Oli pakko tulla tänne avautumaan mieheni alkoholin käytöstä. Missä teidän mielestä menee raja? Mieheni siis juo joka viikko olutta ainakin pari kertaa viikossa. Hän ostaa aina viikossa sellasen olutlaatikon missä on 24 olutta ja sitten vielä 12 olutta ja juo ne kerralla kahden päivän sisällä. Tänä viikonloppuna hän on ostanut jo kolme kertaa lisää olutta. Meinaa hermot mennä..
Miehellänikö paha ongelma?
7
513
Vastaukset
Miehesi on ylittänyt kohtuujuomisen rajan reippaasti. Myöntääkö hän juomisongelman? Oletteko keskustelleet asiasta? Oletko kertonut hänelle miltä hänen juomisensa sinusta tuntuu?
- Huolestunutko?
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
- aianon
Huolestunutko? kirjoitti:
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
kyselemässä AlAnonissa olevilta puolisoilta miten he käyttäyvät juovan miehen kanssa.
www.al-anon.fi/ - ==
Huolestunutko? kirjoitti:
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
se ongelma etenee ja syvenee, kun kerran herralla on kielto päällä, eli ei myönnä, ei tunnusta, eikä tiedosta mitään ongelmaa olevankaan. Silloin ei voi odottaa mitään muutostakaan.
"Paha akka se nalkutuksellaan laittaa juomaan, ja on syypää kaikkeen." Huom. lainausmerkit.
Niin se ikävä kyllä menee, ja viina, vaikka kaljanakin ajaa kaiken ohi. - mitä on
Huolestunutko? kirjoitti:
Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(
Miesystäväni on juonut "normaalisti" yhtenä iltana viikonloppuna, mutta nyt loman aikana joka toinen päivä pullon kirkasta. Olen yrittänyt asiasta puhua, vastaus vaan on, että niin kauan kun hän juo omia rahoja ja hoitaa työnsä, ei kenelläkään ole mitään sanomista asiaan. Hänkin vaan suuttuu kun asiasta mitä tahansa sanon. En tiedä mikä on ongelma, mitä voisin tehdä, hän ei kuuntele. Onko tämä jo alkoholismia vai narsismia?
- ergtr
viikossa -siinä mene "kohtuun" raja.
Enoni joi joka päivä kaksi isoa kossua. Siis joka päivä!
Ei juo enää - alko-holisti
Pistäppä miehisi vastaamaan näihin:
http://www.kolmio.org/olenko.html
Karu totuus selviää varsin helposti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514