Eli miten Kymco Super 8 4T saadaan viritettyä helposti kulkemaan n. 55-60km/h?
Ilmanputsarissa on ilmeisesti joku kuri, mut se auttaa vaan vääntöä??
En oo aiemmin viritellyt, joten selvät ohjeet olis paikallaan.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Eikä mitään ns. näsäviisaita kommentteja.
Kymco Super 8 4T viritys
40
15802
Vastaukset
- jotain infoo
Moi
Itselläni on sama skootteri. Oon googlesta kattonu (keskustelupalstoilta) et ruuvaat kannen jalkatilan pohjast irti mis on akku ja sen vieres on musta "mötikkä" elikkäs cdi box ja leikkaat niistä punaviolettisen(t) johdot poikki nii pitäis kulkee jtn. 55Kmh... testasin et johdot oli kiinni ja huudatin kaasua ja kuulosti kovemmalta ku johdot oli leikattu...- ...
ei kannata CDI laatikkoo hajottaa / piuhoja poikkasta. Ensinnäki löpönsyönti lisääntyy huomattavasti ja muutenkaan kone ei tykkää... tehot ja vauhti pitäis melkee ottaa variaattorin päällimäisist kureista mutta enpä virittämistä suosittele... mopoikä on kuitenkin käytännössä vain sen 3-4v
- mfes
minullakin on tuo sama skootteri ja siitä olen cdi laatikosta sen violetin johdon katkaissut ja kaasarin vaihtanut isommaksi niin rupesi 60km/h kulkemaan mutta kylmällä käynnistyy aika huonosti muuten toimii aivan mahtavasti
- Anonyymi
Mitäs ku niitä on 2 eli molemmat pitää leikata?
- janina
pystyykö ne johdot liittä takasi kun ne on leikattu?
- Anonyymi
Pystyy
- EiKotteroille!
mopoikä 3-4v ??? ITSE VIHAAN KOTTEROITA (joku sanoo auto)... SKOOTTERIikä jatkuu, ajan 25.000 km kesässä, vaihdan 1-2 skodee per kesä. Eilen kahvilla 420km, tänään vain 60km, huomenna ehkä 3-400km...
NUORI skootteristi 45v. - Setä virittää
Tässäpä omat kokemukset Super 8 4T vm. 2008:n kanssa:
- variaattorin holkin vaihto rajoittamattomaan
- variaattorin rullien vaihto PAINAVAMPIIN (tästä lisää alla)
- kaasarin suuttimen vaihto isompaan (vakio taitaa olla 89, tilalle 105)
- kierroksenrajoittimen johdon katkaisu (2008 mallissa musta/lila johto CDIssä)
- imupuolelta en löytänyt mitään kuristusta, saattaa olla vuosimallikohtaista vaihtelua, joissain on, joissain ei. Ilmanputsarista lähtee kuristamaton putki kaasarille, ainakin omassa Kymcossani.
Kaikki tarvittavat osat sain Mopo-sportista ja hintaa tuli muutama kymppi.
Noilla konsteilla alkuperäinen 43-45 km/h huippu nousi lukemiin 54-57 km/h.
Ja miksi painavat rullat, ei kevyempiä:
Vakiona 8 gramman rullat. Vaihdoin 6,2 grammaiset - kiihtyvyys parani mutta huippunopeus putosi hieman, ja ylämäissä (pienissäkin) puhti loppui tykkänään.
Tilalle 9 gramman rullat - kiihtyvyydessä pieni pudotus, mutta ylämäkiin jaksaa paremmin. Tosin hieman se hyytyy edelleenkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin kevyillä rullilla.
Vielä painavampiakin rullia voisi kokeilla, mutta silloin taitaa huippunopeus nousta lisää (alkaa olla jo liikaa virkavallan mielestä, tosin sitähän tuo yli 45 km/h on joka tapauksessa...) ja kiihtyvyys pienentyä.
Ja kuten aiemmissa keskusteluissa on todettukin, Super 8 on "painava valtamerilaiva" jonka kanssa vauhtia ei ihan vähällä saa samoihin lukemiin kuin kevyemmissä peleissä, ja etenkin 2-tahtisissa.- Kymco super 8 4t
mitä vittua! itel sama kymco josta kaikki kurit poissa cdi,suutin,holkki ja ilmanottosta on otette kaikki kurit pois mittariim tasasella 60 ja ala mäkeen huiput on 75 . Haluaisin saada kymconi kulkemaa tasasella ainakin 65 niin veikkaisin että pitää lähteä rullia ja vastapainejousta vaihtamaan. Mimmosta yhdistelmää suosittelette ja huom. nelari on skotu. Vääntöä lisää masinaan että jaksaa mennä 60 kovempaa mutta miten pienellä rahalla?
- Simola
Kymco super 8 4t kirjoitti:
mitä vittua! itel sama kymco josta kaikki kurit poissa cdi,suutin,holkki ja ilmanottosta on otette kaikki kurit pois mittariim tasasella 60 ja ala mäkeen huiput on 75 . Haluaisin saada kymconi kulkemaa tasasella ainakin 65 niin veikkaisin että pitää lähteä rullia ja vastapainejousta vaihtamaan. Mimmosta yhdistelmää suosittelette ja huom. nelari on skotu. Vääntöä lisää masinaan että jaksaa mennä 60 kovempaa mutta miten pienellä rahalla?
Varin liuku holkki
- Sup3r8
Minkä väriset piuhat 2011 mallisessa super8 pitäisi katkaista cdi boksista
- Anonyymi
Lila
- erittäinvittuuntunut
mul on vm. 2013 ni onko ees mahollista niin uutta virittää mitenkää järkevin keinoin?
- Jooettä
Kaikkea pystyy virittämään jos mielen kiintoa löytyy
- jhiltu3
Vaikeeta se on Vakio pytyllä.. vähintään 72cc pytty ni jaksaa vääntää ja ei piuhoja poikki missään nimessä kun CDI bokseja myydään moposportissa rajoittamaton CDI boxi, isompi suutin ja etuvarist liukuholkin vaihto rajoittamattomaan, eli täysin sileä, 4tahti on vaikee virittää 2 tahtiin verrattuna, itellä Kymco s9 2 tahti ja vaihdoin rajoittamaton holkki ni menee tasaisel 70-80 ja tuli nd.3vaihde kun ajan esim.60km/t niin kierrokset on n.3-4,t kun vakio holkki oli kiinni niin kun ajoin 50km/t niin kierrokset oli n.7-8tonnii eli säästyy bensaa kun voi ajaa vaik 70kympii ja kierrokset on n.3-4-5tonnii..pinta kaasulla pääsee mukavasti 70 kyl se varmaan 90km/t menis mut 80rupee tuntuu..et nää tyypit jotka muka ajanu 120km/t ni ei varmaan ole!!
- bp01
hei. itellä on vuosimallia 2011 4t. ite katkasin rajottimen johon (punavioletti) ja sillä sai jo 51.2 km/h. seuraavaks poistin ilmanputsarin kurin ja laittoin vissiin 102 suuttimen paikoilleen, kyllä pitäisi varmaan hankkia seuraavaksi 105, käy vissiin vähän laihalla kun ei enää yllä sinne 51, mutta kahtoin youtubesta nii joissain malleissa on ihan perus prikka niin mahtaisko kellää olla tietoa millanen 2011 on.
- Kymco
Morjesta mulla on tuo kymco super 8 4t miten sen sais kulkemaan 55-60km/h oliko ilman putsarissa jotain kureja
Vai kannattasko porata cdi boksii?
Vinkkejä otetaan vastaan:)- Anonyymi
Älä ala mitää katkomaa, siellä on variaattorin kopan ku avaat ni semmone prikka joka on sitte jostainkohtaa paksumpi nii hiot se prikan yhtä paksuks siitä ku se on muualta ni ei enää ota vastaa
- Anonyymi
munaa lätkytät siihen pakoputkeen niin tuntuu höoöltä :7
- Anonyymi
moro
ostin lapselle uuden kymco super 8 50cc 4T ruisku. ei kulje kuin 40kmh ja mittari näyttää silloin 45kmh. tarkistin variaattorin. on suoraholkki paikallaan. ja rullat oli 6 grammasia. millä tavalla tätä on rajoitettu? poxi ko se rajoittaa kierroksia. kun saisi sen edes kulkemaan sen 45kmh niin riittäisi..
Vinkkejä otetaan vastaan. - Anonyymi
Kymco super8 4t
Mulla on täysin virittämätön ja alkuun meni sitä 40-50 mutta kun ajelin vähän pitempiä reissuja niinallkoi pikkuhiljaa kulkea tasasella 55-60 (mitattu autolla), ja ylämäkeen menee mittarin mukaan 45-50 vaikka olis kuinka jyrkkä. Ei ole suoraaa holkkia, eikä rajoitinta ole katkaistu. Vauhti pysähtyy ja rajoitin alkaa jarruttaa kun vetää pintakaasulta hanan pohjaan. '3 tuhatta oon ajannu eikä mitään vikaa. Öljyt olen vaihtanut. - Anonyymi
Moikka mulla on Kymco super 8 en tiiä vuosimallia mutta olen ottanut CDI boksista rajoitin piuhat pois (puna violetti) ,vaihtanut suoran holkin ja ottanut ilman suodattimen imukaulasta kurin, vaihtanut kurittoman putken ja ottanut ilman suodattimen imukaulasta kurin pois mutta rajoittaa silt eikä kulje kun jotain 55kmh ja 72cc on kiinni.mikä mahtaa olla vialla.
- Anonyymi
Moikka. Mulla on Kymco super 8 joka rajoittaa ja kulkee vain 55 näiden jälkeen:
-72cc
-rajoittamaton holkki
-rajoitin piuhat katkaistu (punavioletit ja mustavioletti kanssa)
-Ilman suodattimen kuri otettu pois- Anonyymi
Jonnemikko kirjoitti:
Mikä voi olla vialla että rajoittaa vieläkin
Näissä skoottereissa on sähköinen rajoitin kiinni. Sen pystyy ohittamaan alamäkiin päästämällä vähän kaasua pois. Näin sen pitäisi päästä alamäkeen mittariin abt 75kmh
- Anonyymi
Mihin tos kymco super84t skopas pitää mennä toi variaattorin ilmaputki mul se menee moottorin päälle
- Anonyymi
ei sille minun tietääkseni ole paikkaa mullaki roikkuu vain moottorin päällä :D
- Anonyymi
Mul on kans kymco super 8 4t, mulla on isompi kaasari tässä. Haluaisin saada kulkemaan jonkun 55-60 kmh joten onko kannattavaa irrottaa cdistä johtoja jotta ei rajoittaisi enää ja miten ne johdot saadaan takaisin sinne. Vai kannattaako jotenkin muuten virittää?
- Anonyymi
Mites kui paljo tollases super 8 nousee huiput jos vaihtaa 9g rullii? Mikä ois kannattavin tapa virittää vakiovauhist pikkase kovempii. Menee nyt n. 40km/h tasasel et jos kohoki 50-60 sais. Mahollisimma heleppo ja halpa.
- Anonyymi
Ja kui paljo nousee huiput jos vaihtaa rajottamattoman cdi?
- Anonyymi
Ostin kymco super 8 4T en oo vie ajanut metriäkään kertokaapa mistä alottaa kun pitäisisaada kulkemaan vähintäänkin 75km/t kiitos jo etukäteen teille .
- Anonyymi
Joko sait kulkee 75
- Anonyymi
Mitkä johdot pitää katkaista cdi:ssä 2008 mallissa
- Anonyymi
mulla on kymco super 8 4t 2014 kellää mitään tietoo miten sais lisää nopeutta kiihtyy ihan hyvin mutta kulkee vain 45-50kmh
- Anonyymi
HUOM! jos näitä vielä joku lukee niin tässä on lopullinen ratkaisu sinun skootterisi hitauteen, itse omistan kymco super 8 4t 50cc (2006).
[MUN SPECSIT]
72cc nimetön halpa kiinansylinterisarja
vapaavirta ilmansuodatin
6gramman rullat
rajoittamatton cdi
vakio 18mm kaasari 106 kokoiselle m5 dellorton suuttimella
Omani kulkee noin 63 km/h tasasella ja reilusti yli 70 k/mh alamäkeen gepsiin koska en ole viitsinyt virittää tappiin asti.
72cc sylinteri ei ole missää nimessä vaadittu, omalla kuluttaa vaan lisää bensaa koska en laita virejä tappiin.
Asiat mitä tarvitset
- Viila
- rajoittamaton cdi boksi
- kevyemmät rullat
- oikean kokoinen hihna
-kytkimen jousisarjan ja vp jousi (mahdollisesti)
Suosittelen paljon tämän ohjeen virittäjille erittäin kevyitä rullia 0-6 gramman, rippuen kuinka paljon tahtoo omaa holkkia viilata ja kuinka paljon haluaa vehkeensä kiertävän ja kulkevan, myös tiukempaa kytkimen jousia ja vastapaine jousta, kannattaa vakio kytkimellä testata ensin millä kierrosrajalla varioi eli ns vaihtaa vaihdetta.
1. Pura etuvariaattorista vain laippa irti, paina se takavariaattori kokonaan auki niin että sen hihnan pitäisi koskettaa sitä takavarin pohjaa (vaatii hieman voimaa), JOS se hihna ei kosketa takavarin pohjaan niin hihnasi on liian leveä etkä tule saamaan kaikkea nopeutta irti.
2. Jos hihnasi painuu takavarissa pohjaan asti nyt tulee varmistaa että hihna kulkee etuvariaattorin uloimmalla reunalla tarkistamalla että takavarissa hihna on pohjassa asti.
Jos hihnasi selvästi kulkee uloimpaa reunaa etuvarissa voit jatkaa, jos ei niin sinun täytyy ostaa pidempi hihna (ja ohuempi jos 1. kohdassa se oli liaan leveä).
3. Etuvariaattorissa olevaa holkkia voi vaikka viilalla lyhentää muutamia millejä kerralla täten hihna istuu luontaisesti korkeammalla etuvariaattorissa ja vähentää levyjen vaadittua liikettä.
--- [Netistä kannattaa ostaa variaattorin prikkasäätösarja, maksoi joku 2.5e, niin jos viilasiit liikaa niin voit laittaa leveyttä prikoilla takaisin].
(HUOMIO, epätasainen holkin lyhennys voi johtaa lisättyyn kulumiseen ja tärisemiseen mikä ei ole tietysti millekään koneelle hyvää joten kannattaa olla suht tarkka.) ---
4. Nytkun se hihna istuu korkeammalla sinun täytyy laittaa kevyemmät rullat jotta kierroslukua saadaan nostettua että skoba jaksaa vääntää tarpeeksi sen vauhdin saavuttamiseksi.
5. Kun lähdet ajamaan sinuun tulee tunteilla ajokkasi, jos se lähtii hyvin liikkeelle mutta kiihdytys tipahtaa nopeasti eli se vaihtaa vaihteita liian nopeasti tulee kytkimeen vaihtaa tiukemmat jouset jotta skootteri pysyy voima-alueessa pidempään kun variointi tapahtuu eli ns vaihtaa vaihdetta.- Anonyymi
jos tulee kysymyksiä niin saattelen tässä vastailla vähän väliä.
- Anonyymi
toimiiko sama myös kymco super 8 4t 2014 mallissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toimiiko sama myös kymco super 8 4t 2014 mallissa?
pitäishän se, samalla tavallaha ne jokasessa skootterissa vaihteet toimii, sähköt ja rajotustavat voi olla erit tietysti. omassa oli kuri ilmansuodattimen putkessa mikä meni kaasarille.
- Anonyymi
Omassa ei ollu cdiboxi rajoitinta kulki 65kmh
Ja ilmankuristuksia 80kmh
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462378Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361822
- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811717Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai201138Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015