
00xx00 kirjoitti:
tarkennuksena termeihin. Yksityistien osakkaat muodostavat tiekunnan. Sen käytännön tehtävistä
huolehtii tiehoitokunta tai toimitsijamies,joissain tiekunnissa on tieisännöitsijä.on pohja asioiden hoidolle, lähtee henkilöitymään kuin yleensäkin isännöinti taloyhtiöissä ja muissa yhteisomistuksissa.
osakkaana kirjoitti:
on pohja asioiden hoidolle, lähtee henkilöitymään kuin yleensäkin isännöinti taloyhtiöissä ja muissa yhteisomistuksissa.
oli saada keskustelua valtion antamasta "avusta" yksityisteille ja hoitokuluissa perittävästä
ALV osuudesta. apu on´ 13 milj.€
Ja verotakaisin valtiolle - 23milj.€
Mistä tämä johtuu ?- on arvattavasti
maavaari kirjoitti:
oli saada keskustelua valtion antamasta "avusta" yksityisteille ja hoitokuluissa perittävästä
ALV osuudesta. apu on´ 13 milj.€
Ja verotakaisin valtiolle - 23milj.€
Mistä tämä johtuu ?tehty verohallinnossa , tulkintaa voisi luonnehtia poliittiseksi. Perusteluissa selitellään ettei tienpito ole yritystoimintaa eikä siihen liity yrityksen riskiä ja siten ei ole oikeutta päästä alv-velvolliseksi. Tiekiuntien ohella samasta ongelmasta kärsii ainakin ojitusyhtymät.
- Törkeetä......
on arvattavasti kirjoitti:
tehty verohallinnossa , tulkintaa voisi luonnehtia poliittiseksi. Perusteluissa selitellään ettei tienpito ole yritystoimintaa eikä siihen liity yrityksen riskiä ja siten ei ole oikeutta päästä alv-velvolliseksi. Tiekiuntien ohella samasta ongelmasta kärsii ainakin ojitusyhtymät.
pudjettia ja oikaisu vääryyteen olisi paikallaan , muuten maaseutu maksaa mm.
LÄNSIMETRON. Törkeetä...... kirjoitti:
pudjettia ja oikaisu vääryyteen olisi paikallaan , muuten maaseutu maksaa mm.
LÄNSIMETRON.länsimetron
- menee, ei voi mitään
maavaari kirjoitti:
JA VEHVILÄINEN SÄESTÄÄ
ON LÄNSIMETROLLE RAHOITUS KUNNOSSA.ja maavaarit äänestää kepua kun se on maaseudun asialla.....päähallituspuolueena
- hämmm
maavaari kirjoitti:
Sen kieltää laki , mutta metsäautotielle voi.
tulee tie, jota itse pidän kunnossa, ja se on omalla maallani, niin kuka voi kieltää puomin laiton tielle ?
Entäs kun se tie jatkuu vielä rantasaunalleni ? Eikös tällainen tie ole yksityistie. - sinulla
hämmm kirjoitti:
tulee tie, jota itse pidän kunnossa, ja se on omalla maallani, niin kuka voi kieltää puomin laiton tielle ?
Entäs kun se tie jatkuu vielä rantasaunalleni ? Eikös tällainen tie ole yksityistie.on yksityistie joka saattaa olla sinun omasi ellei kellään muulla ole siihen käyttöoikeutta. Voit laittaa halutessasi puomin ellei tie ole saanut kunnossapitoon yhteiskunnan avustusta. Yksityisteitä ovat myös kaikki muut tiet jotka eivät ole yleisiä teitä tai katuja. Helpoimmin yleisen tien tunnistaa sinivalkoisista opasteista.
menee, ei voi mitään kirjoitti:
ja maavaarit äänestää kepua kun se on maaseudun asialla.....päähallituspuolueena
minun äänestämistäni arvaileen.
Mielipide ja äänestäminen ovat kaksi eri asiaa. esim. Esko Aho toi tämän ALV
ruletin , Mauno Koivisto vei Suomen 90 vuonna lamaan , Paavo Lipponen myi
huippu teollisuuden pilkka hinnalla. Mauri Pekkarinen sooloilee suurenerkia
yhtiöiden juoksupoikana , Mamma Halonen rakentaa leningraadin paska puhdistamoja Liisa Hyssälä myy terveille kylpylälomia,JNE:
Kuljen omaa polkua , minkä oikeaksi katson, enkä paljoa pieraise , vaikka
kuinka retostelisit.
TIEYKSIKKÖ MAKSUJA maksaa kaupunkilaisetkin , Mökeillään kulkiessaan.
Maaseutu on aivan eri asia , kuin politiikka ,siellä voi olla vapaa.sinulla kirjoitti:
on yksityistie joka saattaa olla sinun omasi ellei kellään muulla ole siihen käyttöoikeutta. Voit laittaa halutessasi puomin ellei tie ole saanut kunnossapitoon yhteiskunnan avustusta. Yksityisteitä ovat myös kaikki muut tiet jotka eivät ole yleisiä teitä tai katuja. Helpoimmin yleisen tien tunnistaa sinivalkoisista opasteista.
Määrittelee nuo asiat WWW.Finlex.fi Gooklesta löydät
- -
-
- Törkeää rahastusta
Valtionapua voi saada peruskorjaukseen, ei kunnossapitoon, jos tien pituus on yli 1000 m, kolme vakituista asuintaloa tien varrella ja vähintään yhden vakiasunnon kulkema matka tiellä väh. 1000 m. Kunnanavustus 0 % tai esim. vain 13% hyväksityistä, edellisen vuoden kustannuksista. Alvia 23 % muut verot ?
Tieosakkaat maksavat, kaikki voivat satunnaisesti käyttää...? - jyrkein
Törkeää rahastusta kirjoitti:
Valtionapua voi saada peruskorjaukseen, ei kunnossapitoon, jos tien pituus on yli 1000 m, kolme vakituista asuintaloa tien varrella ja vähintään yhden vakiasunnon kulkema matka tiellä väh. 1000 m. Kunnanavustus 0 % tai esim. vain 13% hyväksityistä, edellisen vuoden kustannuksista. Alvia 23 % muut verot ?
Tieosakkaat maksavat, kaikki voivat satunnaisesti käyttää...?Maaseutukaupunki on ottanu yksityistiet hoitoonsa, tietääkseni kaikki, tai ainakin sellaaset, missä on vähänkin yleistä käyttöä. Ei tartte avustusten kans pelata ja voi kilpailuttaa urakoitsioita . Maksaako kunta sitte alv:ia? Kyllä varmaan, sielähän sekin raha pyörii urakoitsijoiden kirjanpidoissa. Me tieosakkaat maksellaan sitte kunnallisveroissa tiemaksut. -90luvulla sitten tehtiin tieremontti pahimpaan lama-aikaan tähän meirän tielle ja saatiin se puoleen hintaan kustannusarviosta. Tai siis Valtio säästi avustuksissa mahtavasti. Kun kustannukset jyvitettiin , en muista olisko maksuosuus olis pienentyny joka osakkaalle. No eipä se nokkaa pääle palioo tehnykkää. Maata tien alle kyllä uppos jonku verran, mutta kun se on yksityistie aina vaan, niin tiealuehan kuuluu tonttiin kokonaan tai puoleenväliin, jos tien toisella puolella on naapuri. Tienhoitokunta on ja tieisäntäki, mutta vähällä ovat päässeet.
- tienkäyttäjä
Törkeää rahastusta kirjoitti:
Valtionapua voi saada peruskorjaukseen, ei kunnossapitoon, jos tien pituus on yli 1000 m, kolme vakituista asuintaloa tien varrella ja vähintään yhden vakiasunnon kulkema matka tiellä väh. 1000 m. Kunnanavustus 0 % tai esim. vain 13% hyväksityistä, edellisen vuoden kustannuksista. Alvia 23 % muut verot ?
Tieosakkaat maksavat, kaikki voivat satunnaisesti käyttää...?yksityistien varrella , jokainen kyläläinen maksaa tieyksikkö maksua.
Tielle saadaan valtionavustusta , mutta alvia ei voida huomioida vaikka se
maksetaan ylläpitomaksuissa.
Tie on 10 kilometriä , ja on läpikulkutie ,näitä teitä on suomessa paljon. - -------------
tienkäyttäjä kirjoitti:
yksityistien varrella , jokainen kyläläinen maksaa tieyksikkö maksua.
Tielle saadaan valtionavustusta , mutta alvia ei voida huomioida vaikka se
maksetaan ylläpitomaksuissa.
Tie on 10 kilometriä , ja on läpikulkutie ,näitä teitä on suomessa paljon.----,
- jusseille
------------- kirjoitti:
----,
tuon alv maksusta tekee niin saat.... ylitsepääsemättömän vaikean, jos ei saa vähentää niin ei saa ja sillä hyvä. Kuvastaako tuo ajattelu tottumusta maatalouden rahaliikenteestä, maksuista aina vähintään alvi takaisin tai vallan vapaamatkustajana olishan se sopeva tilanne, yhteiskuntaa hoidetaan verorahoilla ja maksajat syyttelee kuka ketäkin ja mitä veroa on kehitellyt.
- PER.LAIN VASTAISTA
jusseille kirjoitti:
tuon alv maksusta tekee niin saat.... ylitsepääsemättömän vaikean, jos ei saa vähentää niin ei saa ja sillä hyvä. Kuvastaako tuo ajattelu tottumusta maatalouden rahaliikenteestä, maksuista aina vähintään alvi takaisin tai vallan vapaamatkustajana olishan se sopeva tilanne, yhteiskuntaa hoidetaan verorahoilla ja maksajat syyttelee kuka ketäkin ja mitä veroa on kehitellyt.
ylläpidetään verovaroista , on melkoinen epäoikeudenmukaisuus , että
peninkulmia pitkiä yksityisteitä vaaditaan asukkaiden maksamaan ja ylläpitämään
ja siitä vielä valtio kerää alv -veron , kyse on jo rikollisesta verotuksesta.
Valtio vielä trkistaa tieyhdistysien kautta että nämä tiet myös hoidetaan.
Kaupunkien kadut meni kiinteistöverotuksen tultua täysin yhteiskunnan hoitoon,
MIKSEI MYÖS SAMA KOSKE YKSITYISTEITÄ , JOITA SUOMESSA HOIDETAAN
100 MILJOONAN € EDESTÄ VUOSITTAIN , JA TÄMÄ 100 MILJOONAA KERÄTÄÄN ASUKKAILTA
YKSIKKÖMAKSUINA , SIITÄ POTISTA VALTIO VARASTAA ALV - VERON.
SILTI MAASEUDULTAKIN KERÄTÄÄN MYÖS KIINTEISTÖVERO , ELI VEROA PERITÄÄN
KAKSINKERTAISESTI. - ei kukaan
PER.LAIN VASTAISTA kirjoitti:
ylläpidetään verovaroista , on melkoinen epäoikeudenmukaisuus , että
peninkulmia pitkiä yksityisteitä vaaditaan asukkaiden maksamaan ja ylläpitämään
ja siitä vielä valtio kerää alv -veron , kyse on jo rikollisesta verotuksesta.
Valtio vielä trkistaa tieyhdistysien kautta että nämä tiet myös hoidetaan.
Kaupunkien kadut meni kiinteistöverotuksen tultua täysin yhteiskunnan hoitoon,
MIKSEI MYÖS SAMA KOSKE YKSITYISTEITÄ , JOITA SUOMESSA HOIDETAAN
100 MILJOONAN € EDESTÄ VUOSITTAIN , JA TÄMÄ 100 MILJOONAA KERÄTÄÄN ASUKKAILTA
YKSIKKÖMAKSUINA , SIITÄ POTISTA VALTIO VARASTAA ALV - VERON.
SILTI MAASEUDULTAKIN KERÄTÄÄN MYÖS KIINTEISTÖVERO , ELI VEROA PERITÄÄN
KAKSINKERTAISESTI.Kävisi sieltä maalta koskaan ostoksilla tms siellä kaupungissa / kirkonkylässä jne niin olisihan se tosiaan aika epäoikeudenmukaista. Koska kuitenkin pakkaa noilla kirkonkylän tms teillä olemaan pikku hiukkasen enemmän tuota läpiajoa / asiointiajoa / kauppareissua niin ei se nyt ihan noin yksioikoista ole? Lisäksi kun käyttömäärät eli ajosuoritteet merkittävästi suuremmat noissa isommissa taajamissa niin per kerätty veroeuro ei varmasti maalaiset jää vähemmälle. Se on ihan eri asia jos jollain kylätiellä menee auto 5 minuutin välein tai jossakin kehä III niin menee kaksi autoa rinnan viiden sekunnin välein.
- MAASEUDUN PUOLESTA
ei kukaan kirjoitti:
Kävisi sieltä maalta koskaan ostoksilla tms siellä kaupungissa / kirkonkylässä jne niin olisihan se tosiaan aika epäoikeudenmukaista. Koska kuitenkin pakkaa noilla kirkonkylän tms teillä olemaan pikku hiukkasen enemmän tuota läpiajoa / asiointiajoa / kauppareissua niin ei se nyt ihan noin yksioikoista ole? Lisäksi kun käyttömäärät eli ajosuoritteet merkittävästi suuremmat noissa isommissa taajamissa niin per kerätty veroeuro ei varmasti maalaiset jää vähemmälle. Se on ihan eri asia jos jollain kylätiellä menee auto 5 minuutin välein tai jossakin kehä III niin menee kaksi autoa rinnan viiden sekunnin välein.
Kun tahallaan unohdetaan hajaasutusalueelta kerätään kanssa se kiinteistövero.
Kai sillä verolla nyt kerran kuukaudessa saa kaupunkien katuja kuluttaa.
--Ensin vietiin sisarosuuksina ennakkoperintönä Vanhempien rahat kaupunkeihin
--Sitten jätettiin ne ryöstetyt vanhemmat sen maalle jääneen hoitoon.
--Sitten ruvettiin kadehtiin julkisesti , kuinka velkataakan saanut sisar on "miljonääri"
--Nyt ei hauttaisi antaa edes kulkea omilla maksamillaan teillä , rosvotaan vielä "länsiväylärahaa"
HELVETTI HELSINKILÄISET PITÄÄ POTKAISTA MEREEN. KUN ASUVAKKIN SEN SAAMARIN
KEHÄ KOLMOSEN ULKOPUOLELLA.
-TUETUT OOPPERAT
-TUETUT MUSIIKKITALOT
-TUETUT FINLANDIATALOT
-TUETUT METROT
-TUETUT LÄNSIMETROT
-ROSVOJEN EDUSKUNTA
KAI TE TÄMÄNKIN KIRJOITUKSEN VIELÄ SENSUROITTE , ETTEI MAALTA SAA SANOA EDES
MIELIPIDETTÄ. - vielä lisäys
MAASEUDUN PUOLESTA kirjoitti:
Kun tahallaan unohdetaan hajaasutusalueelta kerätään kanssa se kiinteistövero.
Kai sillä verolla nyt kerran kuukaudessa saa kaupunkien katuja kuluttaa.
--Ensin vietiin sisarosuuksina ennakkoperintönä Vanhempien rahat kaupunkeihin
--Sitten jätettiin ne ryöstetyt vanhemmat sen maalle jääneen hoitoon.
--Sitten ruvettiin kadehtiin julkisesti , kuinka velkataakan saanut sisar on "miljonääri"
--Nyt ei hauttaisi antaa edes kulkea omilla maksamillaan teillä , rosvotaan vielä "länsiväylärahaa"
HELVETTI HELSINKILÄISET PITÄÄ POTKAISTA MEREEN. KUN ASUVAKKIN SEN SAAMARIN
KEHÄ KOLMOSEN ULKOPUOLELLA.
-TUETUT OOPPERAT
-TUETUT MUSIIKKITALOT
-TUETUT FINLANDIATALOT
-TUETUT METROT
-TUETUT LÄNSIMETROT
-ROSVOJEN EDUSKUNTA
KAI TE TÄMÄNKIN KIRJOITUKSEN VIELÄ SENSUROITTE , ETTEI MAALTA SAA SANOA EDES
MIELIPIDETTÄ.TUETTU MAATALOUS. Maaseudusta senverran, vanhempiaan ei voi valita, mutta ammatti on oma valinta pitää pystyä ymmärtää mitä valintatilanteessa saa.
- maaseudulta
vielä lisäys kirjoitti:
TUETTU MAATALOUS. Maaseudusta senverran, vanhempiaan ei voi valita, mutta ammatti on oma valinta pitää pystyä ymmärtää mitä valintatilanteessa saa.
mitä kuuluu kaupungien rutisijoille, onko lumitilanne riittävä?
- vähän miettiä?
MAASEUDUN PUOLESTA kirjoitti:
Kun tahallaan unohdetaan hajaasutusalueelta kerätään kanssa se kiinteistövero.
Kai sillä verolla nyt kerran kuukaudessa saa kaupunkien katuja kuluttaa.
--Ensin vietiin sisarosuuksina ennakkoperintönä Vanhempien rahat kaupunkeihin
--Sitten jätettiin ne ryöstetyt vanhemmat sen maalle jääneen hoitoon.
--Sitten ruvettiin kadehtiin julkisesti , kuinka velkataakan saanut sisar on "miljonääri"
--Nyt ei hauttaisi antaa edes kulkea omilla maksamillaan teillä , rosvotaan vielä "länsiväylärahaa"
HELVETTI HELSINKILÄISET PITÄÄ POTKAISTA MEREEN. KUN ASUVAKKIN SEN SAAMARIN
KEHÄ KOLMOSEN ULKOPUOLELLA.
-TUETUT OOPPERAT
-TUETUT MUSIIKKITALOT
-TUETUT FINLANDIATALOT
-TUETUT METROT
-TUETUT LÄNSIMETROT
-ROSVOJEN EDUSKUNTA
KAI TE TÄMÄNKIN KIRJOITUKSEN VIELÄ SENSUROITTE , ETTEI MAALTA SAA SANOA EDES
MIELIPIDETTÄ."-TUETUT LÄNSIMETROT"
Että kun kirjoitetaan että "xxx miljoonaa valtion rahoitusta länsimetrolle" niin asia on vähän sama kuin maataloustuissa? Että 1,9 miljardia rahaa jaossa. Mutta paljonkos siitä tulee tilaa päälle. Jos lasketaan liikennesuoritetta kohti niin aika vähän tuota tukirahaa tulee. Monesti sillä perusteella laskien "silta yli tunkio-ojan" tulee kalliimmaksi tai siis siinä on valtion avustus suurempi per liikennesuorite. Noita tiemäärärahoja yms kun monesti on jaeltu vähän sellaisin aluepoliittisin perustein. Joku sitä laskeskeli että suhteutettuna väkilukuun / liikennesuoritteeseen niin Uusimaa on saanut paljon vähemmän valtion rahaa. - yksityistien
tienkäyttäjä kirjoitti:
yksityistien varrella , jokainen kyläläinen maksaa tieyksikkö maksua.
Tielle saadaan valtionavustusta , mutta alvia ei voida huomioida vaikka se
maksetaan ylläpitomaksuissa.
Tie on 10 kilometriä , ja on läpikulkutie ,näitä teitä on suomessa paljon.käyttäjäjälle joka ei ole tien osakas voi tiekunta määrätä tiemaksun joka kuitenkin tulee olla kohtuullinen käytön määrään perustuva. Ymmärtääkseni tiekunnat ainakin omalla seudulla käyttävät tätä mahdollisuutta vähäisesti.
- OLLAAN METRORAHOITTA
vähän miettiä? kirjoitti:
"-TUETUT LÄNSIMETROT"
Että kun kirjoitetaan että "xxx miljoonaa valtion rahoitusta länsimetrolle" niin asia on vähän sama kuin maataloustuissa? Että 1,9 miljardia rahaa jaossa. Mutta paljonkos siitä tulee tilaa päälle. Jos lasketaan liikennesuoritetta kohti niin aika vähän tuota tukirahaa tulee. Monesti sillä perusteella laskien "silta yli tunkio-ojan" tulee kalliimmaksi tai siis siinä on valtion avustus suurempi per liikennesuorite. Noita tiemäärärahoja yms kun monesti on jaeltu vähän sellaisin aluepoliittisin perustein. Joku sitä laskeskeli että suhteutettuna väkilukuun / liikennesuoritteeseen niin Uusimaa on saanut paljon vähemmän valtion rahaa.ETTEI MAASEUDUN YKSITYISTEILLE VALTIO MITÄÄN ANNA,
SILLÄ TIEN HOITOON MENEE RAHAA , JOSTA VALTIO VARASTAA
ALVIN , OSAKKAILTA KERÄTYSTÄ POTISTA.
ALVI KUN ON ISOMPI RAHASSA KUIN SE PUDJETIN KAUTTA TULEVA TUKI,
EROTUS ON VUODESSA YLI 10 MILJOONAA MIINUSTA SUOMEN TIEHOITOKUNNILLE.
ELI SAIS EDES KÄYTTÄÄ ALVIN OSUUDEN TIEN KUNNOSSAPITOON , EIHÄN
MUUTAKAAN HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ VEROTETA.
- Ekiala
Olin ja olen yksityistiehoitokunnan sihteeri.
Tie meni jo kuutisen vuotta sitten valtiolle ja nyt ongelmana on raha.
Tiehoitokunta keräsi omaisuutta pankkiin, vaikka mm. minä varoitin jokaisessa kokouksessa ko. menettelystä, että kerätään osakkailta sama määrä, vaikka kunta ja valtio tukevat entistä enemmän.
Nyt kukaan ei tiedä mitä ko, rahalle pitäisi tehdä, kun tie on valtion hoidossa ja tiehoitokuntaa ei voi lopettaa, koska rahaa on pankissa n. 20 000€.
On ehdotettu palautusta, mutta ehtojen kanssa, jotka eivät ikinä ole oikeudenmukaisia tai pidä missään oikeudessa.
Itse olen tullut ajatukseen, että lahjoitamme sen lasten syövän hoitoon tai sotaveteraaneille.
Mutta onko tuokaan laillista, jos esim. kunta nostaakin haloon ...?
Blokkitilanne, mutta jotenkin tämäkin turhake pitäisi saada ratkaistua.- kunta
eikö tuo raha ole osakkailta kerättyä yksikkömaksua, teiden hoidon siirrytyä valtiolle eikö rahan voi palauttaa yksikköluvun mukaan osakkaille, lahjoitus ja siittä lahjavero, sotaveteraaneilla kohta sama tilanne omaisuutta ja jos mitä mutta käyttäjät poistuvat luonnollista poistumaa, joskus vielä sielläkin jaetaan ja riidellään mikä kuuluu kenellekin. Selvitä juristin avulla tuo palautus, uskon palautuksen onnistuvan, kirjoittele kun asia etenee.
- jäis omaan kylään
kunta kirjoitti:
eikö tuo raha ole osakkailta kerättyä yksikkömaksua, teiden hoidon siirrytyä valtiolle eikö rahan voi palauttaa yksikköluvun mukaan osakkaille, lahjoitus ja siittä lahjavero, sotaveteraaneilla kohta sama tilanne omaisuutta ja jos mitä mutta käyttäjät poistuvat luonnollista poistumaa, joskus vielä sielläkin jaetaan ja riidellään mikä kuuluu kenellekin. Selvitä juristin avulla tuo palautus, uskon palautuksen onnistuvan, kirjoittele kun asia etenee.
TEHKÄÄ KUNNAN KANSSA DIILI , EHDOTTAKAA ETTÄ RAHA KÄYTETÄÄN
ESIM. VALAISTUKSEEN , TAI PYÖRÄTIEN TEKOON JNE. ELI KOKO KYLÄN EDUKSI.
LUULISI KUNNAN OLEVAN SIITÄ MIELISSÄÄN.
tokkopa palautuksena siittä kukaan rikastuisi.
- Anonyymi
Täällä hoitokunnalla on rahaa. Otti vakuutuksen, jonka kustannus on 20 % vuosibudjetista! Muutenkin toimii niin että em. mukaanlukien vain 60 % on tienpitoon käytettävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337251Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213360Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521490Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281386PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1811380- 1441249
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511153Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v166985- 39976