Inferno VE akku?

ssssssam

7

589

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+1

      Kävi infernon kanssa niin että pistin siihen 3 kennoisen akun (eli 11.1v) kuten ohje sanoo että näin voi tehdä ja eräässä kaupassakin suositeltiin. Ohjain kärähti. Uuden virtaohjaimen sain takuuna, ja kyosho shopissa suositeltiin erityisen lämpimästi 2 kennon akkua, eli juuri tuollaista 7.4V jota olet katsellut.

      • 2+5

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.


      • Lipo potkii
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!


      • 5+9
        Lipo potkii kirjoitti:

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!


      • Lennättäjä...
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        2-kennoinen ("7,4V") 7 - 8,4 V
        3-kennoinen ("11,1 V") 10,5 - 12,6 V

        Jännite on siis tyhjänä n. 3,5 V/kenno ja 100% täytenä 4,20000 V/kenno.
        Lipo-Akku voi olla tyhjempikin kuin 3,5 V/kenno, mutta se ei tee hyvää Lipo-akulle.
        Itse varastoin akut 3,7 voltin kennojännitteisenä.


      • pois..
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        Niistä saa hyvät rahat. Haluttua tavaraa.


      • sssssam
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        Ostin yuntong 5000mAh 20c 7,4v akkuja kaksi kappaletta. Niissä olevat tasausliittimet ovat käyneet laturiini kyllä suoraan, silti ihmettelen kun samanmerkkinen laturi ja akku, niin se akun liittimen muovi on väärältä puolelta paksumpi, silti sen saa juuri mahtumaan laturiin oikeinpäin ja lataa kyllä akut. Hyvin kyllä kulkee sadalla ampeerillakin tuo auto, hattua pitää nostaa nykyisille harjattomille sähköille, ainakin nuo orionin sähköt tuossa autossa ovat olleet aika vakuuttavia. Nyt tulossa on 7,4v 4000mAh 40c akkuja kaks kipaletta, kokeilla kuinka lujaa niillä lähdetään. Tilasin huvikseni kyoshon esitteen (3e), ja siinä tais olla tiedoissa että tuon inferno ve:n vakio-nopari, olisi tehty antamaan 120A tasaista ja 160A piikkiä, joten luultavasti ei kannattaisi laittaa enää 160 Ampeeria suurempaa purkavia akkuja?? Tuskimpa tarpeeseen tulisikaan, menoa riittää kyllä näilläkin akuilla, menin asvaltilla sudittelemaan ni muutaman ringin aikana jo muutama nappula renkaasta hävinnyt miltei kokonaan :DD Kiihtyvyys on aika vaikuttava:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe