Mikä...

??

egovammaisten ukkojen hoitolaatikko tämä palsta oikein on? Missä kunnon miehet luuraa?

85

361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niksinurkka

Kyllä sinun tulisi tietää missä ne kunnon miehet luuraa ?
      Ne keskustelevat kunnollisista asioita kotona ,eivätkä luuhaa päiväkaudet nenä tietokoneessa
      sieltä niitä kunnon miehiä löytyy )))
      PS.Aika kunnollisia ovat palstamiehen kun vuositolkulla jaksavat uskolliseti kirjoittaa
      nettiin voisivat senkin ajan pyyhältää kunnottomilla teillä .
      Millainen on kunnon mies ?

• lottamari_1

"Millainen on kunnon mies"? Hmm....

sellainen, joka ei ole egovammainen, luultavasti,...mutta mikä on hoitolaatikko? sano se.

• oikein osaa sanoa millanen on kunnon mies, mutta sen tiedän kuka on sellanen ja se on Ukkoon Nooa. Ainakin ne kovasti niin väittää siin laulussa.

• Niksinurkka
        lottamari_1 kirjoitti:

"Millainen on kunnon mies"? Hmm....

sellainen, joka ei ole egovammainen, luultavasti,...mutta mikä on hoitolaatikko? sano se.

Hoitolaatikko on tietysri nettipalsta ))))
        Egovammaisten ukkojen hoitolaatikko .
        Mutta mitä ihmettä Ap tekee hoitolaatikossa ?

• lottamari_1
        Niksinurkka kirjoitti:

Hoitolaatikko on tietysri nettipalsta ))))
        Egovammaisten ukkojen hoitolaatikko .
        Mutta mitä ihmettä Ap tekee hoitolaatikossa ?

Olisikohan se eksynyt gnostikko, väärässä laatikossa? Lajitoverit hukassa )))

Mutta, miksi se kaipasi vaan ukkoja? sano se.

• istuu yksi, mutta kyllä täällä palstallakin yksi kunnon mies on.
      Voi olla enemmänkin, mutta mä tunnen vain yhden.

• Adria

Pitipäs sattua, minäkin tunnen yhden, olisko mahdollisesti sama.

• Adria kirjoitti:

Pitipäs sattua, minäkin tunnen yhden, olisko mahdollisesti sama.

mitäs pahaa me nyt taas tehtiin, tsättäiltiin vissiin ;))

• Vaatii tämä palstalle tulo.
      Ei eres loman aikana uskalla ennen ilta kuutta kurkata tänne.
      Heti lyörään leima ottaa toivottavasti käyttävät mustikkaa, sillähän sian pintaa on aina leimattu.
      Eko on ihan kohillaan ja katuuskottavuuttakin piisaa,ei olla hankikanto miehiä, jo elopainokin sen kertoo.

• Anjaniina.

se ole helppo olella ja elellä, tekkee vaan niinko muut sanoo.
        Minä olen jo antautunut virran vietäväksi.
        Kaikki on vaan ihan daa daa :)))

• Anjaniina. kirjoitti:

se ole helppo olella ja elellä, tekkee vaan niinko muut sanoo.
        Minä olen jo antautunut virran vietäväksi.
        Kaikki on vaan ihan daa daa :)))

pitää ja päästää komennon mukaan ja siihen on pitkä avioliitto valmentanut.
        Joskus se pölkky tarttuu korvukseen ja tahtoo vänkätä omille teilleen ellei peräti sumaa tee.

• Anjaniina.
        koti-kiusattu kirjoitti:

pitää ja päästää komennon mukaan ja siihen on pitkä avioliitto valmentanut.
        Joskus se pölkky tarttuu korvukseen ja tahtoo vänkätä omille teilleen ellei peräti sumaa tee.

tehdä sillai hissukseen, vaivihkaa ja tuulenalla.
        Niin onnistuu joskus tekemään niinkuin haluaa ;)))

• Adria

Tässäpä taas tällainen kiva aloitus.

Puskanaarakselle tiedoksi, että täällä naisenergiaa pursuaa melkein jo näytön läpi ja jos urhot pikkusen yrittää siinä välissä vähän irrotella, niin eikös joku nuttura vetäse siitä palot töpseliinsä.

• Putkivalo

Totta, täällä tuntuu tukka pöllyävän vähän väliä :))
        Keksin just yhden periaatteen josta ainakin yritän pitää kiinni - jos en keksi mitään hyvää sanottavaa voin yhtä hyvin olla hiljaa.

Mutta kuules, ajattele jos tuo aloittaja onkin mies joka haluaa että kilvan kehutaan?

• Adria
        Putkivalo kirjoitti:

Totta, täällä tuntuu tukka pöllyävän vähän väliä :))
        Keksin just yhden periaatteen josta ainakin yritän pitää kiinni - jos en keksi mitään hyvää sanottavaa voin yhtä hyvin olla hiljaa.

Mutta kuules, ajattele jos tuo aloittaja onkin mies joka haluaa että kilvan kehutaan?

Nii'i, olen tunnistavinani täällä sellaisen nimimerkin tai pari, ehkä kolmekin.

• Dee dee dee jne
        Adria kirjoitti:

Nii'i, olen tunnistavinani täällä sellaisen nimimerkin tai pari, ehkä kolmekin.

Jolla ei ole egovammaa, vaanpaha pullistuma. Latinaksi vagoemma eili kompleximus femius pillus. Syynä naisen ja järjen puute.

• viivatiina

on niille kunnon miehille tää on varmaan vähän väärä paikka tää on keskustelupalsta joka on tarkoitettu kaikille ei oo erityisesti rajattu mitään ryhmiä tai vammoja mutta kyllä varmaan hakemalla löydät kaksnelosesta löytyy joka lähtöön ;))))

• määrittele ensinnäkään egovammaa millään tavalla. En nimittäin ole törmännyt missään tieteellisessä tekstissä tuohon termiin. Sitten voisit samalla määritellä myös kunnon miehen, mitä se kohdallasi tarkoittaa?

Teet itsestäsi täyden pellen tekemällä aloituksen, jossa heität termejä, jotka olet vetänyt omasta hatustasi.

• Adria

Egovamma on muuten ihan kuvaava ja kelvollinen ilmaisu. Olenpa melko varma, että jossain tieteellisessä julkaisussa, jollain kielellä sitä on käytetty.

• Adria kirjoitti:

Egovamma on muuten ihan kuvaava ja kelvollinen ilmaisu. Olenpa melko varma, että jossain tieteellisessä julkaisussa, jollain kielellä sitä on käytetty.

psykologian terminologiassa en tähän ole törmännyt. Vammaisuus on käypä termi silloin kun puhutaan eksaktista vammasta, mutta ego on niin laaja käsite, että sitä voi tuskin määritellä vammaiseksi ilman, että yksilöi vammaisuuden laadun.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

psykologian terminologiassa en tähän ole törmännyt. Vammaisuus on käypä termi silloin kun puhutaan eksaktista vammasta, mutta ego on niin laaja käsite, että sitä voi tuskin määritellä vammaiseksi ilman, että yksilöi vammaisuuden laadun.

No se, että sinä et ole siihen törmännyt, ei pois-sulje sen ilmenemis mahdollisuutta alan julkaisuissa.

• Adria kirjoitti:

No se, että sinä et ole siihen törmännyt, ei pois-sulje sen ilmenemis mahdollisuutta alan julkaisuissa.

ole asiassa todellakaan mikään asiantuntija, mutta psykologian perusopintoja vastaavan määrän olen alan kirjallisuutta taatusti lukenut. En sitten sanonut, että olen opiskellut, vaan lukenut.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

ole asiassa todellakaan mikään asiantuntija, mutta psykologian perusopintoja vastaavan määrän olen alan kirjallisuutta taatusti lukenut. En sitten sanonut, että olen opiskellut, vaan lukenut.

Onpa tullut täälläkin muutamia luettua ihan yleisestä mielenkiinnosta aiheeseen. Kirjojen nimet ja kirjoittajat löytyisivät hakemalla, mutta en siihen nyt ryhdy. Löytyisi muuten samalla kvasitietoa palstalle levitettäväksi. Dee dee.

• Adria kirjoitti:

Onpa tullut täälläkin muutamia luettua ihan yleisestä mielenkiinnosta aiheeseen. Kirjojen nimet ja kirjoittajat löytyisivät hakemalla, mutta en siihen nyt ryhdy. Löytyisi muuten samalla kvasitietoa palstalle levitettäväksi. Dee dee.

levittäminen on kivaa:-D)))))))) Ja triviaali tiedon. Monet nimet ovat unohtuneet, mutta kun tyttäreni opiskelee alaa neljättä vuotta ulkomailla, niin hän törmää tämän tästä suomalaisiin asiantuntijoihin, joiden tutkimuksiin viitataan tai joiden kirjojen lukemista suositellaan. Minusta on hienoa, että alan tutkimus on maassamme niin korkealla tasolla.

• minor one
        Teotwawki kirjoitti:

termistö minullekin tuttua. Ammattini kun vaati että, sekin sanasto on osattava. Enpä törmänyt minäkään aikaan tällaiseen itse tehtyyn sanaan...mutta, suomenkieli elää;))) Ei pidä ottaa tosissaan.Toisaalta ihan kuvaava sana. Mutta, siinä ei todella tuota egoa määritellä;))) joten ei kuulu ns. viralliseen sanastoon...sellainen kyllä ihan suomenkielinen dg:noosi kuuluu esim. tähän laitan Kun Huomionhakuinen personnallisuus 3015A;)))))

En ole psygologi;))) tähän laitettava nyt ettei tule sotkua. Psykologina ei saa eikä lääkärinä esiintyä ellei sitä ole;))) Kirjoitellut vaan joskus näitä erilaisia saneluja lääkäreidelle..siksi minullakin tuo sanasto tuossa;))) kirjoituspöydänlaatikossa vielä..tallella....;)))

tsau:Friidu

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

levittäminen on kivaa:-D)))))))) Ja triviaali tiedon. Monet nimet ovat unohtuneet, mutta kun tyttäreni opiskelee alaa neljättä vuotta ulkomailla, niin hän törmää tämän tästä suomalaisiin asiantuntijoihin, joiden tutkimuksiin viitataan tai joiden kirjojen lukemista suositellaan. Minusta on hienoa, että alan tutkimus on maassamme niin korkealla tasolla.

Siinäpä sitä opiskeltavaa riittää yhdelle ihmiselle koko loppuiäkseen. Olen muuten sitä mielipuolta, että psykologiaa pitäisi enemmän kansantajuistaa (siis edes se vähä mitä siitä tiedetään) ja kannustaa ihmisiä pohtimaan asioita sitä kautta ympäri-ämpäri kuten filosofiassa.

• Adria kirjoitti:

Siinäpä sitä opiskeltavaa riittää yhdelle ihmiselle koko loppuiäkseen. Olen muuten sitä mielipuolta, että psykologiaa pitäisi enemmän kansantajuistaa (siis edes se vähä mitä siitä tiedetään) ja kannustaa ihmisiä pohtimaan asioita sitä kautta ympäri-ämpäri kuten filosofiassa.

siinä on sellainen vaara, että näitä keittiöpsykologeja ilmestyy kuin sieniä sateella. Epäpätevä psykologisointi on oikea ongelma. Mutkat suoriksi päätelmiä näkee tälläkin palstalla lähes joka päivä. Narsisti on yleisin keittiöpsykologian termi, jota käyttävät sellaisetkin, jotka tuskin ovat lukeneet yhtään alan kirjaa. Jorma Mylläriniemen alan peruskirja olisi jokaisen hyvä lukea, sillä se ei ole liian pitkä ja se on kirjoitettu kansantajuisesti.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

siinä on sellainen vaara, että näitä keittiöpsykologeja ilmestyy kuin sieniä sateella. Epäpätevä psykologisointi on oikea ongelma. Mutkat suoriksi päätelmiä näkee tälläkin palstalla lähes joka päivä. Narsisti on yleisin keittiöpsykologian termi, jota käyttävät sellaisetkin, jotka tuskin ovat lukeneet yhtään alan kirjaa. Jorma Mylläriniemen alan peruskirja olisi jokaisen hyvä lukea, sillä se ei ole liian pitkä ja se on kirjoitettu kansantajuisesti.

Silleenhän se on, mutta valistuksen kautta voittoon.

• Adria kirjoitti:

Silleenhän se on, mutta valistuksen kautta voittoon.

millään opilla valistunutta. Valitettavasti. Niin kauan kuin televisio syyttää pelkkää hömppää ja mitäänsanomattomia dekkarisarjoja, ei valistumista tapahdu.

• Adria
        Teotwawki kirjoitti:

millään opilla valistunutta. Valitettavasti. Niin kauan kuin televisio syyttää pelkkää hömppää ja mitäänsanomattomia dekkarisarjoja, ei valistumista tapahdu.

Kylläpä vain tuleekin. Otan tässä hieman aiheen syrjästä esimerkin pohjoiskarjala- projektista, olet varmaan kuullut siitä.

• Adria kirjoitti:

Kylläpä vain tuleekin. Otan tässä hieman aiheen syrjästä esimerkin pohjoiskarjala- projektista, olet varmaan kuullut siitä.

myöhemmät tutkijat ovat tulleet siihen tulokseen, että professori Pekka Puska oli manipuloinut tutkimustuloksia aika lailla itselleen ja asialleen edulliseen suuntaan. Mutta kaiken kaikkiaan projekti oli onnistunut. Olet oikeassa, kyllä riittävällä valistuksella on merkitystä.

• minor one kirjoitti:

termistö minullekin tuttua. Ammattini kun vaati että, sekin sanasto on osattava. Enpä törmänyt minäkään aikaan tällaiseen itse tehtyyn sanaan...mutta, suomenkieli elää;))) Ei pidä ottaa tosissaan.Toisaalta ihan kuvaava sana. Mutta, siinä ei todella tuota egoa määritellä;))) joten ei kuulu ns. viralliseen sanastoon...sellainen kyllä ihan suomenkielinen dg:noosi kuuluu esim. tähän laitan Kun Huomionhakuinen personnallisuus 3015A;)))))

En ole psygologi;))) tähän laitettava nyt ettei tule sotkua. Psykologina ei saa eikä lääkärinä esiintyä ellei sitä ole;))) Kirjoitellut vaan joskus näitä erilaisia saneluja lääkäreidelle..siksi minullakin tuo sanasto tuossa;))) kirjoituspöydänlaatikossa vielä..tallella....;)))

ei tollasta diagnoosia ole enää olemassakaan.

• minor one
        minttupuu kirjoitti:

ei tollasta diagnoosia ole enää olemassakaan.

olemassa. Tämä otettu suoraan kirjasta joita lääkärit käyttävät itse;))) Kun dg:soivat potilaita. Nämä eivät vanhene. (Harvemmin) edes niitä muutetaan täytyy olla hyvät perusteet muutoksenhakuun. Jos lähdetään virallista dg:sointia jostain syystä muuttamaan. Kun asiat on painettu mustaa valkoiselle syytä uskoa.

• minor one
        minor one kirjoitti:

olemassa. Tämä otettu suoraan kirjasta joita lääkärit käyttävät itse;))) Kun dg:soivat potilaita. Nämä eivät vanhene. (Harvemmin) edes niitä muutetaan täytyy olla hyvät perusteet muutoksenhakuun. Jos lähdetään virallista dg:sointia jostain syystä muuttamaan. Kun asiat on painettu mustaa valkoiselle syytä uskoa.

toki näitä numeroluokituksia on voitu muuttaa. Tapauskohtaisesti... Periaatteessa kuitenkin se että, luokitus (numeroluokitus) pysyy samanlaisena. En voi tätä 100% totuutena nyt kirjoittaa onko vai muutettu. Koska ei asiantuntijaa jolta tuon voisi tarkistaa.

• minor one kirjoitti:

toki näitä numeroluokituksia on voitu muuttaa. Tapauskohtaisesti... Periaatteessa kuitenkin se että, luokitus (numeroluokitus) pysyy samanlaisena. En voi tätä 100% totuutena nyt kirjoittaa onko vai muutettu. Koska ei asiantuntijaa jolta tuon voisi tarkistaa.

en mäkään nyt väitä mitään etten puhu vasten parempaa tietooni, mut ainakin ICD-10 tautiluokituksessa kaikki psyyken sairaudet alkavat koodilla F. esim masennus F:32.

Tää rinnalla käytettävä DSM-IV, en osaa sanoa siitä mitäään.

• unikissa

Jos alkaa käymään tänne kirjoittavien miesnimimerkkien juttuja läpi, niin paria-kolmea poikkeusta lukuun ottamatta on kaikilla jonkinlainen itsetunto-ongelma. Se tuntuu jotenkin kummalliselta näinkin iäkkäiden ihmisten ollessa kyseessä?

• Adria

Mitäs katti on mieltä naaraksien itsetunto-ongelmista. Mahtaisiko palstalla esiintyä yhtään ns. ongelmallista.

• GloriaJoy

niiden "kunnon-miesten luurailla siellä missä heidän mielenkiintonsa on tällähetkellä focusoituneena. Täällä palstoilla taas lienee parveilevan miesnikkeinä keräilyharvinaisuuksia, sellaisia pioneerityyppejä. Miksikö? No siksi, että palstakirjoittelu on täysin luontevaa ikäluokasta kolmeviis ja hiukan ylikn ja nämä täällä kirjoittavat ovat siten edellä aikaansa, jos suhteutetaan heidän normikohorttiinsa, sitä pioneerempia, mitä enemmän ikävuosia. Heistä saisi mehevän tutkielman aikaiseksi ;-)

• Minor one

ööhöh...kyllä minä olen aina naisena ajatellut miehestä että, siitä johonkin muuhun?))))) Mitä hitsii jollain tutkielmalla. Pölyttymään kirjahyllyynkö sellainen mies. Täytyisi sanoa hänelle, istu nyt siinä kiltisti teen sinusta tutkielman....ei hitsi..

• Putkivalo

Kirjoittavia miehiä on harvassa tässä ikäluokassa.

Tämä on vähän näitä mahdottomia yhtälöitä, miehet kirjoittaa tunteistaan ja silloin niillä onkin egovamma... Saavat mielummin mun mielestä kirjoittaa asioista jotka mietityttää kuin vetää jotain roolia koko ajan. Ja toivon että itse saan tehdä sen saman :)

• GloriaJoy
        Minor one kirjoitti:

ööhöh...kyllä minä olen aina naisena ajatellut miehestä että, siitä johonkin muuhun?))))) Mitä hitsii jollain tutkielmalla. Pölyttymään kirjahyllyynkö sellainen mies. Täytyisi sanoa hänelle, istu nyt siinä kiltisti teen sinusta tutkielman....ei hitsi..

sellasen *Havukka-ahon ajattelija' / 'Palsta-pöpelikön autenttiset turisijat' tyyppisen, olisi se .. ;-)

• minor one
        Putkivalo kirjoitti:

Tämä on vähän näitä mahdottomia yhtälöitä, miehet kirjoittaa tunteistaan ja silloin niillä onkin egovamma... Saavat mielummin mun mielestä kirjoittaa asioista jotka mietityttää kuin vetää jotain roolia koko ajan. Ja toivon että itse saan tehdä sen saman :)

miehellä täytyy olla vamma jos, ROHKEESTI kirjoittaa tunteistaan? Eikö tuo jos mikä ole ihmisen lokeroittamista. Kirjailijat ja toimittajat, runoilijat, käsikirjoittajat ovat aina olleet myös perinteisesti miehiä. Ja käsitelleet tunteitaan. Laitan tähän yhden suomalaisenkirjailijan josta itse aina pitänyt joka on erittäin hienosti romaaneissaan käsitellyt laajasti myös omia tunteitaan lähestynyt upeasti myös lähihistoriaa ja hän vain yksi monista. Hän on Hannu Salama....Kandee lukea hänen tuotantoaan. Juhannustanssit yksi....ja toinen mitä suosittelen on Minä, Olli ja Orvokki...myös *Siinä näkijä missä tekijä...

Ajatteletko näin että, vain naiset saavat kirjallisesti tuoda tunteitaan esiin? Minusta sellainen on perin suppeaa ajattelutapa. Minusta tällä palstalla kirjoittavat miehet omaavat aika laajan yleissivityksen ja monet ovat heistä myös lukeneet muutakin kuin *Aku Ankkaa....se näkyy tekstissä...mikä on upea asia... Täällä vain harvoin voi keskustella kirjallisuudesta. Koska se kuuluu omalle kategorialleen..joskus täällä on ketjuja missä tuokin tullut esiin..

• GloriaJoy
        Putkivalo kirjoitti:

mieheltä (ja naiseltakin) melkoista pokkaa kirjoitella tänne ja jos miehet kirjoittelevat pikkasen ohi ittensä eli uhoilevina alter-egoina, niin shän on heillä tavallaan vastalääkettä tylsistymisen kanssa ja toisaalta irrottautumista mustanaamio-teräsmies-tarzan- jne fantasia samaistumisista .

• minor one
        GloriaJoy kirjoitti:

sellasen *Havukka-ahon ajattelija' / 'Palsta-pöpelikön autenttiset turisijat' tyyppisen, olisi se .. ;-)

tapaus...mutta, noin yleensä...kyllä minä miehen johonkin muuhun tarkoitukseen....siis varmasti en laita tähän että perunoita kuorimaan;)))

• Putkivalo
        minor one kirjoitti:

miehellä täytyy olla vamma jos, ROHKEESTI kirjoittaa tunteistaan? Eikö tuo jos mikä ole ihmisen lokeroittamista. Kirjailijat ja toimittajat, runoilijat, käsikirjoittajat ovat aina olleet myös perinteisesti miehiä. Ja käsitelleet tunteitaan. Laitan tähän yhden suomalaisenkirjailijan josta itse aina pitänyt joka on erittäin hienosti romaaneissaan käsitellyt laajasti myös omia tunteitaan lähestynyt upeasti myös lähihistoriaa ja hän vain yksi monista. Hän on Hannu Salama....Kandee lukea hänen tuotantoaan. Juhannustanssit yksi....ja toinen mitä suosittelen on Minä, Olli ja Orvokki...myös *Siinä näkijä missä tekijä...

Ajatteletko näin että, vain naiset saavat kirjallisesti tuoda tunteitaan esiin? Minusta sellainen on perin suppeaa ajattelutapa. Minusta tällä palstalla kirjoittavat miehet omaavat aika laajan yleissivityksen ja monet ovat heistä myös lukeneet muutakin kuin *Aku Ankkaa....se näkyy tekstissä...mikä on upea asia... Täällä vain harvoin voi keskustella kirjallisuudesta. Koska se kuuluu omalle kategorialleen..joskus täällä on ketjuja missä tuokin tullut esiin..

Nyt käsität aivan väärin. Tai sitten kirjoitin huonosti.

Minusta on upeeta kun miehet kirjoittavat tunteistaan, epävarmuuksistaan (onks toi sana), vaan silloin tuleekin joku kuten tää aloittaja ja haukkuu.

Jos aloitus on provo, se on huono sellainen. Jos taas joku on oikeesti tuota mieltä, tasa-arvo on hänestä kaukana.

Ihmiset saa mielellään olla "viallisia" mun puolesta, koska se tarkoittaa että minäkin saan olla :)

• Putkivalo
        GloriaJoy kirjoitti:

mieheltä (ja naiseltakin) melkoista pokkaa kirjoitella tänne ja jos miehet kirjoittelevat pikkasen ohi ittensä eli uhoilevina alter-egoina, niin shän on heillä tavallaan vastalääkettä tylsistymisen kanssa ja toisaalta irrottautumista mustanaamio-teräsmies-tarzan- jne fantasia samaistumisista .

Ja pitäähän miestenkin saada olla heikkoja, minusta se on kaunis piirre ihmisisessä, hellyttävä. Ei meistä kukaan ole kone.

• minor one
        Putkivalo kirjoitti:

Nyt käsität aivan väärin. Tai sitten kirjoitin huonosti.

Minusta on upeeta kun miehet kirjoittavat tunteistaan, epävarmuuksistaan (onks toi sana), vaan silloin tuleekin joku kuten tää aloittaja ja haukkuu.

Jos aloitus on provo, se on huono sellainen. Jos taas joku on oikeesti tuota mieltä, tasa-arvo on hänestä kaukana.

Ihmiset saa mielellään olla "viallisia" mun puolesta, koska se tarkoittaa että minäkin saan olla :)

ON todella upeeta että, suomalainen MIES edes kirjoittaa tunteistaan. Puhuminen kun on monelle saattaa olla vaikeaa. Suomalainen mies tässä ikäluokassa varsinkin saattaa olla kovan elämän koulun käynyt. Tunteet on joko lapsena hakattu. Tyyliin joka aika yleinen silloin. Mies ei itke. Täällä upeimmat tunneketjut ovat syntyneet siitä kun miehet ovat rohkeasti omalla tunnistettavalla nimimerkillään voineet kertoa heille kipeistä aiheista. Ilman mollaamista. Sekin on täällä tapahtunut toisinaan...Pistää ainakin minut naisena herkäksi. Koska tunteista puhuminen on minulle itselleni helppoa...sitä ei ole kaikille.

Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä. *Täydellistä ihmistä ei ole olemassa. Mutta on ihmisiä jotka haluavat kuvitella ja itse siihen myös uskovat olevansa täydellisiä....se on eräänlaista epävarmuutta myöskin...On oltava täydellinen jotta tulisi kenties omasta mielestään hyväksyttäväksi....syynsä varmasti siihenkin....jos, ihminen näin ajattelee itsestään...

• GloriaJoy
        Putkivalo kirjoitti:

Ja pitäähän miestenkin saada olla heikkoja, minusta se on kaunis piirre ihmisisessä, hellyttävä. Ei meistä kukaan ole kone.

mies saa olla heikko, niin sydäri, ihan a-tyypin sydäri selättää heijät just nomenomaan meijän ikäluokan kynnykselle; täällä kun heikkoutensa skriivaa kaikkien näkyville ja usein viellä huumorilla jolla saa naurujoogalaisetkin hämmentymään spontaani-ilon aikaansaamasta kikatusmaniasta läpi suomalaisen 50 maailman, paitsi niillä joilla sappi valuu yli ymmärryksen ... ;.)

• Adria
        minor one kirjoitti:

ON todella upeeta että, suomalainen MIES edes kirjoittaa tunteistaan. Puhuminen kun on monelle saattaa olla vaikeaa. Suomalainen mies tässä ikäluokassa varsinkin saattaa olla kovan elämän koulun käynyt. Tunteet on joko lapsena hakattu. Tyyliin joka aika yleinen silloin. Mies ei itke. Täällä upeimmat tunneketjut ovat syntyneet siitä kun miehet ovat rohkeasti omalla tunnistettavalla nimimerkillään voineet kertoa heille kipeistä aiheista. Ilman mollaamista. Sekin on täällä tapahtunut toisinaan...Pistää ainakin minut naisena herkäksi. Koska tunteista puhuminen on minulle itselleni helppoa...sitä ei ole kaikille.

Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä. *Täydellistä ihmistä ei ole olemassa. Mutta on ihmisiä jotka haluavat kuvitella ja itse siihen myös uskovat olevansa täydellisiä....se on eräänlaista epävarmuutta myöskin...On oltava täydellinen jotta tulisi kenties omasta mielestään hyväksyttäväksi....syynsä varmasti siihenkin....jos, ihminen näin ajattelee itsestään...

Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä.

-No niin taatusti on. Mikähän ihme veto toi oli. Kuka ihminen ja missä, väittää olevansa täydellinen. Uskotko noihin juttuihisi edes itse.

• minor one
        GloriaJoy kirjoitti:

on lähteä täällä ns. psykologisoimaan kenenkään tarpeita tai tekstejä. Se suo on loputon;))) Täällä ihmiset eivät kaikki mielellään lokeroivat ihmisiä kirjoituksen perusteella. Unohtaen sen että, tämä on vain kirjoitusta. Se miten ihminen ilmaisee itseään sitten muuten tai toimii....niin sillä ei mitään tekemistä kirjoituksen kanssa. Kuka jaksaisi lukea monotoimista selostusta vaikkapa ruoanlaitosta;))) siis esimerkkinä.

Kirjoitettu teksti ei koskaan voi korvata sitä aitoa suullista kommunikointia missä, eleet, ja äänesävyt tulevat esiin...koko keho. Siksi näitä kirjoitutuksia ei mielestäni tulisi tulkita niinkään että, on joku suurennuslasi kädessä. Toiset osaavat kirjallisesti paremmin myös ilmaista itseään kun toiset.Teekö se ihmisestä huonomman tai jotenkin erilaisen....Ihminenhän voi ilmaista monella tapaa itseään...ei pidä unohtaa että, muitakin keinoja on....;))) kuin kirjoittaminen....

• minor one
        Adria kirjoitti:

Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä.

-No niin taatusti on. Mikähän ihme veto toi oli. Kuka ihminen ja missä, väittää olevansa täydellinen. Uskotko noihin juttuihisi edes itse.

työelämässäni valitettavasti näihinkin....persooniin. Jotka eivät koskaan tee virheitä. Virheet laitetaan tai siirretään toisen tekemiseksi....esim. Joten jos, itse et ole törmänyt. Niin minä olen. Uskon että, moni muukin minun lisäkseni...

• Adria
        minor one kirjoitti:

työelämässäni valitettavasti näihinkin....persooniin. Jotka eivät koskaan tee virheitä. Virheet laitetaan tai siirretään toisen tekemiseksi....esim. Joten jos, itse et ole törmänyt. Niin minä olen. Uskon että, moni muukin minun lisäkseni...

Ihmistyyppinä tietty tunnistettavissa, mutta tosta on pitkä matka siihen, että joku väittää olevansa täydellinen.

• GloriaJoy
        minor one kirjoitti:

on lähteä täällä ns. psykologisoimaan kenenkään tarpeita tai tekstejä. Se suo on loputon;))) Täällä ihmiset eivät kaikki mielellään lokeroivat ihmisiä kirjoituksen perusteella. Unohtaen sen että, tämä on vain kirjoitusta. Se miten ihminen ilmaisee itseään sitten muuten tai toimii....niin sillä ei mitään tekemistä kirjoituksen kanssa. Kuka jaksaisi lukea monotoimista selostusta vaikkapa ruoanlaitosta;))) siis esimerkkinä.

Kirjoitettu teksti ei koskaan voi korvata sitä aitoa suullista kommunikointia missä, eleet, ja äänesävyt tulevat esiin...koko keho. Siksi näitä kirjoitutuksia ei mielestäni tulisi tulkita niinkään että, on joku suurennuslasi kädessä. Toiset osaavat kirjallisesti paremmin myös ilmaista itseään kun toiset.Teekö se ihmisestä huonomman tai jotenkin erilaisen....Ihminenhän voi ilmaista monella tapaa itseään...ei pidä unohtaa että, muitakin keinoja on....;))) kuin kirjoittaminen....

täällä ei kannata pelata mitään peliä ja psykologisointikin on ihan turhaa, huumorinkukkasen tuoksupilvien pölläyttely sitävastoin kannattaa, koska jos jokin ajatuksen sivujuonne saa mielen kevenemään se on yes-sir, mutta jos pirut hyppii seinille niin silloin on painettava koneen OFF-nappulaa ja poistuttava palstalta ja palattava vasta suursiivouksen ja tuhannen jayhdenyön palutumissession jälkeen :-)

• minor one
        GloriaJoy kirjoitti:

mies saa olla heikko, niin sydäri, ihan a-tyypin sydäri selättää heijät just nomenomaan meijän ikäluokan kynnykselle; täällä kun heikkoutensa skriivaa kaikkien näkyville ja usein viellä huumorilla jolla saa naurujoogalaisetkin hämmentymään spontaani-ilon aikaansaamasta kikatusmaniasta läpi suomalaisen 50 maailman, paitsi niillä joilla sappi valuu yli ymmärryksen ... ;.)

on sitten suomalaisilla ja ehkä intialaisillä miehillä. Keskustelin erään myyjän kanssa tässä (nainen) hän on intialainen tai sieltä päin maailmaa kotosin. Miehensä myös. Myös moni intialainen MIES tässä ikäluokassa nimeomaan saa sydänkohtauksen...koska heidänkin kulttuurissaan mies on se joka nimenomaan tekee ja toimii huolehtii perheestä...mutta kätkee tunteensa...ei näytä....niin avoimesti kun naiset....

• minor one
        Adria kirjoitti:

Ihmistyyppinä tietty tunnistettavissa, mutta tosta on pitkä matka siihen, että joku väittää olevansa täydellinen.

suinkaan VÄITÄ;))) koska eivät tiedosta itse tätä edes välttämä ongelmaksi työpaikoilla. Aika vaikea ongelma muuten onkin...tekevät kaikkensa että, heidän virheensä ei tule esiin. Sellainen rasittaa todella todella työilmapiiriä. Jokainen tekee virheitä. Ei virheentöntä ole...mutta, tämä virheettömyys sitten näkyy tai kuuluu myös heidän puheissaan...siis muussakin mikä ei koske varsinaista työtä...Kaikki on ns. täydellistä. Myös ovat kovia arvostelemaan muita...jotka eivät heidän joitain asettamiaan kriteereitään täytä...Varmasti meistä aika moni lisäkseni on tähän ihmistyyppiin jossain vaiheessa elämässään törmänyt...

• GloriaJoy
        minor one kirjoitti:

on sitten suomalaisilla ja ehkä intialaisillä miehillä. Keskustelin erään myyjän kanssa tässä (nainen) hän on intialainen tai sieltä päin maailmaa kotosin. Miehensä myös. Myös moni intialainen MIES tässä ikäluokassa nimeomaan saa sydänkohtauksen...koska heidänkin kulttuurissaan mies on se joka nimenomaan tekee ja toimii huolehtii perheestä...mutta kätkee tunteensa...ei näytä....niin avoimesti kun naiset....

intialaisia miehiä, en ole perehtynyt muutenkaan heidän terveytensä statukseen ja siihen, mikä heillä plakkiuttaa koranaarisuonet, aikain saatoissa. Intiassa on aika lailla kuumempaa kuin meillä ja kuumuus ehkä kuluttaa pitämällä joitain fysiologisia syysteemeitä liian paljon hapella.

• Adria
        minor one kirjoitti:

suinkaan VÄITÄ;))) koska eivät tiedosta itse tätä edes välttämä ongelmaksi työpaikoilla. Aika vaikea ongelma muuten onkin...tekevät kaikkensa että, heidän virheensä ei tule esiin. Sellainen rasittaa todella todella työilmapiiriä. Jokainen tekee virheitä. Ei virheentöntä ole...mutta, tämä virheettömyys sitten näkyy tai kuuluu myös heidän puheissaan...siis muussakin mikä ei koske varsinaista työtä...Kaikki on ns. täydellistä. Myös ovat kovia arvostelemaan muita...jotka eivät heidän joitain asettamiaan kriteereitään täytä...Varmasti meistä aika moni lisäkseni on tähän ihmistyyppiin jossain vaiheessa elämässään törmänyt...

Älä kiemurtele. Näin kirjopitit.

-Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä.

• minor one
        GloriaJoy kirjoitti:

täällä ei kannata pelata mitään peliä ja psykologisointikin on ihan turhaa, huumorinkukkasen tuoksupilvien pölläyttely sitävastoin kannattaa, koska jos jokin ajatuksen sivujuonne saa mielen kevenemään se on yes-sir, mutta jos pirut hyppii seinille niin silloin on painettava koneen OFF-nappulaa ja poistuttava palstalta ja palattava vasta suursiivouksen ja tuhannen jayhdenyön palutumissession jälkeen :-)

olet täysin kanssasi samaa mieltä. Joillekin se pelaaminen on hauskaa...Vakavasti tätä palstaa ei pidä ottaa....minulle sen oppiminen on ollut vaikeaa;))) Koska olen pohjimmiltani tosikko...uskoo ken haluaa..Täällä kuintenkin on hyvä kuunnella niitä jotka ovat pitkään täällä jo kirjoittaneet siis itseänikin pidempään.....Siksi minäkin tuosta Hatsasta pidän....Yrittää epätoivoisesti minuakin opettaa....tosin huonolla menestyksellä....koska olen jääräpää. Eli vähän tyhmä suomeksi...Vitsi kun oli vaikeaa todeta itsestään että, on tyhmä;)))

• minor one
        Adria kirjoitti:

Älä kiemurtele. Näin kirjopitit.

-Sellainen ihminen joka väittää olevansa täydellinen. Hänessä on jotain pielessä.

en osaa valitettavasti paremmin ilmaista itseäni. Suo anteeksi;))))) Kaikkea ei voi kirjoittamalla ilmaista;)))) näköjään....ei ainakaan meikäläinen.

• minor one
        GloriaJoy kirjoitti:

intialaisia miehiä, en ole perehtynyt muutenkaan heidän terveytensä statukseen ja siihen, mikä heillä plakkiuttaa koranaarisuonet, aikain saatoissa. Intiassa on aika lailla kuumempaa kuin meillä ja kuumuus ehkä kuluttaa pitämällä joitain fysiologisia syysteemeitä liian paljon hapella.

tästä enempää tiedä suinkaan;)))) *Tuli vaan tuossa kerran ohimennen juteltua intialaisen naisen kanssa. Heidän myymälästään kun ostin pari kesäpuseroa itselleni.....niin tämä juttu alkoi siitä kun puhuimme aluksi siitä mikä on hyvä materiaali matkavaatteissa;))))Sellainen peruspulpputtaja kun olen myös aina. Jään helposti suustani kiinni ihmisten kanssa aihe ikään kuin laajenee;)))....niin sitten tämäkin tieto siinä siinä sivussa...;)))

• Ja tätä tämmöistä provoa sitä on nyt mietitty oikein yön yli. Ties vaikka pidempäänkin.

