perniöntiellä tapahtunutta

en ymmärrä

Katos ,katos kukahan se oli viime viikolla kehunut ajavansa bemarilla 300km/h moottoritielä helsingistä saloon?? kukas oli niin taivaallisen hyvä kuski , että melkeinpä tapatti kaverinsakin tuossa perniöntiellä .. nyt ne rattijuopot ja nuo kaahari kakarat oikeesti kuriin.. eipä tainnu olla kuskilla korttiakaan kun se oli jo aikaisemmin viety ylinopeuksien takia.. voi hemmetti mitä touhuu..

45

2277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamalaakamalaa

      Niinpä, älä muuta sano.
      On se kumma, kun vanhemmat eivät puutu lastensa tekemisiin.

      Pitääkö aina tulla kuolonuhreja, että vanhemmat asiaan puuttuvat?

      • klmvxzövä'åä'ä'

        Joissakin osavaltioissa usassa on uusille kloppi/pikkupillu kuskeille rajoitus auton tehosta,onhan se käsittämätöntä että 18 kesäinen voi ajaa heti kortin saatuaan vaikka 300 heppaista autoa.
        Sehän on kuin antaisi ladatun aseen kymmenvuotiaalle,siis ensin mopoauto,ja sitten 1000 kuutioinen kunnes täyttää vaikka 24 vuotta.


      • on se kauhiaa

        puutu enää 20-vuotiaiden elämään. Silloin pitäisi olla jo se oma järkikulta kehittynyt.


      • 32465523464654
        klmvxzövä'åä'ä' kirjoitti:

        Joissakin osavaltioissa usassa on uusille kloppi/pikkupillu kuskeille rajoitus auton tehosta,onhan se käsittämätöntä että 18 kesäinen voi ajaa heti kortin saatuaan vaikka 300 heppaista autoa.
        Sehän on kuin antaisi ladatun aseen kymmenvuotiaalle,siis ensin mopoauto,ja sitten 1000 kuutioinen kunnes täyttää vaikka 24 vuotta.

        Jenkeissä saa ajokortin 16-vuotiaat! Pystyt parempaan!


      • Selvinneiden puolest
        klmvxzövä'åä'ä' kirjoitti:

        Joissakin osavaltioissa usassa on uusille kloppi/pikkupillu kuskeille rajoitus auton tehosta,onhan se käsittämätöntä että 18 kesäinen voi ajaa heti kortin saatuaan vaikka 300 heppaista autoa.
        Sehän on kuin antaisi ladatun aseen kymmenvuotiaalle,siis ensin mopoauto,ja sitten 1000 kuutioinen kunnes täyttää vaikka 24 vuotta.

        Miten ihmeessä on sama asia antaa 18-vuotiaalle 300 heppanen auto ja 10-vuotiaalle ladattu ase?? Jäikö sulla joku koulu välistä vai miten ihmeessä pystyt vertaamaan näitä kahta asiaa keskenään? Niin kauan kun on ollu ajoneuvoja on myös sattunu vahinkoja ja kuolluki ihmisii! Ikään ja sukupuoleen katsomatta. On totta, et nuorille sattuu vahinkoja enemmän, mut entä ne vanhukset ku tuol pööpöilee miten sattuu? Just viime kesänä yks toinen jalka jo haudas oleva mummo jyräs kyttiksen edes 6-vuotiast poikaa päin joka talutti polkupyörää äitinsä kans.. Kommentoikaa nyt ihmees sit näitäki tapauksii ku teillä nii tylsää kotonanne on! Voiha sitä kuolla vaikka sänkyynsä yöllä, ei elämää niin vakavasti kannata ottaa ja varoo kaikkee mahdollista! Live a little


    • asd9f76a8s7df

      Sunki vitun jälkiviisaus on taas kohdallaan! Vitun pelle kerro se nimes ku tääl kovana vittuilet tapahtuneest! Saatanan sossutäti mee vittuun mun näytölt!!!!!

      • Oppiaikäkaikki

        Kiukkuinen teini. Kuinka somaa. HAHA


      • bloopper

        Näköjään joku lapsi sentään selvisi hengissä - muttei järjissään.


      • Laskemaan lampaita
        bloopper kirjoitti:

        Näköjään joku lapsi sentään selvisi hengissä - muttei järjissään.

        :D AmisAntti hermostus ihan täysin, alkoi oikeen viikset väristä Antin ylähuulessa :D :D Mee ottaa lämmin hörppy vielä maitoa äitisi tissistä ja sitten nukkumaan..


      • hymyssäsuin123
        Laskemaan lampaita kirjoitti:

        :D AmisAntti hermostus ihan täysin, alkoi oikeen viikset väristä Antin ylähuulessa :D :D Mee ottaa lämmin hörppy vielä maitoa äitisi tissistä ja sitten nukkumaan..

        Heh, noita Suomessa riittää, meinaan keskenkasvuisia teinejä jotka kuvittelevat osaavansa kaiken ja sitten rysäytetään komeesti pellolle. Kun ne eivät koskaan opi, huvittavia nuo lapsukaiset.


      • 65fd4gh65
        hymyssäsuin123 kirjoitti:

        Heh, noita Suomessa riittää, meinaan keskenkasvuisia teinejä jotka kuvittelevat osaavansa kaiken ja sitten rysäytetään komeesti pellolle. Kun ne eivät koskaan opi, huvittavia nuo lapsukaiset.

        Isät on oikeen päässeet liikenteeseen taas! Huhhuh mitä juttuu! Teille kaikille tiedoks et tänne voi kommentoida ihan nimen kans näitä juttuja ku noin kovana ollaa, voidaan sitte tulla käymään ja juttelemaan ihan kasvotusten. Ei teilläkää mitää elämää oo vitun nörtit ku täällä ootte ilosia muitte epäonnest! Oot joku tuttu ja vammanen sellanen ku kerran tiedät et se saksan paha kulkee sen 300km/h mut sähä ajeletki jollai vitun ekoautolla ihan sitä tasasta 30km/h ja teet meidän muitte autoilijoiden elämäst vitun aneemista! Toisee kommenttii sen verran et ei tässä enää mitää lapsia olla! Teidän rauhallisten isien tyttärii me nussitaan ens viikonloppuna joka kulmasta ja syljetään naamaan!!
        Kuski oli 24-vuotias ja oli viel kerran vahinko et se baijerilainen nyt sattumoisin lähti käsist, kato ei sellanen turvallinen perhe Toyta Corolla edes lähde käsist. ( "Hyvä ja turvallinen elämä teillä") Teidän muijat pettää teit ihan vitusti mä oon varma siitä ku luen näit juttui! Tää voi kuulostaa teini pärisyltä mut te ootte ihan päin vittuu kaikki! Miettikääs niitä kuutta ihmist ku kuoli sen rekan alle?? Ne niitä vaarallisii kuskei on ku saatana nää edes rekka autoo?!? Joten menkää nyt helvettii oikeest ennenku otetaa selvää ketä te ootte ja tullaa käymään!!!!


      • MUAAAAAHHHHHHHH!!
        65fd4gh65 kirjoitti:

        Isät on oikeen päässeet liikenteeseen taas! Huhhuh mitä juttuu! Teille kaikille tiedoks et tänne voi kommentoida ihan nimen kans näitä juttuja ku noin kovana ollaa, voidaan sitte tulla käymään ja juttelemaan ihan kasvotusten. Ei teilläkää mitää elämää oo vitun nörtit ku täällä ootte ilosia muitte epäonnest! Oot joku tuttu ja vammanen sellanen ku kerran tiedät et se saksan paha kulkee sen 300km/h mut sähä ajeletki jollai vitun ekoautolla ihan sitä tasasta 30km/h ja teet meidän muitte autoilijoiden elämäst vitun aneemista! Toisee kommenttii sen verran et ei tässä enää mitää lapsia olla! Teidän rauhallisten isien tyttärii me nussitaan ens viikonloppuna joka kulmasta ja syljetään naamaan!!
        Kuski oli 24-vuotias ja oli viel kerran vahinko et se baijerilainen nyt sattumoisin lähti käsist, kato ei sellanen turvallinen perhe Toyta Corolla edes lähde käsist. ( "Hyvä ja turvallinen elämä teillä") Teidän muijat pettää teit ihan vitusti mä oon varma siitä ku luen näit juttui! Tää voi kuulostaa teini pärisyltä mut te ootte ihan päin vittuu kaikki! Miettikääs niitä kuutta ihmist ku kuoli sen rekan alle?? Ne niitä vaarallisii kuskei on ku saatana nää edes rekka autoo?!? Joten menkää nyt helvettii oikeest ennenku otetaa selvää ketä te ootte ja tullaa käymään!!!!

        Ootko isoilta pojilta kuullut, miten nussitaan? Sulla ole edes kivekset laskeutuneet, saati nähnyt pillua edes lehdessä, älä puhu asioista mistä mitään et tiedä.. ja tolla naamalla tussua et myöskään tuu saamaan :D Sanoppa ketä on tässä topicissa iloinnut ulosajosta..? "teidän muijat pettää teitä" :D miten sekasin ihminen voi olla :D Mutsis pettää sun heinähattu-ukkoa :D Isälläs edes vehkeet enään toimi, sutki siittänyt kukalie?

        Ja tervetuloa, ota Mortti ja Vertti mukaan!


      • Arvaa vaa
        Oppiaikäkaikki kirjoitti:

        Kiukkuinen teini. Kuinka somaa. HAHA

        Pettääks sun nainen sua?


      • Saa nauraa!
        bloopper kirjoitti:

        Näköjään joku lapsi sentään selvisi hengissä - muttei järjissään.

        En ole lapsi. Sun nimimerkist voi vetää johtopäätöksen sun elämäst! Vitullinen virhe :D :D


      • haha takas
        MUAAAAAHHHHHHHH!! kirjoitti:

        Ootko isoilta pojilta kuullut, miten nussitaan? Sulla ole edes kivekset laskeutuneet, saati nähnyt pillua edes lehdessä, älä puhu asioista mistä mitään et tiedä.. ja tolla naamalla tussua et myöskään tuu saamaan :D Sanoppa ketä on tässä topicissa iloinnut ulosajosta..? "teidän muijat pettää teitä" :D miten sekasin ihminen voi olla :D Mutsis pettää sun heinähattu-ukkoa :D Isälläs edes vehkeet enään toimi, sutki siittänyt kukalie?

        Ja tervetuloa, ota Mortti ja Vertti mukaan!

        Juu oon kuullu isoilta pojilta mikä se pillu on.. Itte kerran vilaukselta näin mut en ollu jälkeen päin enää varma miltä näytti! Mun kivekset on ollu hautuumas yli 20 vuotta ja tällä naamalla saan kyllä hanskahannelelta joka yö seksiä niin paljon kun liukastetta ja stondista riittää! En oo sekaisin enkä häiriintynyt, alko vituttamaan nää jutut ku joillekki käy huonost ja vahinkoi ni heti ihmisil ei oo muuta tekemist ku tulla tänne internetin turvalliseen maailmaan huolittelemaan yhtä perkeleen kolaria missä ei ketään kuollu! Se on jokasen ihmisen oma asia miten autoillaan ajaa vaikka ajais sen sit mettään! PS. ota se sormi pois siit otsaltas, näytät liikaa star trek fanilta! Vanhemmillani menee ihan hyvin kiitos kysymästä!


      • 09324707234
        haha takas kirjoitti:

        Juu oon kuullu isoilta pojilta mikä se pillu on.. Itte kerran vilaukselta näin mut en ollu jälkeen päin enää varma miltä näytti! Mun kivekset on ollu hautuumas yli 20 vuotta ja tällä naamalla saan kyllä hanskahannelelta joka yö seksiä niin paljon kun liukastetta ja stondista riittää! En oo sekaisin enkä häiriintynyt, alko vituttamaan nää jutut ku joillekki käy huonost ja vahinkoi ni heti ihmisil ei oo muuta tekemist ku tulla tänne internetin turvalliseen maailmaan huolittelemaan yhtä perkeleen kolaria missä ei ketään kuollu! Se on jokasen ihmisen oma asia miten autoillaan ajaa vaikka ajais sen sit mettään! PS. ota se sormi pois siit otsaltas, näytät liikaa star trek fanilta! Vanhemmillani menee ihan hyvin kiitos kysymästä!

        Oon samaa et on ihmisten oma asia miten ajaa, toiset lujaa, toiset hiljaa! Mutta on myös jokaisen oma asia mitä TÄNNE KIRJOITTAA!! Ota nyt se pää pois perseestä ja mee nukkumaan..


      • kamalaakamalaa2
        haha takas kirjoitti:

        Juu oon kuullu isoilta pojilta mikä se pillu on.. Itte kerran vilaukselta näin mut en ollu jälkeen päin enää varma miltä näytti! Mun kivekset on ollu hautuumas yli 20 vuotta ja tällä naamalla saan kyllä hanskahannelelta joka yö seksiä niin paljon kun liukastetta ja stondista riittää! En oo sekaisin enkä häiriintynyt, alko vituttamaan nää jutut ku joillekki käy huonost ja vahinkoi ni heti ihmisil ei oo muuta tekemist ku tulla tänne internetin turvalliseen maailmaan huolittelemaan yhtä perkeleen kolaria missä ei ketään kuollu! Se on jokasen ihmisen oma asia miten autoillaan ajaa vaikka ajais sen sit mettään! PS. ota se sormi pois siit otsaltas, näytät liikaa star trek fanilta! Vanhemmillani menee ihan hyvin kiitos kysymästä!

        Tohon muuhun en puutu, ei kuulu asiaan, mutta siihen sanon vain, että
        kyllä se on meidän muidenkin kuljettajien asia, miten joku kännipäinen
        tuolla liikenteessä huuhailee.
        Mä en halua ainakaan kuolla RATTIJUOPON edesauttamaan kolariin, haluan elää.
        Ehkä kaikki eivät halua elää ja sotkevat alkoholin autoilukuvioihin, mikä ei todellakaan ole kauheen viisasta.

        Mutta eiköhän sun kantas tulla selväksi, pentu.


      • tosi nätti
        haha takas kirjoitti:

        Juu oon kuullu isoilta pojilta mikä se pillu on.. Itte kerran vilaukselta näin mut en ollu jälkeen päin enää varma miltä näytti! Mun kivekset on ollu hautuumas yli 20 vuotta ja tällä naamalla saan kyllä hanskahannelelta joka yö seksiä niin paljon kun liukastetta ja stondista riittää! En oo sekaisin enkä häiriintynyt, alko vituttamaan nää jutut ku joillekki käy huonost ja vahinkoi ni heti ihmisil ei oo muuta tekemist ku tulla tänne internetin turvalliseen maailmaan huolittelemaan yhtä perkeleen kolaria missä ei ketään kuollu! Se on jokasen ihmisen oma asia miten autoillaan ajaa vaikka ajais sen sit mettään! PS. ota se sormi pois siit otsaltas, näytät liikaa star trek fanilta! Vanhemmillani menee ihan hyvin kiitos kysymästä!

        naama sul jos liukkarii tarviit...


      • viisaasti vesillä
        Saa nauraa! kirjoitti:

        En ole lapsi. Sun nimimerkist voi vetää johtopäätöksen sun elämäst! Vitullinen virhe :D :D

        Mitä jos pähkäilisitte välillä sitä JJ:n ajotaitoa.


      • Etta taas tätä...
        65fd4gh65 kirjoitti:

        Isät on oikeen päässeet liikenteeseen taas! Huhhuh mitä juttuu! Teille kaikille tiedoks et tänne voi kommentoida ihan nimen kans näitä juttuja ku noin kovana ollaa, voidaan sitte tulla käymään ja juttelemaan ihan kasvotusten. Ei teilläkää mitää elämää oo vitun nörtit ku täällä ootte ilosia muitte epäonnest! Oot joku tuttu ja vammanen sellanen ku kerran tiedät et se saksan paha kulkee sen 300km/h mut sähä ajeletki jollai vitun ekoautolla ihan sitä tasasta 30km/h ja teet meidän muitte autoilijoiden elämäst vitun aneemista! Toisee kommenttii sen verran et ei tässä enää mitää lapsia olla! Teidän rauhallisten isien tyttärii me nussitaan ens viikonloppuna joka kulmasta ja syljetään naamaan!!
        Kuski oli 24-vuotias ja oli viel kerran vahinko et se baijerilainen nyt sattumoisin lähti käsist, kato ei sellanen turvallinen perhe Toyta Corolla edes lähde käsist. ( "Hyvä ja turvallinen elämä teillä") Teidän muijat pettää teit ihan vitusti mä oon varma siitä ku luen näit juttui! Tää voi kuulostaa teini pärisyltä mut te ootte ihan päin vittuu kaikki! Miettikääs niitä kuutta ihmist ku kuoli sen rekan alle?? Ne niitä vaarallisii kuskei on ku saatana nää edes rekka autoo?!? Joten menkää nyt helvettii oikeest ennenku otetaa selvää ketä te ootte ja tullaa käymään!!!!

        Juttu on niin että te olette lapsia niin kauan kunnes teidän järjenkäyttö on asettunut sellaiselle tasolle että voi sanoa että te ette enää ole lapsia. Tässä keskustelussa näkee monta LAPSELLISTA kirjoitusta, kirjoitusten sanavalinnat kertovat siitä varsin hyvin... Enkä yhtään ihmettele vaikka tämä keskustelu poistettaisiin Suomi24:n toimesta sen sisällön sanankäytön vuoksi...

        On totta että riskikuljettajia ovat nuoret, vanhukset ja pää sekaisin ajelevat. Olisiko 80 lätkä tarpeen? Mielestäni ei. Olisiko pienempitehoiset autot tarpeen riskiryhmille? On. Olisiko nollatoleranssi tarpeen? Kyllä. Olisiko mopoautoista luovuttava? Ei, mutta mielestäni niiden liikkuminen tulisi rajoittaa taajama-alueille tai hitaammille teille (esim. ajetaan max. 80km/h). No nämä ovat mun mielipiteitä, toki mopoautot ovat pienempiä kuin maanviljelijöiden työkoneet ja elinkeinon harjottaminen täytyy olla mahdollista, joten hitaasti näiden koneiden perässä saa jurrutella. Mopoauton turvallisuustaso vain ei ole sitä luokkaa kuin henkilöauton.

        Ajokortin saaminen 16-vuotiaana taas ei mielestäni ole hyvä ratkaisu. Eikä mielestäni siitäkään mitään haittaa olisi ollut että jos kuorma-autokortin ja henkilöautokortin olisi saanut jatkossakin suorittaa yhtäaikaisesti. Oikeastaan vain parempi että ne sai suorittaa samaan aikaan.

        Mutta liikennekulttuuri on tätä eikä tämän keskustelun perusteella asenteet ole ihan kohdillaan kaikilla... Rauhallisuutta ja ennakointia lisää mukaan liikenteeseen eikä näpytellä niitä kännyköitä ajaessa...


      • huhhuhmikäkeskustelu
        viisaasti vesillä kirjoitti:

        Mitä jos pähkäilisitte välillä sitä JJ:n ajotaitoa.

        entäs jos ei muista osasiko ajaa vai ei kolarin sattuessa...


      • fdggdgd
        65fd4gh65 kirjoitti:

        Isät on oikeen päässeet liikenteeseen taas! Huhhuh mitä juttuu! Teille kaikille tiedoks et tänne voi kommentoida ihan nimen kans näitä juttuja ku noin kovana ollaa, voidaan sitte tulla käymään ja juttelemaan ihan kasvotusten. Ei teilläkää mitää elämää oo vitun nörtit ku täällä ootte ilosia muitte epäonnest! Oot joku tuttu ja vammanen sellanen ku kerran tiedät et se saksan paha kulkee sen 300km/h mut sähä ajeletki jollai vitun ekoautolla ihan sitä tasasta 30km/h ja teet meidän muitte autoilijoiden elämäst vitun aneemista! Toisee kommenttii sen verran et ei tässä enää mitää lapsia olla! Teidän rauhallisten isien tyttärii me nussitaan ens viikonloppuna joka kulmasta ja syljetään naamaan!!
        Kuski oli 24-vuotias ja oli viel kerran vahinko et se baijerilainen nyt sattumoisin lähti käsist, kato ei sellanen turvallinen perhe Toyta Corolla edes lähde käsist. ( "Hyvä ja turvallinen elämä teillä") Teidän muijat pettää teit ihan vitusti mä oon varma siitä ku luen näit juttui! Tää voi kuulostaa teini pärisyltä mut te ootte ihan päin vittuu kaikki! Miettikääs niitä kuutta ihmist ku kuoli sen rekan alle?? Ne niitä vaarallisii kuskei on ku saatana nää edes rekka autoo?!? Joten menkää nyt helvettii oikeest ennenku otetaa selvää ketä te ootte ja tullaa käymään!!!!

        Herää pahvi tähän päivään ja lopeta se uhoaminen. Kyllä sen perheCorollankin saa lapasista lähteen, jos puhaltaa promilleja.


      • lååläoåå
        huhhuhmikäkeskustelu kirjoitti:

        entäs jos ei muista osasiko ajaa vai ei kolarin sattuessa...

        ANTAA PALAA,kunnes papan miljoonat on poltettu ja muuta romaniaan.


      • pipsi
        09324707234 kirjoitti:

        Oon samaa et on ihmisten oma asia miten ajaa, toiset lujaa, toiset hiljaa! Mutta on myös jokaisen oma asia mitä TÄNNE KIRJOITTAA!! Ota nyt se pää pois perseestä ja mee nukkumaan..

        Ei vaan ihan niin mene, että se olisi jokaisen oma asia miten ajaa... liikenteessä sattuu nyt olemaan muitakin, jos auto ei pysy lapasessa, niin olisko syytä ajaa hitaammin?
        Varsinkin jos on vielä porukkaa kyydissä, kuski on vastuussa myöskin matkustajista.


    • eisilläniiväliä

      Virheitä sattuu jokaiselle ja täysin turhaa tehdä aiheesta tänne joku threadi. Valtaosa tiedämme kyydissä olijat/kuskin. Kaikki säilyttivät henkensä (ehkä ei ollut heidän aikansa) ja kuski sai varmasti opetuksen kantapään kautta. Virheitä sattuu meistä jokaiselle kuskille ja jos totta puhutaan niin en uskoisi että tuo lievä rattijuoppouden rajan ylitys itse aiheuttanut kolaria, vaan yksinkertaisesti tehokas takavetoinen auto märkä asflatti osaa yllättää, tämän varmaan voi todistaa vaikka itse räikkönen. Turhaa se on jälkipuida asiaa "missä olivat poliisi ja missä olivat pojan vanhemmat" bla bla bla, turha se on puida asiaa kun se on tapahtunut. ja mitä tuohon vanhempiin viittaat niin eikö yli 20vuotiaan miehen olisi aika pärjätä omillaan ja tehdä itse omat päätöksensä. Älä vanhempia ala missään nimessä mitenkään syyttämään, koska itse hlökohtaisesti voin sanoa että he eivät asiaa voineet mitenkään ennaltaehkäistä. Kuski tulee varmasti saamaan hetkauttavan tuomion sakkoineen ja rangaistuksineen niin eiköhän se opeta jo jotain. Jotkut ihmiset eivät aina opi ekalla kerralla vaan silloin ku jotain oikeesti on jo TODELLA lähellä ja tässä tapauksessa oli lähellä kolmen reilu 20vuotiaan hyvän äijän kuolema, tunnen heistä jokaisen.

      • eisilläniinväliä

        ja sen verran vielä, en syytä kuskia kolarista. olette te sitten ikinä mitä mieltä vaan. Tämä olisi takuuvarmasti tapahtunut kortilliselle ja alle 0,5 puhaltaneelle vastaavassa tilanteessa.


      • 84t098702
        eisilläniinväliä kirjoitti:

        ja sen verran vielä, en syytä kuskia kolarista. olette te sitten ikinä mitä mieltä vaan. Tämä olisi takuuvarmasti tapahtunut kortilliselle ja alle 0,5 puhaltaneelle vastaavassa tilanteessa.

        Täytyy tuohon kommentoida, että kelle tahansa kolaria ei varmasti olisi sattunut. Ja toiseksi - tiedän myös kuljettajan ja sen, että ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun leikkii omalla ja muiden hengillä.


      • kertariittää
        84t098702 kirjoitti:

        Täytyy tuohon kommentoida, että kelle tahansa kolaria ei varmasti olisi sattunut. Ja toiseksi - tiedän myös kuljettajan ja sen, että ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun leikkii omalla ja muiden hengillä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010082812257638_uu.shtml


      • 8
        84t098702 kirjoitti:

        Täytyy tuohon kommentoida, että kelle tahansa kolaria ei varmasti olisi sattunut. Ja toiseksi - tiedän myös kuljettajan ja sen, että ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun leikkii omalla ja muiden hengillä.

        kuriin:

        Liikenneministeriö haluaa nuoret kuskit aisoihin

        http://www.sss.fi/uutiset/156186.html

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Salon Seudun Sanomat Ministeriö määräisi turvavyöttä ajosta ajokiellon /1135259707668

        http://www.ts.fi/online/kotimaa/156202.html


      • mimiiiiii
        8 kirjoitti:

        kuriin:

        Liikenneministeriö haluaa nuoret kuskit aisoihin

        http://www.sss.fi/uutiset/156186.html

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Salon Seudun Sanomat Ministeriö määräisi turvavyöttä ajosta ajokiellon /1135259707668

        http://www.ts.fi/online/kotimaa/156202.html

        On se kumma että oikeasti ihmisillä ei ole muuta tekemistä! Jokainen voisi hankkia ihan oman henkilökohtaisen elämän ja pitää asiattomat mielipiteensä itsellään! Jokaiselle sattuu virheitä ja niistä opitaan.


      • teijo145
        mimiiiiii kirjoitti:

        On se kumma että oikeasti ihmisillä ei ole muuta tekemistä! Jokainen voisi hankkia ihan oman henkilökohtaisen elämän ja pitää asiattomat mielipiteensä itsellään! Jokaiselle sattuu virheitä ja niistä opitaan.

        tämä kuski ei opi koskaan on senverran jo taustaa noilla tempuilla


      • niin se vaan on

        kun noin paljon kaunistelet asiaa jonka tosi moni tietää pelkäksi sonnaksi sillä eivät kaikki ole sokeita tällä paikkakunnalla


      • 17+3
        mimiiiiii kirjoitti:

        On se kumma että oikeasti ihmisillä ei ole muuta tekemistä! Jokainen voisi hankkia ihan oman henkilökohtaisen elämän ja pitää asiattomat mielipiteensä itsellään! Jokaiselle sattuu virheitä ja niistä opitaan.

        Niitä virheitä ei vaan pitäisi sattua kännissä ja sateella ajamalla ylinopeutta keltaisen viivan väärällä puolella.


      • 1912
        17+3 kirjoitti:

        Niitä virheitä ei vaan pitäisi sattua kännissä ja sateella ajamalla ylinopeutta keltaisen viivan väärällä puolella.

        Täällä ei ole paljon kommentoitu k.o. kuskin ajotaidoista. Sen voin sanoa, että surkea on.
        Itse hölmöyttäni kokeilin, ajoin samoilla keleillä saman paikan läpi melko roimaa ylinopeutta, ei mtään vaikeuksia pysyä tiellä.


      • kurittomat kakarat
        niin se vaan on kirjoitti:

        kun noin paljon kaunistelet asiaa jonka tosi moni tietää pelkäksi sonnaksi sillä eivät kaikki ole sokeita tällä paikkakunnalla

        Justiinsa kortin saaneet eivät tosiaan saisi ajaa yli 80 hevosta ylittävä ajoneuvoa,erittäin naurettavalta tuntuu että nykyisin vaipoista vapautuneet voivat lainata isipappansa bnw:n jossa heppoja jopa 200.
        Tulevassa lakiuudistuksessa on tulossa käytäntö jossa "kakarat" rattijuoppoudesta käryttyään joutuisivat hankkimaan heti alkolukon autoihinsa, hyvä.


      • 1980
        1912 kirjoitti:

        Täällä ei ole paljon kommentoitu k.o. kuskin ajotaidoista. Sen voin sanoa, että surkea on.
        Itse hölmöyttäni kokeilin, ajoin samoilla keleillä saman paikan läpi melko roimaa ylinopeutta, ei mtään vaikeuksia pysyä tiellä.

        asialla ja saada muutkin tyhmät kokeilemaan ja silloin voi myös joku syytön olla osapuolena


      • valoja kiitos
        1912 kirjoitti:

        Täällä ei ole paljon kommentoitu k.o. kuskin ajotaidoista. Sen voin sanoa, että surkea on.
        Itse hölmöyttäni kokeilin, ajoin samoilla keleillä saman paikan läpi melko roimaa ylinopeutta, ei mtään vaikeuksia pysyä tiellä.

        1912: Toivottavasti kirjotuksesi on huono ja mauton vitsi, tuskin sinulla oli alla kolariautoa vastaava viritetty m-sarjan bmw. Sama asia ku Eeva Wahlström tulisi tänne kritikoimaan jotain nuorta naista joka olisi raiskattu "näin saman äijän ja tiputin sen ykkösel enne ku kerkes tekee mitään"


      • 24
        valoja kiitos kirjoitti:

        1912: Toivottavasti kirjotuksesi on huono ja mauton vitsi, tuskin sinulla oli alla kolariautoa vastaava viritetty m-sarjan bmw. Sama asia ku Eeva Wahlström tulisi tänne kritikoimaan jotain nuorta naista joka olisi raiskattu "näin saman äijän ja tiputin sen ykkösel enne ku kerkes tekee mitään"

        tuommoista ei nimenomaan pitäisi antaa sellaiselle henkilölle jonka taidot eivät riitä mopoautoa kummemman vehkeen hallintaan. Toivotan henkilön mukaan rata-autoilun pariin. Kokemuksesta voin sanoa, että siellä paineet purkautuvat ja ne omat ajotaidotkin saattaa alkuun köykäisiksi havaita sillä siellä osa porukasta osaa oikeasti ajaa!


      • ritsapi
        kurittomat kakarat kirjoitti:

        Justiinsa kortin saaneet eivät tosiaan saisi ajaa yli 80 hevosta ylittävä ajoneuvoa,erittäin naurettavalta tuntuu että nykyisin vaipoista vapautuneet voivat lainata isipappansa bnw:n jossa heppoja jopa 200.
        Tulevassa lakiuudistuksessa on tulossa käytäntö jossa "kakarat" rattijuoppoudesta käryttyään joutuisivat hankkimaan heti alkolukon autoihinsa, hyvä.

        vakiovarusteeksi autoihin!! Niin paljon on nykyään rattijuoppoja liikenteessä.Säästyisi monen ihmisen elämä..


      • Pips
        ritsapi kirjoitti:

        vakiovarusteeksi autoihin!! Niin paljon on nykyään rattijuoppoja liikenteessä.Säästyisi monen ihmisen elämä..

        No ainakin ratakuskit tietää, että myös alusta pitää olla kunnossa, pelkkä teho ei riitä... ja sitten tietty sen kuskin pitäis osata ajaa, toki jonkinlainen tilannetaju olis kanssa suotavaa?
        Kännissä ajaminen on sitten vielä toinen juttu, mitä tämä "sankari" ei kanssa tunnu tajuavan... no ehkä seuraava kerta on sitten jo se viimeinen, toivottavasti ajaa silloin yksin, eikä osu muihin!


    • Tämä nyt on jo vanha threadi, mutta törmäsinpäs tähän toista juuri sattunutta kolaria googlailessani. Valitettavan utelias olen, kyllä.

      Itse sain kortin viimekesänä ja pakko sanoa, että rajoja olen noudattanut. Muutaman kerran ollu Mustamaijakin tien varressa, eikä oo pysäyttäny. Ärsyttävää yleistämistä se, että nuoret ovat aina niitä huonoja, ylinopeutta ajavia kuskeja.

      Tässä viimeaikoina oon huomannut varsinkin sen, että ei ne ole aina nuoret, jotka hengellään liikenteessä leikkii. Harrastuksen takia ajan Perniö-Salo väliä harvinaisen monta kertaa viikossa. Nyt kun tie on sula ei monikaan enää noudata nopeusrajoituksia ja kesälläkään moni ei esim. Aseman tienhaarassa vähennä vauhtia siihen 60km/h, vaikka pitäisi. Parilla viime kerralla kun oon tullut Salosta kotiinpäin pimeällä ja tie on ollut märkä. Rauhassa ajellessani sitä 80km/h, ellen vähemmän joku älykääpiö lähtee mutkassa ohi! Kerrankin meinas punanen pakettiauto törmätä vastaantulevaan kun läks mutkassa ohi, vaikka vastaantulijoita oli.Ehti juuri ja juuri palata kaistalleen oisko ollu autojen nokkien välissä n.3m. Että näin.

      • Kesäkumiaika tulossa

        Harvinaisen totta se että kun tiet sulaa niin nopeudet kasvaa. Mutta nyt parhaillaan tiet ovat muillakin tavoin paikoin petollisia, on kamalia monttuja jotka ovat parhaimmillaan keränneet sulamisvettä kohtuu reippaasti ja niiden läpi ajellaan hidastelematta, ei varmaan paljon haittaisi hiljentää hieman koska vesi roiskuu kohtuullisen reippaasti, ja öisin vielä maanpinnassa vähintäänkin mennään pakkaselle, niin se mukava kesäkeli voikin iltahämärissä vaihtua vaarallisen yllättäväksi liukkaudeksi. Ja kaupungilla & taajamissa voi ajella lätäköiden läpi rauhallisemmalla nopeudella, eritoten jos jalankulkijoita on lätäkön lähistöllä. Myös sama koskee parkkipaikkoja, kuravesi roiskuu toisten autojen päälle jos huolimattomasti kaahailee ja likaa kertyy valoille, ei kiva kenenkään kannalta.

        Sinänsä ymmärrän kyllä että on hiukan hölmöä ajella 80:ppiä kuivalla suoralla tiellä, mutta esim. moottoritielläkin voisi vaihtaa sen satasen rajoituksen hyvillä keleillä huoletta 120:ppiin hyvillä pätkillä, ymmärrettävästi ajellaan rauhallisemmin nämä ongelmia sisältävät pätkät alemmilla nopeuksilla, mutta kun on laitteet joilla nopeuksia muuttaa, niin miksei niitä käytetä kelin salliessa ajaa kovempaa? Mielestäni muuttuvat nopeusrajoitukset antavat erinomaiset edellytykset informoida autoilijoita edessä olevista kelimuutoksista, siksi olisi hyvä että uusissa tieurakoissa nopeusrajoitukset laitettaisiin suoraan sähköisesti muutettaviksi.


      • Karvalakkikuski
        Kesäkumiaika tulossa kirjoitti:

        Harvinaisen totta se että kun tiet sulaa niin nopeudet kasvaa. Mutta nyt parhaillaan tiet ovat muillakin tavoin paikoin petollisia, on kamalia monttuja jotka ovat parhaimmillaan keränneet sulamisvettä kohtuu reippaasti ja niiden läpi ajellaan hidastelematta, ei varmaan paljon haittaisi hiljentää hieman koska vesi roiskuu kohtuullisen reippaasti, ja öisin vielä maanpinnassa vähintäänkin mennään pakkaselle, niin se mukava kesäkeli voikin iltahämärissä vaihtua vaarallisen yllättäväksi liukkaudeksi. Ja kaupungilla & taajamissa voi ajella lätäköiden läpi rauhallisemmalla nopeudella, eritoten jos jalankulkijoita on lätäkön lähistöllä. Myös sama koskee parkkipaikkoja, kuravesi roiskuu toisten autojen päälle jos huolimattomasti kaahailee ja likaa kertyy valoille, ei kiva kenenkään kannalta.

        Sinänsä ymmärrän kyllä että on hiukan hölmöä ajella 80:ppiä kuivalla suoralla tiellä, mutta esim. moottoritielläkin voisi vaihtaa sen satasen rajoituksen hyvillä keleillä huoletta 120:ppiin hyvillä pätkillä, ymmärrettävästi ajellaan rauhallisemmin nämä ongelmia sisältävät pätkät alemmilla nopeuksilla, mutta kun on laitteet joilla nopeuksia muuttaa, niin miksei niitä käytetä kelin salliessa ajaa kovempaa? Mielestäni muuttuvat nopeusrajoitukset antavat erinomaiset edellytykset informoida autoilijoita edessä olevista kelimuutoksista, siksi olisi hyvä että uusissa tieurakoissa nopeusrajoitukset laitettaisiin suoraan sähköisesti muutettaviksi.

        Älkää nyt hyvät ihmiset arvostelko suomalaiskuskien ajotaitoja täällä! Saavat raukat vielä elinikäiset traumat moisesta mollauksesta. Heille maantie ei ole liikenneväylä, vaan paikka, jossa samaistutaan noihin supersankareihin, formulakuskeihin.

        Kaikki tavalliset tielläliikkujat, kuten myös liikennevalvonta sanktioineen, ovat heille vain kiusallisia esteitä tuon seksuaalisväritteisen moottorin murinan säestämän ekstaasin etsinnässä.


    • pulska1000

      Haha.

    • pulska1000

      Ai rata-auton kuljettajaki tääl, ajaksä samaa rataa joka vuos sil sampollas? :)

      "Autoilijat pitävät erityisesti runsailla hevosvoimamäärillä varustettuja autoja uhkaavina. Kaikkein uhkaavimpana yhdistelmänä pidetään mustaa BMW-merkkistä autoa. Muut autoilijat arvioivat, että mustan Bemarin ratissa istuu tavallista aggressiivisempi kuljettaja."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe