Inferno VE akku?

ssssssam

7

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+1

      Kävi infernon kanssa niin että pistin siihen 3 kennoisen akun (eli 11.1v) kuten ohje sanoo että näin voi tehdä ja eräässä kaupassakin suositeltiin. Ohjain kärähti. Uuden virtaohjaimen sain takuuna, ja kyosho shopissa suositeltiin erityisen lämpimästi 2 kennon akkua, eli juuri tuollaista 7.4V jota olet katsellut.

      • 2+5

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.


      • Lipo potkii
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!


      • 5+9
        Lipo potkii kirjoitti:

        on juottaa akun tasausliittimen tilalle oikea liitin. Ja juotokset tehdään johto kerrallaan (vain yksi johto saa olla paljaana kerrallaan). Lipot ovat fantastisia akkuja!

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!


      • Lennättäjä...
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        2-kennoinen ("7,4V") 7 - 8,4 V
        3-kennoinen ("11,1 V") 10,5 - 12,6 V

        Jännite on siis tyhjänä n. 3,5 V/kenno ja 100% täytenä 4,20000 V/kenno.
        Lipo-Akku voi olla tyhjempikin kuin 3,5 V/kenno, mutta se ei tee hyvää Lipo-akulle.
        Itse varastoin akut 3,7 voltin kennojännitteisenä.


      • pois..
        5+9 kirjoitti:

        Juu, näin ajattelin jatkossa mennä eli vaihtaa sen liittimen kolvaamalla uuteen. Se oli tämän harjotuksen opetus...

        Mulla on infernossa 4000mAh, 7.4V, 30C LiPo. Onkos se max virta nyt sitten 4000mA * 30 = 120A. Ja max ulostusteho 120A * 7.4V = 888W.

        Se akku jolla hajoitin infernoni oli 4270mAh, 11.1V, 18C. Max 76A eli 853W (kait sen näin voi laskea?).

        LiPoista tulee tosi vakuuttavat tehot ulos!

        Niistä saa hyvät rahat. Haluttua tavaraa.


      • sssssam
        2+5 kirjoitti:

        ja tulipahan vielä mieleen, jos et vielä ole törmännyt omituiseen ilmiöön LiPo akuissa joka on saanut meikäläiset repimäät puolet hiuksistani : latausliittimet. Omassa akussani oli tällainen latausliitin : http://www.jst-mfg.com/product/pdf/eng/eXH.pdf (JST XH liiitin) kun taas lipo laturissani (tai siis balancerissä) oli "SMH250-09P" tyyppinen liitin, joka välijohdolla liitettiin akkuun jossa piti oleman SMP250-05P tyyppinen liitin.

        Eli kun SMP-250-05P ei sopinut tuohon JST XH:n, tehdäkö kolvausviritelmä vai ostaa jostain vielä adapteri? Etsimisen jälkeen löysin hobbypeople.com.sta lupaavan näköisen adapterin, pieni riski oli siinä että adapteri oli tarkoitettu vähän eri balancerille kuin mikä mulla on (mulla Jamara, adapteri LBC6C:lle), mutta vaikutti että jamara oli käytännössä sama.

        Adapteri tuli pian postissa, ja sen kummatkin päät sopivat todellakin fyysisesti sekä balanceriini että lipo akkuun ( eli se oli SMH250-09P JST XH adapteri), mutta akku ei latautunut. Aikani selvitettyäni asiaa totesin että adapteri oli samanlaisista liittimistä huolimatta kytketty sähköisesti vähän eri tavalla kuin mitä sähkö tulee balanceristani pois, joten jamara balancer olikin vähän eri kuin LBC-06C mihin se on tarkoitettu. Tarvittiin sittenkin kolvia, ja lopulta sain akun latautumaan. HIRVEETÄ SÄÄTÖÄ että saa yhden pahuksen akun latautumaan, parhaillaan kasvatan hiukset takaisin...

        Eli : varmista että ostamasi akun lipo latausliitin sopii laturiisi.

        Ostin yuntong 5000mAh 20c 7,4v akkuja kaksi kappaletta. Niissä olevat tasausliittimet ovat käyneet laturiini kyllä suoraan, silti ihmettelen kun samanmerkkinen laturi ja akku, niin se akun liittimen muovi on väärältä puolelta paksumpi, silti sen saa juuri mahtumaan laturiin oikeinpäin ja lataa kyllä akut. Hyvin kyllä kulkee sadalla ampeerillakin tuo auto, hattua pitää nostaa nykyisille harjattomille sähköille, ainakin nuo orionin sähköt tuossa autossa ovat olleet aika vakuuttavia. Nyt tulossa on 7,4v 4000mAh 40c akkuja kaks kipaletta, kokeilla kuinka lujaa niillä lähdetään. Tilasin huvikseni kyoshon esitteen (3e), ja siinä tais olla tiedoissa että tuon inferno ve:n vakio-nopari, olisi tehty antamaan 120A tasaista ja 160A piikkiä, joten luultavasti ei kannattaisi laittaa enää 160 Ampeeria suurempaa purkavia akkuja?? Tuskimpa tarpeeseen tulisikaan, menoa riittää kyllä näilläkin akuilla, menin asvaltilla sudittelemaan ni muutaman ringin aikana jo muutama nappula renkaasta hävinnyt miltei kokonaan :DD Kiihtyvyys on aika vaikuttava:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe