http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-ja-navigointi/TTXLCUBEEUR/tomtom-xl-classic-europe
Kokemuksia kyseisestä navigaattorista? Harmaa sellainen. Onko kätevä pitkissä matkoissa? Löytääkö GPS singnaalin heti? Onko siinä kaistanopastus? Kamerat ys varmaan löytyy, ja kui tarkka se merkintä on? TMC sisäänrakennettuna vai onko siihen liitin johon voi ostaa kyseisen kaapelin?
Voiko saada euroopan karttoja, tarkoitus olisi ajalle italiaan. ilmaiseksi mistään?
Noi tuotetiedot sekoaa, gigantti näyttää omat, googlet näyttää omat, tomtom sivu näyttää monia vaihtoehtoja, ei sitten voi tietää mitkä osoittaa juuri tohon navigaattoriin. et oikee valmistajan linkki kelpais tuotesivulle...
kokemuksia tomtom XL classic europe
9
2180
Vastaukset
- navigaattorin etsijä
ja tietenkin nopeusrajoitukset, niin sellainen vielä jos löytyy tosta.
- GPS.
signaalia todellakaan heti.kaistat se toki kertoo,mutta kamerat löytynee maksamalla lisähintaa.
TMC ei kerro minulle valitettavasti mitään.
ilmaisia euroopan karttoja ei laillisesti saa,sähköpostiin tänään viimeksi tarjosi tuota kameratolppatietoa euroopan karttoja,mutta ei ole kameratolppa-alueella ajelua,niin ei kiinnosta.
tuo signaali löytyy sammutetun laitteen päälle kytkemisen jälkeen pahimmassa tapauksessa kahden minuutin jälkeen.
jos joku väittää,että löytyy heti,hän valehtelee.
ajelin sunnuntaina jyväskylässä,ja laite oli päällä,ja laitoin siihen huvikseen osoitteen,mihin olin menossa,niin laite tarjosi minulle reittiä kotiin :)
toki,kun määränpääni tiesin,niin kun ajelin kohti laittamaani osoitetta,niin navigaattorikin rupesi näyttämään jossain vaiheessa oikein. - rajoitus.
GPS. kirjoitti:
signaalia todellakaan heti.kaistat se toki kertoo,mutta kamerat löytynee maksamalla lisähintaa.
TMC ei kerro minulle valitettavasti mitään.
ilmaisia euroopan karttoja ei laillisesti saa,sähköpostiin tänään viimeksi tarjosi tuota kameratolppatietoa euroopan karttoja,mutta ei ole kameratolppa-alueella ajelua,niin ei kiinnosta.
tuo signaali löytyy sammutetun laitteen päälle kytkemisen jälkeen pahimmassa tapauksessa kahden minuutin jälkeen.
jos joku väittää,että löytyy heti,hän valehtelee.
ajelin sunnuntaina jyväskylässä,ja laite oli päällä,ja laitoin siihen huvikseen osoitteen,mihin olin menossa,niin laite tarjosi minulle reittiä kotiin :)
toki,kun määränpääni tiesin,niin kun ajelin kohti laittamaani osoitetta,niin navigaattorikin rupesi näyttämään jossain vaiheessa oikein.juu,kyllä se näyttää,vaan ei läheskään aina pidä paikkaansa.
esim. äänekoski-saarijärvi on koko matkan 80km/h,mutta navigaattori tarjoaa rajoitusta 100km/h
luotan kuitenkin enemmän niihin kyltteihin tien laidassa.
kyseinen kone käytetään kerran viikossa tietokoneen perseessä,eli ei ole vanhoista päivityksistä kyse. - ystävällinen.
rajoitus. kirjoitti:
juu,kyllä se näyttää,vaan ei läheskään aina pidä paikkaansa.
esim. äänekoski-saarijärvi on koko matkan 80km/h,mutta navigaattori tarjoaa rajoitusta 100km/h
kyseinen kone käytetään kerran viikossa tietokoneen perseessä,eli ei ole vanhoista päivityksistä kyse.neuvo.
ÄLÄ OSTA GIGANTISTA MITÄÄN.
ai miksi.no yksinkeraisesti siksi kyseisessä firmassa on "perävalotakuu" - HFHFJH
rajoitus. kirjoitti:
juu,kyllä se näyttää,vaan ei läheskään aina pidä paikkaansa.
kyseinen kone käytetään kerran viikossa tietokoneen perseessä,eli ei ole vanhoista päivityksistä kyse.Kellonajan kanssa voisi olla kesä/talvi taikka kalenteri valinta nopeusrajoituksille.
- testattu hyväksi
ystävällinen. kirjoitti:
neuvo.
ÄLÄ OSTA GIGANTISTA MITÄÄN.
ai miksi.no yksinkeraisesti siksi kyseisessä firmassa on "perävalotakuu"-toisaalta Gigantista on hyvä ostaa tuotteita, koska osalla niistä on 30 pv:n palatusoikeus, jolloin voit rauhassa testata laitetta ja ellet ole siihen tyytyväinen niin voit palauttaa sen tai vaihtaa toiseen merkkiin/malliin
-itse testasin Mion navia pari vuotta sitten tuolla tavalla ja en tykännyt siitä niin palautin ja vaihdoin sen tomppaan, joka minulla on vieläkin
- JuQso
Ensinnäkin.
Älä maksa liikaa. Tuolla halvempia:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/402795
Tuskin yksikään navigaattori löytää signaalin heti. Aikaa menee pääsääntöisesti nykyaikaisella navigaattorilla noin 200 - 500m ajettuna eli noin 10 - 20 sekuntia. Tämä tuskin on ongelma jos navigaattorin käyttö aloitetaan samasta paikasta minne viimeksi päädyttiin.
Uskoisin että laitteessa on myös Italian kartta, jos siinä on 22 maan kartat. Suosittelen surffaamaan tomtomin omille sivuille http://www.tomtom.com/?Lid=24
Itse en laitetta löytänyt. Ehkäpä laite on poistumassa markkinoilta ja se myydään alta pois uusien parempien laitteiden tieltä. Tekniikka ainakin hieman jo jälkeen jäänyttä ja hitaampaa.
Mihinkään laitteeseen ei nykyaikana saa ilmaisia karttoja vaan ne maksavat aina rahaa. Hinnat ovat yleensä siellä 100 euron hujakoilla jos koko kartasto päivitetään. - kaikkinickitvarattu
Uusimmat kartat saa ilmaiseksi ladata 30 pv:n sisällä laitteen ekasta käynnistyksestä ( vähän hidas paketti ladata mokkulalla n. 1.6Gt ) - TMC ei ole vakiona enkä tiedä saako tuohon sitä "lisäantennia" kiinni, Suomessa tuo vissiin ei oikein ainakaan tuo mitään lisäetua, jos edes toimii, Euroopassa ehkä... ostin ite eilen G:stä 79 € - ei se takuu liity mitenkään Giganttiin - laitteella on sama takuu ostit mistä vaan - eikä nää vehkeet oo mulla ikinä hajonnu, jos ei vesilammikossa uita... ( kännykät, GPS:ät, tietokoneet, digiboksit, AV-laitteet jne... ) - takuu on melko turha ekan parin viikon jälkeen, kyllä se tapansa näyttää sinä aikana, jos siinä joku valmistusvika sattuisi olemaan - loput on sitten käyttövirheitä tai muuten vaan ohjelmiston jumittamisia, joita pääsee resetillä eroon yleensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791