Autoilukokemuksia

monen merkin kokemus

Se vaan täytyy hyväksyä, että jos noilla VAG - tuotteilla ajelee, niin välillä matka saattaa katketa ja tarvitaan hinuria ja taksia loppumatkalle. Eli silloin kun pelaavat ovat mukavia autoja ja mukavia omistaa. Sitten kun hajoavat tekisi mieli työntää kalliolta alas. Se on vaan hyväksyttävä. On niin kuin eräs Citroenmies sanoi aikanaan jossakin autolehdessä Citikastaan: "Rakastan sen hyviä puolia ja siedän sen huonoja puolia."

15

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuutori

      ei tuolla iällä ja ällillä voi paljonkaan olla kokemusta autoista.
      Koulussa näyttää olevan perjantaina liian pitkä päivä.

      • dsrtiolöo

        odottaakkaan kun tien päällä teitä seurailee, miksikä se siitä muuttuu muuallakaan. Sivistyneen käytöksen kouluun joutaisit itse.


      • sivusta seurannut

        näytää olevan kova pala sitikan huono maine ja menestymättömyys yleensäkkään missään autolehden testissä yms. ja käyttäjien huonot kokemukset.


      • tänne tullaan
        sivusta seurannut kirjoitti:

        näytää olevan kova pala sitikan huono maine ja menestymättömyys yleensäkkään missään autolehden testissä yms. ja käyttäjien huonot kokemukset.

        toitottamaan vioista vaikka ei omisteta, eikä tiedetä Citroenistä oikeastaan mitään, Ajatella nyt noita öljynroiskimisia, viimasuojia ja kaikenmaailman pyöräilyhousuja, ovat kateellisten ja tyhmien ihmisten kirjoittamia. Ei voi sanoa muuta kuin Saunalahden tapaan "mistä noita tyhmiä ja kateellisia oikein riittää" ?
        No saunoista tietenkin, mutta ryssä ei kestä kovaa löylyä niin hyvin kuin suomalainen.
        Minulla toinen C5 alla ja yli 600000 km yhteensä näillä takanaan ilman mitään erityisiä murheita. Tällä III-koppaisella reipas 100000 km takanaan, huollot vain tehty, ei tiellejääntejä, ei korjauksia, ei edes lamppujen tai sulakkeitten vaihtoa, että tällaista autoa ei minulla ole aiemmin ollut ja kyytiä ja ajo-ominaisuuksia ovat muutkin kehuneet. Minulle auton omistaminen ei ole testien lukemista, riittää omat kokemukset ja ovat aina riittäneet. Kyllähän vuosikymmeniä lehtiä ostamalla ja lukemalla tärvätään paljon aikaa ja rahaa ja sitten muutamat oikein niitä tilastoivat, luetaan niin vanhoja tilastoja, että tilaston autot aikoja sitten paalattu.
        Hankin vuosi sitten 1954 mallisen kaappariovisen mustanvärisen Citroenin ja ihailijoita riittää. Onko jollakin samanikäistä Toyotaa. Lyhyitä pätkiä tuolla ajelee mutta enpä lähtisi näitä tämänpäivän ajoja sillä tekemään sillä siinä ei ole muita yhtäläisyyksiä tämänpäivän C5:een kuin merkki ja etuveto.


      • c viisi
        tänne tullaan kirjoitti:

        toitottamaan vioista vaikka ei omisteta, eikä tiedetä Citroenistä oikeastaan mitään, Ajatella nyt noita öljynroiskimisia, viimasuojia ja kaikenmaailman pyöräilyhousuja, ovat kateellisten ja tyhmien ihmisten kirjoittamia. Ei voi sanoa muuta kuin Saunalahden tapaan "mistä noita tyhmiä ja kateellisia oikein riittää" ?
        No saunoista tietenkin, mutta ryssä ei kestä kovaa löylyä niin hyvin kuin suomalainen.
        Minulla toinen C5 alla ja yli 600000 km yhteensä näillä takanaan ilman mitään erityisiä murheita. Tällä III-koppaisella reipas 100000 km takanaan, huollot vain tehty, ei tiellejääntejä, ei korjauksia, ei edes lamppujen tai sulakkeitten vaihtoa, että tällaista autoa ei minulla ole aiemmin ollut ja kyytiä ja ajo-ominaisuuksia ovat muutkin kehuneet. Minulle auton omistaminen ei ole testien lukemista, riittää omat kokemukset ja ovat aina riittäneet. Kyllähän vuosikymmeniä lehtiä ostamalla ja lukemalla tärvätään paljon aikaa ja rahaa ja sitten muutamat oikein niitä tilastoivat, luetaan niin vanhoja tilastoja, että tilaston autot aikoja sitten paalattu.
        Hankin vuosi sitten 1954 mallisen kaappariovisen mustanvärisen Citroenin ja ihailijoita riittää. Onko jollakin samanikäistä Toyotaa. Lyhyitä pätkiä tuolla ajelee mutta enpä lähtisi näitä tämänpäivän ajoja sillä tekemään sillä siinä ei ole muita yhtäläisyyksiä tämänpäivän C5:een kuin merkki ja etuveto.

        Taitaa tuollaisen museoauton arvo olla jo korkealla ? Tekisi mieli omistaa.


      • ammattikuskit
        tänne tullaan kirjoitti:

        toitottamaan vioista vaikka ei omisteta, eikä tiedetä Citroenistä oikeastaan mitään, Ajatella nyt noita öljynroiskimisia, viimasuojia ja kaikenmaailman pyöräilyhousuja, ovat kateellisten ja tyhmien ihmisten kirjoittamia. Ei voi sanoa muuta kuin Saunalahden tapaan "mistä noita tyhmiä ja kateellisia oikein riittää" ?
        No saunoista tietenkin, mutta ryssä ei kestä kovaa löylyä niin hyvin kuin suomalainen.
        Minulla toinen C5 alla ja yli 600000 km yhteensä näillä takanaan ilman mitään erityisiä murheita. Tällä III-koppaisella reipas 100000 km takanaan, huollot vain tehty, ei tiellejääntejä, ei korjauksia, ei edes lamppujen tai sulakkeitten vaihtoa, että tällaista autoa ei minulla ole aiemmin ollut ja kyytiä ja ajo-ominaisuuksia ovat muutkin kehuneet. Minulle auton omistaminen ei ole testien lukemista, riittää omat kokemukset ja ovat aina riittäneet. Kyllähän vuosikymmeniä lehtiä ostamalla ja lukemalla tärvätään paljon aikaa ja rahaa ja sitten muutamat oikein niitä tilastoivat, luetaan niin vanhoja tilastoja, että tilaston autot aikoja sitten paalattu.
        Hankin vuosi sitten 1954 mallisen kaappariovisen mustanvärisen Citroenin ja ihailijoita riittää. Onko jollakin samanikäistä Toyotaa. Lyhyitä pätkiä tuolla ajelee mutta enpä lähtisi näitä tämänpäivän ajoja sillä tekemään sillä siinä ei ole muita yhtäläisyyksiä tämänpäivän C5:een kuin merkki ja etuveto.

        paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille jos se muka on hyvä auto?? Tässä se onkin sellainen juttu että sitikkafaatikoille on mukava pistää aina välillä jauhot aina suuhun tällä tosiasialla kun ne rupeaa kehumaan liiaksi omaa sitikanromuaan.


      • åsmå
        ammattikuskit kirjoitti:

        paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille jos se muka on hyvä auto?? Tässä se onkin sellainen juttu että sitikkafaatikoille on mukava pistää aina välillä jauhot aina suuhun tällä tosiasialla kun ne rupeaa kehumaan liiaksi omaa sitikanromuaan.

        samaa kyselet jatkuvasti ja siihen on asiallisesti vastattu monta kertaa. Aina vain silti kysyt samaa.

        Miksi?
        Vastauksen olet saanut jo monta kertaa.


      • Siis mikähän on
        åsmå kirjoitti:

        samaa kyselet jatkuvasti ja siihen on asiallisesti vastattu monta kertaa. Aina vain silti kysyt samaa.

        Miksi?
        Vastauksen olet saanut jo monta kertaa.

        Vastaus "paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille" ei oikein Citröen kelpaa ???


      • kelpaaavan
        Siis mikähän on kirjoitti:

        Vastaus "paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille" ei oikein Citröen kelpaa ???

        Rolls-Royce eikä Jaguar myöskään.


      • Taitaapi
        kelpaaavan kirjoitti:

        Rolls-Royce eikä Jaguar myöskään.

        RR ja Jaguar painia vähän eri sarjassa kuin citikka ehkä joku kuvitteellisessa maailmassa elävä citikka kuski luulee näin..


      • noinkaan.
        Siis mikähän on kirjoitti:

        Vastaus "paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille" ei oikein Citröen kelpaa ???

        Jopas sattui. Tunnen sekä taksikuskin että kaupparatsun, jotka ajavat uudehdolla C5:llä. Taksarilla oli sitikka myös edellisenä autona. Herroilla ei ole minkäänlaista moitittavaa kulkuneuvoistaan. Kehuja tulee ergonomiasta, ajettavuudesta, viattomuudesta ja mukavuudesta. Aika tärkeitä pointteja työkseen ajaville.


      • åsmå
        Siis mikähän on kirjoitti:

        Vastaus "paljon ajaville kaupparatsuille ja taksikuskeille" ei oikein Citröen kelpaa ???

        vihoviimeisen kerran.
        Taksiautoilija joutuu autoa valitessaan punnitsemaan seuraavia seikkoja:

        Kuinka paljon minulla on sijoittaa rahaa tulevann työkaluun? (esim. Mersu/ Huyndai/ Citroen)

        Miten auton huolto pelaa? Auto ei korjaamolla/huollossa tuota rahaa. Yksityisautoilijaa tämä ei rassaa, koska huoltojen ja korjausten ajaksi on saatavissa sijaisauto. Citroenin huolto ei ole pystynyt vastaamaan taksien vaatimuksiin.

        Jälleenmyyntiarvo. Huyndaissa ja Citroenissa erittäin huono. Edullinen ostettaessa, mutta esim Mersusta saa vielä jotakin takaisinkin. Huyndaita ei tahdota huolia vaihdossa ollenkaan. Samoin käy Citikan.

        Työympäristön ergonomia, varsinkin, jos autolla ajaa isäntä itse.

        Suomessa taksimatkan hinta on sama autosta riippumatta. Esim. Virossa hinnoittelu vapaa.
        Halvalla työkalulla mahdollisuus tienata.

        Takseina näkee maailmalla monen merkkisiä autoja. Aasiassa pääosin aasialaisia ja Euroopassa eurooppalaisia. Mm Citroen monessa maassa hyvin tavallinen näky. Ilmeisesti näissä maissa autoilijat tyytyväisiä Citikkaan, vai eivätkö vielä ole kuulleet Huyndaista.
        Olosuhteet eivät merkittävästi eroa ainakaan Etelä. Suomen osalta, joten mielestäni täysin vertailukelpoista.
        Vai onko suomalaisella taksinkuljettajalla ylivertaista tietoa siitä, mikä on sopiva ja hyvä auto taksiksi?


    • ristiriitaa

      tahansa muulle autofoorumille keskustelemaan sitikasta niin kaikki sanoo että se on paljon vikoja sisältävä epäluotettava auto. Samaa kertovat erilaiset muutkin autolehtien testit, tilastot yms. Mm. uusin Autobildin todella isossa laaturaportissa (mm. 100000 km kestotestit) sitikka ei taaskaan pärjännyt. Ja siitä huolimatta tämän palstan sitikkakukskit väittävät kirkasilmin että juuri minun sitikassani ei ole koskaan ollut mitään vikaan. Jossain mättää nyt ja pahasti.

      • åsmå

        mukaan Citroenissa on vain vähän vikoja. Testeissä paremmin pärjänneissä on vielä vähemmän vikoja. Vikojen määrä kaikissa automerkeissä niin vähäinen, että auton voi huoletta ostaa oman mieltymyksen mukaan.

        Mikä on mielestäsi paljon? Jatkuvasti samaa jankutat, että Citroenissa on paljon vikoja.

        Jos ostan tänään uuden C5 Citikan, niin kuinka monta vikaa minua TODENNÄKÖISESTI odottaa esim viiden vuoden ja sadan tuhannen kilometrin aikana.
        Tämän varmasti helposti pystyt kertomaan tilastoja seuraavana. Jos et pysty, niin mitä hyötyä niistä tilastoista sinulle on?

        Laita vastauksesi perään myös tilasto, mistä tieto poimittu. Kiitos!


    • Minulla on ollut Citroen Berlingo ja olen ajanut kaverin Picassoa, eikä mitään moitittavaa kummassakaan. Kaikkiin autoihin tulee vikoja joskus ja ne on vain siedettävä. Ota auto, jossa on pitkä takuu. Esim. Kiaan saa 7v takuuta (muuteskin hyvä auto, kaveri osti ennen tuota "supertakuuta" ja on tyytyväinen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2911
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      63
      2790
    3. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2142
    4. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      69
      1705
    5. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1503
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      185
      1442
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1408
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      152
      1387
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1314
    10. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1211
    Aihe