SAVUTON EKAMI

Tupakointialue

Kiitos Ekamille, että saimme tupakoitsijat kiinteistöjen pihoille ja mm. Robin Hoodin pihalle tukkimaan autotietä. Kiitos kiitos tästä.

16

1289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

kiitos todellakin

• pennut

vetelee poskareita aivan tossa portilla,tumpit on pihanpuolellakin..räitään ja kiroillaan..ei helvetti vieköön

• iloinen opiskelija
        pennut kirjoitti:

vetelee poskareita aivan tossa portilla,tumpit on pihanpuolellakin..räitään ja kiroillaan..ei helvetti vieköön

Juu on kyllä aika ajattelematonta touhua koululta. Samoin tuo uusi sääntö, että yli 15h poissaoloja/kk ja opintotuet katkaistaan ekamin toimesta. Tuli sitten tänään puhetta opettajan kanssa kun hän kävi valittamaan että ollaan oltu liian kauan röökillä, totesin että kyllähän sielä menee aikaa kun pitää koulun alueelta poistua. Tähän sitten osastomme "pomo" ilmoitti harkitsevansa tupakointipaikan siirtämistä niin kauas, että sinne kestää 15 min kävellä ja oppilaat saavat ekamissa 15minuutin myöhästymisen takia tunnin poissaolon. Ja hän vielä hymyssäsuin, kahvikuppi kädessä ja pullapitko edessä naurahti, että meneepä teiltä sitten opintotuet samalla. No, minä köyhä opiskelija joudun elämään täysin kelan ja toimeentulotuen varassa, kun yksin asun, sanoin että "kyllähän jokaiselle suomen kansalaiselle kuuluu se 417€/kk ja jos ekami karhuaa opintotuen, sosiaalihuolto maksaa sen toimeentulotuen nimellä." Opettaja muuttui punaiseksi ja meinasi tukehtua pullaansa ja sanoi todella ikävään ja alentavaan sävyyn, että "No sitä minä en tiedä kun ei ole koskaan tarvinnnut mennä niihin laitoksiin kerjäämään" Ja voitte uskoa miten teki mieli noitua koko ihminen, mutta en viitsinyt enää jatkaa keskustelua kun opettajat eivät siihen selvästikään ko. laitoksessa pysty. Ja eipä todellakaan tunnu kivalta kun opettajat suhtautuvat meihin koululaisiin kuin joihinkin sossupummeihin. Minäkin olen kesän aikana joutunut usein käydä hakemassa köyhien ruokajonosta ruokaa kun raha ei riitä asumiseen, saati sitten elämiseen.

Ja todellakaan en ymmärrä miksi aikuisten ihmisten tupakointiin/- ja opintotukiin pitää koulun puuttua. Ekamilla on oma lehmä ojassa kun yrittää kontrolloida opiskelijoiden poissaoloja,, jotta nämä valmistuisivat ajoissa ja koulu keräisi rahat omaan pussiinsa. Ja myöskin tuohon tupakointiin haluaisin sanoa sen, että 70% ekamin työntekijöistä polttaa ja en ymmärrä miten heidän kahvitauot kyllä riittävät koulun alueen ulkopuolella tupakointiin, mutta jos on oppilaista kyse, niin naamat ovat kuin norsunvitut. Sen toki ymmärrän ettei tupakointi ole hyväksi kenellekkään, mutta kun sitä laillisesti kaupassa myydään täysi-ikäisille ihmisille, niin miten koulu voi rajoittaa näin kovasti. Etenkin kun koulu lakaisee asian maton alle passittamalla oppilaat kaduille yms ja ulkopuolisille koituu huomattava haitta. Parempi vaihtoehto olisi mielestäni järjestää tupakointipaikat täysi-ikäisille ja lopettaa tuo "esimerkkinä" oleminen kun selvästikkään asioita ei ole mietitty tarpeeksi, saati ollenkaan.

Kiitos, olen puhunut. Ja olen myös useasti puhunut suoraan opettajille, jotka eivät ilahdu ikinä kun suuni avaan. Ja keväällä kun valmistun, lupaan etten enää ikinä mene opiskelemaan ko. oppilaitokseen ja muistan kertoa sen myös kaikille kavereilleni, sukulaisille, ystäville ja tuttaville.

Terveisin: minä= opiskelija, sossupummi ja tupakkahirviö

• Dropdeaddiva
        iloinen opiskelija kirjoitti:

Juu on kyllä aika ajattelematonta touhua koululta. Samoin tuo uusi sääntö, että yli 15h poissaoloja/kk ja opintotuet katkaistaan ekamin toimesta. Tuli sitten tänään puhetta opettajan kanssa kun hän kävi valittamaan että ollaan oltu liian kauan röökillä, totesin että kyllähän sielä menee aikaa kun pitää koulun alueelta poistua. Tähän sitten osastomme "pomo" ilmoitti harkitsevansa tupakointipaikan siirtämistä niin kauas, että sinne kestää 15 min kävellä ja oppilaat saavat ekamissa 15minuutin myöhästymisen takia tunnin poissaolon. Ja hän vielä hymyssäsuin, kahvikuppi kädessä ja pullapitko edessä naurahti, että meneepä teiltä sitten opintotuet samalla. No, minä köyhä opiskelija joudun elämään täysin kelan ja toimeentulotuen varassa, kun yksin asun, sanoin että "kyllähän jokaiselle suomen kansalaiselle kuuluu se 417€/kk ja jos ekami karhuaa opintotuen, sosiaalihuolto maksaa sen toimeentulotuen nimellä." Opettaja muuttui punaiseksi ja meinasi tukehtua pullaansa ja sanoi todella ikävään ja alentavaan sävyyn, että "No sitä minä en tiedä kun ei ole koskaan tarvinnnut mennä niihin laitoksiin kerjäämään" Ja voitte uskoa miten teki mieli noitua koko ihminen, mutta en viitsinyt enää jatkaa keskustelua kun opettajat eivät siihen selvästikään ko. laitoksessa pysty. Ja eipä todellakaan tunnu kivalta kun opettajat suhtautuvat meihin koululaisiin kuin joihinkin sossupummeihin. Minäkin olen kesän aikana joutunut usein käydä hakemassa köyhien ruokajonosta ruokaa kun raha ei riitä asumiseen, saati sitten elämiseen.

Ja todellakaan en ymmärrä miksi aikuisten ihmisten tupakointiin/- ja opintotukiin pitää koulun puuttua. Ekamilla on oma lehmä ojassa kun yrittää kontrolloida opiskelijoiden poissaoloja,, jotta nämä valmistuisivat ajoissa ja koulu keräisi rahat omaan pussiinsa. Ja myöskin tuohon tupakointiin haluaisin sanoa sen, että 70% ekamin työntekijöistä polttaa ja en ymmärrä miten heidän kahvitauot kyllä riittävät koulun alueen ulkopuolella tupakointiin, mutta jos on oppilaista kyse, niin naamat ovat kuin norsunvitut. Sen toki ymmärrän ettei tupakointi ole hyväksi kenellekkään, mutta kun sitä laillisesti kaupassa myydään täysi-ikäisille ihmisille, niin miten koulu voi rajoittaa näin kovasti. Etenkin kun koulu lakaisee asian maton alle passittamalla oppilaat kaduille yms ja ulkopuolisille koituu huomattava haitta. Parempi vaihtoehto olisi mielestäni järjestää tupakointipaikat täysi-ikäisille ja lopettaa tuo "esimerkkinä" oleminen kun selvästikkään asioita ei ole mietitty tarpeeksi, saati ollenkaan.

Kiitos, olen puhunut. Ja olen myös useasti puhunut suoraan opettajille, jotka eivät ilahdu ikinä kun suuni avaan. Ja keväällä kun valmistun, lupaan etten enää ikinä mene opiskelemaan ko. oppilaitokseen ja muistan kertoa sen myös kaikille kavereilleni, sukulaisille, ystäville ja tuttaville.

Ekamin opiskelijoista suurin osa alle 18vee, joiden ei ole laillista polttaa. Meidän ei-tupakoivien on kurjä käydä koulua kun puolet luokasta tulee sisälle tupakalle haisten.

• Jakke50
        Dropdeaddiva kirjoitti:

Ekamin opiskelijoista suurin osa alle 18vee, joiden ei ole laillista polttaa. Meidän ei-tupakoivien on kurjä käydä koulua kun puolet luokasta tulee sisälle tupakalle haisten.

Tupakkaa saa polttaa vaikka vastasyntynyt,vain myynti kielletty alle 18-vuotiaille!!!

• e.epäusko
        iloinen opiskelija kirjoitti:

Olet ihan selkeä kommarin alku josta kehkeytyy joka asiasta valittava pummi

• gsher5

ole hyvä.

• Savuttaja

On se niin vaikeeta ottaa pari askelta kadunpuolelle...

• ..ei savua..

Tupakointi tappaa. Tupakka sisältää yli 600 syöpää aiheuttavaa aine-osaa, todella tyhmä pitää ihmisen olla jos ehdointahdoin haluaa itsensä myrkyttää.

• eräskii lökäpöksy

pyöri tos autoo ympäri,rööki oli huules ja housut kintuis.siin sitte kahtelin et mitäköhää toi jolppi meinaa tost koslast kähveltää..ei aikaakaan ku kaveri kävi kyykkyyn siihe oven kahvan kohalle ja eikä kauaa aikaakaan ku taas noustiin pystyy,vedettiin vähä housui ylemmäs ja taas mentii..sen verran kattelin viel perää et takapuolta tuntu vähä raapivan,noh,laitoin reiskat jalkaan ja läksin oitis kattomaan mitä tuhoo kaveri oli tehnyt,oli meinaan vielä kadunpäässä ja vielä tonki takamuksiaan..jumankauta,äijä oli vääntänyt paskat tohon oven kohalle ja haju oli mitä hirvein,ilmankos sitä takapulta siinä mennessään tonki..ei auttan ku hypätä vänkärin puolelta autoon ja ajaa toiselle puolelle tietä.se siitä ja sen kestävyydestä!

