Eli minulle olisi tarjolla asunto ensi kuun alusta lähtien. (Olen opiskelija)
Voinko toimia seuraavasti?
-menen kirjoittamaan vuokrasopimuksen
-juoksen kelaan vuokrasopimuksen kanssa ja haen opintotuen ja asumislisän?
Miten olette itse toimineet?
Ja kannattaako luottaa siihen että Kela maksaa ja käsittelee tukeni ennen ensi kuun alkua jolloin vuokra pitäisi olla maksettuna?
Olen sikäli onnekkaassa tilanteessa, että vuokranantaja ei perisi takuuvuokraa lainkaan.
Kertokaas nyt miten toimin?
muuttaminen omilleen
3
1004
Vastaukset
- -
Ainoa mitä et voi tehdä, on hakea opintotukea ja asumislisää, koska asumislisä kuuluu jo sanaan "opintotuki".
opintotuki = opintoraha asumislisä lainantakaus
Mutta muuten juuri noin. Kun vaan on vuokrasopimus olemassa, kiikutat sen Kelaan. Huomioi myös, että saatat tarvita myös muita liitteitä hakemukseen.
Älä missään nimessä luota pelkästään siihen, että tuet tulevat tilillesi ensi kuun alkuun mennessä! Aina on mahdollista, että käsittelyjono on pitkä, hakemus häviää johonkin, joudut täydentämään hakemusta tai jostain muusta syystä kestää vaan kauan, että saat päätöksen. - Aika...
Tähän aikaan vuodesta, kun opiskelijat hakevat niitä tukia, niin jos kaikki liitteet ovat kunnossa kerralla, niin käsittelyaika on n. 3 viikkoa minimissään.
Mutta on erittäin epätodennäköistä, että ehtisit saada rahaa ennen kuun vaihdetta, joten siihen vuokraan pitää varautua muilla keinoin.- sperma-pentti
Itse muutin lähiaikoina, ja lähetin Kelan sivuilla sähköisen opintotuki hakemuksen (Edellyttää verkkopankki tunnukset), ja kopion vuokrasopimuksesta postitse. Meni 9 päivää vuokrasopimuksen pudottamisesta paikalliseen Postiin, että päätös opintotuesta annettiin. Kela muutenkin suosittelee sähköisiä hakemuksia. Niiden käsittely hoituu nopeammin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569