IKSA FIGHTER LINE LEV.1 17-19.9

madman01

Pajunlahden urheiluopisto 17-19.9.2010


Aika : perjantai klo.17.00-21.00. Lauantai- sunnuntai klo.09.00-17.00

IKSA FIGHTER LINE, taso 1


Tule mukaan kokemaan ja oppimaan uutta. Hyvä fyysinen ja henkinen kunto on kaikkien kamppailulajien perusta.
Kamppailu-urheilijan fyysisen harjoittelun on oltava monipuolista ja lajinomaista, jotta siitä saadaan mahdollisimman suuri hyöty.
Yllättävän usein on niin, että fyysisten ja henkisten ominaisuuksien kehittäminen nähdään vain oman lajin sivujuonteena, joiden kehittämiseen ei panosteta samaan tapaan kun itse lajiharjoitteluun.

Tästä seuraa se, että kangistutaan kaavoihin ja tehdään vain sitä mitä aina ennenkin on tehty. Toisaalta fyysinen harjoittelu jää usein myös harrastajan omille harteille ja käsitykset siitä mikä on todella hyödyllistä ja mikä ei saattaa jäädä arvailujen ja turhauttavien kokeilujen varaan. Mikä todella toimii, mikä ei ? Miksi ystäväni kehittyy samalla ohjelmalla, jolla minä vain väsyn ? Miksi minulla on samoja vaivoja vuodesta toiseen ? Miksi kehitykseni on pysähtynyt ?

Vahvojen fyysisten ja henkisten ominaisuuksien kehittämiseen tulisi panostaa aivan samaan tapaan kun itse lajiin.
Mitä kovakuntoisempia olemme sitä enemmän pystymme myös harjoittelemaan ja sitä nopeammin palaudumme.
Mitä nopeampia, ketterämpiä ja vahvempia olemme, sitä voimakkaampia ovat otteemme ja kovempia lyöntimme, ja sitä paremmin pystymme liikkumaan.

Kun vahva fysiikka yhdistetään hyvään pelisilmään ja periksiantamattomiin henkisiin ominaisuuksiin saadaan yhdistelmä, joka jyrää alleen teknisemmänkin vastustajan.
On hyvä tiedostaa, että fysiikan harjoittelu ei ole vain armottoman kovaa puurtamista. Ei ole konsti eikä mikään puuduttaa henkilö tajunnan rajamaille muutamassa minuutissa.
Hyvä ja tuloksellinen fyysinen harjoittelu muodostuu monesta eri osa-alueesta, joiden ymmärtäminen on ensisijaisen tärkeää kokonaiskuvan kannalta. Miten fyysinen, tekninen ja henkinen harjoittelu nivoutuu yhteen on yksi kurssin avainteemoista.

Lisätietoa kurssista:

http://www.harjoittelu.net/cgi-bin/webiokauppa?Kurssit/FIGHTER_LINE_KURSSI__NASTOLA&naytasivu=301&id=129&saitti=mbn

0

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        68
        4903
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        15
        2320
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        26
        1836
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        13
        1546
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        37
        1530
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1338
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1257
      8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        13
        1176
      9. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        4
        1171
      10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        15
        1166
      Aihe