Hei,
Parvekelaatikoissa runsaasti kukkineiden pelargonioiden nuppuvarret ovat lähes kokonaat loppuneet
myös tullut paljon ruskeita lehtiä. Kukkia ei ole laatikoissa kuin muutamassa varressa.
Olen koko kesän säännöllisesti lannoittanut ja olivat hyvännäköisiä ja reheviä kunnes kävi näin.
Johtuuko helteestä, koska ovat paahteisella puolella vai alkaako jo olla niiden aika ohi tältä kesältä?
Mitä kannattaisi nyt tehdä? Onko hyväksi nyppiä kuivuneet kukat ja kukkavarret pois?
Pelargoniat
7
1576
Vastaukset
- kasvattaja
Oletko kastellut liikaa, pelakuut eivät vaadi kamalaa kastelua. Kuihtuneet kukkavarret pitää leikata pois, siten jatkavat kukkkimista. Eihän ne jaksa kukkia, jos koko ajan pitää tehdä siemeniä.
- mrs Missukka
Niiden aika ei vieläkään ole ohi. Naapurilla kukkii pakkasista huolimatta ulkona ja kauniina. Oma sisään siirretty kukkii vielä myös yli 10:llä kukinnolla pienestä koostaan huolimatta.
- Blumma-mamma
Hei minulla on ulkona oven vieressä komea kukkiva riippupelargonia. Miten saisin sen säilymään talven yli? Joku neuvoi viemään maakellariin, mutta kun ei ole sellaista : (. Menestyykö se huoneenlämmössä sisällä, vai onko turhaa edes yrittää saada sitä säilymään talven yli. On vaan niin kauniin värinen ja upea, etten haluaisi pakkasten sitä vievän.
- kasvattaja
Blumma-mamma kirjoitti:
Hei minulla on ulkona oven vieressä komea kukkiva riippupelargonia. Miten saisin sen säilymään talven yli? Joku neuvoi viemään maakellariin, mutta kun ei ole sellaista : (. Menestyykö se huoneenlämmössä sisällä, vai onko turhaa edes yrittää saada sitä säilymään talven yli. On vaan niin kauniin värinen ja upea, etten haluaisi pakkasten sitä vievän.
Mamma, mulla on joskus menestynyt riippapelakuu ihan huoneessa, se oli kyllä viileämpi kuin normaalit huoneet, mutta kannattaa kokeilla.
- Blumma-Mamma
kasvattaja kirjoitti:
Mamma, mulla on joskus menestynyt riippapelakuu ihan huoneessa, se oli kyllä viileämpi kuin normaalit huoneet, mutta kannattaa kokeilla.
Yritän ihan huoneessa jos jaksais elää ensikevääseen.
- ja onnea matkaan
Blumma-Mamma kirjoitti:
Yritän ihan huoneessa jos jaksais elää ensikevääseen.
Selviää tuurilla, kun pistät mahdollisimman viileään paikkaan ja kastelet niukasti. Lehtiä varisee ja voi näyttää melkosen raapiskolta, mutta kyl se siitä. Keväällä leikkaat töpöksi, alat kastella ja lannottaa, niin se komistuu silmissä - ehkä.:)))
Tavalliset pelakuut monesti onnistuu, riippuvat on vähän nirsompia. Valkoset mulla kuolee aina, en tiedä miksi:(
- Else-Maj
pelakuita noin 30 joka syksy eteiseen viileään huonot lehdet pois ja karsinut tehnyt uusia istukkaita vähän on kärsineen näköisiä mutta kevät koittaa taas terveisin else-maj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418