• U.Loste
        eräskii lökäpöksy kirjoitti:

pyöri tos autoo ympäri,rööki oli huules ja housut kintuis.siin sitte kahtelin et mitäköhää toi jolppi meinaa tost koslast kähveltää..ei aikaakaan ku kaveri kävi kyykkyyn siihe oven kahvan kohalle ja eikä kauaa aikaakaan ku taas noustiin pystyy,vedettiin vähä housui ylemmäs ja taas mentii..sen verran kattelin viel perää et takapuolta tuntu vähä raapivan,noh,laitoin reiskat jalkaan ja läksin oitis kattomaan mitä tuhoo kaveri oli tehnyt,oli meinaan vielä kadunpäässä ja vielä tonki takamuksiaan..jumankauta,äijä oli vääntänyt paskat tohon oven kohalle ja haju oli mitä hirvein,ilmankos sitä takapulta siinä mennessään tonki..ei auttan ku hypätä vänkärin puolelta autoon ja ajaa toiselle puolelle tietä.se siitä ja sen kestävyydestä!

Eli siinä kaksi paskaa irtosi toisistaan

• hautakivi
        U.Loste kirjoitti:

Eli siinä kaksi paskaa irtosi toisistaan

onko tietoa,onko nämä hautakivien kaatajat ekamin oppilaita?tieto lisää tuskaa..mitäköhän nämä "oppilaat" tälläkin hetkellä tekevät..autoratiot puuttuu aamulla,hovaril ei oo siwaa...ihmisiä katoaa

• gjgu8
        hautakivi kirjoitti:

onko tietoa,onko nämä hautakivien kaatajat ekamin oppilaita?tieto lisää tuskaa..mitäköhän nämä "oppilaat" tälläkin hetkellä tekevät..autoratiot puuttuu aamulla,hovaril ei oo siwaa...ihmisiä katoaa

eikös ne kaatelijat ollu turhan nuoria ekamin oppilaiksi?

• gay69896969698989

ei vittu tää toiminta on ihan järjetöntä ! jos polttaa niin siihen ei saisi oppilaitos puuttua, oli alaikäinen tai ei. minulla 1 varoitus jo takana koulun alueella tupakoinnista vaikka en edes tiennyt olevani koulun alueella. ei voi muuta sanoa kuin että natsi paikka koko mesta.

• raiskattumotivaatio

kaks varotusta.. viimekuussa 30h poissa ja tässä kuussa 16h.. luokkalaisel 100 tuntii ja risat poissaoloo kahen kuukauden aikana ja 0 varotusta, cool! :) ottaa huomioon et kävelen 3km per suunta joka päivä ja se kulkee autolla kilometrin

• Stumppi
        raiskattumotivaatio kirjoitti:

kaks varotusta.. viimekuussa 30h poissa ja tässä kuussa 16h.. luokkalaisel 100 tuntii ja risat poissaoloo kahen kuukauden aikana ja 0 varotusta, cool! :) ottaa huomioon et kävelen 3km per suunta joka päivä ja se kulkee autolla kilometrin

Koulu voi toki kieltää tupakoinnin aluellaan, mutta voiko koulu omia yleisenkadun aluekseen ?
        Aamuisin ihmettelen robbarinpuolella tietä värjötteleviä nuoria naisia, mitä ne sielä tekee kun toinenkin puolikatua lienee yleistäkatua eikä koulun aluetta ?
        Nyt jos joku näistä nuorista naisista loukkaa itsensä liukkalla ajotiellä tai harkintavirheestä ajoneuvon kanssa, niin mitä voitettiin ?
        Sivistynyt koulu tekisi tupakointipaikat koulunaluelle, eikä kyykyttäisi opiskelijoita.
        Näin meillä toimitaan työelämässä, niin eikö koulun ole tarkoitus valmistella työelämään.
        Tuo tupakointipaikan siirtäminen 15 minuutin päähän kertoo kyllä omaa kieltään lausujan ylimielisestä tyhmyydestä.

Nyt sitten pieni sormenheristys myös mukaan tähän.
        Yhteiskunnalta toki tulee tukea teille ja hyvä niin, mutta jos tuhlatte sen tupakkaan, niin tuhra on rahapulaa ruikuttaa se on oma valintanne.
        Emme maksa teille opiskeluun tukea, jotta voisitte vetää sen savuna ilmaan !
        Millä puolustelette poissaolojen korkeaa määrää ???

Itse poltin opiskelu aikona ja kovasti tuo vaikuttaa kelpaavan myös EKAMISSA olevalle pojallenikin, mutta ne taidan maksaa suoraa minä. Tosin ennen sai poltella ulkona missä halusi ja opettajat oli koulussa opettamassa eikä alistamassa oppilaita. No ehken joillain oli jopa heikko opetusmoraali, mutta eipä ollut tuo materiaalikaan hääppöstä ; )

Kolketa vuotta olen tosin katunut päätöstä alkaa poltaa !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe