Olen hieman pohdiskellut ruostesuojauksen teettämistä vanhaan koslaani, joka teknisesti on tosin hyvässä kunnossa. Hinnat vaan ovat aika suolaisia tällä hetkellä mulle, joten kävi mielessä, josko olisin saanut sen teetettyä asiakastyönä ammattikoulussa halvalla. Siellä ymmärtääkseni hintaa otetaan ainoastaan materiaaleista.
No joka tapauksessa ajattelin kysyä täältä ensin kokemuksia. Onko joku teettänyt ruostesuojauksen amiksessa ja minkälainen "maku" siitä jäi? Tuliko olemassaolevan ruosteen lisäksi enää uutta (vaikka parin vuoden sisällä)? Kokiko auto käsittelyssä muuten sanottavia vaurioita vai menikö kaikki putkeen? Jotain tällaisia asioita. Kiitti!
Ruosteenesto?
3
549
Vastaukset
- gscvvbn
Jos se on vanha auto riittää kun laitat moottoriöljyä auton pohjaan ja lähdet ajelemaan hiekkateille. Koteloihin voit ruiskuttaa kotelonsuojaöljyä, poraa reiat sopiviin kohtiin ja tuki tulpalla, tämän teet aina silloin tällöin vaikka joka toinen vuosi.
- wroomwroom
aikoinaan ruukattiin kavereiden kanssa suojata autot itse, teräketjuöljyn ja tervan sekoituksella ja tuon kun teki kerran vuoteen niin ei ollut ruosteesta tietoakaan.
..Jos teetätät auton jossain, niin suurin vaara tuossa hommassa on ettei auton anna kuivua pesun jälkeen kunnolla jolloin vesihelmi voi jäädä pellin ja öljyn väliin jolloin se syö itelleen reiän peltiin.
Huono suojaus todella paljon huonompi vaihtoehto kuin ei suojausta ollenkaan.
Nykyiseen autoon teetätettiin finikor käsittely, katsomatta auton ikään tai arvoon kannattaa teetättää oikea suojaus mikäli autolla meinaa ajaa pidempään -> ei tarvitse hitsautella - pp
pk-seudulla niin kannattaa poiketa kysymässä lintuvaarassa Espoossa Autofixistä, otti vajaan satasen alustan ruiskutuksesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684