(Amiodarone). Minulle ehdotetaan tuorta lääkettä etesivärinän rytminsiirron edellä. Sillä on paljon haittavaikutuksia ja vasta-aiheita, joten enpä taida aloittaa sitä. Olen ihan pulassa, kun en tiedä, uskallanko aloittaa sitä. Eteisvärinä ei kääntynuyt normaalirytmiksi sähköllä yrityksistä huolimatta. Nyt aiottiin kääntää tuon lääkityksen jälkeen. Taidan jättäytyä eteisvärinään.
Cordarone
52
14067
Vastaukset
- parempi?
Ja sitten käyttäisit Marevania (rotanmyrkky) loppuikäsi ja kävisit viikoittain verikokeissa?
- Amiodarone
rytmilääke. Se on minulla käytössä verenohennukseen. Samoin Digoxin. Ne kumpikaan eivät oikein sovi Cordaronen kanssa. Mulla on myös kilpirauhaslääkitys (Thyroid). Senkään vaikutusta eui tiedä Cordaronen ohella. Lisäksi on sappivaivaa, keuhkovaivaa jne - ne eivät sovi Cordaronen kanssa.
Jos liikaa Marevania, niin verenvuotoa, jos liian vähän, niin aivoveritulppa tms. Mukavaa. - psysyvänä?
Amiodarone kirjoitti:
rytmilääke. Se on minulla käytössä verenohennukseen. Samoin Digoxin. Ne kumpikaan eivät oikein sovi Cordaronen kanssa. Mulla on myös kilpirauhaslääkitys (Thyroid). Senkään vaikutusta eui tiedä Cordaronen ohella. Lisäksi on sappivaivaa, keuhkovaivaa jne - ne eivät sovi Cordaronen kanssa.
Jos liikaa Marevania, niin verenvuotoa, jos liian vähän, niin aivoveritulppa tms. Mukavaa.No jos sinulla on Marevan jo etuudestaan pysyvänä lääkkeenä eikä siitä eteisvärinästä muutenkaan ole haittaa, niin ei sitä sitten kannata kääntää, varsinkaan jos et itse halua.
- Amiodarone
psysyvänä? kirjoitti:
No jos sinulla on Marevan jo etuudestaan pysyvänä lääkkeenä eikä siitä eteisvärinästä muutenkaan ole haittaa, niin ei sitä sitten kannata kääntää, varsinkaan jos et itse halua.
on pahimmasta päästä, koska pulssia ei saada pysymään sopivana. Se menee kovin ylös ja alas. Ja välillä hengästyttää. Keuhjkovaltimopaine on korkea, eli minulla on keuhkoverenpainetauti. Se voi vaurioittaa keuhkoja ja taas aiheuttaa sydämen vajaatoiminnan. Tämä rajoittaa fyysistä toimintaa.
- krooninen värinä
Amiodarone kirjoitti:
on pahimmasta päästä, koska pulssia ei saada pysymään sopivana. Se menee kovin ylös ja alas. Ja välillä hengästyttää. Keuhjkovaltimopaine on korkea, eli minulla on keuhkoverenpainetauti. Se voi vaurioittaa keuhkoja ja taas aiheuttaa sydämen vajaatoiminnan. Tämä rajoittaa fyysistä toimintaa.
Eli vaikka sinulla saataisiin eteisvärinä kääntymään normaaliksi, niin et pääsisi eroon Marevanista...
Sulla on kyllä niin paljon kaikkea ongelmaa, että kuuntelisin eniten niiden erikoislääkäreiden mielipidettä hyvinkin tarkkaan.
Mulla yhdellä tutulla todettiin eteivärinä yhden leikakuksen ennakkotarkastuksessa. Marevan aloitettiin ja kun päästiin sopivalle tasolla, niin yritettiin sähköistä rytminsiirtoa, mutta eipä onnistunut. No hänen sydäntään tutkittiin sitten vähän jokakantilta ja todettiin, että sydän on lähes urheilijan sydämen tasolla, eteisvärinä vaan on ja pysyy. Hänellä lopetettiin Marevan juuri siksi, kun ei ollut mitään muuta vaikka siis eteisvärinä onkon koko ajan päällä. Vain Primaspania (100mg/vrk) kehotettiin käyttämään mahdollisten aivoverenkierto-ongelmien estoon. - Amiodarone
krooninen värinä kirjoitti:
Eli vaikka sinulla saataisiin eteisvärinä kääntymään normaaliksi, niin et pääsisi eroon Marevanista...
Sulla on kyllä niin paljon kaikkea ongelmaa, että kuuntelisin eniten niiden erikoislääkäreiden mielipidettä hyvinkin tarkkaan.
Mulla yhdellä tutulla todettiin eteivärinä yhden leikakuksen ennakkotarkastuksessa. Marevan aloitettiin ja kun päästiin sopivalle tasolla, niin yritettiin sähköistä rytminsiirtoa, mutta eipä onnistunut. No hänen sydäntään tutkittiin sitten vähän jokakantilta ja todettiin, että sydän on lähes urheilijan sydämen tasolla, eteisvärinä vaan on ja pysyy. Hänellä lopetettiin Marevan juuri siksi, kun ei ollut mitään muuta vaikka siis eteisvärinä onkon koko ajan päällä. Vain Primaspania (100mg/vrk) kehotettiin käyttämään mahdollisten aivoverenkierto-ongelmien estoon.marevanisoituna mutta ei yhtään pysynyt sinusrytmissä.
Tänä iltana tein SUUREN ahaaelämyksen.
Taitavat minun eteisvärinä ja hengenahdistus ja keuhkohypertensio olla sappikiven syytä. Nyt ehdotan, että ei eaeta mitään Cordaronea, vaan yritän hoitaa paksunsuolen ja Sappirakon ensin. Paksunsuolen tähystys on ensi viikolla julkisella puolella. Huomenna menen ykstyislääkärille sappivaivan kanssa. Julkisella puolella sappikirurgin vastaanotto olisi vasta lokakuussa. Tänään hoksasin, että hengenahdistus johtuukin sappivaivasta. Sitä lääkärit eivät ole kysyttäessä myöntäneet. Englanninkielisillä sivuilla kyllä mainitaan hengenahdistus sappioireena.
Jos saan tuon oikean kylkikaaren ahdistavan pahulaisen pois, niin veikkaan, että eteisvärinäkin voisi mennä pois ja liika keuhkovaltimopaine.
Yliopistosairaalassa sydänosastolla huhtikuussa (kun flimmeri oli ilmestynyt) ei otettu vatsaoirettani kuuleviin korviinkaan. Pidettiin vain sydänseurannassa neljä vuorokautta. "Kun tämä on kardiologian osasto, niin täällä tutkitaan vain sydäntä." Silloin koski ylävatsaan sappirakon seutuun.
Yritän saada huomisen lääkärin vakuuttuneeksi, että hengenahdistus johtuu sappikivestä, joka on todettu tämän vuoden tammikuussa. Oireet ovat olleet niin vähäisiä ja epämääräisiä, että niitä ei ole osattu yhdistää sappikiviin. Esim. pallean puristus ja hengenahdistus. Pyydän taas ultran. Ja alkalifosfataasin, joka oli jo vähän nousussa. Valkosolut olivat yllättäen juuri ylärajalla. Tsekkautan myös ne.
Tämmöistä aattelin omaksi hoidokseni, kun lääkärit eivät tiedä mitään. - Karpaatti06
Maravan ja Cordarone vaikuttavat aivan eri asioihin joten ne eivät korvaa toinen toistaan. Marevaan estää veritulpat ja Cordarone pitää rytmihäiriöt pois. Veritulppa saattaa lähteä liikkeelle ilman rytmihäiriötäkin joten yleensä aika moni sydänsairas kayttää Marevania. Käytin noin 7 vuotta Primaspania 100mg joka päivä ihan Kardiologin suosituksesta.
Cordaronella on aoka paljon sivuvaikutuksia ja herkkyys auringon säteilylle on yksi kiusallisimmista. Itselläni annos on 50 mg joka toinen päivä eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia.
Mutta kun Cordarone 2 vuotta sitte aloitettiin niin sitä pumpattiin suoneen 1200ml 24h:ssa Ekalla kerralla sen annoksen jälkeen rytmikääntyi normaaliksi, mutta käsi oli paisuksissa ja verisuon musta ja kova kuin muoviletku. Toisella kerralla yritettiin samaa mutta rytmi ei kääntynytkään ja sain ekan kerran sähköä.
Tällä kertaa Cordarone tulehdutti käden niin pahasti että ranteesta kyynärvarteen käsi oli kuin limppu ainakin 2x paksumpi kuin normaalisti. Ja veri suoni samanlailla musta ja kova ka kipee monta kuukautta. Enää en anna laittaa Cordaronea suonen kautta. - Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
Maravan ja Cordarone vaikuttavat aivan eri asioihin joten ne eivät korvaa toinen toistaan. Marevaan estää veritulpat ja Cordarone pitää rytmihäiriöt pois. Veritulppa saattaa lähteä liikkeelle ilman rytmihäiriötäkin joten yleensä aika moni sydänsairas kayttää Marevania. Käytin noin 7 vuotta Primaspania 100mg joka päivä ihan Kardiologin suosituksesta.
Cordaronella on aoka paljon sivuvaikutuksia ja herkkyys auringon säteilylle on yksi kiusallisimmista. Itselläni annos on 50 mg joka toinen päivä eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia.
Mutta kun Cordarone 2 vuotta sitte aloitettiin niin sitä pumpattiin suoneen 1200ml 24h:ssa Ekalla kerralla sen annoksen jälkeen rytmikääntyi normaaliksi, mutta käsi oli paisuksissa ja verisuon musta ja kova kuin muoviletku. Toisella kerralla yritettiin samaa mutta rytmi ei kääntynytkään ja sain ekan kerran sähköä.
