Arki sekaisin, ajanhallinta pääongelma

mjmjmjmjm

Tsau!
Olen lukion kolmannelle menevä tytttö, onneksi kirjoitan vasta ensi vuonna..
Mä oon todella huono aikatauluttamaan ja varsinkin jos tauluttamaan onnistun, niin pysymään sitten aikataulussa..
Ongelmani on koulutehtävien tekeminen (en saa oikein mtn aikaiseski) sekä harrastusten ja kaverien kanssa hengailun välissä tasapainoittelu. Harrastusten ylläpito. Koulu on hirveä taakka, stressaa saatanasti varmaankin suurimalta osin sen vuoksi, että duunit kasvavat kun en hoida niitä ajoissa (ikinä. Perfektionistinä haluan kaiken sujuvan hienosti tai sitten en ollenkaan. Tietty jotkut jutut/aineet ovat samantekeviä, kunhan läpi pääsee...

Olen innostunut
-liikunnasta, ja haluaisin nyt syksyllä liikkua 5 krt viikossa 4pvänä : 3krt salilla (n.60-90min/krt), kerran tanssitunnilla (60min) ja kerran lenkillä (60min). Tanssi ja yksi salikerta samana päivänä.
Lisäksi olen TODELLA innostunut
-musiikin tekemisestä; laulan paljon ja soitan yksikseni kitaraa himassa. Haluan nyt alkaa tekemään biisejä ja parin kaverin kanssa startata epäsäännöllisen musan treenauksen. Musiikki on mun luovuuden rakkauksista (hahahaaaaha!!) se ykkösjuttu!
-tanssi pitää myös saada arkeen uudelleen. Kerran viikossa on mulle ihan tarpeeksi, varsinkin kun n.5kk voin käydä 2krt/vko korvauslippujen takia....
-kelasin myös aloittaa näyttelemisen, mikä veis kerran viiikossa 2h kerrallaan
-lisäksi haluan aikaa vapaaseen hengailuun, mikä sisältää kaverien näkemistä, skeittausta, valokuvausta, mietiskelyä...

ONKO MUN _MAHOLLISTA_ SAADA NOI KAIKKI SÄÄNNÖLLISEKSI OSAKSI MUN ARKEA VAI PITÄISKÖ JOKU/JOTKUT HEIVATA POIS ?
IDEOITA TOISENLAISEEN AIKATALULUTTAMISEEN?

Plus koulujutut pitäis kans vedellä kunnialla kotiin päin.. Aatelin, että systemaattinen parin tunnin hetki joka päivä läksyjen tekemiseen intensiivinen kuuntelu tunneilla ois tuloksia nostattavaa.
Tuntuu, etten osaa päättää mitä mun kanteis harrastusten kanssa tehä. Tuntuu myös, että en tod. halua liian kiireistä arkea. Oon umpikujassa, pää räjähtää!!!!!aaarghhhh-....-
Onko se tosiaan niin, että kun on aikaansaava ja tehokas, niin aikaa jää enemmän. Vai pitäskö keskittyä vaan pariin hararstuksee korkeintaan, jotta nousis sitten niissä korkealle tasolle?????

2

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloa elämään

Tarvitaan kynä, kalenteri ja luettelo pakollisista opiskelutehtävistä ja halutuista harrasteista. Sitten vaan jo ko valmiiseen kalenteriin tai ruutupaperille tehtyyn tai tietsikan taulukkolaskentaan viikonpäivät ja kellonajat vasempaan reunaan.
      Ensin välttämättömät ajankäytöt ja sitten ne, joihin jää aikaa. Liikaa ei kannata ahnehtia harrastuksia opintojen lisäksi, joten se jämpti naisen logiikka nyt käyttöön!

Ei stressiä kannata itse tahallaan aiheuttaa, ongelmien ratkaisuun ja riittävään lepoon on jäätävä tarpeeksi aikaa.

Ihan hyviä sun harrastukset on, mutta mieti, mikä on niiden tärkeysjärjestys, vähän musisointia, siinäkin pitää olla intuitio päällä, muuten pukkaa stressiä.

Liikkuminen antaa voimia näille paikallaanoloharrasteille ja pitää kunnossa. Ihan itse vaan nyt harkitsemaan tai hyvän kaverin kanssa tai.....jne

Tsemppiä allakan laatimiseen ja monipuoliseen toimintaan!

• 5tuntiacom

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 318
      4590
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2236
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      192
      2066
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1466
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      77
      1343
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      982
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      957
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      899
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      824
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      756
    Aihe