tutkintapyyntöjä on helppo tehdä, niistä ei joudu lailliseen edesvastuuseen jos tutkintapyyntö osoittautuu perättömäksi. nämä lain porsaanreikä henkilöt osaavat nykäistä oikeasta narusta
perätön rikosilmoitus on rikos, perätön tutkintapyyntö ei
6
3470
Vastaukset
- ..............
Riippu ilmoituksesta. Jos kaikki on keksittyä, niin tällöin kunnianloukkausrikos saattaa tulla kyseeseen. Samoin, väärä ilmianto, mikäli ilmiannettu on joutunut vaaraan, että hänet pidätetään jne.
Kyllä ihminen voi tehdä poliisille jostain tapahtumasta ihan nomaalin rikosilmoituksen jo huhun perusteella syyllistymättä rikokseen. Poliisi taas aloittaa oma-aloitteisesti rikostutkinnan, kun on syytä epäillä rikoksen tapahtuneen.
Tutkintapyyntö on juridisesti poliisille tehty ilmianto ja vain vellihousuja varten.- olen oikeassa
ainakin erään tunnetun juristin mukaan perätön tutkintapyyntö ei ole rikos.
taisi olla kysymys älähtää kolahtaa osastolle menevä koska tuli kysymykseen väärä vastaus. - .........
olen oikeassa kirjoitti:
ainakin erään tunnetun juristin mukaan perätön tutkintapyyntö ei ole rikos.
taisi olla kysymys älähtää kolahtaa osastolle menevä koska tuli kysymykseen väärä vastaus.Siteeraat jotain tunnettua juristia, kun itse et näytä mikään järjen jättiläinen olevan.
Kyllä perätön tutkintapyyntökin saattaa olla kunnianloukkausrikos. Poliisihan ottaa yhteyttä ilmiannon kohteeseen, koska muuten ei saada siitä tietoa, onko ilmianto perätön vai ei. Jos tutkintapyynnössä pyydetään poliisia esim. selvittämään, onko -XXX varas, niin johan XXX:n kunniaa tuli loukatuksi, mikäli hän ei varas ole. - tää on niin tätä
......... kirjoitti:
Siteeraat jotain tunnettua juristia, kun itse et näytä mikään järjen jättiläinen olevan.
Kyllä perätön tutkintapyyntökin saattaa olla kunnianloukkausrikos. Poliisihan ottaa yhteyttä ilmiannon kohteeseen, koska muuten ei saada siitä tietoa, onko ilmianto perätön vai ei. Jos tutkintapyynnössä pyydetään poliisia esim. selvittämään, onko -XXX varas, niin johan XXX:n kunniaa tuli loukatuksi, mikäli hän ei varas ole.mitäs se poliisinpalvoja täällä oikein kuola valuen inisee? mene sinä vaan nuolemaan sitä poliisin peppua!!
- niin taisi ottaa
tää on niin tätä kirjoitti:
mitäs se poliisinpalvoja täällä oikein kuola valuen inisee? mene sinä vaan nuolemaan sitä poliisin peppua!!
14.8.2010 18:46 muutti asialinjan toiseen koska hän myönsi että perättömän tutkintapyynnön teko suomessa ei ole rikos.
- ...........
niin taisi ottaa kirjoitti:
14.8.2010 18:46 muutti asialinjan toiseen koska hän myönsi että perättömän tutkintapyynnön teko suomessa ei ole rikos.
Vakiohäirikön peesaaja on todella oikeassa. Rikoslaissa ei todellakaan ole sen nimistä rikosta, kuin perättömän tutkintapyynnön tekeminen. JOS tutkintapyyntö on perätön, niin se saattaa täyttää silloin kahden muun rikoksen tunnusmerkit, eli väärän ilmiannon ja kunnianloukkauksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241