Tarvis kakkos auton ja kävin kokeileen tollaista 900 turboo ja vaikutti ihan hyvältä. Auto tuntui sellaiselta että voisi harkita mutta tehoa voisi houkutella vähän lisää. Miten tuollainen 9-3 tai 900 viritys eroaa toisistaan? Saako 9-3 lastulla samat tehot kuin 900? Onko moottoreiden kestävyydessä eroa? Vai onko niissä samat moottorit ja ohjelmalla laskettu 9-3 tehoja?
Kumpi turbo saab 900 vs 9-3
15
1414
Vastaukset
- abc....
siis jos vanhasta esim -87 mallisesta ilman kattia olevasta 900 malista on kyse niin 8v konessa 155hv vakiona
16v konessa sitten 175hv ja katilisessa myös 175hv
9-3 mallissa 185hv aerossa jotain 210hv
Eikö viritys ole softa 9-3 mallissa ja vanhassa tankoa pidemmäksi, mutta samalla pitisi myös bensan saantia lisätä että ei mene laihalle. Muistaakseni tankoa uskalsi hieman pidentaa ilman että menee laihaksi vielä
Vanhassa pieni tehon nosto ei maksa mitään.
Kannataa kysyä saab-klubista ja lukea vanhoja, niin asia selviää- ..--..
T5-koneisessa 93:ssa on joko 154hv tai 185hv, tbo sportissa 200hv. T7-konessa on 150hv tai 185hv, aero 205hv.
Katillisessa T16 satkussa on 160hv. Nämä siis vakiona. Ja siihen "tankoon" ei pidä koskea. Tehoja ei kannata tuijottaa vaan vääntökäyriä. Eräs virityspaja mittasi T5:n ja T7:n tehot vakiona ja sai tulokseksi T5-167hv ja T7-154hv. Silti T7 liikahti vilkkaammin...paremman vääntönsä ansiosta.
- hd8300
Jos 900 on uus koppanen vm.93-98 ja 9-3 vm.98-00/03 niin ehdottomasti 9-3 Siihen on tehty pari tuhatta pientä parannusta verrattuna tuohon 900 käy vaikka katsomassa www.ajovalo.net
9-3 mallista riippuen siinä on sama kone kuin 900 vuosimalliin n.2000 saakka. Uudemmassa on ilmamassamittari ilmansuodattimen jälkeen, jota vanhemmassa ei ole. Tämä vanhempi kone on parempi kuin uusi, jossa ongelmallinen huohotus vika, joka aiheuttaa normaalia nopeampaa kulumista ja öljyn kulutusta.- molemmissa?
Siis onko moottorin materiaali sama & männät ennen ja jälkeen 2000?
- kun...
oletettavasti jokaiseen on jo ennätetty vaihtaa huohotin letkuineen. Itseasiassa tuo ongelma koski vain niitä autoja joilla ajettiin enimmäkseen kaupungissa tai muuten lyhyttä ajoa, niissä öljynlaatu heikkeni nopeasti ja pahimmissa tapauksissa sakkaantui niin että esti normaalin öljynkierron ikävin seurauksin.
Huomautettakoon että ongelma ei esiintynyt jokaisessa tuon mallisarjan yksilössä, mutta kuitenkin harmittavan useassa. - jotain-
molemmissa? kirjoitti:
Siis onko moottorin materiaali sama & männät ennen ja jälkeen 2000?
asiaa valaisevaa, en tähän hätään ennätä tarkistamaan niiden sisällystä.
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=17892
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3 - asiallista tietoa
jotain- kirjoitti:
asiaa valaisevaa, en tähän hätään ennätä tarkistamaan niiden sisällystä.
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=17892
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3Tämä riittää;)
- Saabbisti
kun... kirjoitti:
oletettavasti jokaiseen on jo ennätetty vaihtaa huohotin letkuineen. Itseasiassa tuo ongelma koski vain niitä autoja joilla ajettiin enimmäkseen kaupungissa tai muuten lyhyttä ajoa, niissä öljynlaatu heikkeni nopeasti ja pahimmissa tapauksissa sakkaantui niin että esti normaalin öljynkierron ikävin seurauksin.
Huomautettakoon että ongelma ei esiintynyt jokaisessa tuon mallisarjan yksilössä, mutta kuitenkin harmittavan useassa.Siis GM ansiosta nää uudemmat Saabit on autoja vanhoihin 900 ja 9-3 verraten. Varsinkin vanhempana 9-3sport sedanit ovat kestäviä ja vähävikaisia. Osta siis uudempi 9-3 !
- Amerikkalaisten..
Saabbisti kirjoitti:
Siis GM ansiosta nää uudemmat Saabit on autoja vanhoihin 900 ja 9-3 verraten. Varsinkin vanhempana 9-3sport sedanit ovat kestäviä ja vähävikaisia. Osta siis uudempi 9-3 !
alaisuudessa oli jo uudemman mallinen 900 valmistettu, ja se tuli markkinoille 1994.
- Saabbisti
Amerikkalaisten.. kirjoitti:
alaisuudessa oli jo uudemman mallinen 900 valmistettu, ja se tuli markkinoille 1994.
Alussa noihin 900 aikoihin GM ei päässyt vaikuttamaan niin paljon kuin vasta 1998 kun saatiin parempi auto aikaiseksi eli 9-3. Ja harjoitus tuotti edelleen tulosta 2003 kun nykyinen Saab ikoni 9-3SS julkaistiin. Se on auto parhaasta päästä, hyvistä GM vakio-osista koottu Saabin suunnittelijoiden muotoilema autojen auto.
- taisi--
Saabbisti kirjoitti:
Alussa noihin 900 aikoihin GM ei päässyt vaikuttamaan niin paljon kuin vasta 1998 kun saatiin parempi auto aikaiseksi eli 9-3. Ja harjoitus tuotti edelleen tulosta 2003 kun nykyinen Saab ikoni 9-3SS julkaistiin. Se on auto parhaasta päästä, hyvistä GM vakio-osista koottu Saabin suunnittelijoiden muotoilema autojen auto.
vaikuttaa enemmänkin hirmuinen kiire jolla auto oli pakko suunnitella. Se ei ominaisuuksiltaan ollut ihan sitä mitä oli odotettu tulevaksi, vaan lähinna sen aikainen Vectra. Taisipa olla peräti niin, että vanhemman mallin viimeisien vuosien ysisatanen oli huomattavasti parempi kuin alkusarjan uudemmat lähes kaikilta ominaisuuksiltaan.
Erityisesti tulee mieleen koeajamani yksilö ensiesittelyssä. Se oli kylläkin vapaastihengittävä 2.0 l, mutta luulin lähteneeni kolmosella liikkeelle kun auto sammui. Tosin se johtui olemattomasta alaväännöstä jota en siinä tilanteessa tiennyt, ja ymmärtääkseni sitä saatiin myöhemmin hieman paremmaksi päivityksillä. Myöskään maantieajo ei ollut yhtä vakaata kuin vanhemman polven 900-sarjan autoilla, eikä lämmityslaite yltänyt lähellekään sitä tasoa mihin Saabeissa oli totuttu. - Saabbisti
taisi-- kirjoitti:
vaikuttaa enemmänkin hirmuinen kiire jolla auto oli pakko suunnitella. Se ei ominaisuuksiltaan ollut ihan sitä mitä oli odotettu tulevaksi, vaan lähinna sen aikainen Vectra. Taisipa olla peräti niin, että vanhemman mallin viimeisien vuosien ysisatanen oli huomattavasti parempi kuin alkusarjan uudemmat lähes kaikilta ominaisuuksiltaan.
