Asunnon myyntitilaisuus?

PekkaKuupeli

Onko ok että ensin pidetään ensikauppatilaisuus jossa maksetaan 10% kauppahinnasta sekä ilmeisesti käsiraha, sisältyykö se sitten tähän 10%:iin? Sitten alkaa 2 vko lunastusaika asunto-osakkeelle jonka jälkeen tehtäisiin lopulliset kaupat. Ensikauppatilaisuudessa myyjä maksaisi shekillä tuon 10-15 tuhatta euroa, mitä tässä tulee huomioida, pitääkö tarkastaan jotenkin pankista että shekillä on katetta? Osakekirjat jäisivät välittäjän tallelokeroon onko se ok voiko ne jättää sinne vaikka 90% kauppahinnasta on suorittamatta?

3

1226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kits-toos

Mitä ihmettä oikein kysyt? Mikä ihmeen ensikauppa? Koitahan muotoilla asiasi selvemmin.

• hmmm...

Käsiraha on max 4 % ja siitäkin tehdään asianmukaiset paperit. Älä anna euroakaan kellekään ellet saa vastineeksi välittömästi mustaa valkoisella että olet jotain jollekin maksanut. Saahan sitä ennakkoon maksaa enemmänkin mutta en ymmärrä miksi? Millään shekeillä ei ole pelattu enää aikoihin. Käsiraha on siis summa jonka menetät jos vetäydyt kaupasta omista syistäsi.

Ostaessasi asunnon, oletettavasti pankista saatavalla lainalla, osakekirjat jäävät pankille pantiksi. Jos maksat koko kauppasumman etkä tarvitse pankista lainaa niin osakekirjat kuuluvat sinulle. Pankki antaa osakekirjat sinulle sitten kun olet maksanut velkasi. Välittäjällä ei ole niihin osaa eikä arpaa.

http://www.asuntokauppaopas.com/
      http://www.nicehouse.fi/kuluttaja/asuminen/index.htm

• minttusinttu

On ok. Meillä ainakin tehtiin tällainen "esikauppa", jossa maksettiin n. 20% asunnon hinnasta ja "loppukauppa" vasta sitten kun asunto vapautui. Tämä esi kauppa tehtiin, koska asuntoa alettiin myydä jo hyvissä ajoin ennen vapautumista. Ja todellakin shekit ovat vielä asuntokaupassa hyvinkin käytössä. Meillä osakekirjat olivat pankissa kunnes loppukauppa tehtiin. (osake oli panttina). Olisikohan niin, että jos osake ei ole enää panttina, silloin välittäjä pitää sitä sen väliajan, ennenkuin loppusumma suoritetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe