Tässä ryhmässä ihmiset varmaan tuntevat ruuvitolppien ominaisuudet... Suunnittelen nimittäin ruuvitolppien käyttöä aidan perustamisessa - olisi nopeaa ja tarpeeksi syvälle upotettuna ymmärtääkseni varma ratkaisu. Kun se toimii rakennuksissakin, niin kuvittelisi että aidassa vähintään yhtä hyvin.
Savimaata nääs.
Mutta millaisin välimatkoin tolppia pitäisi porata? Satasen tolppia ei viitsisi ihan vieri viereen ruuvata.
Kuinka pitkäksi uskaltaa jännevälin venyttää?
Kuinka monta ruuvitolppaa?
Aitajuoksija
2
761
Vastaukset 2
- Kirvesmies02A
juoksujen dimensio sen määrää, etteivät painu maahan asti, kun laudoitus kuitenkin painaa jotakin. Sanotaan 3.5m 50X100 juoksuille..
- rivettä rakoon
vai meinaat että 3,5 metriä kakkosneloselle??
Korkeintaan 2 metriä jos nyt yleensä edes käyttää 2x4" tavararaa ja vaikka laittaisi 2x8" niin perustuksien väli normistikkin 3-3.5m.
Tietenkin pitäisi ensin olla selvillä maan kantavuus ja laipan koko sekä rakennuksen paino josta lasketaan kantavuus.
Toinen asia on millä jännevälillä mikin tavara kestää. (ehkä minninkin myös)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459