Tällä kertaa Cordarone tulehdutti käden niin pahasti että ranteesta kyynärvarteen käsi oli kuin limppu ainakin 2x paksumpi kuin normaalisti. Ja veri suoni samanlailla musta ja kova ka kipee monta kuukautta. Enää en anna laittaa Cordaronea suonen kautta.olisi ollut kaksi viikkoa 200 mg x 2, eli aika raju. Mahdolliset sivuvaikutukset pelästyttivät minut. Useinhan hoito aloitetaan sairaalan polilla. Nyt olen siirtänyt asian hamaan tulevaisuuteen. Niinhän se on, että mitä kauemmin eteisvärinä on, sitä vaikeammaksi tulee rytmin normalisoiminen. Kysyessäni lääkäriltä etesivärinän hoitovaihteohtoja, hän ei suostunut punnitsemaan niiden etuja ja haittoja. Joten peruution asian toistaiseksi. Ei kai sitä hoitojakaan voi sika säkissä ottaa. Vrsinkin kun tässä olisi mahdollisuus hyvin vaikeisiin sivuvaikutuksiin. Arvioisin itse, että en kestäisi sitä hoitoa. Täytyy mennä toiselle lääkärille arvioittamaan tilannetta.
- Karpaatti06
Amiodarone kirjoitti:
olisi ollut kaksi viikkoa 200 mg x 2, eli aika raju. Mahdolliset sivuvaikutukset pelästyttivät minut. Useinhan hoito aloitetaan sairaalan polilla. Nyt olen siirtänyt asian hamaan tulevaisuuteen. Niinhän se on, että mitä kauemmin eteisvärinä on, sitä vaikeammaksi tulee rytmin normalisoiminen. Kysyessäni lääkäriltä etesivärinän hoitovaihteohtoja, hän ei suostunut punnitsemaan niiden etuja ja haittoja. Joten peruution asian toistaiseksi. Ei kai sitä hoitojakaan voi sika säkissä ottaa. Vrsinkin kun tässä olisi mahdollisuus hyvin vaikeisiin sivuvaikutuksiin. Arvioisin itse, että en kestäisi sitä hoitoa. Täytyy mennä toiselle lääkärille arvioittamaan tilannetta.
Lääkitys aloitetaan juuri niin että 200mg pari viikkoa sitte 100 sitte 50 ja minulla enää 50mg joka toinen päivä. Mut mun lääkitys aloitettiin ym. suonensisäisesti.
- Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
Lääkitys aloitetaan juuri niin että 200mg pari viikkoa sitte 100 sitte 50 ja minulla enää 50mg joka toinen päivä. Mut mun lääkitys aloitettiin ym. suonensisäisesti.
kun kerta suonensisäisesti. Lähditkö heti kotiin, kun olit saanut sen suoneen? Minun pitäisi aloittaa kotona 2x200 päivässä. Olinhan sentään huhtikuussa osastolla 4 vrk seurannassa kun lääkittiin eteisvärinän alussa muilla lääkkeillä. Ja oli todella vaikeaa se aika. Joten veikkaisin, että kuolemaksi olisi, jos alkaisin kotona jo olemassa olevan beetasalpaajan ja Digoksiinin lisäksi tuollaisen määrän Cordaronea. Ihan hirveään ihmiset joutuvat, jos tuollaiseen suostuvat. Minä en halua tapattaa tai vammauttaa itseäni vielä. Netistä voi lukea kauhutarinoita tuosta lääkkeestä.
Peruutin ajan tänään. Menen kysymään hoitovaihtoehtoja muilta lääkäreiltä. Ensi viikolla on vatsan ultra ja tänään valkosolut ja alkaalifosfataasi otettu. - Amiodarone.
Amiodarone kirjoitti:
kun kerta suonensisäisesti. Lähditkö heti kotiin, kun olit saanut sen suoneen? Minun pitäisi aloittaa kotona 2x200 päivässä. Olinhan sentään huhtikuussa osastolla 4 vrk seurannassa kun lääkittiin eteisvärinän alussa muilla lääkkeillä. Ja oli todella vaikeaa se aika. Joten veikkaisin, että kuolemaksi olisi, jos alkaisin kotona jo olemassa olevan beetasalpaajan ja Digoksiinin lisäksi tuollaisen määrän Cordaronea. Ihan hirveään ihmiset joutuvat, jos tuollaiseen suostuvat. Minä en halua tapattaa tai vammauttaa itseäni vielä. Netistä voi lukea kauhutarinoita tuosta lääkkeestä.
Peruutin ajan tänään. Menen kysymään hoitovaihtoehtoja muilta lääkäreiltä. Ensi viikolla on vatsan ultra ja tänään valkosolut ja alkaalifosfataasi otettu.puhelinlääkärille hengenahdistuksen ja pallean painostuksen vuoksi, että mitä voin tehdä. Hän suositteli rasitus-EKG:tä, jossa selviäisi, olisiko sepelvaltimoissa vikaa.
Seuraavaksi olen siis järjestänyt ylävatsan ultran sappitutkimusta varten, tosin lääkäri määräsi koko vatsan ultran. Sitten on eräs kardiologi, jolta pyydän rasitus-EKG:tä ja kyselen eri hoitovaihtoehtoja eteisvärinään, kai siihen lienee esim. tahdistinhoito. Tai sitten se jätetään silleen nykyiselle lääkitykselle. Mulle kyllä puhelinlääkäri sanoi, että vajaatoiminta on mulla siitä seurauksena. Cordanone kääntöyritys, siitä aion kysellä hänen mielipidettään. Tulisnko kestämään sen lääkityksen, vaikka minulla on vasta-aiheita.
Sitten on paksunsuolen tähystys, koska ulosteessa oli verta. Sen jälkeen uskallan ehkä mennä mahantähystykseen, johon minulla on lähete. Marevanin kohtalo täytyy kysyä vielä sitä varten.
Näitä täytyy itse pyytää ja suunnitella, koska eivät lääkärit välttämättä niitä muuten ehdota.
Hunningolla ovat suomalaiset sairaat parat. Kokemuksesta tiedän, kuinka kiireistä ja huteraa on hoito esim. sairaaloissa. Virheitä tapahtuu helposti, itse oltava tarkkana. - apu.
Amiodarone. kirjoitti:
puhelinlääkärille hengenahdistuksen ja pallean painostuksen vuoksi, että mitä voin tehdä. Hän suositteli rasitus-EKG:tä, jossa selviäisi, olisiko sepelvaltimoissa vikaa.
Seuraavaksi olen siis järjestänyt ylävatsan ultran sappitutkimusta varten, tosin lääkäri määräsi koko vatsan ultran. Sitten on eräs kardiologi, jolta pyydän rasitus-EKG:tä ja kyselen eri hoitovaihtoehtoja eteisvärinään, kai siihen lienee esim. tahdistinhoito. Tai sitten se jätetään silleen nykyiselle lääkitykselle. Mulle kyllä puhelinlääkäri sanoi, että vajaatoiminta on mulla siitä seurauksena. Cordanone kääntöyritys, siitä aion kysellä hänen mielipidettään. Tulisnko kestämään sen lääkityksen, vaikka minulla on vasta-aiheita.
Sitten on paksunsuolen tähystys, koska ulosteessa oli verta. Sen jälkeen uskallan ehkä mennä mahantähystykseen, johon minulla on lähete. Marevanin kohtalo täytyy kysyä vielä sitä varten.
Näitä täytyy itse pyytää ja suunnitella, koska eivät lääkärit välttämättä niitä muuten ehdota.
Hunningolla ovat suomalaiset sairaat parat. Kokemuksesta tiedän, kuinka kiireistä ja huteraa on hoito esim. sairaaloissa. Virheitä tapahtuu helposti, itse oltava tarkkana.Miksi vaivautuisit soittelemaan enää mihinkään puhelinlääkärille tai muuten kyselemään neuvoja, jos ja kun osaat noin hyvin itsekin itseäsi hoitaa? Jos kuitenkin haluat ns. toisen mielipiteen, senkin saat sen helpoiten ja luotettavimmin täältä netistä.
- Amiodarone
apu. kirjoitti:
Miksi vaivautuisit soittelemaan enää mihinkään puhelinlääkärille tai muuten kyselemään neuvoja, jos ja kun osaat noin hyvin itsekin itseäsi hoitaa? Jos kuitenkin haluat ns. toisen mielipiteen, senkin saat sen helpoiten ja luotettavimmin täältä netistä.
hyvänä neuvona pyytää rasitus-EKG:n, jota en itse olisi hoksannut. Olen lueskellut nettiä aika paljon ja siitä tiedän asioita. Cordaronesta olen yrittänyt kysellä kokemuksia. Onko täällä muita Cordarone-kokemuksia?
Eteisvärinä, jos sitä meinataan kääntää, niin sen kanssa ei voi virotella, siksi kiirehdin. Ei tästä hoidosta kunnallisella puolella tulisi mitään. Keinutuolissa varmaan tai vuoteessa olisin, fyysisesti aktiivinen ihminen. Tuntuu tosi pahalta tuo mielikuva loppuelämästä, ja se voi olla tottakin. Olen valmistautunut pahimpaankin, mutta mielelläni tekisin tärkeän meneillään olevan työni ja 20-30 vuotta vielä monia mieluisia ideoitani valmiiksi.
Mulla on mahdollisimman hankala eteisvärinä, koska pulssi seilaa 40 ja 190:n välillä lääkehoidosta huolimatta. Taloustöissäkin pulssi nousee liikaa. Se ei ole hyväksi sydämelle. Muuten porskuttaisin kuin ennenkin. Mulla on n. kymmenen muutakin sairautta. Päöivystävälle lääkärille olen mennyt tämän kesän aikana kolme kertaa hengenahdistuksen vuoksi. Mutta eipä siellä mitään tehdä, jos tilanne on taas sillä kertaa ohi, kun on istunut kolme tuntia paikallaan. - Karpaatti06
Amiodarone kirjoitti:
hyvänä neuvona pyytää rasitus-EKG:n, jota en itse olisi hoksannut. Olen lueskellut nettiä aika paljon ja siitä tiedän asioita. Cordaronesta olen yrittänyt kysellä kokemuksia. Onko täällä muita Cordarone-kokemuksia?
Eteisvärinä, jos sitä meinataan kääntää, niin sen kanssa ei voi virotella, siksi kiirehdin. Ei tästä hoidosta kunnallisella puolella tulisi mitään. Keinutuolissa varmaan tai vuoteessa olisin, fyysisesti aktiivinen ihminen. Tuntuu tosi pahalta tuo mielikuva loppuelämästä, ja se voi olla tottakin. Olen valmistautunut pahimpaankin, mutta mielelläni tekisin tärkeän meneillään olevan työni ja 20-30 vuotta vielä monia mieluisia ideoitani valmiiksi.
Mulla on mahdollisimman hankala eteisvärinä, koska pulssi seilaa 40 ja 190:n välillä lääkehoidosta huolimatta. Taloustöissäkin pulssi nousee liikaa. Se ei ole hyväksi sydämelle. Muuten porskuttaisin kuin ennenkin. Mulla on n. kymmenen muutakin sairautta. Päöivystävälle lääkärille olen mennyt tämän kesän aikana kolme kertaa hengenahdistuksen vuoksi. Mutta eipä siellä mitään tehdä, jos tilanne on taas sillä kertaa ohi, kun on istunut kolme tuntia paikallaan.PAllean paisuminen ja hengenahdistus viestittää minulle aina siitä että Sydänmen vajaatoiminta on pahenemassa ja sen on aina tosidtanut verikokeissa PnB-Pro arvo. Se on minulla ollut pahimmillaan 8500 nyt on alle 3000. Minulle ei ole Cordaronesta tullut mitään sivuvaikutuksia suun kautta otettuna. Sairaalassahan annettiin se alku rysäys 1200ml suoneen ja sen jälkeen jatkettiin 200mg tabuina kotona ja laskettiin kuten edellä jo kerroin. Pallean paisuminen johtuu nesteen kertymisestä ja se helpottaa meikäläisellä kun nappaan pari ylimääräista nesteenpoisto tabua.
- Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
PAllean paisuminen ja hengenahdistus viestittää minulle aina siitä että Sydänmen vajaatoiminta on pahenemassa ja sen on aina tosidtanut verikokeissa PnB-Pro arvo. Se on minulla ollut pahimmillaan 8500 nyt on alle 3000. Minulle ei ole Cordaronesta tullut mitään sivuvaikutuksia suun kautta otettuna. Sairaalassahan annettiin se alku rysäys 1200ml suoneen ja sen jälkeen jatkettiin 200mg tabuina kotona ja laskettiin kuten edellä jo kerroin. Pallean paisuminen johtuu nesteen kertymisestä ja se helpottaa meikäläisellä kun nappaan pari ylimääräista nesteenpoisto tabua.
hengitsyvaikeuksien vuoksi (jo neljäs kerta tänä kesänä). Joten en liene sopiva ihminen aloittamaan Cordaronea. Tosin siellä oli niin paljon vaikeahoitoisia potilaita, joten en jäänyt enää odottaamaan, Koska ne menevät aina edelle vaikka olisi aika varattu. Eräs rouva oli jo odottanut neljä tuntia eikä hänkään todennäköisesti olisi päässyt lääkärille kohtakaan. Meitä lähti kole potilasta pois odottamasta. Mulla ainakin oli varattu aika. Olisi pitänyt kutsua se ambulanssi, jota 112 tarjosi. Minä en helpolla ambulanssilla mene.
Hengitysvaikeuden yhteydessä pulssi nousee yli sataan heti, jos vähän enemmän on liikkeessä. Tänään ei ole juuri ollut hengitysvaikeutta ja pulssikaan ei nouse aina liikkuessa. Huomisaamuna sitten vatsan ultraan. Edelleen olen vakuuttunut siitä, että oli oikein, etten tässä kunnossa aloittanut Cordaronea.
Minun täytyy etsiä tuo PnB Pro -koe, että mikä se on. - tutkittu?
Amiodarone kirjoitti:
hengitsyvaikeuksien vuoksi (jo neljäs kerta tänä kesänä). Joten en liene sopiva ihminen aloittamaan Cordaronea. Tosin siellä oli niin paljon vaikeahoitoisia potilaita, joten en jäänyt enää odottaamaan, Koska ne menevät aina edelle vaikka olisi aika varattu. Eräs rouva oli jo odottanut neljä tuntia eikä hänkään todennäköisesti olisi päässyt lääkärille kohtakaan. Meitä lähti kole potilasta pois odottamasta. Mulla ainakin oli varattu aika. Olisi pitänyt kutsua se ambulanssi, jota 112 tarjosi. Minä en helpolla ambulanssilla mene.
Hengitysvaikeuden yhteydessä pulssi nousee yli sataan heti, jos vähän enemmän on liikkeessä. Tänään ei ole juuri ollut hengitysvaikeutta ja pulssikaan ei nouse aina liikkuessa. Huomisaamuna sitten vatsan ultraan. Edelleen olen vakuuttunut siitä, että oli oikein, etten tässä kunnossa aloittanut Cordaronea.
Minun täytyy etsiä tuo PnB Pro -koe, että mikä se on.Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onhan sinulta selvitetty ettei keuhkoissa ole mitään vikaa, kun on tuo keuhkovaltimopainekin koholla? Eli tehty puhalluskokeet ja otettu kouhkojen viipalekuvat (pelkkä perinteinen keuhkokuva ei kerro mitään)?
- Karpaatti06
Amiodarone kirjoitti:
Minun täytyy etsiä tuo PnB Pro -koe, että mikä se on.Lopeta ajattelu ja kysely!! Anna lääkäreiden tehdä työnsä ja luota siihen mitä ne tekee ja mitä ne sulle määrää. Tuollainen stressaaminen vain pahentaa tilaasi. Rasitus-EKG:ssä ei välttämättä näy mitään sepelvaltimoista. ne pitää varjoainekuvata jos niistä haluaa täyden varmuuden.
Jos tuntee itsensä sairaaksi niin kyllä sielä lääkärissä odottaa niin kauan että sinne pääsee ja jos ambulanssi kyyti ei kelpaa niin ruumisauto kelpaa sitte kyselemättä.
PnB-Pro arvoa sun on aivan turha itse etsiä mistään pyydät vain että se katsotaan seuraavissa veri kokeissa.
Lopeta vouhotus ja luota lääkäreihin. Lääkkeiden sivuvaikutus luettelot on tehty Amerikkalaisia varten jotka kuivaa kissansa mikrossa jos sitä ei ohjeissa erikseen kielletä. - Amiodarone
tutkittu? kirjoitti:
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onhan sinulta selvitetty ettei keuhkoissa ole mitään vikaa, kun on tuo keuhkovaltimopainekin koholla? Eli tehty puhalluskokeet ja otettu kouhkojen viipalekuvat (pelkkä perinteinen keuhkokuva ei kerro mitään)?
tehty useana vuonna. Pienissä putkissa ahtaumaa. Syytä ei ole selvillä. Astma on poissuljettu (metakoliini- ja typpikoe). Ei allergioita. Keuhkokuva 2010 otettu neljä kertaa. Ei siinä näy mitään. Viipalekuvassa kuulemma suuri säderiski, näin minulle sanottiin.
- otettava
Amiodarone kirjoitti:
tehty useana vuonna. Pienissä putkissa ahtaumaa. Syytä ei ole selvillä. Astma on poissuljettu (metakoliini- ja typpikoe). Ei allergioita. Keuhkokuva 2010 otettu neljä kertaa. Ei siinä näy mitään. Viipalekuvassa kuulemma suuri säderiski, näin minulle sanottiin.
Ahtaumaa pienissä putkissä eikä syytä selvillä???? No eikö ne viipalekuvat juuri silloin pidäkin ottaa että se syy selviää?!? Voisit pyytää myös magneettitutkimusta, jossa ei käytetä ollenkaan säteitä.
- Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
Lopeta ajattelu ja kysely!! Anna lääkäreiden tehdä työnsä ja luota siihen mitä ne tekee ja mitä ne sulle määrää. Tuollainen stressaaminen vain pahentaa tilaasi. Rasitus-EKG:ssä ei välttämättä näy mitään sepelvaltimoista. ne pitää varjoainekuvata jos niistä haluaa täyden varmuuden.
Jos tuntee itsensä sairaaksi niin kyllä sielä lääkärissä odottaa niin kauan että sinne pääsee ja jos ambulanssi kyyti ei kelpaa niin ruumisauto kelpaa sitte kyselemättä.
PnB-Pro arvoa sun on aivan turha itse etsiä mistään pyydät vain että se katsotaan seuraavissa veri kokeissa.
Lopeta vouhotus ja luota lääkäreihin. Lääkkeiden sivuvaikutus luettelot on tehty Amerikkalaisia varten jotka kuivaa kissansa mikrossa jos sitä ei ohjeissa erikseen kielletä.kun en ota Cordaronea. En ole kait enää missään hoidossa. Jatkosta puhuttiin vain "Cordarone sitten sappitutkimusten jälkeen". Sappitutkimusten varjolla pääsin pois Cordaronen aloituksesta. Muista hoitomahdollisuuksista ei puhuttu, vaikka kyselin. Julkisella sappikirurgin aika 1. 10.
Kukaan ei ole tähän mennessä (hengitysvaikeutta ajoittain jo v.sta 2007) tarjonnut sepelvaltimoiden varjoainekuvausta, eikä paljon muutakaan, niin itse on otettava ohjat käsiin. Muuten ei tutkita mitään. Sen olen nähnyt monien muidenkin sairauksieni kohdalla. Näin on asia. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnan kielsi minulla olevan yliopistosairaalan professori. Olen nyt käyttänyt kilpirauhaslääkettä 3,5 vuotta ja olen tosi tyytyväinen siihen (monien vaikeuksien jälkeen).
Iltapäivystys nimittäin loppuu klo 22, ja odotimme n. klo 21 asti. Rouva, joka oli odottanut 4 tuntia jäi vielä sivuhuoneeseen makuulle odottamaan, kun läksin. Parsittavia potilaita oli paljon. MInä olin odottanut vasta 1,5 h.
Seuraavia verikokeita ei ole suunniteltu, pyydän sen PnB-Pron tiistaina, kun menen eri kardiologille (jos hän ei keksi sitä mulle ehdottaa). Terveyskeskuslääkärille on hyvin pitkät jonotusajat, yksityisellä asiat etenevät nopeammin. Ongelmahan on nykyterveydenhoidossa se, että eri lääkärit hoitavat vain juuri sen oman pienen erikois- ja mielenkiinto-osaamisensa aluetta. Tässä mulla on nyt monta asiaa etenemässä mahdollinen sappileikkaus, paksunsuolen tilan tutkiminen (verta) ja eteisvärinän hoito. Keuhkoja on nyt aika paljon selvitetty (ei viipalekuvia, tuskinpa niitä tarvii). Eteisvärinän kohtalo on kiireinen, sillä se rytmin palautuminen vaikeutuu ja tilanne voi huonontua ajan kanssa. Olisi hyvä, että pystyisin työtäni tekemään. Siksipä haen kiireisesti apua. En jouda jäämään sängynpohjalle tai keinustuoliin.
Kaiken järjen mukaan olen asian ajatellut, että Cordarone ei minulle tässä tilanteessani sovi. On liian riskialtis. Jos olisin sairaalan osastolla, niin sitten voisin ehkä suostua. Hoito ja elvytysmahdollisuus olisi lähellä. - Amiodarone
otettava kirjoitti:
Ahtaumaa pienissä putkissä eikä syytä selvillä???? No eikö ne viipalekuvat juuri silloin pidäkin ottaa että se syy selviää?!? Voisit pyytää myös magneettitutkimusta, jossa ei käytetä ollenkaan säteitä.
tietoa. Senpä tähden kyselen täältä ym, paikoista. Taaskin tuli esille, että eivät (keuhko)lääkärit selvitä syitä. Eli taas pitää itse osata PYYTÄÄ! Voiko magneettikuvasta nähdä hyvin keuhkot, kun kylkiluut ovat tiellä?
- Karpaatti06
Amiodarone kirjoitti:
kun en ota Cordaronea. En ole kait enää missään hoidossa. Jatkosta puhuttiin vain "Cordarone sitten sappitutkimusten jälkeen". Sappitutkimusten varjolla pääsin pois Cordaronen aloituksesta. Muista hoitomahdollisuuksista ei puhuttu, vaikka kyselin. Julkisella sappikirurgin aika 1. 10.
Kukaan ei ole tähän mennessä (hengitysvaikeutta ajoittain jo v.sta 2007) tarjonnut sepelvaltimoiden varjoainekuvausta, eikä paljon muutakaan, niin itse on otettava ohjat käsiin. Muuten ei tutkita mitään. Sen olen nähnyt monien muidenkin sairauksieni kohdalla. Näin on asia. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnan kielsi minulla olevan yliopistosairaalan professori. Olen nyt käyttänyt kilpirauhaslääkettä 3,5 vuotta ja olen tosi tyytyväinen siihen (monien vaikeuksien jälkeen).
Iltapäivystys nimittäin loppuu klo 22, ja odotimme n. klo 21 asti. Rouva, joka oli odottanut 4 tuntia jäi vielä sivuhuoneeseen makuulle odottamaan, kun läksin. Parsittavia potilaita oli paljon. MInä olin odottanut vasta 1,5 h.
Seuraavia verikokeita ei ole suunniteltu, pyydän sen PnB-Pron tiistaina, kun menen eri kardiologille (jos hän ei keksi sitä mulle ehdottaa). Terveyskeskuslääkärille on hyvin pitkät jonotusajat, yksityisellä asiat etenevät nopeammin. Ongelmahan on nykyterveydenhoidossa se, että eri lääkärit hoitavat vain juuri sen oman pienen erikois- ja mielenkiinto-osaamisensa aluetta. Tässä mulla on nyt monta asiaa etenemässä mahdollinen sappileikkaus, paksunsuolen tilan tutkiminen (verta) ja eteisvärinän hoito. Keuhkoja on nyt aika paljon selvitetty (ei viipalekuvia, tuskinpa niitä tarvii). Eteisvärinän kohtalo on kiireinen, sillä se rytmin palautuminen vaikeutuu ja tilanne voi huonontua ajan kanssa. Olisi hyvä, että pystyisin työtäni tekemään. Siksipä haen kiireisesti apua. En jouda jäämään sängynpohjalle tai keinustuoliin.
Kaiken järjen mukaan olen asian ajatellut, että Cordarone ei minulle tässä tilanteessani sovi. On liian riskialtis. Jos olisin sairaalan osastolla, niin sitten voisin ehkä suostua. Hoito ja elvytysmahdollisuus olisi lähellä.hoidetaan jotka kävelevät TK:n ovesta sisään ennen klo 22. Sen jälkeen saa mennä keskussairaalan päivystykseen. Ja makuu paikan saa aina pyytäessä molemmista.
Cordarone vaikuttaa sydämen toimintaan pitäen rytmihäiriöt pois. Käsittääkseni sillä ei ole sappikivien kanssa mitään tekemistä.
Kehoitan edelleen jättämään se kaiken järjen käyttö lääkärille ja luottaa siihen mitä he määräävät lääkitykseksi.
Mistä päin suomea olet? Meillä Vaasassa kyllä sydänoireet otetaan sekä Tk:ssa että Vks:ssa erittäin vakavasti.
Kun minä aloitin Cordaronen suun kautta tabuina isolla annoksella seurattiin tiheästi verikokein munuais ja maksa-arvoja. Munuis arvot nousivat hiukan ensimmäisten päivien aikana mutta normalisoituivat viikon sisällä. - Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
hoidetaan jotka kävelevät TK:n ovesta sisään ennen klo 22. Sen jälkeen saa mennä keskussairaalan päivystykseen. Ja makuu paikan saa aina pyytäessä molemmista.
Cordarone vaikuttaa sydämen toimintaan pitäen rytmihäiriöt pois. Käsittääkseni sillä ei ole sappikivien kanssa mitään tekemistä.
Kehoitan edelleen jättämään se kaiken järjen käyttö lääkärille ja luottaa siihen mitä he määräävät lääkitykseksi.
Mistä päin suomea olet? Meillä Vaasassa kyllä sydänoireet otetaan sekä Tk:ssa että Vks:ssa erittäin vakavasti.
Kun minä aloitin Cordaronen suun kautta tabuina isolla annoksella seurattiin tiheästi verikokein munuais ja maksa-arvoja. Munuis arvot nousivat hiukan ensimmäisten päivien aikana mutta normalisoituivat viikon sisällä.kunnossa. Hengitysvaikeudet ovat välillä pahoja. En paljon enää pysty kävelemään. Kävin taksilla INR-mittauksessa. INR vain nousee vaikka annosta pienennetään. joten onko maksa vai mikä poks. Jos tällainen tilanne on, ei missän nimessä saa antaa Cordaronea, sillä sen pitäisi poistua elimistöstä suurelta osin juuri sapen kautta. Eikä se poistu elimistostä edes moneen kukauteen, jos sitä on syönyt paljon ja pitkään. Sydämen tila taitaa myös olla finito, koska hengästyn vähästä. Onneksi tänään on sydänlääkäri. Vähän jännään, että mitä hoitoehdotuksia saan häneltä.
Jos keuhkoissa on vikaa, ei Cordarone sovi. Mulla on pienten keuhkoputkien ahtauma. Ja hengitysvaikeudet ovat muutaman päivän sisällä pahentuneet. Valkosolut ovat olleet ihan ylärajalla.Sehän ei merkkaa mitään, kun ne eivät ole yli ja kunnolla yli.
Sinäpä sen sanoit, että sinun verikoetuloksia seurattiin. Mitään munuais- tai maksakokeita ei ole ohjelmoitu minulle Cordaronea varten. Maksakokeita olen silloin tällöin pyytänyt itse. INR olisi pitänyt itse ilmoittaa, että täytyy mitata kaksi kertaa viikossa, mutta en nyt sitten tarvitse sitä kuin kerran viikossa. Terveyskeskuslääkärille olisin tämän päiväisen INR-käyntini aikaan kysyessäni päässyt vasta 30.8. Siitä ei ole tilanteessani hyötä, koska asiallani on kiireempi. Eikä sieltä ennenkään ole päässyt millekään erikoislääkärille.
Pyysin yksityiseltä yleislääkäriltä sitä P-Pro-BNP -tutkimusta, mutta ei hän tiennyt siitä yhtään mitään. Hän sanoi, että pitää pyytää sydänlääkäriltä. Jos olisin sen saanut, niin arvo voisi olla jo tänään sydänlääkärin käytettävissä.
Itse olen Turun seudulla. Minä yritän koota hoitoani pienistä palasista sieltä täältä. Missään ei ohjelmoida koko hoitoani ja toisilta lääkäreiltä ei mitään hoitoa kerta kaikkiaan saa. Mille lääkärille minä sen kaiken järjenkäytön jättäisin? Sitä lääkäriä etsin vielä. Kai sitä omaakin järkeä saa käyttää, jos tuntuu, että lääkärillä ei tietoa tai hoitohalua ole tarpeeksi. Joka tapauksessa pyytävän on saatava apua. Jos sitä ei lääkäriltä saa, niin lääkäriä on vaihdettava.
Kyllä tiedän, että monien sairauksien selvityspolku diagnoosiin asti vie usein monta vuotta. Tällaisia ovat esim. kilpirauhassairaudet, MS ym. neurologiset sairaudet, reumataudit jne. Minulla on ollut hengitysvaikeuskohtauksia vuodesta 2007 lähtien, eikä niiden syytä ole saatu selville. Vasta nyt ne ovat lisääntyneet, ja toivon viimein saavani selvyyden niiden aiheuttajasta. Monet ihan tavallisetkin sairaudet ovat joskus vaikeasti diagnosoitavia.
Viime yönä valvoin ylävatsan kivussa. Osan aamukilpirauhaslääkkeestä yöllä otettuani nukahdin sitten ja olin herättyäni jokseenkin virkeä. Liikkuminen taas palautti hengenahdistuksen. Olen ollut aika toiveikas tähän asti, mutta kyllä tänä aamuna alkoi jo surettaa kohtaloni. Onko se sängyn ja vessan väliä juuri ja juuri köpöttelevä vanhus minun tulevaisuuskuvani? Miten käy ideoideni ja suunnitelmieni. - Amiodarone
Karpaatti06 kirjoitti:
Lopeta ajattelu ja kysely!! Anna lääkäreiden tehdä työnsä ja luota siihen mitä ne tekee ja mitä ne sulle määrää. Tuollainen stressaaminen vain pahentaa tilaasi. Rasitus-EKG:ssä ei välttämättä näy mitään sepelvaltimoista. ne pitää varjoainekuvata jos niistä haluaa täyden varmuuden.
Lopeta vouhotus ja luota lääkäreihin. Lääkkeiden sivuvaikutus luettelot on tehty Amerikkalaisia varten jotka kuivaa kissansa mikrossa jos sitä ei ohjeissa erikseen kielletä.Olen saanut vahvistusta omalle ajattelulleni toiselta lääkäriltä. Hän ei suosittele minulle Cordaronea. Mm. Kilpirauhasongelmien ja keuhko-ongelmien vuoksi. Kuten itsekin olin ajatellut. Tahdistin voi olla mulle paras hoito. Eräs toinenkin lääkäri on puhunut tahdistimesta.
- Karpaatti06
Amiodarone kirjoitti:
Olen saanut vahvistusta omalle ajattelulleni toiselta lääkäriltä. Hän ei suosittele minulle Cordaronea. Mm. Kilpirauhasongelmien ja keuhko-ongelmien vuoksi. Kuten itsekin olin ajatellut. Tahdistin voi olla mulle paras hoito. Eräs toinenkin lääkäri on puhunut tahdistimesta.
Tahdistin on kyllä hyvä hoito!!
Itselläni on jo toinen menossa eli yks on koristeena kirjahyllyssä.
Ihmettelen kyllä suuresti kuinka lääkärit kanssasi ottavat tuollaisen riskin etteivät lähetä Tyksiin tai Meilahteen tutkittavaksi.
Täällä Vaasas makaisin sairaalas niin kauan että syy ja sopiva lääkitys on löydetty.
- Amiodarone
kärvistelen ilmeisesti. Ei minulla aiemmin paljon kipuja ole ollut, vain sitä hengitysvaikeutta. Tämä oli ihan kuin odotettavissa. On jaksettava aamuun asti, niin pääsen vatsan ultraan, ja äsken tilasin lääkäriajan huomiseksi. Tää menee jokapäiväiseksi lääkärillä juoksemiseksi.
Voi luoja, olin oikeassa, etten aloittanut Cordaronea. Ei minun maksanikaan olisi kestänyt sitä lääkettä. Cordaronen määrännyt lääkäri tiesi, että minulla on sappikivi.
Litalginia olen ottanut jo ennen puoltayötä, mutta ei se poista kipua kokonaan. Oikeastaan kipu alkoi jo aiemmin, mutta vaimeni välillä alkaakseen uudelleen. Tässä sitä valvoskellaan. Ylihuomenna alkaa sitten vatsantyhjennys paksunsuolen tähystystä varten. Kuinkahan raato olen sen jäkeen. Ehkäpä ei sappirakkoon sitten koske, kun ei syö mitään...- Amiodarone
hengitysvaikeuden aiheuttajana on nyt poissuljettu. Sieltä ei löytynyt mitään erityistä. Veri oli varmaan antibioottiripulin jälkiseurausta.
Kun tämä on Cordarone-ketju, niin ei ole kohdaltani tarpeen jatkaa, kun Cordarone on nyt pois suunnitelmista. - Amiodarone
Amiodarone kirjoitti:
hengitysvaikeuden aiheuttajana on nyt poissuljettu. Sieltä ei löytynyt mitään erityistä. Veri oli varmaan antibioottiripulin jälkiseurausta.
Kun tämä on Cordarone-ketju, niin ei ole kohdaltani tarpeen jatkaa, kun Cordarone on nyt pois suunnitelmista.huutokaupan tulos. Cordaronea kannatti yksi lääkäri, tahdistinta kaksi, ei mitään yksi lääkäri, joka pelotteli tahdistinhoidotkin. Yliopistosairaalan puolesta ei ole sanottu mitään muuta jatkohoidostani kuin yksityislääkärin kautta hankittu Cordarone-hoito. Jättäydyn eteisvärinän huomaan. Lieko joskus eteisvärinäpotilailla kontrolleja, täytyy kysyä. Liekö mahdollisuus joskus keskustella kasvotusten. Miten teillä muilla? Onko kontrolleja ja missä?
Tällaista arpapeliä on sydänpotilaiden hoito. Kauhistuttaa. - sinä päätät
Amiodarone kirjoitti:
huutokaupan tulos. Cordaronea kannatti yksi lääkäri, tahdistinta kaksi, ei mitään yksi lääkäri, joka pelotteli tahdistinhoidotkin. Yliopistosairaalan puolesta ei ole sanottu mitään muuta jatkohoidostani kuin yksityislääkärin kautta hankittu Cordarone-hoito. Jättäydyn eteisvärinän huomaan. Lieko joskus eteisvärinäpotilailla kontrolleja, täytyy kysyä. Liekö mahdollisuus joskus keskustella kasvotusten. Miten teillä muilla? Onko kontrolleja ja missä?
Tällaista arpapeliä on sydänpotilaiden hoito. Kauhistuttaa.Asiantuntevimmat tahot ovat suosittaneet Cordaronea ja rytminkääntöä. Jos se ei onnistu, voidaan asentaa tahdistin. Pelkäät vaan kuitenkin haittavaikutuksia niin paljon ettet uskalla kokeilla Cordaronea. Ei ehkä olisi pitänyt lukea sitä haittavaikutuslistaa ja luottaa vaan asiantuntijoihin. No, joka tapauksessa sinä itse joudut päättämään, minkä hoidon valitset. Onhan se hyvä, että on eri vaihtoehtoja, mutta sinun tapauksessasi se taitaa olla juuri se suurin onmgelma.
- Amiodarone
sinä päätät kirjoitti:
Asiantuntevimmat tahot ovat suosittaneet Cordaronea ja rytminkääntöä. Jos se ei onnistu, voidaan asentaa tahdistin. Pelkäät vaan kuitenkin haittavaikutuksia niin paljon ettet uskalla kokeilla Cordaronea. Ei ehkä olisi pitänyt lukea sitä haittavaikutuslistaa ja luottaa vaan asiantuntijoihin. No, joka tapauksessa sinä itse joudut päättämään, minkä hoidon valitset. Onhan se hyvä, että on eri vaihtoehtoja, mutta sinun tapauksessasi se taitaa olla juuri se suurin onmgelma.
oli kylläkin kardiologian professori. Hän oli eteisvärinän jättämisen kannalla. En ala Cordaronea, koska se vaikuttaa mm. kilpirauhaseeni, jonka hoidon olen saanut hyvään tasapainoon. Keuhko-oireita on jo valmiiksi ja monia monia muita oireita ja sairauksia. Cordarone pitäisi aloittaa sairaalassa, jossa sen vaikutusta voidaan seurata. Niitä vaikeuksia en halua kokea kotona, joita oli eteisvärinän alkulääkityksessä turvallisemmilla lääkkeillä. Mm. suoneen jouduttiin yöllä laittamaan jotain lääkettä. Koska ei ole mahdollista aloittaa lääkitystä sairaalassa, kiitos ei sitten. En voi sairaalaan väkisin tunkea.
Kaikki neljä arvioijalääkäriä ovat päteviä kardiologeja. On sattumankauppaa, mitä hoitoa sairaalassa päivystämässä oleva lääkäri kannattaa. Tavallisesti ihmiset joutuvat tarjotun hoidon ottamaan vastaan, kun ei ole mahdollista keskustella vaihtoehdoista.
Seuraavaksi menen syyskuussa rasitus-EKG:hen, jonka lähetteen antoi tahdistinta kannattava lääkäri. Semmoista koetta ei ole vielä tehty, joten siinä on jotakin eteen päin. Ehkä siinä selviää sepelvaltimoiden tila. Se muuten täytyisi ohjeiden mukaan ehdottomasti selvittää ennen Cordaronen aloitusta. Sen vaajaatoimintakokeen (pro-BNP) olen otattanut yksityisesti, mutta en ole saanut vielä tulosta. - paikkaan
Amiodarone kirjoitti:
oli kylläkin kardiologian professori. Hän oli eteisvärinän jättämisen kannalla. En ala Cordaronea, koska se vaikuttaa mm. kilpirauhaseeni, jonka hoidon olen saanut hyvään tasapainoon. Keuhko-oireita on jo valmiiksi ja monia monia muita oireita ja sairauksia. Cordarone pitäisi aloittaa sairaalassa, jossa sen vaikutusta voidaan seurata. Niitä vaikeuksia en halua kokea kotona, joita oli eteisvärinän alkulääkityksessä turvallisemmilla lääkkeillä. Mm. suoneen jouduttiin yöllä laittamaan jotain lääkettä. Koska ei ole mahdollista aloittaa lääkitystä sairaalassa, kiitos ei sitten. En voi sairaalaan väkisin tunkea.
Kaikki neljä arvioijalääkäriä ovat päteviä kardiologeja. On sattumankauppaa, mitä hoitoa sairaalassa päivystämässä oleva lääkäri kannattaa. Tavallisesti ihmiset joutuvat tarjotun hoidon ottamaan vastaan, kun ei ole mahdollista keskustella vaihtoehdoista.
Seuraavaksi menen syyskuussa rasitus-EKG:hen, jonka lähetteen antoi tahdistinta kannattava lääkäri. Semmoista koetta ei ole vielä tehty, joten siinä on jotakin eteen päin. Ehkä siinä selviää sepelvaltimoiden tila. Se muuten täytyisi ohjeiden mukaan ehdottomasti selvittää ennen Cordaronen aloitusta. Sen vaajaatoimintakokeen (pro-BNP) olen otattanut yksityisesti, mutta en ole saanut vielä tulosta.Kannattaisiko nyt valita se hoitolinja ja jatkaa sillä tiellä eikä enää poukkoilla eri tahojen välillä? Jos olet jo käynyt neljällä eri kardiologilla, niin varmaan osaat nyt jo sanoa, kenen hoitoon jatkossa haluat? Eihän tuosta tule mitään kun kiertää eri paikoissa, menee vaan pää entistä enemmän sekaisin. Kenen puoleen esim. ajattelit kääntyä, kun saat tietää sen pro-BNP:n arvon, tai ylipäätään, miten se edes vaikuttaa hoitoosi?
- Amiodarone
paikkaan kirjoitti:
Kannattaisiko nyt valita se hoitolinja ja jatkaa sillä tiellä eikä enää poukkoilla eri tahojen välillä? Jos olet jo käynyt neljällä eri kardiologilla, niin varmaan osaat nyt jo sanoa, kenen hoitoon jatkossa haluat? Eihän tuosta tule mitään kun kiertää eri paikoissa, menee vaan pää entistä enemmän sekaisin. Kenen puoleen esim. ajattelit kääntyä, kun saat tietää sen pro-BNP:n arvon, tai ylipäätään, miten se edes vaikuttaa hoitoosi?
jo. Se siitä. Hyvä oli käydä tämä läpi, ei siitä pyörälle mene. Pro-BNP:stä tiedän, että onko minulla sydämen vajaatoiminta (vrt. hengenahdistus). Keskustelun alkupuolella siitä BNP:stä joku selitti. Jos on, niin ehkä vajaatoimintaan olisi hoitoa. Ja jos ei ole hoitoa, niin tiedän, miten vajaatoiminta vaikuttaa tulevaisuuteeni. Tiedän senkin jo, että eteisvärinä altistaa vajaatoiminnalle.
- Darone amio
Amiodarone kirjoitti:
jo. Se siitä. Hyvä oli käydä tämä läpi, ei siitä pyörälle mene. Pro-BNP:stä tiedän, että onko minulla sydämen vajaatoiminta (vrt. hengenahdistus). Keskustelun alkupuolella siitä BNP:stä joku selitti. Jos on, niin ehkä vajaatoimintaan olisi hoitoa. Ja jos ei ole hoitoa, niin tiedän, miten vajaatoiminta vaikuttaa tulevaisuuteeni. Tiedän senkin jo, että eteisvärinä altistaa vajaatoiminnalle.
Rytmi käännettiin tasan 6 kk flimmerin alkamisen jälkeen Multaq-lääkkeen avulla sähköisesti. Paljolta kärsimykseltä ja organisaatiotyöltä olisin säästynyt, jos kääntö olisi voitu tehdä mahdollisimman pian ensimmäisen yrityksen jäkeen, vaan kun jätettiin heitteille. Kuinka monilta kroonisessa flimmerissä olevilta rytmi olisi voitu kääntää, jos ei vain olisi jätetty silleen ensimmäisen yrityksen jälkeen flimmeriin?
Nimimerkki on vaihdettu.
- Tyyytyväinen
Hei. Olem nyt käyttänyt Cordaronea (100 mg) päivässä vuoden verran, eikä minkänlaisia sivuvaikutuksia. Eli siitä vaan.
- -cordis-
keuhkot, silmät ja maksa. Kuormittaa näitä elimiä ja voi aiheuttaa pitkässä juoksussa niihin muutoksia. Söin lääkettä melkein siitä lähtien kun se tuli markkinoille mutta noin 1.5 vuotta sitten siitä oli pakko luopua. Alkoi olemaan haitat suurempia kuin hyödyt. Se on välillä aikamoista tasapainoilua tää lääkkeitten käyttö.
- Huttiia
Olen kärsinyt eteisvärinästäl.flimmeristä aivan helmikuun 2012 eka päivästä lähtien joka päivä(3 viikkoa heinäkuussa Tambocor ansiosta se piti "lomaa").
Tulivat kuin puskan takaa.Lääkkeinä ollut Marevanin lisäksi Multag 6 viikon ajan mutta ei mitään vaikutusta. Lääke vaihdettiin sen jälkeen Tambocoriin sairaalaseurannassa. 3 viikkoa oli hienoa aikaa, mutta sitten taas alkoivat samalla rytinällä joka päivä 6-11 tuntia
kerralla ja syke välillä 120-160. Tulin juuri eilen sairaalasta kun laitettiin Cordarone lääkitys-aluksi 3x200/vrk. Sairaalassa ei kahteen päivään flimmereitä mutta kun sitten tulin kotiin niin illalla sitten taas alkoi ja kesti 7 tuntia. Tiedän näistä haittavaikutuksista mutta luotan alan lääkäreihin. Ablaatioonkin on aika vetämässä
mutta lääkärit olivat sitä mieltä että katsotaan vielä tämä lääke. Olen perusterve
63-v mamma, siis eivät voi sanoa mitään mistä se johtuisi. Perintönä osittain tai kokonaan. Stressin aineksetkin olemassa mutta kaikillahan on olemassa
sitä. Yhdellä yhtä ja toisella toista. Lääkärit sanovat että tähän ei kuole oikein hoidettuna, mutta kyllä se toivo usein menöö. Haluaisin kommentteja. - lopenkyllästyny
Minulla kyseinen lääke jo pari vuotta mutta nyt epäilen et oireita on tullu esim. Oudot päänkivut ja silmäoireet.nyt otan aamuisin vaan puoli pilleriä kun tehtiin ablaatio.onkohan päänsisäinen paine noussu täytyy taas soittaa gardeologille. Onko toisiĺa näitä oireita. Olisi kiva tietää.
- sitäpäsitä
Millaisia sinun silmä oireet ovat? Minulla on cordarone ollut nyt kolme ja puolivuotta ja silmälääkäri suositteli lääkkeen vaihtamista toiseen silmiin ilmestyneiden viirujen vuoksi.
Pään kipua ei minulla ole mutta kummallinen hermosärky ajoittain sormissa .- Entiedä22
Mulla Cordarone 2x200 mg aiheutti silmiini lasiaissamentumia ja kilpirauhasen liikatoiminnan, TSH3 0,005 ja TV4 36. Lopetettiin nopeasti. Ja nyt jännitän normalisoituvatko kilppariarvot vai eivät.
- amiodaronikilppari
Minulla 10/2006 lopetettiin amiodaroni. Joulukuussa kilpirauhasarvot olivat kunnossa. Helmikuussa kunto romahti- en ole koskaan tuntenut niin pohjatonta uupumusta kuin silloin, verenpaineet matalat, pulssi nopea ja sitten kädetkin alkoivat vapista. TSH alle mittausrajan ja T4V 87. Sain Tyrazolia 5 tabl x2 ja vointi alkoi heti parantua. Kuukauden kuluttua TSH edelleen mittaamattomissa ja T4V 60 paikkeilla. Tyrazol nousi 4tbl x3 annostukseen- endokrinologi totesi kannustavasti, etteivät arvot ole paljon korjaantuneet, mutta suunta on oikea. Tyrazol annosta laskettiin ja arvoja tiuhaan kontrolloitiin. Silti kesäkuussa taas uupumus, masennus ja tilanne oli keikahtanut vajaatoiminnan puolelle- TSH 80. Tyrazol pois ja Thyroxin aloitettiin. Kaipa se amiodaronin aiheuttama jonkinlainen kilpirauhastulehdus tuhosi kilpirauhasta niin, että thyroksiinin tarve jäi pysyväksi.Voin hyvin kun TSH 1-2 luokkaa. Jos se Tyrazol ei olisikaan tepsnyt, olisi kilpirauhasta jouduttu leikkaamaan- radiojodihoitoa endokrinologi piti todennäköisesti tehottomana, koskapa amiodaronista peräisin oleva jodi oli jo "täyttänyt" kilpirauhasen jodin keruukohdat.
- Anonyymi
Sain elämääni cordaronen ja tähän asti aika normi elämää marevan , candesartan , tyroxin , Bisoprolol , rosuvastatin + astmalääkkeet ,
Lääkäri määräsi lisälyöntien takia ja ne kyllä tasaantuu tällä cordaronella .. Mutta lisänä saa käsien puutumisen , jalat kipeytyy , varpaat särkee 24/7 , muistikatkokset , mieletön väsymys mutta jos on potenut unettomuutta niin hyvin usein kiire lepoasentoon pää tyynyyn ja tiedoton tila välillä 4 tai 8 tuntia ihan sama onko nukkunut jo yön 6-8 t.
Lääke on nopea ja neuvon olemaan paikassa missä pääsee lepäämään noin tunti lääkkeen oton jälkeen olo on ihan sumea , monet jotka tiedän käyttävän tätä niin 4 hyvää asiaa ja 28 huonoa .. 8 kk käyttäneenä ei mikään ole niin kuin ennen .
Elämä muuttuu mutta lääke toimii .
Vaatii vain sopeutumista uuteen elämän tyyliin klon mukaan , huomasin eron kun otan aamulla ja illalla aina 1/2 pilleriä kunhan koko annostus pysyy vuorokauden sisällä mitä määrätty.- Anonyymi
Eikö nykypäivänä jo Marevanista ole luovuttu ja käytetä uuden polven verenohennuslääkkeitä joihinei liity ruokavaliorajoitteita ( ei liikaa vihreää)?
Canerartan aiheutti minulle valtavia hengenahdistuskohtauksia, tuntui että kuolen niihin. Pääsin päivystykseen jossa puuskuttelin ja otettiin ekg , flutterihan se siellä oli. Happisaturaatio alle normaalin. Yhdistin oireet canderartaaniin ja lopetin sen käytön ja aloitin uudelleen vanhan verenpainelääkityksen. Oireet katosivat lähes samantein.
Nyt tilanne pahentunut, hidasta kävelyä ja pysähdyksiä muutamien kymmenien metrien välein. Henkeä ahdistaa ja rintakehää puristaa ja polttelee. Kotona jaksan liikkua, siivoaminen hengästyttää ja hikoiluttaa, kuljen kylpyhuoneen ja vuoteen ja keittiötason,kaapiston väliä ja kun menen ulos, muutaman kymmenen metriä 50-70 niin tuntuu kuin henki lamaantuisi ja joudun pysähtymään . Mitä pitemmän matkan liikun, kävelen niin oireisto vain voimistuu ja pahenee, hiki virtaa..ja rintakehää polttaa kuin kuumalla raudalla hiveltäisiin rintakehää, Niska on kipeä ja jäykkä, olkavarsi ja hartia kipeä, ristiselkää jomottaa ja lihaksissa tuntuu kivulias maitohappo. Kotona jaloissa erittäin kivuliaita lihaskouristuksia kun palaan kotiin selkä, vaatteet takki märkänä hiestä.
Sellaista elämää, ja lääkäri soittaa kun muistaa ja toteaa ettei mitään vaarallista ole löydetty, hiukan sydämen vajaatoimintaa ehkä..toimintakyinen ja virkeä rouva..kyseessä..?
Kun kotona katson peiliin näen oman kärsivän ilmeen ja katseen..ja päätin että yksityisairaalaan hoidettavaksi ; tahdistin ja silmukan katkaisu...kunnallinen puoli ei tee mitään. Se vain kiusaa ja kiduttaa..ja katsoo kauanko kestät.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nykypäivänä jo Marevanista ole luovuttu ja käytetä uuden polven verenohennuslääkkeitä joihinei liity ruokavaliorajoitteita ( ei liikaa vihreää)?
Canerartan aiheutti minulle valtavia hengenahdistuskohtauksia, tuntui että kuolen niihin. Pääsin päivystykseen jossa puuskuttelin ja otettiin ekg , flutterihan se siellä oli. Happisaturaatio alle normaalin. Yhdistin oireet canderartaaniin ja lopetin sen käytön ja aloitin uudelleen vanhan verenpainelääkityksen. Oireet katosivat lähes samantein.
Nyt tilanne pahentunut, hidasta kävelyä ja pysähdyksiä muutamien kymmenien metrien välein. Henkeä ahdistaa ja rintakehää puristaa ja polttelee. Kotona jaksan liikkua, siivoaminen hengästyttää ja hikoiluttaa, kuljen kylpyhuoneen ja vuoteen ja keittiötason,kaapiston väliä ja kun menen ulos, muutaman kymmenen metriä 50-70 niin tuntuu kuin henki lamaantuisi ja joudun pysähtymään . Mitä pitemmän matkan liikun, kävelen niin oireisto vain voimistuu ja pahenee, hiki virtaa..ja rintakehää polttaa kuin kuumalla raudalla hiveltäisiin rintakehää, Niska on kipeä ja jäykkä, olkavarsi ja hartia kipeä, ristiselkää jomottaa ja lihaksissa tuntuu kivulias maitohappo. Kotona jaloissa erittäin kivuliaita lihaskouristuksia kun palaan kotiin selkä, vaatteet takki märkänä hiestä.
Sellaista elämää, ja lääkäri soittaa kun muistaa ja toteaa ettei mitään vaarallista ole löydetty, hiukan sydämen vajaatoimintaa ehkä..toimintakyinen ja virkeä rouva..kyseessä..?
Kun kotona katson peiliin näen oman kärsivän ilmeen ja katseen..ja päätin että yksityisairaalaan hoidettavaksi ; tahdistin ja silmukan katkaisu...kunnallinen puoli ei tee mitään. Se vain kiusaa ja kiduttaa..ja katsoo kauanko kestät..Suosittelen yksityistä kardiologia. Tietävät paremmin ja voivat jopa saada caivasi pois. Kunnallisessa on se hyvä puoli että joistakin asioista jsks voi olla mittava hyöty, mutta pumppuasioissa yksityinen pelaa paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen yksityistä kardiologia. Tietävät paremmin ja voivat jopa saada caivasi pois. Kunnallisessa on se hyvä puoli että joistakin asioista jsks voi olla mittava hyöty, mutta pumppuasioissa yksityinen pelaa paremmin.
Yksityisiä kardiologeja on montaa tasoa osaamiseltaan ja kyvyiltään kohdata potilas ja puhua tälle siten että tämä ymmärtää mistä on kyse. .voi myös käydä näin;
Kun yksityinen kardiologi kirjoittaa kantaan tutkimustuloksen ultrasta ei terveyskeskuslääkäri osaa edes tulkita kirjoitusta potilaalle kun tämä kysyi mitä joku lause tarkoittaa.
Eli käytännössä terveyskeskuslääkärit eivät joko viitsi, halua, osaa tai ymmärrä erikoislääkäreiden kirjoittamia tekstejä jotta tietäisivät mistä potilaan oireet johtuvat!tai selittää potilaille mitään.
Toki he monesti ja sen sijaan lähettävät konsultaatiopyyntöjä eri alojen lääkäreille, osa tapaa potilaan, suurin osa jättää tapaamiset ja tekee arvion diagnoosista lääkärin TULKINNASTA POTILAAN OIREISTA, myös näin miten lääkäri tulkitsee potilaan kertomat oireet potilaan itsensä ollessa ikään kuin täysin sivuhenkilön roolissa. Lähetteen sanut lääkäri tekee arvion vain lähetteesä olevien tietojen ja lääkärin tulkintojen pohjalta näkemättä potilasta. Nämä lausunnot osuvat usein oikeaan mutta olen myös havainnut että lääkäri on myös tulkinnut täysin väärin sen mitä potilas on kertonut tai kuvannut oireensa. nämä ovat niitä vääriä tulkintoja.
Tähän rumbaan, lausuntokierroksiin kuluu aikaa reilusti yli puolikin vuotta ja juuri lääkäreiden työmäärän johdosta. Soitto kotiin voi tulla täysin yllättäen ja riippuu lääkärin sitoutuneisuudesta työhönsä miten aktiivinen hän on potilaan suhteen.
Potilaan rooli nykypäivänä on myydä oireensa lääkäreille sellaisessa paketissa että lääkäri tarttuu niihin, potilas siis joutuu itse asemaan jossa hän kilpailee muiden potilaiden kanssa huomiosta ja hoidoista.
Itselläni oli yksityinen naiskardiologi joka ei halunnut nähdä vaivaa kirjoittaa tarpeeksi ymmärrettävää ja selkeää lausuntoa sydänultran tuloksesta, ei potilaalle eikä muille lääkäreille. Tk- lääkäri ei ymmärtänyt lausunnosta yhtään mitään. Ei myöskään potilas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisiä kardiologeja on montaa tasoa osaamiseltaan ja kyvyiltään kohdata potilas ja puhua tälle siten että tämä ymmärtää mistä on kyse. .voi myös käydä näin;
Kun yksityinen kardiologi kirjoittaa kantaan tutkimustuloksen ultrasta ei terveyskeskuslääkäri osaa edes tulkita kirjoitusta potilaalle kun tämä kysyi mitä joku lause tarkoittaa.
Eli käytännössä terveyskeskuslääkärit eivät joko viitsi, halua, osaa tai ymmärrä erikoislääkäreiden kirjoittamia tekstejä jotta tietäisivät mistä potilaan oireet johtuvat!tai selittää potilaille mitään.
Toki he monesti ja sen sijaan lähettävät konsultaatiopyyntöjä eri alojen lääkäreille, osa tapaa potilaan, suurin osa jättää tapaamiset ja tekee arvion diagnoosista lääkärin TULKINNASTA POTILAAN OIREISTA, myös näin miten lääkäri tulkitsee potilaan kertomat oireet potilaan itsensä ollessa ikään kuin täysin sivuhenkilön roolissa. Lähetteen sanut lääkäri tekee arvion vain lähetteesä olevien tietojen ja lääkärin tulkintojen pohjalta näkemättä potilasta. Nämä lausunnot osuvat usein oikeaan mutta olen myös havainnut että lääkäri on myös tulkinnut täysin väärin sen mitä potilas on kertonut tai kuvannut oireensa. nämä ovat niitä vääriä tulkintoja.
Tähän rumbaan, lausuntokierroksiin kuluu aikaa reilusti yli puolikin vuotta ja juuri lääkäreiden työmäärän johdosta. Soitto kotiin voi tulla täysin yllättäen ja riippuu lääkärin sitoutuneisuudesta työhönsä miten aktiivinen hän on potilaan suhteen.
Potilaan rooli nykypäivänä on myydä oireensa lääkäreille sellaisessa paketissa että lääkäri tarttuu niihin, potilas siis joutuu itse asemaan jossa hän kilpailee muiden potilaiden kanssa huomiosta ja hoidoista.
Itselläni oli yksityinen naiskardiologi joka ei halunnut nähdä vaivaa kirjoittaa tarpeeksi ymmärrettävää ja selkeää lausuntoa sydänultran tuloksesta, ei potilaalle eikä muille lääkäreille. Tk- lääkäri ei ymmärtänyt lausunnosta yhtään mitään. Ei myöskään potilas.Veikkaan että ainakin Helsingissä Kardiologinen osaaminen on hyvä. Hus, sydän -ja keuhkokeskus, siellä on huippuluokan taso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että ainakin Helsingissä Kardiologinen osaaminen on hyvä. Hus, sydän -ja keuhkokeskus, siellä on huippuluokan taso.
Vastaanotoillamme tehtäviä sydäntutkimuksia ovat:
sydämen ultraäänikuvaus
kliininen rasituskoe (rasitus-EKG)
EKG:n pitkäaikaisrekisteröinti (Holter)
sydäntahdistimien tarkistukset (tahdistinvastaanotto)
Lisäksi tarpeen mukaan tekemiämme tutkimuksia ovat:
sydänfilmi (EKG)
laboratorio- ja röntgentutkimukset
sydämen ja verisuonten magneettitutkimus (MRI)
sydämen ja verisuonten tietokonetutkimus (CT, TT)
sydämen perfuusiokuvaus
Sairautesi asteesta riippuen ohjaamme sinut lisätutkimuksiin ja toimenpiteeseen. Jatkohoitosi voi tapahtua myös oman asuinalueesi erikoisvastaanotolla, terveyskeskuksessa tai muun erikoisalan vastaanotolla.
Vastaanottojamme ovat:
sydämen läppäsairauksien tutkimus ja hoito
sydämen vajaatoiminnan hoito
tulehduksien aiheuttamien sydänsairauksien hoito
rytmihäiriöiden tutkimus ja hoito
sydämen tahdistimien seuranta ja etäseuranta
perinnöllisten sydänsairauksien ja -rytmihäiriöiden hoito
synnynnäistä sydänvikaa sairastavan aikuispotilaan hoito ja seuranta
sydänsiirtoa odottavien potilaiden hoito ja leikkauksen jälkiseuranta
keuhkonsiirtoa odottavien potilaiden hoito ja leikkauksen jälkiseuranta
keuhkovaltimoverenpainetautia sairastavien hoito ja seuranta
vaikeahoitoisen korkean kolesterolin hoito
Potilaspalvelu Maisa(Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
MAISA.FI
Meillä voit asioida sähköisesti kirjautumalla Maisa-potilaspalveluun. Kun hoitosuhteesi alkaa, saat tarkemmat tiedot siitä, mitkä Maisan palvelut ovat käytössäsi. Näitä ovat muun muassa ennakkokyselyt ja ajanvaraukset.
Tästä Maisan kirjautumissivulle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaanotoillamme tehtäviä sydäntutkimuksia ovat:
sydämen ultraäänikuvaus
kliininen rasituskoe (rasitus-EKG)
EKG:n pitkäaikaisrekisteröinti (Holter)
sydäntahdistimien tarkistukset (tahdistinvastaanotto)
Lisäksi tarpeen mukaan tekemiämme tutkimuksia ovat:
sydänfilmi (EKG)
laboratorio- ja röntgentutkimukset
sydämen ja verisuonten magneettitutkimus (MRI)
sydämen ja verisuonten tietokonetutkimus (CT, TT)
sydämen perfuusiokuvaus
Sairautesi asteesta riippuen ohjaamme sinut lisätutkimuksiin ja toimenpiteeseen. Jatkohoitosi voi tapahtua myös oman asuinalueesi erikoisvastaanotolla, terveyskeskuksessa tai muun erikoisalan vastaanotolla.
Vastaanottojamme ovat:
sydämen läppäsairauksien tutkimus ja hoito
sydämen vajaatoiminnan hoito
tulehduksien aiheuttamien sydänsairauksien hoito
rytmihäiriöiden tutkimus ja hoito
sydämen tahdistimien seuranta ja etäseuranta
perinnöllisten sydänsairauksien ja -rytmihäiriöiden hoito
synnynnäistä sydänvikaa sairastavan aikuispotilaan hoito ja seuranta
sydänsiirtoa odottavien potilaiden hoito ja leikkauksen jälkiseuranta
keuhkonsiirtoa odottavien potilaiden hoito ja leikkauksen jälkiseuranta
keuhkovaltimoverenpainetautia sairastavien hoito ja seuranta
vaikeahoitoisen korkean kolesterolin hoito
Potilaspalvelu Maisa(Avautuu uuteen ikkunaan. Linkki vie toiselle verkkosivulle.)
MAISA.FI
Meillä voit asioida sähköisesti kirjautumalla Maisa-potilaspalveluun. Kun hoitosuhteesi alkaa, saat tarkemmat tiedot siitä, mitkä Maisan palvelut ovat käytössäsi. Näitä ovat muun muassa ennakkokyselyt ja ajanvaraukset.
Tästä Maisan kirjautumissivulleTuonnehan se työvoima suuntautuu esimerkiksi. Pohjoisessa ei oikein mtn tiedetä ja käteen jää mopeti ja peti.
- Anonyymi
PS-ministerin hätähuuto
Sitten koettiin jotain hieman poikkeuksellisempaa: Juuso, perussuomalainen ministeri, esitti julkisen hätähuudon: terveyspalvelut romahtavat, ellei maahanmuuttoa Suomeen lisätä merkittävästi.
Perussuomalainen puolue on harvemmin vaatinut Suomeen ulkomaista työvoimaa.
– Kymmenen vuoden sisällä 25—30 prosenttia meidän hoitajistamme eläköityy. Me tarvitsemme työvoimaa korvaamaan heitä, me tulemme tarvitsemaan myöskin ulkomaista työvoimaa. Me emme siitä pääse mihinkään. Meidän väestö ikääntyy erittäin voimakkaasti, ja meidän tulee hoitaa heitä, Juuso sanoi.
Sosiaali- ja terveysministeri kuulosti vakavalta kuvaillessaan terveyspalveluiden todellisuutta.
– Kannustan hyvinvointialueita satsaamaan omaishoitoon, perhehoitoon, kaikkeen mahdolliseen, millä me saamme suomalaiset hoitajat töihin. Mutta tiedämme, että tämä ei tule missään nimessä riittämään tulevaisuudessa. Kehitys on siinä mielessä sellainen, että tulemme tarvitsemaan myöskin ulkomaista työvoimaa, Juuso toisti vaatimuksensa.
Salista kuului jatkuvasti ”millä rahalla” –välihuutoja.- Anonyymi
No nyt kieltämättä tuli mieleeni Natoon liittyminen ja sen aiheuttamat valtavat kustannukset. Toisaalta turvallisuus on tärkeää, mutta että puolustusmäärärahojen tolkuton kasvattamis- vaatimus?? Trumppi vielä vaatimassa isompaa panostusta.
En tiedä.
Ihmiset jää hoitamatta ja kärsivät kotonaan. Kummallista miten Juuso ja vielä perussuomalainen on tuollaista sanonut! Se on todella ennenkuulumatonta. Kokiko hän herätyksen vai valaisiko joku häntä?
Omaisia ei voida vaatimalla vaatia hoitamaan ensin oma työnsä, parisuhteensa, ystävyyssuhteensa, kasvattamaan lapsensa ja vielä hoitamaan omat vanhempansa. Lisäksi kaikki ihmissuhteet eivät ole sellaisia että voidaan velvoittaa hoitamaan esim.omaa isää tai äitiä joka ei ole itse lapsesta huolehtinut. On myös paljon ristiriitoja ja ihmissuhteita jotka eivät ole oikein ..hmm toimineet koskaan.
Suomalaiset hoitajat saadaan takaisin töihin kun tarjotaan kilpailukyinen palkkataso, työpaikka jota ei ylim.byrokratia ja ikävä hiearkia rasita ja että annetaan hoitajille enemmän aikaa ja mahdollisuuksia tehdä työnsä kunnolla. Ei siis mitään ylimääräistä toimenkuvaan kuulumatonta työtehtävää..
Omaishoitajat ovat tähän mennessä tehneet lähes ilmaista työtä joten eiväthän he ole rahan vuoksi omaisiaan hoitaneet. Sen sijan voitaisiin panostaa siihen että omaishoitajat saavat omaisensa hoitoon välillä muuallekin tai hoitajan kotiin tasoittamaan kuormitusta.
Sitten..
Millä rahalla..jätetään Mehiläiset pois siitä tarjouskilvasta kuka hoitaa perusterveydenhuollon eli terveysasemat. Yksityisiä sairaaloita voi olla mutta perusterveydenhuollosta tulisi vastata kunnallinen puoli kokonaan. Eikä mitään rahan pumppaamista veronmaksajilta lääkäreiden ja hoitajien .vuokraamisen muodossa..
Omalääkärit itsenäisiksi ammatinharjoittajiksi , yksityisyrittäjiksi?. En tiedä millä periaatteella lääkärit toimivat , pitivät vastaanottoja 1950-60 luvulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt kieltämättä tuli mieleeni Natoon liittyminen ja sen aiheuttamat valtavat kustannukset. Toisaalta turvallisuus on tärkeää, mutta että puolustusmäärärahojen tolkuton kasvattamis- vaatimus?? Trumppi vielä vaatimassa isompaa panostusta.
En tiedä.
Ihmiset jää hoitamatta ja kärsivät kotonaan. Kummallista miten Juuso ja vielä perussuomalainen on tuollaista sanonut! Se on todella ennenkuulumatonta. Kokiko hän herätyksen vai valaisiko joku häntä?
Omaisia ei voida vaatimalla vaatia hoitamaan ensin oma työnsä, parisuhteensa, ystävyyssuhteensa, kasvattamaan lapsensa ja vielä hoitamaan omat vanhempansa. Lisäksi kaikki ihmissuhteet eivät ole sellaisia että voidaan velvoittaa hoitamaan esim.omaa isää tai äitiä joka ei ole itse lapsesta huolehtinut. On myös paljon ristiriitoja ja ihmissuhteita jotka eivät ole oikein ..hmm toimineet koskaan.
Suomalaiset hoitajat saadaan takaisin töihin kun tarjotaan kilpailukyinen palkkataso, työpaikka jota ei ylim.byrokratia ja ikävä hiearkia rasita ja että annetaan hoitajille enemmän aikaa ja mahdollisuuksia tehdä työnsä kunnolla. Ei siis mitään ylimääräistä toimenkuvaan kuulumatonta työtehtävää..
Omaishoitajat ovat tähän mennessä tehneet lähes ilmaista työtä joten eiväthän he ole rahan vuoksi omaisiaan hoitaneet. Sen sijan voitaisiin panostaa siihen että omaishoitajat saavat omaisensa hoitoon välillä muuallekin tai hoitajan kotiin tasoittamaan kuormitusta.
Sitten..
Millä rahalla..jätetään Mehiläiset pois siitä tarjouskilvasta kuka hoitaa perusterveydenhuollon eli terveysasemat. Yksityisiä sairaaloita voi olla mutta perusterveydenhuollosta tulisi vastata kunnallinen puoli kokonaan. Eikä mitään rahan pumppaamista veronmaksajilta lääkäreiden ja hoitajien .vuokraamisen muodossa..
Omalääkärit itsenäisiksi ammatinharjoittajiksi , yksityisyrittäjiksi?. En tiedä millä periaatteella lääkärit toimivat , pitivät vastaanottoja 1950-60 luvulla?Sehän vaatii diplomaattista keskustelua tuokin. On eri ikäisiä ministereinä, joku ajattelee yksioikoisemmin myös, on taito ajatella ja ymmärtää asioiden, investointien, poliittisten päätösten järkevyys ja kannattavuus..siinäpä iltamietuttävää..taito löytää yhteinen sävel.
- Anonyymi
Iltalehdessä joskus asiaakin..
- Anonyymi
Niin joskus kun tissikuvat loppu ilmeisesti? Biancakaan ei ole näköjään aina jaksa ola julkisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä412223Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2231955- 1111528
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421265- 1151197
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1361104Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251078- 74982
- 70940
- 61915