Oisko kellään antaa hyvää neuvoa mikä mahtaa olla vialla moottorissa. Mulla on volvo penta 5.7 GI-E bensa vuosimalli 2005 ajotunnit 190. Ongelma on että muutaman ajotunnin jälkeen moottorin öljynpinta nousee yli ylämerkin ja bensan kulutus on kohtuu iso eli bensaa menee öljytilaan.
volvo penta 5.7 GI-E
6
854
Vastaukset
- veekasi-ukko
syitä;
-jokin sylinteri "pimeänä" / sytytyskatkoksia -> bensaa pääsee öljyjen sekaan.
-bensapumpun kalvo rikki ja pumpun rungo kautta pääsee bensaa öljyjen sekaan ( veikkaan tätä syyksi )
-kaasutin ( jos koneesi tälläinen kaasarikone eikä ruiskukone ). Koneen "ryyppy" jää päälle ja ekstraa bensaa pääsee sekoittumaan öljyihin.
Kaikenkaikkiaan, syy kannattaa selvittää . Voi olla konerikko öljyvoitelun häiriintyessä / tulipalo mahdollinen.- kyllä juu,,
taitaa kuitenkin olla ruisku kun kyseessä on noinkin uusi kattila. jos se käy jostain syystä erityisen rikkaalla niin silloin se tuppaa pensat kampikammioon. jos sieltä taas olisi pyttyjä ihan totaalisesti pimeänä niin se kyllä tuntuis ajossa melkoisena tehohäviönä.
- kokka_67
Sylintereiden puristukset mitattu ja kaikki oli OK !
Sytyskatkoksia voi olla, mutta kaikki tulpat oli tasa värisiä. Kone on ruiskukone
- 6 + 19
et ruiskutuksen säätö pahasti pielessä. Karkaako tehot?
Nää vehkeet säätyy ECU.lla joten ainoa mahdollisuus on ottaa yhteyttä huoltoon.
Jos ohjausyksikkö paskana, varaudu raottamaan kukkaroa n.5000€ ohjelmointi.
Niin.. ja älä ihmeessä aja, on meinaan hätäseen vainaa kone!- kokka_67
ECU se voi olla, mittaako huolto ohjausyksikön kunnon ?
- 14 + 18
kokka_67 kirjoitti:
ECU se voi olla, mittaako huolto ohjausyksikön kunnon ?
on epoksiliimasuojattuja. Joten mittaamaan ja korjaamaan niitä
ei oikeen pääse. Voi tietenkin yrittää jos ei ole pahoja korroosio-ongelmia.
Ohjelma voi koittaa softata uusiksi ja vikakoodit lukea. Sen pystyy
tekemään valtuutettu huoltoliike.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295614Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144204Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512890Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3111447Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148