Kielimatka maltalle

AS Malta

Suunnittelen ensi kesäksi kielimatkaa Maltan St. Julian'sille. Onko jollakin kokemuksia sieltä esim. shoppailumahdollisuuksista, uimarannoista, ruuista ja muusta EF kielimatkaan liittyvästä?

8

1208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miekin

      mieki mietin mut haluisin tietää vähä niistä haista. jänskättää vähän uida siinä meressä. onko siellä haiverkot/estot eli siis pääseekö hait uintialueella. haluaisin pikaisesti vastauksen teiltä. KIITOS :)

      • =)

        Heips, kävin itse viime vuonna kielikurssilla Maltalla. Ja voin sanoa että huippua oli ja suosittelen;)!


    • malta <3

      Ite olin siel tänä kesän ja oli kyl aivan mahtava kokemus!! :) mut jos kerrot vähä minkä ikäne oot ja minkätyyppiselle kurssille (ryhmä vai itsenäinen) oot suunnitellu matkaa? [email protected] on mun mese, ja voit lisää sen jos haluut nii voin kertoo lisää maltast, koska tää maltast puhumine on vähä niinku helpotust sille malta ikävälle mikä mul on :)

    • ffreya

      olin 3 viikko täl kesäl, ja se oli iha huippua! varmaa yks elämni parhaimmista kokemuksestani.. olin st juliansissa asuin villa rosan resortissa, se 'hotelli' ei ollu mikää hieno meil oli paljonongelmia esim suikun ja ulkooven kaaa, eikä ruoka kaa ollu hyvää mut ei se haitannu koska me vaa nukuttiin hotelissa. kolmen päivän jälkeen käytiin melkeen joka päivä baareissa, otettiin vaan rannekkeet pois ni ei lideri tienny et oltiin ef:ltä. ja sillä on hyvät shoppailu mahdollisuudet eri puolilla maltaa. käytiin 4 päivänä shoppailemassa kunnolla:) ja ei ne rannat mitää huippuja ole mut iha okei... mut oikeesti suunittelen oli iha huippu matka!!!! ja mull oli tosi tuuria mun suomenkielinen ryhmä oli iha huippu tosi mukavia kaikki, ja ulkomaaalaset on kans tositosi mukavia, ja enn tää jos oot tyttö mut siel oli sairaan hyvän näkösii jätkii, st. juliansissa kaikki oli suunnillen 16-24 sika komeita ;) lähe vaa maltalle!

      • malta<3

        ffreya31.8.2010 20:01
        olin 3 viikko täl kesäl, ja se oli iha huippua! varmaa yks elämni parhaimmista kokemuksestani.. olin st juliansissa asuin villa rosan resortissa, se 'hotelli' ei ollu mikää hieno meil oli paljonongelmia esim suikun ja ulkooven kaaa, eikä ruoka kaa ollu hyvää mut ei se haitannu koska me vaa nukuttiin hotelissa. kolmen päivän jälkeen käytiin melkeen joka päivä baareissa, otettiin vaan rannekkeet pois ni ei lideri tienny et oltiin ef:ltä. ja sillä on hyvät shoppailu mahdollisuudet eri puolilla maltaa. käytiin 4 päivänä shoppailemassa kunnolla:) ja ei ne rannat mitää huippuja ole mut iha okei... mut oikeesti suunittelen oli iha huippu matka!!!! ja mull oli tosi tuuria mun suomenkielinen ryhmä oli iha huippu tosi mukavia kaikki, ja ulkomaaalaset on kans tositosi mukavia, ja enn tää jos oot tyttö mut siel oli sairaan hyvän näkösii jätkii, st. juliansissa kaikki oli suunnillen 16-24 sika komeita ;) lähe vaa maltalle!

        joo kylhä siel baareis käytii joka ilta, mut voin antaa vinkin mite pääset viel paremmin baareihi eikä tarvii ees miettii mitää niit rannekeit tai kotiintuloaikoi tai et ef löytäis teiät sielt baarist bilettämäst. menkää ef itsenäiselle kurssille, ÄLKÄÄ menkö ryhmäkurssille. (älkää sit alkako huutaa mulle jos tää ei mee iha oikee koska en oo koskaa ite ollu ryhmä kurssil, oon vaa kuullu kaverilt.) siis ryhmäkurssilla on kotiintuloajat ja juominen kielletty, teillä on omat liiderit ja oma suomalainen ryhmä. itsenäisellä kurssilla kukaan ei valvo teit. voitte ottaa vaik lennon italiaa ja käydäl siel yhel kaljal jos huvittaa. ekan päivän koulus ef:n liiderit vei meiät kaupunki kierrokselle jos näytti kaikki hyvät baarit sekä kerto et mis paikas on minäki päivänä ef:n bileet.

        pitäähä itsenäisel kurssil tietty nähä paljo enemmä vaivaa ku ei oo omii liidereit neuvomas paikkoi tai kattomas et kaikki pääsee turvallisesti perille jne. mut voin kyl sanoo et se on vaivan arvosta ottaa itsenäinen kurssi! Itsenäisel kurssil kyl pitää olla 16 jote jos oot ens kesän sen alle nii sit oon höpissy aika turhia tässä :) mutta siis suosittelen lämpimästi menoo maltalle ja ite ainaki menos ens kesän uusiks!


    • Rosa_

      Olin kielimatkalla Maltalla EF:n kanssa kesällä 2007 kaksi viikkoa. Majoituimme Global Villagessa mikä osoittautui aivan tavalliseksi hotelliksi Pacevillessä.

      Pacevillessä on ostoskeskus Baystreet. Ei mitenkään hirveän monipuolinen mutta jotain löytyy kuitenkin. Shoppailu mielessä kannattaa kuitenkin suunnata Sliemaan, joka on siis St. Julian'sin naapurikaupunki.

      Hiekkarantoja Maltalla on melko vähän, kivirantoja enemmän. Kielimatkat yleensä kai suuntautuu nimenomaan Julianssiin. Sieltä löytyy St. George's Bay, ainut hiekkaranta. Kivirantoja löytyykin sitten huomattavasti enemmän. Julianssin hiekkaranta on melko pieni ja lomasesonkiaikaan yleisesti melkoisen täynnä, mutta kyllä sinne aina sekaan on sopinut.

      Kielimatkallakin käytiin baareissa, meidän aikaan ei tosin mitään rannekkeita ollut ja baareihin oli ihan luvallista mennä. Alkoholinkäyttö oli tietenkin kiellettyä mutta kiinnijäämisestäkin sai niihin aikoihin vain arestia. Nykyään ilmeisesti EF on tiukentanut toimiaan. EF:stä muuten... Meillä ei ollut ainakaan mitään ongelmia. Hommat toimi niinkuin piti ja meidän paikallinen liideri oli aivan ihana, häntä tuli nähtyä tänä kesänäkin kun olin Maltalla lomailemassa kuukauden verran. :) Englantia ei tullut opittua, puheeseen tietty sai lisää varmuutta mutta kaksi viikkoa on kuitenkin niin lyhyt aika ettei siitä hirveästi käteen jäänyt.

      Tein tosiaan comebackini Maltalle tänä kesänä ja nyt viimeistään jäi sydän sinne. Seuraavaa matkaa Maltalle odotellessa. :)

      • ruutupaitatyttö

        oon menossa ens kesänä ef:n kautta maltalle 3 viikon kielimatkalle ystävän kanssa. Kannaattaako mennä St. Juliansiin vai St. Paul's Bayhin ? Olen kesällä 15.v ja ystäväni 14.v. Joten kumpi on parempi tän ikäisille ? Ja kummassa on siis parempia rantoja, shoppailupaikkoja ym? Monet sanovat että St. Julians on ''villimpi'' biletysmesta. Onko totta ?? ((:


      • malta<3
        ruutupaitatyttö kirjoitti:

        oon menossa ens kesänä ef:n kautta maltalle 3 viikon kielimatkalle ystävän kanssa. Kannaattaako mennä St. Juliansiin vai St. Paul's Bayhin ? Olen kesällä 15.v ja ystäväni 14.v. Joten kumpi on parempi tän ikäisille ? Ja kummassa on siis parempia rantoja, shoppailupaikkoja ym? Monet sanovat että St. Julians on ''villimpi'' biletysmesta. Onko totta ?? ((:

        jos teit ei kiinnosta bilettämine nii paljoo nii kantsii mennä st. paul's bayhi, koska st. julians on maineensa mukanen biletysmesta :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe