Dubrovnikin matka tiedossa

Ritva111

Olemme menossa piakkoin Kroatian Dubrovnikiin häämatkalle. Ja nyt haluaisin tietää paljon maksaa taksi lentokentältä Dubrovnikin vanhan kaupungin laitamille? Entäs sitten bussilla sama matka, paljon se maksaa?
Jos jollain on kokemuksia kaupungista niin oletteko olleet tyytyväisiä matkanne? Mikäs olisi voinut olla toisin matkallanne? En ole aikaisemmin käynyt Kroatiassa ja mielenkiinnolla odotan matkaani.

5

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi kertaa käynyt

      Taksin hinta lentoasemalta Dubrovnikin vanhaan kaupunkiin(paikallisesti käyttävät nimitystä stari grad) maksaa noin 250-300 kunaa, riippuu vähän kuljettajasta ja siitä kuinka paljon jättää kuskille tippiä. Bussilla sama matka on noin 30 kunaa, mutta bussit ovat tupaten täynnä ja laukkuja saattaa mystisesti kadota kyydistä. On harvinaista, mutta kannattaako sitä riskiä ottaa- mun mielestä ei.
      Dubrovnik on matkailun kannalta ihan ok kaupunki, mutta voi käydä pidemmän päälle tylsähköksi. Vanha kaupunki kannattaa käydä katsomassa kuten myös Lokrum-niminen saari, jonne on veneyhteys vanhan kaupungin satamasta. Kolmen saaren risteily on myös hieno kokemus, jos tykkää veneellä reissata.
      Myös päiväretket Bosnian ja Montenegron puolelle ovat suosittuja. Itse olen käynyt vain Bosniassa Mostarissa, ja ihan mukava retki oli. Omat päiväreissut on tehty matkanjärjestäjä Lea Travelin kautta.
      Heidän toimistonsa löytyy Lapadin kävelypromenadelta, bussilla numero 6 pääsee aivan viereen, 100m kävelymatkaa pysäkiltä.
      Heinäkuussa ei kannata mennä jos ei ole pakko, lämpötila on tukalankin kuuma, pahimmillaan 40 astetta varjossa. Kaupunki on tuolloin myös täynnä turisteja joten hinnatkin ovat kymmenisen prosenttia korkeammat. Turistiravintoloita kannattaa välttää, esim Gruzin satamasta löytyy aivan mahtavia ravintoloita puolet edullisemmalla kuin esimerkiksi vanhassa kaupungissa. Ravintolassa kannattaa jättää tippiä, mikäli haluaa hyvää palvelua jatkossakin.
      Paikalliset viinit ja oluet ovat aivan mahtavia, kannattaa kokeilla.

      Mutta, hyvä valinta lomakohteeksi mikäli haluaa olla omatoiminen. Tekemistä on paljon, kuten valinnanvaraakin. Paikalliset ovat suurimmaksi osaksi ystävällisiä,avuliaita sekä vieraanvaraisia. Apua saa kun tohtii pyytää.

    • Bussikyytiläinen

      Olin Dubrovnikissa heinäkuussa ja voin suositella bussikyytiä lentokentältä vanhan kaupungin Pile Gatelle. Bussi lähtee lentokentän ulko-ovelta (Atlas) ja vie ilman pysähdyksiä Pile Gatelle. Hinta on 35 kunaa. Bussit lähtevät aina saapuneiden lentojen yhteydessä ja kun yksi lähtee niin seuraava tulee jo paikalle. Bussit ovat täysiä mutta niihin myydään vain istumapaikkoja, joten liian täydeksi eivät pääse. En näe kovinkaan suurta riskiä matkatavaroiden katoamiselle, sillä bussi ei tosiaan pysähdy kuin kerran, lopullisessa päämäärässään. Bussifirman henkilökunta nostaa laukut bussiin ja rahastus tapahtuu sisällä bussissa. Itse ainakin käyttäisin ko. palvelua toistamiseenkin. Matkalla lentokentältä on muuten mahtavat merinäköalat, joten kannattaa valita paikka kuljettajan puolelta. Hyvää matkaa!

      • ritva111

        Kiitoksia asiallisista vastauksista oikein paljon!!!


      • Ollioho
        ritva111 kirjoitti:

        Kiitoksia asiallisista vastauksista oikein paljon!!!

        Koskas ootte menossa dubrovnikiin häämatkalle? Täällä samanlainen reissu tiedossa:)


      • ritva111
        Ollioho kirjoitti:

        Koskas ootte menossa dubrovnikiin häämatkalle? Täällä samanlainen reissu tiedossa:)

        Syyskuussa ollaan menossa sinne päin Eurooppaa. Oletko sinäkin mennyt naimisiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe