huone annettu pois

vähän myöhässä

Olin varannus huoneen pienestä kotimaisesta hotellista lauantaiksi ja kun pääsin perille illalla seitsämän aikaan oli huoneeni jo annettu pois. On täysin kohtuuutonta antaa huone pois, vaikka nyt jossain ehdoissa sanottaisiinkin, että huone pidetään varattuna 18 saakka ellei erikseen ilmoita myöhäisestä saapumisesta.
Enhän minäkään ollut kuin tunnin myöhässä ja sekin vaan johtui siitä, että syöminen kesti kauemmin kuin oletettiin.
Nyt jouduimme menemän toiseen kalliimpaan hotelliin jossa onneksi oli yksi huone vapaana.
Voiko mukamas huoneen antaa pois??????

9

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi voi

      voi voi

    • lue ehdot

      Jos ehdoissa sanotaan, että huone voidaan luovuttaa pois, jos asiakas ei saavu klo 18 mennessä eikä etukäteen ilmoita myöhäisestä saapumisestaan, niin hotelli on toiminut oikein eikä sinulla ole aihetta valitukseen.
      Kannattaa tosiaan lukea ne varausehdot ja noudattaa niitä ettei tarvitse valittaa turhaan.

    • Asiakas vai ei

      Niin, mietipä jos itse olisit hotellinpitäjä, sulla olisi varaus siinä kirjassa, mutta asiakkaasta ei kuulu mitään sovittuun aikaan mennessä. Sitte tiskille tulee asiakas kysymään onko vapaita huoneita. Jäisitkö odottelemaan että jos se varauksen tekijä kuitenkin sattuis tulemaan, vai antaisitko huoneen sille joka on varmasti tulossa? Arvaa kuinka paljon noita varauksia tehdään, ja minkä verran niitä tehneet jättää tulematta ja ilmoittamatta.

      • miksi muka

        kyll sitä tunti pitää olla varaa myöhästyä, ei nyt tuollaiset säännöt voi olla oikein. Nyt vielä ehtojen mukaan voidaan veloittaa yhden yön maksukin koska en tullut ajoissa enkä muka ilmoittanut. Joudunko siis maksamaan yöstä, vaikka en ollut siellä. Ehdoissa kyllä sanotaan, että pitää peruuttaa jos tule 18 mennessä ja jos ei tee niin, hotelli veloittaa yön.


      • lue ehdot
        miksi muka kirjoitti:

        kyll sitä tunti pitää olla varaa myöhästyä, ei nyt tuollaiset säännöt voi olla oikein. Nyt vielä ehtojen mukaan voidaan veloittaa yhden yön maksukin koska en tullut ajoissa enkä muka ilmoittanut. Joudunko siis maksamaan yöstä, vaikka en ollut siellä. Ehdoissa kyllä sanotaan, että pitää peruuttaa jos tule 18 mennessä ja jos ei tee niin, hotelli veloittaa yön.

        Kyllä joudut maksamaan siitä yöstä, koska et noudattanut varaussääntöjä, eli ilmoittanut myöhästymisestäsi. Kyllä siinä syödessä olisit voinut soittaa hotelliin ja kertoa, että tulet myöhässä.
        Sillä yhdellä tunnilla on väliä, jos ehdoissa lukee, että hotelliin pitää saapua klo 18 mennessä tai voi menettää huoneen ja joutua maksamaan siitä.


      • tuplahinta asiakkaal
        lue ehdot kirjoitti:

        Kyllä joudut maksamaan siitä yöstä, koska et noudattanut varaussääntöjä, eli ilmoittanut myöhästymisestäsi. Kyllä siinä syödessä olisit voinut soittaa hotelliin ja kertoa, että tulet myöhässä.
        Sillä yhdellä tunnilla on väliä, jos ehdoissa lukee, että hotelliin pitää saapua klo 18 mennessä tai voi menettää huoneen ja joutua maksamaan siitä.

        hotellinhan saa tuplamaksun, ensin se nyysii minun maksun ja sitten vielä antaa huoneen toiselle ja saa siltäkin maksun. hotellithan elää pelkästään noilla peruustusmaksuilla.


      • miksimiksi?
        tuplahinta asiakkaal kirjoitti:

        hotellinhan saa tuplamaksun, ensin se nyysii minun maksun ja sitten vielä antaa huoneen toiselle ja saa siltäkin maksun. hotellithan elää pelkästään noilla peruustusmaksuilla.

        Kerropas yksi asia. Jos tiesit, että pitää saapua kello 18 mennessä ja että peruuttamaton huone voidaan sen jälkeen antaa pois tai voit joutua sen maksamaan - miksi et ilmoittanut, että olet tulossa kello 18 jälkeen?

        Tuollaiset säännöt ovat täysin yleisiä, jopa kansainvälisiä, joten jotain samanlaisia sääntöjä noudatetaan lähes kaikkialla. Kellonajat voi vaihdella, mutta periaate on, että jokin raja on olemassa. Kuluttajansuojasta olen aikanaan matkailualalla työskennellessäni varmistanut, että asiakkaan oletetaan tietävän, että jotkin säännöt on olemassa. Se kuuluu yleissivistykseen eikä asiakas voi vedota tietämättömyyteen, jos itse koheltaa. Sinä kaiken lisäksi tiesit varsin hyvin. Siis, miksi et ilmoittanut?


    • tyhmä vai pässi

      Sun kannattaa nyt ekaksi mennä ostamaan joku halpa puhelin itsellesi. Käytettyjä käännyjä saa jo 20 egellä.
      Sillä puhelimeksi kutsutulla laitteella voi näet SOITTAA sinne hotelliin ja kertoa, että tulee klo 18.00 jälkeen.

      Muuten, kun tilaat ajan vaikkapa hammalääkärille klo 10.00 ja saavut paikalle vasta klo 11.00, luuletko että sun aikaa ei ole annettu jollekkin muulle? Totta kait on ja sen lisäksi saat maksaa sen käyttämättömän ajan, kun veit turhaan työaikaa.

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja tyhmästä provosta.

      • löklököl

        Se on kumma, et puhelimessa kyllä pulputetaan vaikka mitä, mutta ei voida ilmoittaa jos myöhästyy jostain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe