Olin varannus huoneen pienestä kotimaisesta hotellista lauantaiksi ja kun pääsin perille illalla seitsämän aikaan oli huoneeni jo annettu pois. On täysin kohtuuutonta antaa huone pois, vaikka nyt jossain ehdoissa sanottaisiinkin, että huone pidetään varattuna 18 saakka ellei erikseen ilmoita myöhäisestä saapumisesta.
Enhän minäkään ollut kuin tunnin myöhässä ja sekin vaan johtui siitä, että syöminen kesti kauemmin kuin oletettiin.
Nyt jouduimme menemän toiseen kalliimpaan hotelliin jossa onneksi oli yksi huone vapaana.
Voiko mukamas huoneen antaa pois??????
huone annettu pois
9
416
Vastaukset
- voi voi voi
voi voi
- lue ehdot
Jos ehdoissa sanotaan, että huone voidaan luovuttaa pois, jos asiakas ei saavu klo 18 mennessä eikä etukäteen ilmoita myöhäisestä saapumisestaan, niin hotelli on toiminut oikein eikä sinulla ole aihetta valitukseen.
Kannattaa tosiaan lukea ne varausehdot ja noudattaa niitä ettei tarvitse valittaa turhaan. - Asiakas vai ei
Niin, mietipä jos itse olisit hotellinpitäjä, sulla olisi varaus siinä kirjassa, mutta asiakkaasta ei kuulu mitään sovittuun aikaan mennessä. Sitte tiskille tulee asiakas kysymään onko vapaita huoneita. Jäisitkö odottelemaan että jos se varauksen tekijä kuitenkin sattuis tulemaan, vai antaisitko huoneen sille joka on varmasti tulossa? Arvaa kuinka paljon noita varauksia tehdään, ja minkä verran niitä tehneet jättää tulematta ja ilmoittamatta.
- miksi muka
kyll sitä tunti pitää olla varaa myöhästyä, ei nyt tuollaiset säännöt voi olla oikein. Nyt vielä ehtojen mukaan voidaan veloittaa yhden yön maksukin koska en tullut ajoissa enkä muka ilmoittanut. Joudunko siis maksamaan yöstä, vaikka en ollut siellä. Ehdoissa kyllä sanotaan, että pitää peruuttaa jos tule 18 mennessä ja jos ei tee niin, hotelli veloittaa yön.
- lue ehdot
miksi muka kirjoitti:
kyll sitä tunti pitää olla varaa myöhästyä, ei nyt tuollaiset säännöt voi olla oikein. Nyt vielä ehtojen mukaan voidaan veloittaa yhden yön maksukin koska en tullut ajoissa enkä muka ilmoittanut. Joudunko siis maksamaan yöstä, vaikka en ollut siellä. Ehdoissa kyllä sanotaan, että pitää peruuttaa jos tule 18 mennessä ja jos ei tee niin, hotelli veloittaa yön.
Kyllä joudut maksamaan siitä yöstä, koska et noudattanut varaussääntöjä, eli ilmoittanut myöhästymisestäsi. Kyllä siinä syödessä olisit voinut soittaa hotelliin ja kertoa, että tulet myöhässä.
Sillä yhdellä tunnilla on väliä, jos ehdoissa lukee, että hotelliin pitää saapua klo 18 mennessä tai voi menettää huoneen ja joutua maksamaan siitä. - tuplahinta asiakkaal
lue ehdot kirjoitti:
Kyllä joudut maksamaan siitä yöstä, koska et noudattanut varaussääntöjä, eli ilmoittanut myöhästymisestäsi. Kyllä siinä syödessä olisit voinut soittaa hotelliin ja kertoa, että tulet myöhässä.
Sillä yhdellä tunnilla on väliä, jos ehdoissa lukee, että hotelliin pitää saapua klo 18 mennessä tai voi menettää huoneen ja joutua maksamaan siitä.hotellinhan saa tuplamaksun, ensin se nyysii minun maksun ja sitten vielä antaa huoneen toiselle ja saa siltäkin maksun. hotellithan elää pelkästään noilla peruustusmaksuilla.
- miksimiksi?
tuplahinta asiakkaal kirjoitti:
hotellinhan saa tuplamaksun, ensin se nyysii minun maksun ja sitten vielä antaa huoneen toiselle ja saa siltäkin maksun. hotellithan elää pelkästään noilla peruustusmaksuilla.
Kerropas yksi asia. Jos tiesit, että pitää saapua kello 18 mennessä ja että peruuttamaton huone voidaan sen jälkeen antaa pois tai voit joutua sen maksamaan - miksi et ilmoittanut, että olet tulossa kello 18 jälkeen?
Tuollaiset säännöt ovat täysin yleisiä, jopa kansainvälisiä, joten jotain samanlaisia sääntöjä noudatetaan lähes kaikkialla. Kellonajat voi vaihdella, mutta periaate on, että jokin raja on olemassa. Kuluttajansuojasta olen aikanaan matkailualalla työskennellessäni varmistanut, että asiakkaan oletetaan tietävän, että jotkin säännöt on olemassa. Se kuuluu yleissivistykseen eikä asiakas voi vedota tietämättömyyteen, jos itse koheltaa. Sinä kaiken lisäksi tiesit varsin hyvin. Siis, miksi et ilmoittanut?
- tyhmä vai pässi
Sun kannattaa nyt ekaksi mennä ostamaan joku halpa puhelin itsellesi. Käytettyjä käännyjä saa jo 20 egellä.
Sillä puhelimeksi kutsutulla laitteella voi näet SOITTAA sinne hotelliin ja kertoa, että tulee klo 18.00 jälkeen.
Muuten, kun tilaat ajan vaikkapa hammalääkärille klo 10.00 ja saavut paikalle vasta klo 11.00, luuletko että sun aikaa ei ole annettu jollekkin muulle? Totta kait on ja sen lisäksi saat maksaa sen käyttämättömän ajan, kun veit turhaan työaikaa.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - ja tyhmästä provosta.- löklököl
Se on kumma, et puhelimessa kyllä pulputetaan vaikka mitä, mutta ei voida ilmoittaa jos myöhästyy jostain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882