Naisen euro pitäisi tällä luovuuden tasolla pudottaa viiteen senttiin.

• tulit pistämään omat senttisi likoon. :))

• Nittaminax kirjoitti:

tulit pistämään omat senttisi likoon. :))

Tapana on ottaa pienet päikkärit työn päälle.

Ja kyllä mulla tuon verran on aina uhrata hyvälle asialle.

Senkin voisin vielä lisätä että tämänkaltaisia provoja väsääville naisille ei lasikatto riitä. Voisi laittaa vitriiniin.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Tapana on ottaa pienet päikkärit työn päälle.

Ja kyllä mulla tuon verran on aina uhrata hyvälle asialle.

Senkin voisin vielä lisätä että tämänkaltaisia provoja väsääville naisille ei lasikatto riitä. Voisi laittaa vitriiniin.

lasikatto ei riitä mutta vitriini kyllä. Eikö vitriinissä ole mitään kattoa?

• Adria
        Nittaminax kirjoitti:

tulit pistämään omat senttisi likoon. :))

Ihan totta. Nitaltakin kun jo päivänmittaan on tullut useita kantaaottavia, mielenkiintoisia ja ajattelemisen aiheita antavia kommentteja.

• Nittaminax kirjoitti:

lasikatto ei riitä mutta vitriini kyllä. Eikö vitriinissä ole mitään kattoa?

Siinä lasikaton alle on laitettu vielä lasiseinätkin, lattia ja nimilappu siihen etuseinään.

• Niksinirkka

Ja tätä tämmöistä provoa sitä on nyt mietitty oikein yön yli. Ties vaikka pidempäänkin.

Paljonko Herra Huuhkajan euro laski tällä luovuudella : ))

• Niksinirkka kirjoitti:

Ja tätä tämmöistä provoa sitä on nyt mietitty oikein yön yli. Ties vaikka pidempäänkin.

Paljonko Herra Huuhkajan euro laski tällä luovuudella : ))

Voin tunnustaa täysin puhtaalla omallatunnolla että avaus ei ole minun tekemäni.

Voin antaa valaehtoisen lupauksen etten ikinä edes ajattele tekeväni tämäntasoista avausta tästä tai mistään muustakaan aiheesta.

Kävin tuossa äsken Espoon puolella asioimassa. Vastaan tuli joku keski-ikäinen nainen joka näytteli jatkuvasti keskisormea vastaantulijoille. Olitko se sinä?

• Niksinirkka
        yohuuhkaja kirjoitti:

Voin tunnustaa täysin puhtaalla omallatunnolla että avaus ei ole minun tekemäni.

Voin antaa valaehtoisen lupauksen etten ikinä edes ajattele tekeväni tämäntasoista avausta tästä tai mistään muustakaan aiheesta.

Kävin tuossa äsken Espoon puolella asioimassa. Vastaan tuli joku keski-ikäinen nainen joka näytteli jatkuvasti keskisormea vastaantulijoille. Olitko se sinä?

Valitettavasti en. )))
        Sitä vain mieten kuinka euron mies on jämähtänyt viiden sentin palstalle =)
        keskustelemaan olemattomasta luovuudesta.

• ...

tarpeellinen ketju. Näköjään moni tunnisti itsensä aloituksesta.

• Ja todella oivaltava jatko tälle oivaltavalle provolle.

En millään olisi osannut odottaa...

• mínor one

aloitus KOSKI palstan miehiä, mutta eivät olisi saaneet vastata eivätkä osallistua ketjuun?? Todella tasa-arvoa kunnioittava mielipíde ilmeisesti naisen loogiikalla ajateltuna;))))) Siis arvostella saa...mutta ei ottaa kantaa eikä puolustautua...just..;))) Eiköhän tämä palsta MYÖS miesten? Vai lukeeko jossain että, miehiltä tänne marttojen päiväkerhoon on PÄÄSY KIELLETTY?;))))) En moist kylttiä kyllä naisena ole nähnyt...lienee epähuomiossa jäänyt huomaamatta moinen kielto kyltti?

• minor one
        yohuuhkaja kirjoitti:

Ja todella oivaltava jatko tälle oivaltavalle provolle.

En millään olisi osannut odottaa...

voi kääntyä hyväksi keskusteluksi;))) toisinaan että, provo tai ei ei välii...joskus se saattaa saada ihmiset jopa vakavasti tai vähemmän vakavammin keskustelemaan;))))keskenään....

siis tämä suomenkieli.....kohta lentää Adria tähän ja kysyy mitä tarkoitat. Adrialle tiedoksi suomenkieleni on huonoa;))))

• minor one

ihan suomalainen. Kärsin kuitenkin lukihäiriöstä sanojen hamohtaminen tuottaa toisinaan vaikeuksia;)) Voi olla että, siihen lisävaikeutena vaikuttaa myös sellainen seikka että, lapsuudenkotini oli kaksikielinen...Jos, kirjoitan virallista tai ns. ammattilista teksiä työssäni. (en nyt sitä tee)...koska olen omaishoitajana ollut pitkään....joudun turvaatumaan suomenkielensanakirjoihin....jotkut sanat olen opettellut ulkoa;))) Siksi täällä aina pyytelen anteeksi....näitä virheitäni. Onneksi suurin osa täällä kirjoittajista sen ymmärtää....mutta eivät kaikki.... Nooh;))) se siitä.

• Adria
        minor one kirjoitti:

ihan suomalainen. Kärsin kuitenkin lukihäiriöstä sanojen hamohtaminen tuottaa toisinaan vaikeuksia;)) Voi olla että, siihen lisävaikeutena vaikuttaa myös sellainen seikka että, lapsuudenkotini oli kaksikielinen...Jos, kirjoitan virallista tai ns. ammattilista teksiä työssäni. (en nyt sitä tee)...koska olen omaishoitajana ollut pitkään....joudun turvaatumaan suomenkielensanakirjoihin....jotkut sanat olen opettellut ulkoa;))) Siksi täällä aina pyytelen anteeksi....näitä virheitäni. Onneksi suurin osa täällä kirjoittajista sen ymmärtää....mutta eivät kaikki.... Nooh;))) se siitä.

Muistan sun maininneen olevasi puhtaaksikirjoittaja tai jotain vastaavaa, tämä huomio ihan tämän vuoden alusta. Sitä silloin kovasti ihmettelin.

• minor one
        Adria kirjoitti:

Muistan sun maininneen olevasi puhtaaksikirjoittaja tai jotain vastaavaa, tämä huomio ihan tämän vuoden alusta. Sitä silloin kovasti ihmettelin.

se on ammattini, nyt en kuitenkaan sitä työtä tee. Jos olisi niin tietysti voisin osa-aikaisena tehdä. Ei ole este tehdä tuota työtä. Siis tämä lukihäiriö milläänlailla. Siinä on tärkeintä osaa kuunella sanat oikein (osa latinaa) ja tietää miten mikäkin termi ja miten se kirjoitellaan. Erikoistumisessa se apu....niin minullakin. Että, aika paljon samoja toistoja nämä sanelut...Sen on sillee erilaista kúin ns. täysin vapaasti muokattava teksti...Sitäkin olen tehnyt...koska toiminut myös toimistosihteerinä ja tehnyt puhtaaksi erilaisia pöytäkirjoja sanelusta;)) ym.. Miten tämän kertoisi lyhyesti....ehkä näin tekstit ovat erilaisia...riippuen aina siitä mihin käyttötarkoitukseen ne tulevat.... Nyt tuota ammattiani en kuitenkaan tee...mutta, pidän yllä kyllä säännöllisesti tätä nopeutta....Virheethän voidaan tekstinkäsittelyohjelmin aina sitten jälkeenpäin korjata samoin kuin teksin ulkoasu muokata haluttuun asuun...Tämä kirjoittelu tänne kuintenkin minulle puhtaasti vain keskustelua.....ei työtä;)) joten en näistä jaksa piittaa....koska haluan ensisijaisesti keskustella...jos, jotakin virheeni sitten häiritsivät olen pahoillani....;)) En myöskään siksi täällä muille tai näistä syistä huomauttele muille jos kirjain puuttuu....tai muuta vastaavaa...

tsau: Friidu

• minor one
        minor one kirjoitti:

se on ammattini, nyt en kuitenkaan sitä työtä tee. Jos olisi niin tietysti voisin osa-aikaisena tehdä. Ei ole este tehdä tuota työtä. Siis tämä lukihäiriö milläänlailla. Siinä on tärkeintä osaa kuunella sanat oikein (osa latinaa) ja tietää miten mikäkin termi ja miten se kirjoitellaan. Erikoistumisessa se apu....niin minullakin. Että, aika paljon samoja toistoja nämä sanelut...Sen on sillee erilaista kúin ns. täysin vapaasti muokattava teksti...Sitäkin olen tehnyt...koska toiminut myös toimistosihteerinä ja tehnyt puhtaaksi erilaisia pöytäkirjoja sanelusta;)) ym.. Miten tämän kertoisi lyhyesti....ehkä näin tekstit ovat erilaisia...riippuen aina siitä mihin käyttötarkoitukseen ne tulevat.... Nyt tuota ammattiani en kuitenkaan tee...mutta, pidän yllä kyllä säännöllisesti tätä nopeutta....Virheethän voidaan tekstinkäsittelyohjelmin aina sitten jälkeenpäin korjata samoin kuin teksin ulkoasu muokata haluttuun asuun...Tämä kirjoittelu tänne kuintenkin minulle puhtaasti vain keskustelua.....ei työtä;)) joten en näistä jaksa piittaa....koska haluan ensisijaisesti keskustella...jos, jotakin virheeni sitten häiritsivät olen pahoillani....;)) En myöskään siksi täällä muille tai näistä syistä huomauttele muille jos kirjain puuttuu....tai muuta vastaavaa...

tsau: Friidu

selvennöksi. Tärkein pointti kuintekin tuossa ammattissa on tietty nopeus. Se täytyy olla..Sitä siis pidän yllä. Että, tuo nopeus säilyisi suht samana. Virheet sitten niinkuin kerroin. Tottakai ammattiteksti on oltava aina virheetöntä. Eli jos virheitä tulee ne on korjattava. Tänäpäivänä se on helppoa;)) kun on nämä ohjelmat...olemassa...

• Dee dee dee jne

Ovat paossa palstalla kotkottvaa kanalaumaa. Muutama kynnetön kukko esim. Adria yrittää kellistää leghorneja, muttei ei siitäkään mitään tule, kun se on hiffannu, että kanoila on isommat munat kuin sillä.

• Jermuxi tms.

Siispä menestyvälle, suorapuheiselle tyypille on aina tilausta. Esson paarin vässykät ei pärjää näissä oloissa ja kaikenlaiselle lirttaamiselle pitää vaan olla hyvät suotimet.

• Dee dee dee jne
        Jermuxi tms. kirjoitti:

Siispä menestyvälle, suorapuheiselle tyypille on aina tilausta. Esson paarin vässykät ei pärjää näissä oloissa ja kaikenlaiselle lirttaamiselle pitää vaan olla hyvät suotimet.

On välillä pitkä matka, niin ku kauas kani. Joskuskus linjat poikki toisinaa muuta vikkaa. Jos ei sitä diggaa, ni sauhu nousoo ja pauhu. Vaan menehtyvin tyyppi reppii vaan kyntesä, ku yrittää nousta puuhuun, eikä oo nostajaa.

Siunausta ja AAmen.

Joko Suomessa?

• Dee dee dee jne kirjoitti:

On välillä pitkä matka, niin ku kauas kani. Joskuskus linjat poikki toisinaa muuta vikkaa. Jos ei sitä diggaa, ni sauhu nousoo ja pauhu. Vaan menehtyvin tyyppi reppii vaan kyntesä, ku yrittää nousta puuhuun, eikä oo nostajaa.

Siunausta ja AAmen.

Joko Suomessa?

kesälauteet purettu kun oot tänne ehtinyt ;)

• Dee dee dee jne
        TaikisN kirjoitti:

kesälauteet purettu kun oot tänne ehtinyt ;)

Viikon perästä. Mutta mainiosti meni.

• Adria

Ihan kun tankeron orankutankin tekstiä. Onko liaani taas katkennu.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      260
      9067
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      312
      6299
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1370
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1311
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1111
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      79
      1005
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      877
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      788
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      703
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      696
    Aihe