Tupakka nousee päähän?

tyttö-----

Noniin eli siis mistä johtuu että tupakka nousee päähän? Olen 14 v. ja polttanut kolmisen kuukautta. En polta kovin montaa päivässä, jopa parikolme saattaa riittää, tosin usein menee enemmänkin. En muista esiintyikö tätä vielä joku aika sitten, mutta ainakin viime aikoina tupakan polton jälkeen muutaman minuutin heittää päässä ja huimaa. Mistä tämä johtuu ja mikä avuksi? Jostain luin että eroon pääsee opettelemalla polttamaan tietyin väliajoin ja ainakin se 10 tupakkaa päivässä. Itse en näin todellakaan tee, koska en ole opettelemassa polttamista tai mitään muuta vastaavaa. Poltan silloin kun tekee mieli tupakkaa jne.

100

22526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rögettäjä

      Kun vedät tupakkaa henkeen niin nikotiini kulkeutuu keuhkorakkuloistasi aivoihin sekunneissa.Nikotiini aiheuttaa tupakointiin tottumattomille huumaavaa oloa/huimausta.Tosin ihmettelen,että miten sinulla tuollaisia oireita enää esiintyy jos 3 kuukautta olet polttanut...

    • Rögettäjä

      Kun itse vedin ensimmäistä kertaa kokonaisen tupakan henkeen (punaisen Marlboron) niin puol minuuttia tumppauksen jälkeen olin iha pihalla.Olin ihan hädissäni ja mietin,että mitä hittoa mulle tapahtuu.Pyörrytti ja huimas.Tosin teki myös helvetisti mieli toista röökiä.

      • tyttö-----

        ai siis tälläinen reaktio tapahatuu vain jos vetää henkeen? eli niille ketkä polttaa poskeen ei tälläistä huippausta ilmene:D?


      • ruskeareikä
        tyttö----- kirjoitti:

        ai siis tälläinen reaktio tapahatuu vain jos vetää henkeen? eli niille ketkä polttaa poskeen ei tälläistä huippausta ilmene:D?

        Oot varmaan oppinu vasta vetämään henkeen ja sen tähden tupakki "nousee" päähän. Kyllä se siitä tasoittuu.


      • Anonyymi
        tyttö----- kirjoitti:

        ai siis tälläinen reaktio tapahatuu vain jos vetää henkeen? eli niille ketkä polttaa poskeen ei tälläistä huippausta ilmene:D?

        kuka vttu vetää poskee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka vttu vetää poskee

        ite ainaki aluks ku vasta alotin, koska henkeen vetäminen alkoi yskittää. pikkuhiljaa vedin aina enemmän ja enemmän, kunnes henkeen vetäminen ei enää yskittäny


      • Anonyymi
        tyttö----- kirjoitti:

        ai siis tälläinen reaktio tapahatuu vain jos vetää henkeen? eli niille ketkä polttaa poskeen ei tälläistä huippausta ilmene:D?

        Kuinka vanha olet


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka vttu vetää poskee

        😂en tiiä nousee vaan päähän tuntuu ku ois jossain pilves


    • 90 kpl päivä

      Kyllä se siitä lähtee, sujumaan.

      • sadasds

        ite muistan ku poltin ekaa kertaa piippua henkeen :D meinasin pyörtyä tärisin ja iha paska olo


      • Rögettäjä
        sadasds kirjoitti:

        ite muistan ku poltin ekaa kertaa piippua henkeen :D meinasin pyörtyä tärisin ja iha paska olo

        Voi hyvä tyttö henkeen vetäminen on kaiken a ja o.Ei kukaan vetele poskareita vuosikymmenten ajan! Vedä siis aina henkeen vain niin saat tupakoinnista kaiken ilon irti! Jos vetelet poskareita,niin voit yhtä hyvin lopettaa saman tien...


      • tytttö----
        Rögettäjä kirjoitti:

        Voi hyvä tyttö henkeen vetäminen on kaiken a ja o.Ei kukaan vetele poskareita vuosikymmenten ajan! Vedä siis aina henkeen vain niin saat tupakoinnista kaiken ilon irti! Jos vetelet poskareita,niin voit yhtä hyvin lopettaa saman tien...

        tarkotin kyllä, että ne ihmiset ketkä polttaa poskeen, niin tuleeko niille tätä huimausta:D en siis ite tarkota että rupeisin yrittää polttaa poskee:D


      • jeijeijeije
        tytttö---- kirjoitti:

        tarkotin kyllä, että ne ihmiset ketkä polttaa poskeen, niin tuleeko niille tätä huimausta:D en siis ite tarkota että rupeisin yrittää polttaa poskee:D

        jos vetää poskareita siitä ei tuu mitään muuta ku se tupakan " maku" suuhun. että ei tuu mitää huimausta tai mitään.


      • äpgnmrshd
        jeijeijeije kirjoitti:

        jos vetää poskareita siitä ei tuu mitään muuta ku se tupakan " maku" suuhun. että ei tuu mitää huimausta tai mitään.

        aivan oikein se ois sama ku ei polttais ollenkaa


    • 24v.

      Minusta tupakan aiheuttama "humala" on mukava olotila. Poltan n. kerran viikossa ihan tästä syystä.

      • pulsu-ukko

        Minäkin poltan erityisesti tämän olotilan takia, mutta harmittaa vaan kun sitä ei tule jokaisesta röökistä päivässä. Saisivat kyl lisätä nikotiinia näihin niin ei sitten täytyisi edes paljoa poltella...


      • Jujuki

        Mut kannattaa kuitenki muistaa et nikotiini on myrkkyä...hyvin addiktoivaa myrkkyä ja liian suuresta annostuksesta voi jopa kuolla


      • Jokujarmotarmo
        pulsu-ukko kirjoitti:

        Minäkin poltan erityisesti tämän olotilan takia, mutta harmittaa vaan kun sitä ei tule jokaisesta röökistä päivässä. Saisivat kyl lisätä nikotiinia näihin niin ei sitten täytyisi edes paljoa poltella...

        No jos rööki ei toimi niin niitä on kanssa eri vahvusia ja kun norttikaan ei toiminu niin itse siirryin nuuskan puolelle ja oden'sia suosittelen.


    • Tupakka,.

      Aiheuttaa häiriöitä aivojen verenkierrossa,siitä ne oireet tulee.
      Yleisimmät tupakan aiheuttamat sairaudet on juuri sydämen ja aivojen ongelmat,keuhkosyöpä tulee vasta kaukana perästä.

    • Nooh!

      Oon 21 vuotias ja polttanu 7 vuotta. Työpaikka muuttu hiljattain savuttomaksi. Niin oon kans huomannu et ku oon esim. 8 ja puol tuntii polttamatta ja sit ku vetää ekan röökin ku pääsee töist niin kyl se vaa jotenki päähän kilahtaa. Jotenki tekee semmosen huumaavan olotilan mut menee kyl nopeesti ohi.

    • kärsäjonneTHEgangsta

      oon 13 ja kävin pari päivää sit pimees metäs poltaas kaks norttia putkeen ja nousi päähän mut sit kun kävin jus äske siel samas paikas vetään kolme niin ei tullu kun pieni huimaus. voiko tämä johtua ensilumesta?

      • Anonyymi

        Uwu uwu onko kukaan täällä 2024 nykyää käytetään vapea🤙🤙🤙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uwu uwu onko kukaan täällä 2024 nykyää käytetään vapea🤙🤙🤙

        Minä käytän vapea


    • tyhmä

      älä vittu kakara polta, vai ootko nii kova kavereittes ees sen takii ?

    • CARPE DIEM

      Moi,
      Sulla ihanteellinen tilanne, jos tupakka nousee päähän. Mene lukemaan tupakasta irti yritiävien sivuja "stumppi.fi" niin varmaan lopetat ton tupakointikokeilun:

      Voi kun voisin olla vielä 14 v. ja maistella ekat tupakat.

      Nyt 40 v. tupakoineena se on tosi vaikeeta lopettaa.

    • ensikertalainen:D

      hei nytt kun oon näitä lukenu näit keskusteluja ite oon nytte 14v ja vedin eilen ekat savut ja nytt mietinn miks v*****a ihmiset polttaaa... mut sitten ku koulu pv jälkeen menin kapeen ja kaikki poltti kongissa ajattelin mielessä ei ***** mun pitäää saada jostain röökii:D ja nyttte kotona yksinn ja ette arvaa miten mun tekis niin mieli vaan vetästä yhet savutt mutta ku ei ole niin ei ole jotenn osaatteko auttaa ett mistä saisin nytt sitten tavallaan "korvausta" tupakalle.... että enn sitte jäis koukkuun tähän "ihanaan" röökiin:DD

    • kohta 18v

      Tupakka todellakin nousee päähän aloittelijalla ja myös satunnaispolttajilla,jotka polttavat esim.pari tupakkaa viikon aikana.Muistan,kun vedin ensimmäistä kertaa henkeen yhden punasen Marlboron,niin ihmettelin,että onpa pehmeän makuista tupakkaa.Ei yskittänyt yhtään,ja se oli tosiaankin ensimmäinen rööki,jonka vedin henkeen.Ihmetytti se,ettei yskittänyt.Kun olin tumpannut tupakan,niin melkein heti sen jälkeen alkoi heittämään päässä.Vähän pelotti,että mitäs nyt,mutta loppujen lopuksi se oli ihan miellyttävä olotila.Kutsun sitä olotilaa nicotine rushiksi.Nikotiini iskee päähän ;)

    • (ensikertalainen)

      hahaa:DD hehee tänään vedin l&m punasta eikä tuntunu missäään ei yskittäny eikä muutakaa:D ja viime tupakan vedin viimeks ku kirjotinn eli 21.12... :D ja nyt kaikkialla soi kaiken maailman tupakka valistukset ymymy.... ei toki ihanaa kuunneltavaa ku tosiaaan nuorimmasta päästä ollaan ite tuntuuu et jooo mitä väliii jokainen saa ite päättää polttaako vai eij. Ja "kohta 18v" millo vedit ekat savut? ja onhan toi tosiaaan ihan kiva olotila aina ku on polttanu;)) i like it;D

    • uudestaan ratkennut

      jepp :)) "ensikertalainen" se on kivaa kun on vetänyt ensi savut, olo on sen jälkeen mieletön :D olenhan jo aikaisemmin polttanut... olen nyt 14 v. viimeksi kun poltin olin 12v.;) niin olihan se ihan mukava kahden vuoden jälkeen vetää taas :DDD

      • nyt 18v

        Ekat sauhut (poskarit) vedin kesällä 2008 ollessani Budapestissa.Olin sillon 14v. 1.1.2012 täytin vihdoinkin 18. Ihmiset on aina kateellisia mun syntymäpäivän ajankohdasta :D Poltan satunnaisesti.Riippuvuus on ikävä asia,en halua polttaa päivittäin.


    • (ensikertalainen)

      juuu vissiin kelpais toi sun synttäri ajankohta;D mut jooo hei onnee vähä myöhässä muut parempi myöhässä kun ei millonkaaa:D ja ite oon samaa mieltä et riippuvuus on ikävä asia ja siks oonki satunnais polttaja:D mut ah onse ihanaaa se olotila sen jälkeen ku on käyny tupakilla:D

      • uudestaan ratkennut

        niii oisha se ihan kivaa syntyä tammikuuss :D
        minäkin olen satunnaispolttaja niinkuin "ensikertalainen"
        ja onnee minunkin puolesta vaikka myöhään tuliki... :)))) ja sitä riippuvuutta on tullut kokeiltua monessakin asiassa, eikä se ole mikään ihailtava kokemus:((


    • kyselijä:D

      Onks kellään joitain hyviii neuvoi miten pääsis eroon tupakasta...? t. ensikertalainen sama ihminen eri nimimerkil vaa

      • nyt 18v

        Kokeile sähkötupakkaa. Sitä saa tilattua helposti netistä. Käyn lukiota, ja ainakin monet mun koulun tupakoitsijat on alkanut käyttään sähkötupakkaa. Siitä on kuulemma ollut apua, joten kokeile ihmeessä. Nyt kun oon ollu jo melkeen puol vuotta täysikänen, niin ei siinä tupakoinnissa oo enää mitään hienoo :D Oli paljon jännempää polttaa alaikäsenä, kaikki jännittävyys on ny kadonnu, kun saan ostettua tupakkaa mistä vaan näyttämällä henkkarit. Oon ollu nyt savuton jo pidemmän aikaa, pakko olla ylpee ittestään.


    • 636435643554367

      jos vetää poskeen niin kyllä siitä nikotiinia imeytyy vereen ,mutta se on niin pientä että se ei tunnu missään

    • kyselijä:D

      kiitos ''nyt 18v'' vinkeist mut enää en tarviii sillee vinkkejä ku enäää ei tuu poltettuu nii paljo joskus saattaa olla et poltan jos joku tarjooo mut ei ennää jaksa rahaa laittaa röökiiin:DD.. ja niinhän se menee ala-ikäsenä kaikki kielletty on jännäää ja hauskaa ja sitte ei ennää innosta ku oot täysikäne:DD

    • tinuxa72

      Vedin 3 vahvaa punasta sätkää lyhyellä filtterillä henkeen 1 minuutin tauko oli jossain välissä, ja olin kun joku humaltunut kun kävelin.. pystyssä pysyminen oli hankalaa ja kotiin kun menin niin ei pystynyt tekemään mitään, saman tien nukkumaan ja oliki hyvät 2 tunnin yöunet ja ei enää heittänyt päästä:)

    • kissanpaskakahvi

      voi vitun teinisankarit opetelkaa ny tajuaan ja erottaan et mikä on tupakointia ja mikä on pelkkää nuorta kapinallista poskarointia vaan oman kovuuden nimis.älä ime sitä kessua ku jotai pillimehua , tarkotus ei oo polttaa koko tupakkaa 4 tai 5 hatsilla.

    • destiny__

      oot varmaa vaa aika herkkä? rupeeks sua muutenki helposti huimaa?
      mul tulee vaa jos en oo syöny mitää pitkää aikaa. ei muute ja oon 13 ja poltan vrm 5-10 päiväs

    • asdfag

      ite 14 ja vetasin tuos pari h sit, jo alko huimaa, sain selvitte äskettäin et se on nikotiinimyrkytys :p mut mukava on olotila. :)

    • kyslijä 223

      Onko tuo sitten vaarallista kun tulee nikotiinimyrkytys? Eli se huimannut olo, kuulostaa pahalta ''myrkytys''

    • pr0fess0r1

      Ei ole nikotiinimyrkytys, silloin alkaisit oksentaa ja päätäsi sattuisi. Tuo johtuu vaan siitä että keho ei ole tottunut nikotiiniin ennen, joten se reagoi vahvasti.

    • Vitun

      Pikkulapset älkää oikeesti jaksako leikkii sillä röökillä vaan että olis kavereitten edessä cool. Naurettavaa luettavaa tääl ku kaik 13v jonnet selittää mite kilahti hattuu ku veti viis putkee. Jos ei päivässä mene sitä 3-5 röökiä enempää niin lopettaminen on vielä helppoa.

      Itselläni menee semmoiset 5 nuuskapussia ja 7-10 savuketta päivässä ja jos lössinuuskaa on niin heittelen sellasia 2-3 millin palleroita muutamaan otteeseen päivässä huuleen. Tupakoinnin lopettaminen vaatii vaan itsekuria aivan perkeleesti. Tietenkin jos sähkötupakalla tai nikotiinipurukumilla pystyt lopettamaan on se hienoa mutta jos saat lopetettua ilman mitään apuvälineitä niin se o vielä hienompaa! Aloitat sen lopettamisen vaikka sillä että jos poltat normaalisti kymmenen päivässä niin alat tietoisesti vähentämään, eli vahdit esimerkiksi että viikon ajan poltat maksimissaan 5 savuketta päivässä ja seuraavalla viikolla 3 savuketta päivässä ja niin edespäin.

    • nyt 18v

      Moikka taas kaikki :)

      Oon vähän valistanu itteäni, eikä tupakan jälkeinen huimaus johdukaan nikotiinistä, vaan hiilimonoksidista eili häkästä. Hiilimonoksidi heikentää veren hapenottokykyä, ja kun satunnaistupakoitsija polttaa yhen röökin, niin aivot joutuvat häkän vaikutuksesta hapenpuutteeseen, mistä aiheutuu tuo pyörryttävä tunne ja huimaus. Yrittäkää kaikki lopettaa polttaminen, se on yks parhaimmista päätöksistä, mitä voitte tehdä. Eipä mulla muuta. Hyvät jatkot teille :)

      • Fides

        Huimauksen tunne saattaa johtua häästä, mutta se ei selitä tupakan nousmeista päähän. Itse saan meinaan nikotiinpurkallakin samanlaisen fiiliksen.


    • Koukussa 14v

      Jooo, elikkäs oon 14v ja polttanu about. puolvuotta.

      Se alko siitä ku oli nii "cool" polttaa kavereitten seuras jne bileis, mut sitte tajusin et on vaa pakko saada röökii sen 7-10kertaa päiväs ainakin.

      Paras elämän vinkki: Älkää edes alottako polttamista

    • ertsuuu

      oon 15v & alotin joku viikko sit , ja ihan vaan se takii ku vitutti niiiin paljon ja kaikki meni sinä päivänä ihan persellleeen , ja se oli eka päivä millo maistoin tupakkaa. ja sit ku olin sen ekan "polttanu" ni teki mieli toista! mut musta jotenki tuntuu että vetelen poskareita o: voiks siiit k'äydä mitäää jos vetää :D:D::D ?

      • Hiisaaja

        Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit kysmykselläs? Vastaan siihen mitä olentan sen mahdollisesti tarkoittavan eli ei poskareista pitäisi aiheutua mitään ylimääräisiä vaaratekijöitä. Suun limakalvot voivat kärsiä, samoin hampaat ja huulet.

        Tässä helppo tapa opetella vetämään savut henkeen, jos on vaikeuksia. Eli vetää poskarityylillä savut poskeen ja sitten sanoo "hevonen" sisäänpäin hengittäen, jolloin samalla myös savut lähtevät mukaan keuhkoihin. On myös kätevä tapa todistaa kavereille jotka väittävät sinun vetävän poskareita ettet vedä.

        Itse poltan yleensä vetämällä savut ensin poskeen ja samaan aikaan kun imen sätkästä savua suuhun puhallan nenän kautta keuhkot tyhjiksi ja sitten vedän suun kautta sauhut keuhkoisin.

        Tiedän kyllä ettei tällä sivulla nyt kysytty apua tupakan polttamiseen mutta kerron silti. Tuota tapaa käyttämällä pystyy polttamaan todella nopeasti tupakan jos on kiire. ½ - 1 minuuttia korkeintaan jos on harjoitellut. Aloittaa samalla tavalla kuin edellinen tapa eli vedetään savut poskeen ja samaan aikaan puhaltaa nenänkautta keuhkot tyhjiksi ja sitten vetää nopeasti keuhkot jälleen täyteen suun kautta. Nyt savut ovat keuhkoissa. Samalla hetkellä viet jälleen tupakan suuhun ja alat imeä kun samaan aikaan puhallat jälleen edelliset savut nenänkautta ulos. On todella nopea tapa jos sen osaa.

        Tuolla tavalla jota itse kutsun "hiisaamiseksi" aina välillä tahtoo nousta päähän kun keuhkoihin tulee jokaisella hengenvedossa suullinen savua, niin nikotiiniä ja häkää tulee niin nopeasti ja paljon että nousee kyllä kovemmallakin polttajalla päähän.


    • ertsuuu

      kiitti kuitenki , ku tarttin kuitenki vähä apuu, osaan kyllä vetää poskareita mut välillä tuntuu et vedän kans poskareita.. :D

    • 19+16

      Itse polttelen melko harvoin ja olen huomannut, että punainen tupakka aiheuttaa silloin tällöin ihan mukavan huimauksen tunteen, kun ottaa kunnon henkosia. Kerran kokeilin polttaa punaista sätkätupakkaa piipussa ja se aiheutti jo parin imaisun jälkeen lähes humalaa muistuttavan tilan, joka myös lähti melko nopeasti.

      • Hiisaaja

        Punane on vahvinta ns. normi väreistä (sinine, punane, vihree). Itse polttelen punasta smarttia, L&M:ä ja mallboroo. Kaikissa nikotiiniä muistaakseni 0,8 muita lukuja en nyt ulkoo muista. Itsellä ei nyt luonnolisesti ole pahemmin noussut, mutta ennen vanhaan hyvinä aikoina kyllä nousi. Selvennetään vielä, että en kärsi enkä liiemmin nautikaan impotenssista, eli toisin sanoen puhun tupakan savujen nousemisesta päähän enkä mistään muusta, mikä kaikille kaksimielisille pervoille tulee ekana mieleen.


    • ...

      kasvaako enää pituutta jos on polttanut?

    • moikka

      Nikotiini myrkytys, itelleki usei meinannu tulla. Kaveri joutu sairaalla ku poltti kolme punasta peräkkäi ja meni taju

      • Hiisaaja

        Ettet vain "moikka" yritä kusettaa saadaksesi huomiota? Nikotiini myrkytyksen uhka alkaa vasta noin 50 mg kerta-annoksen tienoilla, kun taas normaalisti punaisessa tupakissa on 0,8 mg. Eli näin ollen minun laskupäälläni saan tulokseksi, että kaverisi sai nikotiini myrkytyksen 2,4 mg annoksesta joka on noin 21 KERTAA alle sellaisten lukemien joista edes periaatteessa voisi tulla nikotiinimyrkytys oireita.

        Poltti kolme punasta peräkkäin

        HAHA Nikotiinimyrkytykseen vaaditaan 30 - 40 savuketta ja ne kaikki pitäisi polttaa kerralla ja yhdellä imaisulla, sillä myrkytys oireet katoavat heti, kun altistus loppuu. Eli luonnollisesti nikotiinimyrkytystä ei kovin helpolla saa polttamalla. Tietysti jos kaverisi on tupakkapellolla töissä tai syö tumpit polttamisen jälkeen se olisi mahdollista mutta tumppejakin tarvitaan paljon enemmän kuin kolme että saadaan aikaan myrkytys.


    • ++

      Luulen että kaverilla on ollut lääkemyrkytys yhdessä alkoholin kanssa

    • dsadsadsaasdasdaasd1

      Yksi tuttu poltti 28 chessun punaista putkeen... naama pysy peruslukemilla viimeseen röökiin asti, kunnes nousi tuolilta ylös, samantien romahti takasi alas ja oksenti :D olisikohan siinä ollut jo mahd. nikotiini myrkytys..? oliskohan istunut 40 minuuttia kokoajan rööki huulessa...

      • Hiisaaja

        En usko että oli nikotiinimyrkytys vielä siltikään kyseessä. Häkämyrkytys todennäköisemmin. Kyllä sitä jo jos tottumaton polttaa kaksi tai kolme peräkkäin tulee sellainen huono olo, heikottaa ja huimaa. Häkää tupakasta tulee kuitenkin yli 10 kertaa enemmän kuin nikotiinia ja musitaakseni chessun punases on 0,8 nikotiiniä yhdesä röökis eli se tekis 28kpl * 0,8mg = 22,4mg eli ei vielä lähelläkään myrkytyslukemia.


    • asdasasdasddas

      Wikipediassa lukee, että 60 mg voi olla hengenvaarallinen henkilölle joka ei oo alistunu aiemmin.. sit siinä lukee et noin 30-40 röökiä... ÖÖ EI? suomesta ei saa röökiä jossa ois 1.5 mg nikotiinia...

    • zsdvfsd

      Tainnu mennä wikipediassa numerot vähän sekasin... että mun pitäs muka polttaa 75-80 punasta kessua tai 40 röökiä, joissa on 1.5 mg nikotiinia.... että tulis nikotiini myrkytys? phahah ei vitussa. jo 25-35 mg voi tuoda sen vahvasti esille...

      tai kokeileppa ite polttaa aski jos kaks karvaperse norttia putkeen.. varma nikotiini myrkytys..

    • Uskokaa pois

      Ei kyllä nikotiinimyrkytys tule jos on tottunut polttaja. Häkämyrkytys voi tulla.

    • Ruutana

      Moro! ny oon muutaman kerran kavereitten kanssa vetäny röökiä, ihan vaan sen ihanan päähän nousemisen takia, mutta mietin vaan että mitäköhän mulle tapahtuu jos kokeilen nuuskaa, ja tupakkakin nousee aika kiitettävästi päähän?? pyörrynkö jos kokeilen nuuskaa? :D

      • poika18v....

        Jos polttaa vaan harvoin, niin se rööki aiheuttaa lähes poikkeuksetta huimausta ja pyörryttävää tunnetta. Johtuu nimenomaan siitä elimistön lievästä häkämyrkytyksestä. Häkä siis heikentää veren kykyä kuljettaa happea kudoksiin. Mulla ittellä ilmenee aina huimausta, koska poltan vaan harvoin.


      • 6kkja18v

        ite ku kokeilin ensimmäistä kertaa nuuskaa (tais olla thunder frosted) niin pidin huulessa 25min ja sitten alko huimaus, 30min kohalla hirveä hikoilu ja vapina. oli pakko ottaa poies että ei alkas pyöryttää. jälkivaikutukset kesti n. 10min mutta ne oli mun pisimmät hetket elämässä.

        ite poltan 7tunnin koulupäivänä semmoset 7 sätkää. jos olen kotona vetelen sähköröökii koska en halua muiden talonasukkaiden häiriintyvän tupakanhajusta. jos ei ole porukoita poltan toiset 7. Itse poltan nykyisin oikeastaan vain sätkää koska se tuntuu jotenkin vahvemalta jos laittaa paljon puruja. oon polttanut 1v ja silti jos oon tehnyt paksun sätkän ja vedän kunnon hatsit niin alkaa yskittää. se on semmosta kamaa että ei oikein voi vedellä posket lommolla :).


    • lifeisagame

      tää kysymys tuntuu varmaan hölmöltä , mut kasvaako pituutta enää jos polttaa/on polttanut?

      • Hehheh

        Ei.

        Minäkin aloitin 143 cm pitkänä ja olen edelleen saman mittainen kuin silloin...

        ps. aloitin tupakoinnin eilen.


    • Satunnainen rööki

      Joo, tuttu tunne. Ite polttelen jokus tupakkaa, ja päähän se nousee :D Mutta kyllä se siitä vielä..

    • minätyperälapsi

      eihän voi tulla riippuvaiseks jos polttaa 1 tupakka per päivä ? :D vihree tupakka on muuten ihan paskaa koska liian mietoa...punanen on parasta :)

    • 3-12

      Voi vittu oikeasti miten typerää porukkaa. Nikotiini on erittäin addiktoiva aine, itse sen siis näin tiedän koska poltin normaalia röökiä, nyt vaihtanut sähkötupakkaan, vaikkakin edelleen nikotiini pitoista käytän. Päähän nouseminen ensimmäinä kertoina johtuu siitä, kun ruumiisi ei ole aikaisemmin tottunut nikotiiniin, ja muihin myrkkyihin mitä tupakassa on. Mutta pelkästään se yksi riittää päivässä, jos tarpeeksi kauan polttaa, niin ruumis tottuu siihen. Sitten taas jos polttaa aktiivisesti, kuten esim. minä poltin noin tunnin välein, jos en polttanut sanotaan vaikka neljään tuntiin ja sitten kävin tupakalla, se nousi päähän, koska ruumis ei saanut tarvitsemaansa nikotiinin määrää sinä neljänä tuntina. Ja älkää sotkeentuko nuuskaan, itse kokeilin sitä noin pari vuotta, kiva pieni kolo täällä yläikenessä, ja pari hammasta menny paskaks nuuskan takia. Pysykää vaan ihan normi röökissä, tai parempaa jopa, älkää koskaan aloittako.

    • tyttölahest

      pakko oli nyt kirjottaa.. Tosiaanki se tunne kun päässä alkaa heittää on aivan mahtava:D.. harmi vaan ettei kestä pitkään.. ja jos enemmän päivässä polttelee ( en polta säännöllisesti) nii ei sit enää tunnu

      • 11+17

        Samaa mieltä. Itsekään en vakituisesti polta, joten saan tupakasta aina tuon mukavan olon. Alkoholin ja nikotiinin yhteisvaikutus etenkin on todella mukava.


    • ..?

      kasvanko enää pituutta , jos oon polttanu suunnillee vuoden "säännöllisesti" ?

      • hoikkapoika94

        Riippuu vähän onko kasvupyrähys alkanu, ite alotin polttaa säännöllisesti kymmenisen tupakkia päivässä kun olin kutosella, niin tämmöseks 166 senttiseks jäin. Muut kaverit kasvo ohi kun alottivat polttelee vasta kasilla tai ysillä, jolloin olivat jo 175-180. Arvaa ottaako nuppiin. Terv. viikko sitten 18 täyttänyt mies.


    • mauri9

      Tupakointi on homojen hommaa , tupakoitsijat haisee persereijältä jota ei oo viikkoo pesty!

    • marianna98

      ihan samoi oireita tosin alotin 1 kuukaus sit vetämää henkee oikee paljo ;)

      • sdrg

        onnee


      • myötähäpeä

        Ei helvetti näitä viestejä :DDDD. Ämmä on ku joku maailmanvallottaja kun vetää röökiä oikeen henkeen. Tapa ittes ajoissa, ei röökiä todellakaan minkään "poskareiden" takia polteta


      • Edistystä

        Hyvä juttu! Toivon edelleen, että poltat. ;)


    • puukeppi

      poltan vain puukeippiä

    • Kovaa kamaa

      Totta helvetissä se nousee päähän, ei sitä porukka huvikseen imeskele.
      Yksi maailman tappavimmista huumeista kuitenkin kyseessä.
      Toleranssi vain nousee lopulta niin korkeaksi että päihdyttävä vaikutus on miltei olematon, sen jälkeen sitä poltellaan vain vieroitusoireiden poissa pitämisen takia.

      • Juu mullaki alussa tuli tosi jänniä huimauksia, mut nykyään ei enää paiti jos sillee putkee vetää vaikka 10 tupakkaa


    • oivoi1

      Oletteko oikeesti tosissanne! Ku luin näitä niin sain ehkä päivän parhaat naurut koskaan, vaikka vanha ketju onkin. Oon ite 19 vuotias ja joo poltan kyllä ite, mutta voi luoja sentää ku te jotkut 13 vuotiaat tuutte tänne puhumaan heti niinku jotku aikuiset ja luulette tietävänne asioita ku ootte polttanu kuukauden. Huhhu! Tosiaan se "humala" tunne johtuu nikotiinistä ja häkästä yhdessä. Menkää seisomaan just palaneen talon raunioille niin kyllä rupee päässä vippaamaan, ja siihen yhdistettynä vielä nikotiini joka on huumaava aine ihan kuten alkoholikin. Vieläkö ihmettelette miksi vippaa? Ja joku kyselee että " onko vaarallista polttaa poskareita" Miksi pitää polttaa jossei polta kunnolla? Ja tosiaan, poskareide polttaminen lisää riskiä sairastua suusyöpään ja tosiaan limakalvot , ikenet, hampaat ym kärsii siitä. Jos poltatte, polttakaa edes kunnolla, älkää vain siksi että haluutte sen " humala tunteen" Tuossa vaiheessa on vielä hyvin helppoa lopettaa / olla polttamatta kokonaan !

    • Mikke.

      Mun mielestä näille yangtereille pitäis tunkee nikotiinittomat sähkökessut huulee eipähä tee mitään vahinkoo itselleen ja ympärillä oleville. Ja jos vaikka lähtis tuo tupakan vetämis buumi pois ja jatkais sitä terveellistä elämää! Ne jotka haluu polttaa kyllä löytävät sen tupakan jostain mutta ne jotka just vetää sitä kessuu sen takii ku kaverit polttaa nii ottakaa te sähkötupakat mielummin ku oikeeta röökii
      Ite 10 v polttanu , alotin 12vuotiaana ja oli elämäni paskin valinta jonka tein ainoastaa kavereitten takia! "Kun kaikki muutkin" muistan viel ku välitunneil juostiin niin kovaa ku päästiin lähi metsään ja poltettii siel 1-2kessuu putkee poskareit tosin jotkut veteli ja juostiin sit takas tunnille ;). Ja pääsin myös eroontupakasta sähkötupakalla! Tilasin sen www.npv.fi saa myös nikotiiininesteitä mutta siinä on 18vuoden ikäraja niinkun moni varmaa tietääkin.

      • mitä te skitsootte? se on ihan mun oma asia jos tupakoin. oon polttanu jotai 2v ja musta se on tosi siistii


    • kakkapokäle savosta

      olen polttanut 2 vuotta ja ei oo mitää oireita..oon sua nuorempi!

    • i know these things

      Tupakan päähännousu on mahtavaa, ja osittain siksi sitä harrastan. Olen polttanut lähes vuoden mutta edelleenkin aamuisin nousee päähän. Se johtuu simppelisti siitä, kun et ole yön aikana polttanut ja keuhkosi tottuvat yön aikana saamaan tietyn määrän ilmaa. Aamulla kun taas sauhuttelet niin tupakasta kulkeutuva häkä saa sinut pyörryksiin. Jos et todellakaan kaipaa tätä, siirry punaisesta siniseen.

    • Minä20

      Ite poltan todella harvoin, 2-4 tupakkaa mennee viikon aikana korkeintaan. Ite poltan poskeen lähinnä, huimaus on niin voimakas keuhkoon vedettäessä ettei meinaa tolopilla pysyä.

    • 21vtyttönen

      Mä oon polttanu jo 8kk ja edelleen tupakka pyörryttää. Yleensä vaan ensimmäinen aamulla ja viimeinen illalla. Mut henkeen se tosiaan kuuluu vetää. Ei siin muuten oo järkee

    • TohtoriTolonen

      Tupakointi lyhentää elinaikaa 5-10 vuotta.
      Suomessa vuosittain kuolee yli 5000 ihmistä tupakoinnista aiheutuviin sairauksiin.Noin 2500 sairastuu keuhkosyöpään.90% näistä polttaa tupakkaa.300000 sairastaa keuhkoahtautumatautia.
      Suurin syy tautiin on tupakointi.
      LOPETA TUPAKOINTI TAI TUPAKOINTI LOPETTAA SINUT.

      • Hephop

        Nuo tulokset on täyttä roskaa nuitten numeroiden perusteella suomessa ei ois asutustakaan enää. Kaikista tuntemista ihmisistä vain 2 on saanu keuhkosyövän 1 jotka lopetti tupakoinnin sen jälkee sai syövän ja yks jolla oli suuri riski sairastua huonon liikunta kyvyn takia ja kummallakin ihmisellä oli geneettinen riski sairastua syöpään joten tiedä siitä sitten onko tupakan aiheuttamaa


    • Kalle-8v

      Poltan askin Norttia päivässä.Ei mitään ongelmaa.

    • tupäkkkä

      10 vuotta olen polttanut ja edelleen aamulla saattaa toisinaan tupakka aiheuttaa huimausta.

    • Nupsu00

      Eli se on ihan normaalia jos alkaa heikottaa tupakoinnista?

    • Hephop

      Täysin normaalia itelläkin alkaa huimata rajusti nikotiini jos esim 12 tuntii ei ole polttanut ja olen polttanu 15 vuotta nikotiini ei pysy kauaa kehossa niin se on aivoille raju pommi ku vetää kokonaisen tupakan tollasen tauon jälkee kun nikotiini on paennut jo kehosta ja jos vetää 2-3 tupakkaa päivässä niin ei mikään ihme jos huimaa vaikka jokasella tupakalla kerta jokanen säännöttön nikotiini annos järkyttää aivoja joten se yhtäkkinen annos nousee päähän . Se miten nikotiini ei ala huimaa niin vetää tunnin -2 välein ja pitää nikotiinin kehossa jatkuvasti yllä

    • youngmanager

      Laitoin odens peltiin ei vittu että kolisi tuntu että en voi enään elää kun nousi niin vitusti päähän että oksentelin nii pirusti

    • poika14jokaonvittuuntunu

      Isäni on 64 vuotias ja on polttanut 11vuotiaasta ja polttaa vieläki ja kertoo monesti että nousee päähän(?) niin mikä tää juttu on ku kaikki kaverit sanoo mulle että oon alottelija ja oon polttanut sen 4 vuotta

    • Anonyymi

      Onkohan normaalia jos oksensin sen takia ja pyöryttää 5 tunnin jälkeenkin kuolenko minä.

    • Anonyymi

      Joo ai että miten mahtava tunne itse poltan päivässä jotain 6 röökiä niin että aluksi savua suuhun niin että on hyvä maku ja sitten vedän syvään henkeen kaikki ja nenän kautta ulos jos vaan suuhun vietäis savut ni tuntuis menevän hukkaan koko rööki ja siinä ei olis mitään järkee

    • Anonyymi

      kannattaa sen jälkeen juoda tai syödä jotain sokerillista koska verenpaine menee alas päin

    • Anonyymi

      Niitä kutsutaan aamuiks,. Päivän ekat pyörryttävät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe