Tyhmyys on tietysti vaikea määriteltävä ,mutta uskon vahvasti että kärsin tyhmyydestä.Kun ei ole koskaan mitään sanottavaa,ja joskus logiikka pettää pahasti ja tulee mokailtua.On aina vaikea olla ihmisten seurassa,kun tuntee olevansa lapsi,vaikka on 30v.En enää "kärsi"yksinäisyydestä,niinkuin ennen,vaikka olenkin edelleen erakko,mutta itsetunto on joskus riekaleina,kun EI YMMÄRRÄ .Se on tuskallinen tunne ja silloin tunnen olevani äärimmaisen yksinäinen.En ole ollut elämäni aikana töissä kuin n.pari vuotta,en ole koskaan saanut sitä suurta armoa naisen muodossa,ja vietän elämäni näin loppuun asti,eikä se haittaa,mutta tahtoisin YMMÄRTÄÄ elämää,en tosin enää pysty enää lukemaan ja sivistämään itseäni kuin ennen,on oudon levoton olo.Tärkeää olisi löytää jotain määritelmää tyhmyydelle.En usko armoon toisten ihmisten taholta,jos ei pärjää,poljetaan maahan ja syljetään päälle.
Tyhmyys ja yksinäisyys?
4
1079
Vastaukset
- jokuvaan
Älykkyyttä on monenlaista mutta lähinnä matemaattisesta puhutaan koska se on helpoiten mitattavissa. Yleensä jos on heikko jollain alueella on vahva toisella.
"Tyhmyys" voi johtua monenlaisista eri syistä, jos kyse on tiettyjen aineiden puutteesta aivoissa sen voi hoitaa.
http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/abc-epa.html
http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/fosfoseriini.html
Taidat etsiä lähinnä omaa ihmisarvoasi, sinua ehkä kukaan arvosta mutta riittää että arvostat omaa olemassaoloasi, se riittää. - Jännittäjä
Itsellänikin on välillä todella tyhmä olo muiden ihmisten seurassa. Olen päätellyt sen johtuvan osaksi myös omasta asenteestani; jännittämisestä ("olenkohan taas ihan tyhmä"). Ja epävarmuudesta, koska on niin vähä'n ihmisten kanssa tekemisissä. Eipä sitä small talkia sun muuta voi oppia kuin harjoittelemalla ja kenenkäs kanssa sitä harjoittelis... Hakeudu ihmisten seuraan. Revi itsestäsi irti rohkeus avata suusi-vaikka sieltä tulisi sammakoita. Seuraa, joka ei ehkä niin pahasti tuntuisi katsovan kieroon "tyhmyyttäkään" (jännittämistä), voisi löytyä esim.seurakunnan iltamista (ei vaadita, että olisit himouskovainen) tai vaikka lähialueen työttömien tuvalta. ja onhan tietenkin mahdollista, että aivot eivät toimi moitteettomasti, ei ns.leikkaa. Ei sekään ole vaarallista, maailmasta löytyy suvaitsevaisia ihmisiä, jotka haluavat tuntea monenlaisia persoonia.
Äh, tyhjää täynnä koko teksti? Jos olet joskus voinut "sivistää itseäsi", et uskoakseni ole perinteisesti ajateltuna tyhmä vaan ehkä et omaa ihmissuhdetaitoja, oltuasi niin paljon itseksesi. En nyt saa tähän oikein tolkkua, mutta toivon, että löydät elämääsi sen tarkoituksen ja rauhan jatkuvalta etsimiseltä ja miettimiseltä. Ja vaikka jonkun ystävän. - hippu
Tyhmyydestä kärsivä täälläkin. Miten määrittelen sen? Matemaattisella ym. älykkyydellä ei ole juuri merkitystä. Minua on turha muistuttaa hyvästä koulumenestyksestä, eximian YO-todistuksesta... Ei se ole sitä älykkyyttä, mitä arvostan. Tai no... Se on oikeastaan aika tavallista järkeä.. Ei, en osaa kuvailla.
Ainoa mahdollisuuteni jatkaa elämää on muuttaa kauas kotoa ja erakoitua. Nyt olisikin hyvä mahdollisuus, jos vain pääsisin opiskelemaan. Entiseen elämään tulisi välimatkaa 600km.
Olen yrittänyt ajatella, että ajatukseni menevät vain sellaisia mutkia, joita muut eivät ymmärrä, ja oikeasti olenkin älykäs. Hah. Ei sitä voi loputtomiin itselleenkään valehdella, kun kaikki ympärillä käyttäytyvät, niin kuin olisin jälkeenjäänyt. Ja kyllä ne omat tyhmyydet itsekin huomaa, kun vain katsoo.
Pelottaa vain tulevaisuus. En ole koskaan ollut töissä (tähän mennessä olisi ehtinyt olla jo monet kesät töissä) enkä tiedä, mikä olisi sellaista, jossa pärjäisin. Niin yksinkertaista, ettei itse tarvitsisi ajatella mitään. Miten voi pärjätä, jos ei käy töissä?
Olen jo hyväksynyt sen, että tulen elämään elämäni ilman toista ihmistä. Ei minusta olisi siihen. Olen muutenkin ollut koko elämäni vähän yksinäinen susi. Ihmisten kanssa on vaikea olla.
Mitään neuvoja minulla ei kyllä ole antaa, kun itsekin selvittelen asioita. Tiedän, että on olemassa niin paljon asioita, joita en vain ymmärrä.- Anonyymi
Näillä kaikilla on kyky nähdä tilanteensa myös objektiivisesti, mikä on harvinaista, eli älyä nähdä itsensä muiden ihmisten taholta tarkasteltuna, Tämä tarkastelu vain painottuu taloudelliseen ja sitä kautta yksinäisyyteen, jotka subjektiivisesti ajateltuna eivät ole ylitsekäymättömiä olotiloja, mihinkä johtopäätökseen he tulivatkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627