Miehellänikö paha ongelma?

Huolestunutko?

Oli pakko tulla tänne avautumaan mieheni alkoholin käytöstä. Missä teidän mielestä menee raja? Mieheni siis juo joka viikko olutta ainakin pari kertaa viikossa. Hän ostaa aina viikossa sellasen olutlaatikon missä on 24 olutta ja sitten vielä 12 olutta ja juo ne kerralla kahden päivän sisällä. Tänä viikonloppuna hän on ostanut jo kolme kertaa lisää olutta. Meinaa hermot mennä..

7

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehesi on ylittänyt kohtuujuomisen rajan reippaasti. Myöntääkö hän juomisongelman? Oletteko keskustelleet asiasta? Oletko kertonut hänelle miltä hänen juomisensa sinusta tuntuu?

      • Huolestunutko?

        Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(


      • aianon
        Huolestunutko? kirjoitti:

        Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(

        kyselemässä AlAnonissa olevilta puolisoilta miten he käyttäyvät juovan miehen kanssa.

        www.al-anon.fi/


      • ==
        Huolestunutko? kirjoitti:

        Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(

        se ongelma etenee ja syvenee, kun kerran herralla on kielto päällä, eli ei myönnä, ei tunnusta, eikä tiedosta mitään ongelmaa olevankaan. Silloin ei voi odottaa mitään muutostakaan.
        "Paha akka se nalkutuksellaan laittaa juomaan, ja on syypää kaikkeen." Huom. lainausmerkit.
        Niin se ikävä kyllä menee, ja viina, vaikka kaljanakin ajaa kaiken ohi.


      • mitä on
        Huolestunutko? kirjoitti:

        Hän ei myönnä koskaan itse juomisongelmaansa. Olen yrittäny keskustella miehelle asiasta mutta se ei oikein onnistu koska mieheni suuttuu ja rupee huutamaan saman tien. Hänen mielestä kun puhun juomisesta tai yritän sanoa että vois rajottaa juomista niin se on muka riidan haastamista. Ja olen monesti sanonu hänelle että juominen huolestuttaa ja tekee pahan mielen mulle. Silti on vaan jatkunut... Kaippa sitte mun huolestuminen kuullostaa miehen mielestä nalkutukselta :(

        Miesystäväni on juonut "normaalisti" yhtenä iltana viikonloppuna, mutta nyt loman aikana joka toinen päivä pullon kirkasta. Olen yrittänyt asiasta puhua, vastaus vaan on, että niin kauan kun hän juo omia rahoja ja hoitaa työnsä, ei kenelläkään ole mitään sanomista asiaan. Hänkin vaan suuttuu kun asiasta mitä tahansa sanon. En tiedä mikä on ongelma, mitä voisin tehdä, hän ei kuuntele. Onko tämä jo alkoholismia vai narsismia?


    • ergtr

      viikossa -siinä mene "kohtuun" raja.

      Enoni joi joka päivä kaksi isoa kossua. Siis joka päivä!
      Ei juo enää

    • alko-holisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe