Mikähän kiitäjä voisi olla kyseessä? Lenteli puutarhassa muutama päivä sitten puolenpäivän aikoihin. Siipien kärkiväli suunnilleen 5cm, en ehtinyt tarkemmin mittailemaan kun niin nopeasti meni tilanne ohi. Etusiivet harmaat tai ruskeat, takasiivissä joko kirkasvärinen (keltainen tai oranssi) kuvio tai sitten takasiivet olivat kokonaan sen väriset. Monta tuntia olen jo viettänyt aikaa pihalla kameran kanssa näinä parina päivänä, mutta eipä otus ole suvainnut enää näyttäytyä :(
kiitäjä?
3
1617
Vastaukset
- Kirpe___
En ole perhosasiantuntija, mutta kuvaus kuulostaa etelänpäiväkiitäjältä.
- Damnnnn
Se se varmaan oli, sillä näin itse myös saman ja tuo vaikuttaa juuri siltä. Harmikseni mokoma pääsi karkuun, kun yritin napata sen jollain lasten haavilla, jossa liian lyhyt pussi. Sikäli mieletön havainto, kun ensin alkukesästä nappasin melkein paljain käsin kuusamapäiväkiitäjän ja nyt, olisikohan jotain 2 viikkoa sitten kun tuo etelänpäiväkiitäjä pörräsi ensimmäistä kertaa eläessäni silmiissäni.
Aika omituista sikäli kun en moisia koskaan ennen ole nähnyt ja se etelänpäiväkiitäjäkin lensi tosi pimeänä ja jo kylmänä syyspäivänä noin klo 5:00.
Seuraavana päivänä tietysti kunnon haavi tanaan ja samaan aikaan kukkapenkin tykö vahtaamaan, mutta turhaan. Taisi olla jo paleltunut kun ei näkynyt ja muutenkin oli jo todella kylmä sää.
Taidan aloittaa perhostenkeläilyn jälleen uudestaan.
Taitaa tuo ilmastonmuutoskin tuoda noita harvinaisuuksia nyttemmin jokajunnun nurkkiille. Tiedä vaikka ensikesänä tormäisi oleanteri tai itse pääkallokiitäjään.
Mahtoikohan noin 3 viikkoa sitten näkemäni "matarakliitäjän-näköinen" otuskaan olla sekään itse matarakiitäjä. Tiedä vaikka olisi ollut itse raita tai tyräkkikiitäjä kun niin myöhään syksyllä lenteli?
Jännä harrastus!
- ulla 38
5.8,2013 Samantapainen otus. Musta ja siivissä keltaiset pitkänomaiset sahalaitakuviot. Iso, ehkä5-6 cm siipien väli mitta.
Jäi lasiparvekkeelle eikä osannut pois. Oli seuraavana päivänä
katon rajassa kiinni. Mikähän se on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232446- 1311698
- 661542
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261281KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.381191Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771159- 1171134
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571057Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(571020Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31980