Erityisesti tulee mieleen koeajamani yksilö ensiesittelyssä. Se oli kylläkin vapaastihengittävä 2.0 l, mutta luulin lähteneeni kolmosella liikkeelle kun auto sammui. Tosin se johtui olemattomasta alaväännöstä jota en siinä tilanteessa tiennyt, ja ymmärtääkseni sitä saatiin myöhemmin hieman paremmaksi päivityksillä. Myöskään maantieajo ei ollut yhtä vakaata kuin vanhemman polven 900-sarjan autoilla, eikä lämmityslaite yltänyt lähellekään sitä tasoa mihin Saabeissa oli totuttu.Olihan se aikamoista räpellystä GM kanssa meni 10 opetellessa ja sitten jo loppuikin rahat 2003 jälkeen ei paljon uutta suunniteltu mitä pieni faceliftejä 9-3-5 sarjoihin. Mutta mitäs sitä hyvää turhaan korjailemaan jos priimaa syntyi heti kerralla. Eikä nykyinen 9-5 ole vieläkään mitenkään vanhentunut malli ainakaan korin muodoiltaan.
- on---
Saabbisti kirjoitti:
Olihan se aikamoista räpellystä GM kanssa meni 10 opetellessa ja sitten jo loppuikin rahat 2003 jälkeen ei paljon uutta suunniteltu mitä pieni faceliftejä 9-3-5 sarjoihin. Mutta mitäs sitä hyvää turhaan korjailemaan jos priimaa syntyi heti kerralla. Eikä nykyinen 9-5 ole vieläkään mitenkään vanhentunut malli ainakaan korin muodoiltaan.
erittäin kaunis ja linjakas auto. Niin sanotut facelift:it keulaan ei tosiaankaan parantaneet ulkonäköä, vaan aivan päinvastoin.
Tulkoon samalla kehuttua myös samalla vanhan viistokeulan, eli Saab 900 Combin iätöntä tyylikkyytä. Ainostaan melko pysty tuulilasi aiheuttaa pienen rikon linjoihin mutta se oli tehty turvallisuuden nimissä ja hyvä niin, pohjoismaissa kun sattuu hirvikolareita. - hd8300
taisi-- kirjoitti:
vaikuttaa enemmänkin hirmuinen kiire jolla auto oli pakko suunnitella. Se ei ominaisuuksiltaan ollut ihan sitä mitä oli odotettu tulevaksi, vaan lähinna sen aikainen Vectra. Taisipa olla peräti niin, että vanhemman mallin viimeisien vuosien ysisatanen oli huomattavasti parempi kuin alkusarjan uudemmat lähes kaikilta ominaisuuksiltaan.
Erityisesti tulee mieleen koeajamani yksilö ensiesittelyssä. Se oli kylläkin vapaastihengittävä 2.0 l, mutta luulin lähteneeni kolmosella liikkeelle kun auto sammui. Tosin se johtui olemattomasta alaväännöstä jota en siinä tilanteessa tiennyt, ja ymmärtääkseni sitä saatiin myöhemmin hieman paremmaksi päivityksillä. Myöskään maantieajo ei ollut yhtä vakaata kuin vanhemman polven 900-sarjan autoilla, eikä lämmityslaite yltänyt lähellekään sitä tasoa mihin Saabeissa oli totuttu."Myöskään maantieajo ei ollut yhtä vakaata kuin vanhemman polven 900-sarjan autoilla, eikä lämmityslaite yltänyt lähellekään sitä tasoa mihin Saabeissa oli totuttu."
Maantieajoon yhdyn kyllä ja se johtuu täysin vanhanaikaisesta Opel alusta suunnittelusta. 1993-2002 "pikkusaabin" alusta on paha kompromissi vanhasta Opel Astrasta, johon Saab ei juurikaan saanut parannuksia ikävä kyllä tehdä.
Mitä lämmitykseen tulee, niin omalta kohdaltani olen ollut erittäin tyytyväinen lämmöntuottoon. Ei ole ollut/tullut koskaan kylmä. - urpelo
kuten painoa lisätty 300kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882