En tule loppuelämäni päivinä selättämään tasapainoisen hyvän tovin alla lymyävää masennuskuoppaa. Kun käsitin, ettei masea saa nirhittyä pois, sitä vastaan voi ja pitää tapella.
Kokemuksesta ihmiset tietävät, mitkä omavalintaiset jutut voivat laukaista aluksi vain mielialan laskun. Onhan se elämää rajoittavaa elää 'nuorallatanssijan' elämää, mutta sitä auttavaa kättä ei aina ole.
En voi kehaista; selvitin masennuksen. Sen sijaan voin elää hiiren elämääni ennakoimalla syvään hallitsemattomaan depisrotkoon putoamista hyväksi koetuilla neuvoilla.
On kysymys seuraavista hetkistä, tunneista, ensiyöstä tai huomisen päivän mielen ansoista. Rauhoittamalla joka päivä mielensä hiljentymällä voi e n n a k o l t a välttää tulevan mielialan 'putoamista'.
Depressikot tietävät, että matka kuiluun voi aueta joko ulkoisista tai sisäisistä yllykkeistä. Jonkun ihmisen heittämä provo voi koitua vahvistavaksi singnaaliksi; tietää, että tuo on provo.
Tasapainoisina hetkinään kannattaa tukea heikommassa kondiksessa lyyhääviä kansalaisia - luulen, ettei muuten huonoina hetkinään pysty tajuamaan, ettei tuo hymyilevä tyyppi välttämättä vittuile.
Taistelu masea vastaan.
6
274
Vastaukset
- masistäti
.. on kuin neuvostoliitosta...ja jotenkin perverssiä. Ikään kuin jollain kaidalla polulla pitäisi kulkea ollakseen "kunnollinen " ihminen. Perkele, minä ainakin masennun, jos masennuttaa.
Minä tiedän kyllä itse mikä minun masennusta lisää ja siksi juon nykyisin hyvin vähän alkoholia, yritän nukkua suht säännöllisesti ja riittävästi, liikun ja harrastan ja yritän välttää stressiä eli liikaa touhua/työtä yms.'
Aina ei onnistu ja kun marraskuu pimeys tulee niin sille en voi mitään ja kun vielä vihaan joulua ja uuden vuoden pakkojuhlia, niin ei siitäkään ole iloa. Kaikkeen ei voi vaikuttaa.- 9+3
Jos se tarkkailu helpottaa oloa, niin kai se kannattaa? Teet sitä itsekin koska mainitsit tuossa juuri monta keinoa, mitkä auttaa sua.
Pakkojuhlat on syvältä.
- Urmas S
Mun ongelma on silti -niin naurettavalta kuin kuulostaakin-, että teen tietoisesti juttuja, jotka aiheuttaa alakuloa ja mielialan laskua. Esim pitkään netissä surffailu yön tunteina pitäis todella jättää pois. En kuitenkaan ryyppää/kaljoittele - se olis lopullinen tie turmioon.
Masistädille kommentoin, että kunnon elämä on kilvoittelua, sen pitää olla! Ei tänne olla tultu lillumaan jossain onnenlöllyissä ilman mitään vaatimuksia. Jämpti on niin.- Urmas S
että ap: n viesti sai minut ensimmäisen kerran rinnastamaan masiksen vs. alkoholismin.
"Tänään en ole masentunut", päivä kerrallaan mennään eteenpäin eikä korkata 'pulloa', s.o. anneta masennukselle valtaa. Keskitytään muihin, elämää ylläpitäviin asioihin. Arv. masistäti. Henkinen kotimaani onkin P-Korea. Pjongjangin kaakkoinen alue. Tai. Kaltaiseni autistit ovat jumittuneita; bibolaarisuuteen, lisäksi dysfasia vähentää tarkkaavaisuuttani.
Vietän ensi kuussa(syyskuu) 69vuotis kehityksen vinoraiteelle kääntymisen vuosipäivääni. Uusi perheemme ihme, pikkuveli sattui syntymään. Se rääpäle sai kaiken huolenpidon - miulle vain murusia.
Tämähän riitti ja kiitti kehitysvammaiselle meikälle. 'poikkeen pääsy' strategioiden setviminen lähti luultavasti noilta kantturoilta käyntiin. Urmas S mainitsema addiktio'bonus' tuli siinä matkan varrella.- masistäti
capt.cöpenick kirjoitti:
Arv. masistäti. Henkinen kotimaani onkin P-Korea. Pjongjangin kaakkoinen alue. Tai. Kaltaiseni autistit ovat jumittuneita; bibolaarisuuteen, lisäksi dysfasia vähentää tarkkaavaisuuttani.
Vietän ensi kuussa(syyskuu) 69vuotis kehityksen vinoraiteelle kääntymisen vuosipäivääni. Uusi perheemme ihme, pikkuveli sattui syntymään. Se rääpäle sai kaiken huolenpidon - miulle vain murusia.
Tämähän riitti ja kiitti kehitysvammaiselle meikälle. 'poikkeen pääsy' strategioiden setviminen lähti luultavasti noilta kantturoilta käyntiin. Urmas S mainitsema addiktio'bonus' tuli siinä matkan varrella... eikä se ollut henkilökohtaista.
En minä tarkkaile itseäni. Olen vain oppinut, että mitkä asia saavat voimaan paremmin ja yleensä teen niin, koska olen alkanut arvostaa itseäni. En tee sitä siksi, että että tarkkailisin koko ajan mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei ja onko nyt masennusta vai ei. Se selviää nimittäin joka aamu siitä, kuin vaikeaa tai helppoa on nousta sängystä ylös. Ja saatan minä nukkua miten sattuu, touhuta hirveästi ja vetää lärvitkin, jos huvittaa.
Kilvoittelu on minulle kirkosta eronneelle ihan vierasta kauraa. Elämä on ja siitä yritetään selvitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1214600Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv692662Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801695Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91176- 66892
- 46886
- 21863
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122849Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N67817Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50789