Pysyykö seinä paikallaan

Bitumia

Kuinka muurattu väliseinä pysyy paikallaan jos se ei ole lattiassa millään kiinni koska väliin pitää laittaa bitumihuopakaista?

7

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx123

Mikä voima siihen seinään kohdistuu,että se siirtyisi?

• Forcewillalways..

meneppä työntämään autoasi sivusuunnassa, eipä taida likkua mihinkään vaikka ei ne renkaat ole mitenkään kiinnitetty maahan eli seinä pysyy paikoillaan koska se painaa niin paljon jolloin kitka muodostuu niin suureksi, että mikään asumisesta aiheutuva voima ei saa seinää liikkumaan.

• laasti,..-

Kaikissa tiilimuuratuissa taloissa on muurauksen alla huopakaista/eriste,jos se on tehty oikein.
      Hyvin pysyvät paikallaan:)

• muurattuihin

seiniin. Ei tiiliseinä pysy pystyssä ellei siihen tukeudu muita rakenteita. Tornikin muuratessa eristetään perustuslaatasta mutta se seisoo tukevasti kattorakenteiden tai risteävän seinän ansiosta.

• 13+8

Jahas. Torni seisoo kattorakenteittensa ansiosta.
        Fysiikka uusiksi vaan.

• Raksulinen
        13+8 kirjoitti:

Fysiikka uusiksi vaan.

Tyhmyytesi paljastui. VTT: "Jos koko rakennus sortuu, on se ollut niin sanottu korttitalo. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että seinät on tuettu riittämättömästi niiden kaatumisen estämiseksi. Seinät voidaan tukea alapäästään jäykästi, jolloin puhutaan mastorakenteista. ... Rakennus voidaan tukea myös siten,
        että ulkoseinät eivät ole mastorakenteita. Tällöin ne yläpäästään tuetaan jäykkään kattorakenteeseen,
        joka puolestaan tuetaan reunoistaan jäykkiin toisensuuntaisiin seiniin.."

• monta kertaa
        13+8 kirjoitti:

Fysiikka uusiksi vaan.

heilutellut koko muurattua "pökälettä" katolla. Hormimuuraus pitää eristää peruslaatasta esim. muovilla niin että mahdollinen kosteus ei nouse kapilaarisesti muurattuun rakenteeseen.

Samoin seinämuurauksen alle laitetaan aina eristys ja näinollen kaikki tiiliseinät ovat alustastaan irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe