Kertoisko joku mulle millainen on nivel reuma ja miten se oireilee? Mitä hoitoa tms.? Ja onko rajoituksia mitä työtä voi tehdä?!
Olen 19v nuori nainen ja mulla on ollut nyt lähes 3kk jännetuppitulehdus ranteessa, nyt lääkäri laittoi lähetteen reuma lääkärille koska epäili nivel reumaa.. Auttakaa joku mua:)
Nivel reuma!
8
5721
Vastaukset
- Minna
Nivelreuma on niin monioireinen sairaus, että parempi, kun lueta vaikka täältä:
http://www.reumaliitto.fi/sairaus.htm#Nivelreuma- Embbu
Kiitos sulle linkistä:)
- kamu
Helou!
Mulla on nivel reuma eikä se vaikuata mun elämään ielä paljoa kosaka se on niin hyvän laatuinen. - niin
Nivelreuma kai harvemmin alkaa jännetupin tulehduksella. Millaista työtä teet? Usein pitkällisen tulehduksen syy löytyy työolosuhteista tms. joiden vuoksi käsi rasittuu.
Joskus kauan sitten minulla oli työkaverina nainen, jolla jännetupin tulehdus kesti kuukausia, ja katosi vasta sitten kun hän jätti kassatyön.
Ja vaikka sinulta reuma löytyisikin, elämä ei tosiaan siihen kaadu. Sopeutuminen vie aikaa, mutta reuman kanssa voi elää ihan tavallista elämää. Tosin tautiin ei kannata jäädä kieriskelemään ja itseänsä säälimään, vaan katsoa eteenpäin.
Reuma on sellainen kaveri, joka on huomioitava ja ajoittain se myös hidastaa ja harmittaa, välillä on kipeä ja välillä ei. Mutta sellaista se elämä muutenkin on.
Tsemppiä. - petra27
on nivelreuma, todettiin maaliskuussa, eikä vaikuta tekemisiini, koska on hyvälaatuinen =) smile! Aina löydät tukea meistä muista!
Ps. verkkoklinikka.fi, sieltä löytyy keskustelupalsta reumaatikoille. Vilkaise myös nivelreuma.net, vastikään avattu uudet sivut..- tarkka
Huonostipa sinä verkkiksellä viihdyt, kun pitää täällä jatkuvasti ruinata uusia keskustelijoita sinne.
- petra27
tarkka kirjoitti:
Huonostipa sinä verkkiksellä viihdyt, kun pitää täällä jatkuvasti ruinata uusia keskustelijoita sinne.
jos vetaisit nyt herneitä nenään. Luulin että palstoilla saa käydä useimmillakin, mutta olen pahoillani ja siirryn ainoostaan verkkikselle, kun se oli sulle noin kova pala.
- hanna
mun äidillä on nivel reuma ja se oireilee sillai että on sormet kipiät ja ei pysty oikee kantaan mittään kun käsi vässyy ja sormet ovat aamulla jäykät ja ei pysty puristaan kättä nyrkkiin...
itelläni nuo oireet alkoivat kun odotin esikoistani 2004 ja loppu pitkäksi ajaksi ja nyt kun sain 2kk ikäisen tytön niin ne oireet alkoivat taas mut pahempana ettei voi oikee tehä käsillä mittään kun sormeja pakottaa!
t.hanna
kirjoittele mun mailiin jos haluat jutella
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793