Mitkä kriteerit Suomessa on mitä tulee syömishäiriön diagnostisointiin ja sen pakkohoitoon? Olen 21-vuotias opiskelija jolla on tällä hetkellä BMI 17,6, mutta tavoittelen BMI:tä joka on 16-17. Jossain vaiheessa tänä syksynä koulussa on pakolliset terveystarkastukset joten painoni tulee ilmi ja nyt pelottaa jos minut mahdollisesti pistetään pakkohoitoon tai jotain.
Pakkohoidon kriteerit?
1
390
Vastaukset
- lilac pompom
ihmisen voi määrätä pakkohoitoon vain, kun hän on vaaraksi itselleen tai muille - siis väkivaltainen, itsemurhayrityksiä ja jopa joissain vakavissa tapauksissa kun lääkäri toteaa potilaan olevan sairaudentunnoton (ei esim myönnä kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai syö lääkkeitään). näin muun mielenterveyshoidon puolella, ja luulen asian olevan samoin myös syömishäiriöiden kanssa. jos sua huolettaa terkkarin tarkastus, et ilmeisesti ole ollut missään hoidossa?
ikävä sanoa tämä, mutta oot täysi-ikäinen ja vaikka syömishäiriöinen on vaaraksi itselleen ja ajoittain sairaudentunnoton, ei sua voi laittaa pakkohoitoon niin kauan, kun et ole vaaraksi itsellesi. mikä tietysti ei ole totta ja varmaan tiedät sen itsekin. itse lähdin vapaaehtoisesti sairaalaan just 21-vuotiaana, bmi oli alle 16,2, mutta sillä perusteella en hoitoon päässyt. fyysisesti olin siis kunnossa, henkinen puoli petti. tapauksia on monia, osa on joutunut sairaalaan korkeammalla indeksillä, koska kunto on ollut huono. tiedä sitten mitä vaaditaan, että täysi-ikäinen joutuu pakkohoitoon. älä kuihduta itseäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743990Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1963275Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle762657Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792398- 1812072
- 781595
- 361576
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392